איך אפשר ללחוץ על פתיחת הקו האדום המקדים בשבת.

מצב
הנושא נעול.
איך אפשר ללחוץ על פתיחת הקו האדום המקדים בשבת.

איך אפשר ללחוץ על פתיחת הקו האדום המקדים בשבת.
מה הדרך הכי טובה כדי להשפיע על מקבלי ההחלטות שיסכימו לפתוח את הקו האדום המקדים בשבת?
 
קודם כל שמקבלי ההחלטות יסכימו

איך אפשר ללחוץ על פתיחת הקו האדום המקדים בשבת.
מה הדרך הכי טובה כדי להשפיע על מקבלי ההחלטות שיסכימו לפתוח את הקו האדום המקדים בשבת?
קודם כל שמקבלי ההחלטות יסכימו
להפעיל את הקו בלילות ימי חול.
בינתיים יש להם תירוצים (שאין לי עצבים אפילו לכתוב מהם) למה לא לעשות גם את זה.
 

alantan

New member
נו, אל תשאיר אותנו בחושך... מה הסיבה?

קודם כל שמקבלי ההחלטות יסכימו
להפעיל את הקו בלילות ימי חול.
בינתיים יש להם תירוצים (שאין לי עצבים אפילו לכתוב מהם) למה לא לעשות גם את זה.
נו, אל תשאיר אותנו בחושך... מה הסיבה?
 
התירוצים כפי שאני הבנתי:

נו, אל תשאיר אותנו בחושך... מה הסיבה?
התירוצים כפי שאני הבנתי:
1. למשרד התחבורה יש תמונה מלאה על הביקושים במהלך כל שעות היממה ובשעות הלילה הביקוש יורד דרסטית ולא כדאי להפעיל אוטובוסים, או בקיצור: אין ביקוש...
2. כאשר מול תירוץ 1 נותנים את הדוגמה של קו 1 של המטרונית, אז בא התירוץ הבא: בחיפה משרד התחבורה החליט להפעיל תח"צ גם ללא כדאיות כלכלית ויצא מכרז. לגבי קו 1 של גוש דן שעות הפעילות מותאמות לתנאי ההסכם עם המפעיל, דן, ולא ניתן לדרוש מהמפעיל להפעיל אוטובוסים למעט נוסעים. על השאלה מדוע לא יצא לקו חדש מכרז חדש, אם זו הבעיה, ניתנת תשובה: "אתה יודע מה תוכניות המכרזים של משרד התחבורה?"
3. התירוץ השלישי הוא המרגיז והמנותק ביותר: יש קווי לילה. על השאלה מה קורה בחודשים שאינם חודשי הקיץ, בימים שאינם ימי ה' ו-ש' לא ניתנת תשובה.

אני מניח שיש אנשים בפורום שלא יאהבו את הדרך בא אני מציג את הדברים ולכן העדפתי בתחילה לא לכתוב, אבל מכיוון שביקשת כתבתי בכל זאת. אני מעריך שאחרי שכתבתי את הדברים כפי שכתבתי יהיו אנשים שיציגו את הדברים אחרת. אבל זו ההרגשה וההבנה שלי.
הסבר רציני מדוע קו 1 של המטרונית וקווים 200 ו-210 באזור חיפה והקריות כן צריכים לפעול כל לילות השבוע ומדוע קו 1 בגוש-דן לא - אין.
 
תיקון: הדרך בה

התירוצים כפי שאני הבנתי:
1. למשרד התחבורה יש תמונה מלאה על הביקושים במהלך כל שעות היממה ובשעות הלילה הביקוש יורד דרסטית ולא כדאי להפעיל אוטובוסים, או בקיצור: אין ביקוש...
2. כאשר מול תירוץ 1 נותנים את הדוגמה של קו 1 של המטרונית, אז בא התירוץ הבא: בחיפה משרד התחבורה החליט להפעיל תח"צ גם ללא כדאיות כלכלית ויצא מכרז. לגבי קו 1 של גוש דן שעות הפעילות מותאמות לתנאי ההסכם עם המפעיל, דן, ולא ניתן לדרוש מהמפעיל להפעיל אוטובוסים למעט נוסעים. על השאלה מדוע לא יצא לקו חדש מכרז חדש, אם זו הבעיה, ניתנת תשובה: "אתה יודע מה תוכניות המכרזים של משרד התחבורה?"
3. התירוץ השלישי הוא המרגיז והמנותק ביותר: יש קווי לילה. על השאלה מה קורה בחודשים שאינם חודשי הקיץ, בימים שאינם ימי ה' ו-ש' לא ניתנת תשובה.

אני מניח שיש אנשים בפורום שלא יאהבו את הדרך בא אני מציג את הדברים ולכן העדפתי בתחילה לא לכתוב, אבל מכיוון שביקשת כתבתי בכל זאת. אני מעריך שאחרי שכתבתי את הדברים כפי שכתבתי יהיו אנשים שיציגו את הדברים אחרת. אבל זו ההרגשה וההבנה שלי.
הסבר רציני מדוע קו 1 של המטרונית וקווים 200 ו-210 באזור חיפה והקריות כן צריכים לפעול כל לילות השבוע ומדוע קו 1 בגוש-דן לא - אין.
תיקון: הדרך בה
 

alantan

New member
תודה רבה על הבאת הדברים

התירוצים כפי שאני הבנתי:
1. למשרד התחבורה יש תמונה מלאה על הביקושים במהלך כל שעות היממה ובשעות הלילה הביקוש יורד דרסטית ולא כדאי להפעיל אוטובוסים, או בקיצור: אין ביקוש...
2. כאשר מול תירוץ 1 נותנים את הדוגמה של קו 1 של המטרונית, אז בא התירוץ הבא: בחיפה משרד התחבורה החליט להפעיל תח"צ גם ללא כדאיות כלכלית ויצא מכרז. לגבי קו 1 של גוש דן שעות הפעילות מותאמות לתנאי ההסכם עם המפעיל, דן, ולא ניתן לדרוש מהמפעיל להפעיל אוטובוסים למעט נוסעים. על השאלה מדוע לא יצא לקו חדש מכרז חדש, אם זו הבעיה, ניתנת תשובה: "אתה יודע מה תוכניות המכרזים של משרד התחבורה?"
3. התירוץ השלישי הוא המרגיז והמנותק ביותר: יש קווי לילה. על השאלה מה קורה בחודשים שאינם חודשי הקיץ, בימים שאינם ימי ה' ו-ש' לא ניתנת תשובה.

אני מניח שיש אנשים בפורום שלא יאהבו את הדרך בא אני מציג את הדברים ולכן העדפתי בתחילה לא לכתוב, אבל מכיוון שביקשת כתבתי בכל זאת. אני מעריך שאחרי שכתבתי את הדברים כפי שכתבתי יהיו אנשים שיציגו את הדברים אחרת. אבל זו ההרגשה וההבנה שלי.
הסבר רציני מדוע קו 1 של המטרונית וקווים 200 ו-210 באזור חיפה והקריות כן צריכים לפעול כל לילות השבוע ומדוע קו 1 בגוש-דן לא - אין.
תודה רבה על הבאת הדברים
אין שום סיבה לכעוס עליך אם כך נאמרו הדברים, או אף אם כך הבנת בין השורות.

לגבי התירוץ השלישי, אין שום סיבה לא להפעיל את קו 1 בתדירות של 20-30 דקות, בהתאם לביקוש, ובמקביל לבטל קווים כמו 466 ו-418 (כאשר אפשר להאריך קו לילה אחר לאזורי חן במקום הקצה הצפוני של 418).

לטעמי אם יש 15-20 נוסעים באוטובוס לאורך חלק ניכר מהמסלול, הדבר בהחלט מצדיק הפעלה מעבר לשיקולים חברתיים גרידא. כלומר, אולי הקו לא יהיה רווחי, אבל ההפסדים, אם ישנם, יהיו קטנים יחסית. סביר שקו 1 יוכל למשוך כמות כזו של נוסעים לאורך כל הלילה, בכל ימות השבוע.
 

mister K

New member
עם תירוצים כאלה לא נגיע לשום מקום

התירוצים כפי שאני הבנתי:
1. למשרד התחבורה יש תמונה מלאה על הביקושים במהלך כל שעות היממה ובשעות הלילה הביקוש יורד דרסטית ולא כדאי להפעיל אוטובוסים, או בקיצור: אין ביקוש...
2. כאשר מול תירוץ 1 נותנים את הדוגמה של קו 1 של המטרונית, אז בא התירוץ הבא: בחיפה משרד התחבורה החליט להפעיל תח"צ גם ללא כדאיות כלכלית ויצא מכרז. לגבי קו 1 של גוש דן שעות הפעילות מותאמות לתנאי ההסכם עם המפעיל, דן, ולא ניתן לדרוש מהמפעיל להפעיל אוטובוסים למעט נוסעים. על השאלה מדוע לא יצא לקו חדש מכרז חדש, אם זו הבעיה, ניתנת תשובה: "אתה יודע מה תוכניות המכרזים של משרד התחבורה?"
3. התירוץ השלישי הוא המרגיז והמנותק ביותר: יש קווי לילה. על השאלה מה קורה בחודשים שאינם חודשי הקיץ, בימים שאינם ימי ה' ו-ש' לא ניתנת תשובה.

אני מניח שיש אנשים בפורום שלא יאהבו את הדרך בא אני מציג את הדברים ולכן העדפתי בתחילה לא לכתוב, אבל מכיוון שביקשת כתבתי בכל זאת. אני מעריך שאחרי שכתבתי את הדברים כפי שכתבתי יהיו אנשים שיציגו את הדברים אחרת. אבל זו ההרגשה וההבנה שלי.
הסבר רציני מדוע קו 1 של המטרונית וקווים 200 ו-210 באזור חיפה והקריות כן צריכים לפעול כל לילות השבוע ומדוע קו 1 בגוש-דן לא - אין.
עם תירוצים כאלה לא נגיע לשום מקום
להגיד על קו שנוסע במסלול העירוני שהוא אולי העמוס ביותר במדינה, "אין ביקוש", זה פשוט שקר.
זה מזכיר לי את התירוץ של יהודה אלבז על האנשים שלא מחכים בתחנות בשבת...
ומעניין שקווים 200 ו-210 בחיפה דווקא כן פועלים בכל לילות השבוע ובמשך כל השנה, בזמן שהם לא נכללו בשום מכרז מעולם! לכן התירוץ שלהם על המכרזים אף הוא מצוץ מהאצבע.
אם במשרד התחבורה היו באמת רוצים, הקו היה מופעל בלילות. הם פשוט לא רוצים כי כנראה אופן הבנתם את התחבורה הציבורית עדיין לא השתנה לגמרי. או במילים אחרות, אלה כנראה אנשים שלא ראו אוטובוס מבפנים כבר שנים.
 

משה343

New member
שמים אדם בעמדת מפתח במשרד התחבורה שלא מכיר בתח"צ בשבת...

עם תירוצים כאלה לא נגיע לשום מקום
להגיד על קו שנוסע במסלול העירוני שהוא אולי העמוס ביותר במדינה, "אין ביקוש", זה פשוט שקר.
זה מזכיר לי את התירוץ של יהודה אלבז על האנשים שלא מחכים בתחנות בשבת...
ומעניין שקווים 200 ו-210 בחיפה דווקא כן פועלים בכל לילות השבוע ובמשך כל השנה, בזמן שהם לא נכללו בשום מכרז מעולם! לכן התירוץ שלהם על המכרזים אף הוא מצוץ מהאצבע.
אם במשרד התחבורה היו באמת רוצים, הקו היה מופעל בלילות. הם פשוט לא רוצים כי כנראה אופן הבנתם את התחבורה הציבורית עדיין לא השתנה לגמרי. או במילים אחרות, אלה כנראה אנשים שלא ראו אוטובוס מבפנים כבר שנים.
שמים אדם בעמדת מפתח במשרד התחבורה שלא מכיר בתח"צ בשבת...
ברור מאליו שהוא ימצא תירוצים מתירוצים שונים על מנת למנוע תח"צ בשבת .
 
עזוב את התח"צ בשבת, זה נושא טעון

שמים אדם בעמדת מפתח במשרד התחבורה שלא מכיר בתח"צ בשבת...
ברור מאליו שהוא ימצא תירוצים מתירוצים שונים על מנת למנוע תח"צ בשבת .
עזוב את התח"צ בשבת, זה נושא טעון
מבחינות דתית ופוליטית ולכן למשרד התחבורה קל להימלט ממנו.
המאבק על תח"צ בשבת הרבה יותר רחב ובעיקרו צריך להתנהל בזירה הפוליטית.
אבל התירוצים של משרד התחבורה לגבי התח"צ בלילות החול פשוט מגוחכים.
אין שום סיבה הגיונית שקו 1 של המטרונית יפעל בלילות א-ה' ומוצ"ש כל השנה וקו 1 של גוש דן לא יפעל בלילות.
כאן אין עניין פוליטי, אלא עניין תחבורתי טהור שהתירוצים של משרד התחבורה לגביו פשוט מעליבים.
 

alantan

New member
אולי מנסים להמנע מתקדים - הקו המכין אמור

עזוב את התח"צ בשבת, זה נושא טעון
מבחינות דתית ופוליטית ולכן למשרד התחבורה קל להימלט ממנו.
המאבק על תח"צ בשבת הרבה יותר רחב ובעיקרו צריך להתנהל בזירה הפוליטית.
אבל התירוצים של משרד התחבורה לגבי התח"צ בלילות החול פשוט מגוחכים.
אין שום סיבה הגיונית שקו 1 של המטרונית יפעל בלילות א-ה' ומוצ"ש כל השנה וקו 1 של גוש דן לא יפעל בלילות.
כאן אין עניין פוליטי, אלא עניין תחבורתי טהור שהתירוצים של משרד התחבורה לגביו פשוט מעליבים.
אולי מנסים להמנע מתקדים - הקו המכין אמור
"להכין" את הציבור לרק"ל ולפעול באותה מתכונת. אם הוא יפעל בלילות יהיה צפי ציבורי לפעילות דומה של הרק"ל. לא משנה שאפשר פשוט להפעיל אוטובוס באותו מסלול בלילה - אבל לך תדע, אולי מפחדים מגרימת לחץ ציבורי בעתיד.
 
אבל למה שהרק"ל לא תפעל בלילה?

אולי מנסים להמנע מתקדים - הקו המכין אמור
"להכין" את הציבור לרק"ל ולפעול באותה מתכונת. אם הוא יפעל בלילות יהיה צפי ציבורי לפעילות דומה של הרק"ל. לא משנה שאפשר פשוט להפעיל אוטובוס באותו מסלול בלילה - אבל לך תדע, אולי מפחדים מגרימת לחץ ציבורי בעתיד.
אבל למה שהרק"ל לא תפעל בלילה?
ונניח ש"הסיבה" הזו נמצאת ברקע, מדוע קווי הלילה בגוש דן לא פועלים בכל לילות החול בשבוע, כפי שפועלים קווים 200 ו-210 במטרופולין חיפה?
לדעתי יש כאן קיבעון של העוסקים במחוזות תל אביב והמרכז במשרד התחבורה וחוסר היכרות וידע של חברת נת"ע.
נת"ע ומשרד התחבורה לא יכולים לספק שום הסבר משכנע מדוע למטרופולין הקטן יותר כן מגיעה תח"צ בלילה ולמטרופולין הכי גדול במדינה לא מגיעה.
התקדים כבר נוצר - במטרופולין חיפה והציבור בגוש-דן צריך לנצל את התקדים הזה עד תום.
אני הייתי שמח לראות את התקדים הזה משפיע גם בירושלים. גם קו 1 הירושלמי (קו הרק"ל, לא הקו של אגד) צריך לפעול בלילות.
למשרד התחבורה אין תשובה כשמציגים בפניו את המציאות החיפאית וזו נקודת התורפה הכי משמעותית שלו.
לכן המוטו הציבורי צריך להיות:
קו 1 חיפה = קו 1 גוש-דן = קו 1 ירושלים
קווים 200 ו-210 באזור חיפה = קווים מזינים לקו 1 בגוש-דן = קווים מזינים לקו 1 בירושלים
ולא להרפות מהלחץ.
שר התחבורה אמר בהקשר של תחבורה ציבורית שחיפה היא מרכז הארץ וגוש-דן הפריפריה. אז הנה הפריפריה הגוש-דנית רוצה ללמוד מהדוגמה החיפאית.
 

alantan

New member
יש בעייתיות מסויימת בתפעול 24X7 בגלל הצורך

אבל למה שהרק"ל לא תפעל בלילה?
ונניח ש"הסיבה" הזו נמצאת ברקע, מדוע קווי הלילה בגוש דן לא פועלים בכל לילות החול בשבוע, כפי שפועלים קווים 200 ו-210 במטרופולין חיפה?
לדעתי יש כאן קיבעון של העוסקים במחוזות תל אביב והמרכז במשרד התחבורה וחוסר היכרות וידע של חברת נת"ע.
נת"ע ומשרד התחבורה לא יכולים לספק שום הסבר משכנע מדוע למטרופולין הקטן יותר כן מגיעה תח"צ בלילה ולמטרופולין הכי גדול במדינה לא מגיעה.
התקדים כבר נוצר - במטרופולין חיפה והציבור בגוש-דן צריך לנצל את התקדים הזה עד תום.
אני הייתי שמח לראות את התקדים הזה משפיע גם בירושלים. גם קו 1 הירושלמי (קו הרק"ל, לא הקו של אגד) צריך לפעול בלילות.
למשרד התחבורה אין תשובה כשמציגים בפניו את המציאות החיפאית וזו נקודת התורפה הכי משמעותית שלו.
לכן המוטו הציבורי צריך להיות:
קו 1 חיפה = קו 1 גוש-דן = קו 1 ירושלים
קווים 200 ו-210 באזור חיפה = קווים מזינים לקו 1 בגוש-דן = קווים מזינים לקו 1 בירושלים
ולא להרפות מהלחץ.
שר התחבורה אמר בהקשר של תחבורה ציבורית שחיפה היא מרכז הארץ וגוש-דן הפריפריה. אז הנה הפריפריה הגוש-דנית רוצה ללמוד מהדוגמה החיפאית.
יש בעייתיות מסויימת בתפעול 24X7 בגלל הצורך
בתחזוקה של המסילה בלילות. לכן כתבתי שאפשר בקלות להפעיל את הקו האדום באמצעות אוטובוסים בלילות כדי לאפשר תחזוקה שוטפת של המסילה.
&nbsp
לגבי העקרון - כן, אני מסכים איתך ואגב עדיף קווים קבועים שפועלים 24 שעות ביממה מאשר קווי לילה ייעודיים. הנסיון מלונדון מראה שקווי הלילה נהיו כל כך שמישים שחלקם כבר הגיעו לתדירות של כל 5-10 ד' כל הלילה(!) וחלקם בוטלו ובמקומם פועלים הקווים הרגילים 24X7.
 
אתה בטח שהתחץ בלונדון משקף את הארץ

יש בעייתיות מסויימת בתפעול 24X7 בגלל הצורך
בתחזוקה של המסילה בלילות. לכן כתבתי שאפשר בקלות להפעיל את הקו האדום באמצעות אוטובוסים בלילות כדי לאפשר תחזוקה שוטפת של המסילה.
&nbsp
לגבי העקרון - כן, אני מסכים איתך ואגב עדיף קווים קבועים שפועלים 24 שעות ביממה מאשר קווי לילה ייעודיים. הנסיון מלונדון מראה שקווי הלילה נהיו כל כך שמישים שחלקם כבר הגיעו לתדירות של כל 5-10 ד' כל הלילה(!) וחלקם בוטלו ובמקומם פועלים הקווים הרגילים 24X7.
אתה בטח שהתחץ בלונדון משקף את הארץ
כאשר גרים שם הרבה יותר תושבים מגיעים לשם המון תיירים וגם יש יותר פעילות עסקית.
 

alantan

New member
כלל לא משקף, מדובר במקום אחר, אבל...

אתה בטח שהתחץ בלונדון משקף את הארץ
כאשר גרים שם הרבה יותר תושבים מגיעים לשם המון תיירים וגם יש יותר פעילות עסקית.
כלל לא משקף, מדובר במקום אחר, אבל...
חלק מהדברים יכולים לשקף.
&nbsp
לגבי קווי הלילה עיניך הרואות שהם מצליחים לא רע - לדוגמא הרכבת בין חיפה לנתב"ג, ולא מדובר רק באלה שטסים.
&nbsp
כמו כן, קווי לילה עשויים לתרום לרווחיות במשק כי פתאום מעסיקים לא יאלצו להפעיל הסעות ייעודיות לעובדיהם ולשלוח מוניות. בלונדון הקווים משמשים עובדים לא פחות מאשר בליינים.
 

Ccyclist

Active member
הטמזלינק פעל בלילה ובברלין U1/2 פעל.

כלל לא משקף, מדובר במקום אחר, אבל...
חלק מהדברים יכולים לשקף.
&nbsp
לגבי קווי הלילה עיניך הרואות שהם מצליחים לא רע - לדוגמא הרכבת בין חיפה לנתב"ג, ולא מדובר רק באלה שטסים.
&nbsp
כמו כן, קווי לילה עשויים לתרום לרווחיות במשק כי פתאום מעסיקים לא יאלצו להפעיל הסעות ייעודיות לעובדיהם ולשלוח מוניות. בלונדון הקווים משמשים עובדים לא פחות מאשר בליינים.
הטמזלינק פעל בלילה ובברלין U1/2 פעל.
אינני יודע מה קרה אחרי המעבר ל FCC אבל בזמנו קו הטמזלינק שחוצה את לונדון מצפון לדרום ולהיפך פעל כל הלילה, יצא לי להשתמש בו ב3 בבוקר מהעיר וכן ב1 או 2 בבוקר מגאטוויק, ולהגיע לתחנת קנטיש-טאון כאשר התחנה עצמה היתה נעולה והיציאה מגשר הולכי הרגל היתה דרך שער באיזו סימטה בצד הבניין.
&nbsp
בברלין קו U1/2 פעל כל הלילה כשביקרתי שם, בזמנו - כקו הרכבת התחתית היחיד בלילה אך זה הצריך הליכה ארוכה ברגל מהתחנה שלו במקום הקו שהייתי משתמש בו ביום.
&nbsp
העובדה היא שניתן להפעיל מערכת שלד כלשהי 24 שעות. השבתת הרכבות הלילית בבריטניה שימושית כשאכן צריך לעבוד על התשתית (וכן לסריקת התשתית כל בוקר) אך היא איננה הכרח, אפילו לא בבריטניה עצמה.
 

alantan

New member
אפשר להפעיל אם אפשר להעביר רכבת במסילה

הטמזלינק פעל בלילה ובברלין U1/2 פעל.
אינני יודע מה קרה אחרי המעבר ל FCC אבל בזמנו קו הטמזלינק שחוצה את לונדון מצפון לדרום ולהיפך פעל כל הלילה, יצא לי להשתמש בו ב3 בבוקר מהעיר וכן ב1 או 2 בבוקר מגאטוויק, ולהגיע לתחנת קנטיש-טאון כאשר התחנה עצמה היתה נעולה והיציאה מגשר הולכי הרגל היתה דרך שער באיזו סימטה בצד הבניין.
&nbsp
בברלין קו U1/2 פעל כל הלילה כשביקרתי שם, בזמנו - כקו הרכבת התחתית היחיד בלילה אך זה הצריך הליכה ארוכה ברגל מהתחנה שלו במקום הקו שהייתי משתמש בו ביום.
&nbsp
העובדה היא שניתן להפעיל מערכת שלד כלשהי 24 שעות. השבתת הרכבות הלילית בבריטניה שימושית כשאכן צריך לעבוד על התשתית (וכן לסריקת התשתית כל בוקר) אך היא איננה הכרח, אפילו לא בבריטניה עצמה.
אפשר להפעיל אם אפשר להעביר רכבת במסילה
מקבילה (נגד כיוון התנועה). אחרת, איך תעקור ותחליף מסילות?
 
כל לילה צריך לעקור ולהחליף מסילות?

אפשר להפעיל אם אפשר להעביר רכבת במסילה
מקבילה (נגד כיוון התנועה). אחרת, איך תעקור ותחליף מסילות?
כל לילה צריך לעקור ולהחליף מסילות?
בלילה שצריך להשבית מסילה מפסיקים את השירות.
 

alantan

New member
לא יודע, בתחתית של לונדון זה כל לילה...

כל לילה צריך לעקור ולהחליף מסילות?
בלילה שצריך להשבית מסילה מפסיקים את השירות.
לא יודע, בתחתית של לונדון זה כל לילה...
לא רק עקירה של מסילות, גם תחזוקה של מפלגים, מערכת חשמל, מערכת איתות, חיישנים וכו'.
 
אי אפשר להשוות את מערכת הרכבות התחתיות

לא יודע, בתחתית של לונדון זה כל לילה...
לא רק עקירה של מסילות, גם תחזוקה של מפלגים, מערכת חשמל, מערכת איתות, חיישנים וכו'.
אי אפשר להשוות את מערכת הרכבות התחתיות
של לונדון לקו רכבת קלה אחד או שניים בגוש-דן.
האם בירושלים כל לילה עושים עבודות שמחייבות את השבתת הרכבת?
 

alantan

New member
שאלה טובה - אפשר לשאול את הירושלמים

אי אפשר להשוות את מערכת הרכבות התחתיות
של לונדון לקו רכבת קלה אחד או שניים בגוש-דן.
האם בירושלים כל לילה עושים עבודות שמחייבות את השבתת הרכבת?
שאלה טובה - אפשר לשאול את הירושלמים
אני יודע שבניו יורק (נכון, תחתית - לא קלה) הסיבה שהרכבת יכולה לפעול 24 שעות ביממה היא שיש ארבע מסילות, שתי מסילות לכל כיוון.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה