אבל למה שהרק"ל לא תפעל בלילה?
אולי מנסים להמנע מתקדים - הקו המכין אמור
"להכין" את הציבור לרק"ל ולפעול באותה מתכונת. אם הוא יפעל בלילות יהיה צפי ציבורי לפעילות דומה של הרק"ל. לא משנה שאפשר פשוט להפעיל אוטובוס באותו מסלול בלילה - אבל לך תדע, אולי מפחדים מגרימת לחץ ציבורי בעתיד.
אבל למה שהרק"ל לא תפעל בלילה?
ונניח ש"הסיבה" הזו נמצאת ברקע, מדוע קווי הלילה בגוש דן לא פועלים בכל לילות החול בשבוע, כפי שפועלים קווים 200 ו-210 במטרופולין חיפה?
לדעתי יש כאן קיבעון של העוסקים במחוזות תל אביב והמרכז במשרד התחבורה וחוסר היכרות וידע של חברת נת"ע.
נת"ע ומשרד התחבורה לא יכולים לספק שום הסבר משכנע מדוע למטרופולין הקטן יותר כן מגיעה תח"צ בלילה ולמטרופולין הכי גדול במדינה לא מגיעה.
התקדים כבר נוצר - במטרופולין חיפה והציבור בגוש-דן צריך לנצל את התקדים הזה עד תום.
אני הייתי שמח לראות את התקדים הזה משפיע גם בירושלים. גם קו 1 הירושלמי (קו הרק"ל, לא הקו של אגד) צריך לפעול בלילות.
למשרד התחבורה אין תשובה כשמציגים בפניו את המציאות החיפאית וזו נקודת התורפה הכי משמעותית שלו.
לכן המוטו הציבורי צריך להיות:
קו 1 חיפה = קו 1 גוש-דן = קו 1 ירושלים
קווים 200 ו-210 באזור חיפה = קווים מזינים לקו 1 בגוש-דן = קווים מזינים לקו 1 בירושלים
ולא להרפות מהלחץ.
שר התחבורה אמר בהקשר של תחבורה ציבורית שחיפה היא מרכז הארץ וגוש-דן הפריפריה. אז הנה הפריפריה הגוש-דנית רוצה ללמוד מהדוגמה החיפאית.