איך משלמים ברכבת הקלה בירושלים?

מצב
הנושא נעול.

olli3

New member
מנהל
תודה, עכשיו זה יותר ברור, אך מה עם שוטר/סוהר?

הייתה כתבה
רק במדים, לפחות בנתיים http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4188179,00.html
תודה, עכשיו זה יותר ברור, אך מה עם שוטר/סוהר?
יש לך מידע גם על משטרה או שב"ס? בחברות התח"צ השונות ניתן לנסוע בחינם ללא מדי שוטר/סוהר. יחד עם זאת ברכבת ישראל יש נוהל שמאפשר נסיעה בעלות של 10 ש"ח ורק על מדים (כך הבנתי בעבר), לעומת שוטרי חובה וסוהרי חובה שפטורים הן מתשלום והן ממדים גם ברכבת ישראל.
 

harhanegev

New member
אתה מבלבל בין דברים שלא קשורים.

זו לא "תקלה נפוצה"
אני לא שמעתי שום תלונות על מי שהיו לו בעיות עם מכשיר תיקוף, ובכלל, יש כמה מכשירי תיקוף בכל קרון רכבת (אחד בכל דלת כניסה). מי שלא בטוח אם מוטענות לו נסיעות על הרב-קו יכול לבדוק את זה לפני הכניסה לרק"ל במכשירי המכירה שבתחנות. הבעיות הם בדרך כלל של אנשים ש"לא ידעו" שצריך להטעין את הרב קו לפני שעולים לרכבת, או ש"לא ידעו" שצריך לתקף כשעולים, או ש"חשבו" שהכרטיסייה שהם הטעינו בתל אביב מתאימה לרק"ל, או ש"לא ידעו" שהם בכלל צריכים לשלם (בגלל שהם לוחמים או מילואימניקים או משהו כזה).
אתה מבלבל בין דברים שלא קשורים.
לא דיברתי בכלל על כל ה"לא ידעו" וכל המתחזים ל"לא ידעו" דיברתי על העובדה שאדם עם רב-קו מנוע מלעלות לרכבת עם אסמכתא כתובה שהוא שילם, ונאלץ לסמוך על המזל בנושא תקינות המכשיר. באוטובוס אין דבר כזה שאדם עולה על אוטובוס עם רב-קו, ואם לנהג יש בעיה במכשיר פתאום יקומו שלושה פקחים וידפקו לו דו"ח של 180 שקל.
 

amit1270

New member
מכשירי התיקוף בקרונות, בניגוד למכשירי המכירה

אתה מבלבל בין דברים שלא קשורים.
לא דיברתי בכלל על כל ה"לא ידעו" וכל המתחזים ל"לא ידעו" דיברתי על העובדה שאדם עם רב-קו מנוע מלעלות לרכבת עם אסמכתא כתובה שהוא שילם, ונאלץ לסמוך על המזל בנושא תקינות המכשיר. באוטובוס אין דבר כזה שאדם עולה על אוטובוס עם רב-קו, ואם לנהג יש בעיה במכשיר פתאום יקומו שלושה פקחים וידפקו לו דו"ח של 180 שקל.
מכשירי התיקוף בקרונות, בניגוד למכשירי המכירה
בתחנות, הם בד"כ תקינים, מה גם שמול כל דלת יש שניים כאלה, ויש 6 דלתות מכל צד בכל קרון, כלומר 12 מכשירים לקרון, ונראה לי לא סביר באופן קיצוני שלא תמצא מכשיר תקין.
 

Citizen Y

New member
אם מכשיר התיקוף היה פולט נייר

מכשירי התיקוף בקרונות, בניגוד למכשירי המכירה
בתחנות, הם בד"כ תקינים, מה גם שמול כל דלת יש שניים כאלה, ויש 6 דלתות מכל צד בכל קרון, כלומר 12 מכשירים לקרון, ונראה לי לא סביר באופן קיצוני שלא תמצא מכשיר תקין.
אם מכשיר התיקוף היה פולט נייר
כפי שפולטים קוראי הרב קו במטרופולין זה היה הופך את העניין ליותר מוחשי ופחות קל לפספוס לדעתי
 

amit1270

New member
עוד סרבול ועוד בזבוז...

אם מכשיר התיקוף היה פולט נייר
כפי שפולטים קוראי הרב קו במטרופולין זה היה הופך את העניין ליותר מוחשי ופחות קל לפספוס לדעתי
עוד סרבול ועוד בזבוז...
עד שסוף סוף יש משהו שעובד ולא עושה יותר מדי בעיות...
 

עדירמר

New member
כי הרב קו

זו לא "תקלה נפוצה"
אני לא שמעתי שום תלונות על מי שהיו לו בעיות עם מכשיר תיקוף, ובכלל, יש כמה מכשירי תיקוף בכל קרון רכבת (אחד בכל דלת כניסה). מי שלא בטוח אם מוטענות לו נסיעות על הרב-קו יכול לבדוק את זה לפני הכניסה לרק"ל במכשירי המכירה שבתחנות. הבעיות הם בדרך כלל של אנשים ש"לא ידעו" שצריך להטעין את הרב קו לפני שעולים לרכבת, או ש"לא ידעו" שצריך לתקף כשעולים, או ש"חשבו" שהכרטיסייה שהם הטעינו בתל אביב מתאימה לרק"ל, או ש"לא ידעו" שהם בכלל צריכים לשלם (בגלל שהם לוחמים או מילואימניקים או משהו כזה).
כי הרב קו
הוא כרטיס מאוד "חכם" ומשרד התחבורע דואג להמציא כל מיני קודים מטופשים ולסבך לכולם את החיים והעיקר ש846 יכריז בקול תרועה גאה ש"אגד היו הראשונים לפתח כרטיס חכם אלא שמשרד התחבורע עצר את הפרוייקט שלהם" רבותי: שילטו והסברים יותר ברורים בתחנות היו מונעים את כל הסבטוחה הזאת כמו גם יצירת קוד אחד לנסיעות עירוניות ורק שה"כרטיס החכם" והגאוני שאף אחד לא מסתדר איתו יעבוד. הבעיה פה היא של הפקחים שבמקום להסביר את עצמם או את לשון החוק ישר ממהרים לרשום דו"ח וחבל שהעסק נראה כך, פשוט חבל!
 

davidfainshtein

New member
מנהל
שום הימור.

אם כך, הרי שהעליה לרכבת היא הימור:
אם המכשיר ברכבת לא יכיר את הרב קו (וזו תקלה נפוצה, מכשירים שלא מזהים/מכירים ברב קו או בנסיעות שעליו), בנוסע הופך רטרואקטיבית ל"נוסע שלא שילם". באמת רכבת קללה.
שום הימור.
ניתן לבדוק במכונת הכירטוס בתחנה האם יש לך אפשרות לעלות לרכבת.
 

amit1270

New member
די! מספיק!

יש אסמכתא כתובה מול הפקח?
האם יש אסמכתא כתובה מול הפקח למה שהמכונה בתחנה אמרה?
די! מספיק!
ככה זה עובד בכל מקום בעולם שיש כרטיס חכם. במקרה של תקלה נדירה אתה מוזמן לפנות לסיטיפס או למשרד התחבורה או לראש הממשלה.
 

harhanegev

New member
אפשר להרגע, אין צורך בסימני קריאה.

די! מספיק!
ככה זה עובד בכל מקום בעולם שיש כרטיס חכם. במקרה של תקלה נדירה אתה מוזמן לפנות לסיטיפס או למשרד התחבורה או לראש הממשלה.
אפשר להרגע, אין צורך בסימני קריאה.
הלוואי שהתקלות בנושא "רב קו" יהיו נדירות, אמן כן יהי רצון. חשוב להבדיל בין בכיינים מקצועיים שמנסים לגנוב ו"מופתעים" שצריך לשלם קנס, לבין כאלו שנפגעו מתקלות שלא באשמתם.
 

amit1270

New member
רוב התקלות ברב-קו הן לא במכשירי התיקוף ברק"ל

אפשר להרגע, אין צורך בסימני קריאה.
הלוואי שהתקלות בנושא "רב קו" יהיו נדירות, אמן כן יהי רצון. חשוב להבדיל בין בכיינים מקצועיים שמנסים לגנוב ו"מופתעים" שצריך לשלם קנס, לבין כאלו שנפגעו מתקלות שלא באשמתם.
רוב התקלות ברב-קו הן לא במכשירי התיקוף ברק"ל
למעשה, המכשירים האלה הם אולי החולייה האמינה ביותר בשרשרת.
 

דוד311

New member
ואם חנית פנגו - יש לך אסמכתא כתובה?

יש אסמכתא כתובה מול הפקח?
האם יש אסמכתא כתובה מול הפקח למה שהמכונה בתחנה אמרה?
ואם חנית פנגו - יש לך אסמכתא כתובה?
אם כל כך בוער לך אסמכתא כתובה אז תקנה כרטיס נייר. אף אחד לא מחייב אותך להשתמש ברב-קו.
 

harhanegev

New member
לשמחתי אין לי את הצרות האלה.

ואם חנית פנגו - יש לך אסמכתא כתובה?
אם כל כך בוער לך אסמכתא כתובה אז תקנה כרטיס נייר. אף אחד לא מחייב אותך להשתמש ברב-קו.
לשמחתי אין לי את הצרות האלה.
אני לא מחזיק רכב פרטי, וזה כנראה לא ישתנה בשנים הקרובות.
 
אפרופו פנגו

ואם חנית פנגו - יש לך אסמכתא כתובה?
אם כל כך בוער לך אסמכתא כתובה אז תקנה כרטיס נייר. אף אחד לא מחייב אותך להשתמש ברב-קו.
אפרופו פנגו
אבא שלי חנה פנגו וחטף דוח מפקח. כמובן שבו במקום התקשרנו לפנגו והפקיד אישר לנו שהחניה נרשמה 40 דקות קודם רישום הדוח. הפקח בדק שוב והפעם זה הופיע אצלן במכשיר, אך הטיח באבי שהוא שקרן ורק עכשיו הוא שילם. בסופו של דבר הדוח בוטל לאחר שאבי טרטר את חברת פנגו עד ששלחו לו אישור רישום חנייה שאותו הוא שלח לעירייה. לגבי הרק"ל, עקרונית צודקת הטענה שאין לך מסמך הוכחה ביד ובמו עיני ראיתי אדם שעלה לרק"ל וניסה לשוא לתקף את כרטיסו ללא הצלחה. הוא פנה לפקח שעמד בקצה הקרון וזה בתגובה העניק לו דוח! רק שזה היה בעידן דוחות האזהרה כך שהוא ניצל.
 

עדירמר

New member
ומה עוזר כרטיס טיפש

אפרופו פנגו
אבא שלי חנה פנגו וחטף דוח מפקח. כמובן שבו במקום התקשרנו לפנגו והפקיד אישר לנו שהחניה נרשמה 40 דקות קודם רישום הדוח. הפקח בדק שוב והפעם זה הופיע אצלן במכשיר, אך הטיח באבי שהוא שקרן ורק עכשיו הוא שילם. בסופו של דבר הדוח בוטל לאחר שאבי טרטר את חברת פנגו עד ששלחו לו אישור רישום חנייה שאותו הוא שלח לעירייה. לגבי הרק"ל, עקרונית צודקת הטענה שאין לך מסמך הוכחה ביד ובמו עיני ראיתי אדם שעלה לרק"ל וניסה לשוא לתקף את כרטיסו ללא הצלחה. הוא פנה לפקח שעמד בקצה הקרון וזה בתגובה העניק לו דוח! רק שזה היה בעידן דוחות האזהרה כך שהוא ניצל.
ומה עוזר כרטיס טיפש
כמו רב קו? הוא מסייע לנוסע נורמטיבי שבסה"כ רוצה לנסוע בתח"צ ירושלמי ובמקום לקבל אישור מסוים על הנסיעה הוא מקבל אישור אחר שעולה 180 ש"ח על הנסיעה. אכן כרטוס "חכם" מאוד. ומה היה קורה אילו אותו פקח היה ניגש לאדם ומסייע לו בשעת מצוקתו? כלום! במקום לסייע ולהסביר הם ישר מחלקים אישור נסיעה שעולה 180 ש"ח!
 

cwen

New member
טוב, זה מגוחך מה שאמרת בסוף

אפרופו פנגו
אבא שלי חנה פנגו וחטף דוח מפקח. כמובן שבו במקום התקשרנו לפנגו והפקיד אישר לנו שהחניה נרשמה 40 דקות קודם רישום הדוח. הפקח בדק שוב והפעם זה הופיע אצלן במכשיר, אך הטיח באבי שהוא שקרן ורק עכשיו הוא שילם. בסופו של דבר הדוח בוטל לאחר שאבי טרטר את חברת פנגו עד ששלחו לו אישור רישום חנייה שאותו הוא שלח לעירייה. לגבי הרק"ל, עקרונית צודקת הטענה שאין לך מסמך הוכחה ביד ובמו עיני ראיתי אדם שעלה לרק"ל וניסה לשוא לתקף את כרטיסו ללא הצלחה. הוא פנה לפקח שעמד בקצה הקרון וזה בתגובה העניק לו דוח! רק שזה היה בעידן דוחות האזהרה כך שהוא ניצל.
טוב, זה מגוחך מה שאמרת בסוף
אם מישהו פונה לפקח בתלונה שאינו מצליח לתקף את הכרטיס, הפקח צריך לעזור לו. על דבר כזה היה שווה להתלונן אצל סיטיפס ובמשרד התחבורה. אפילו אם זה רק דו"ח אזהרה.
 
טוב, זה מגוחך מה שאמרת בסוף
אם מישהו פונה לפקח בתלונה שאינו מצליח לתקף את הכרטיס, הפקח צריך לעזור לו. על דבר כזה היה שווה להתלונן אצל סיטיפס ובמשרד התחבורה. אפילו אם זה רק דו"ח אזהרה.
מגוחך?
עכשיו כל אדם יגיד שהוא זה שפנה אל הפקח ולך תוכיח מי צודק...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה