איך אפשר ללחוץ על פתיחת הקו האדום המקדים בשבת.

מצב
הנושא נעול.
אתה לוקח כדוגמאות מערכות מאוד ותיקות

שאלה טובה - אפשר לשאול את הירושלמים
אני יודע שבניו יורק (נכון, תחתית - לא קלה) הסיבה שהרכבת יכולה לפעול 24 שעות ביממה היא שיש ארבע מסילות, שתי מסילות לכל כיוון.
אתה לוקח כדוגמאות מערכות מאוד ותיקות
ומאוד מורכבות עם מספר נסיעות עצום.
אלה לא דוגמאות מתאימות להשוואה לרק"ל בגוש-דן.
הרק"ל הירושלמית יכולה להיות דוגמה מסויימת גם אם לא מושלמת (בירושלים אין קטעים תת-קרקעיים).
 

alantan

New member
נכון, ובאמת שאין לי מושג לגבי רכבת קלה...

אתה לוקח כדוגמאות מערכות מאוד ותיקות
ומאוד מורכבות עם מספר נסיעות עצום.
אלה לא דוגמאות מתאימות להשוואה לרק"ל בגוש-דן.
הרק"ל הירושלמית יכולה להיות דוגמה מסויימת גם אם לא מושלמת (בירושלים אין קטעים תת-קרקעיים).
נכון, ובאמת שאין לי מושג לגבי רכבת קלה...
הנה משהו שקורה במיניאפוליס:
http://www.twincities.com/localnews/ci_25609214/central-corridor-trains-run-24-7
&nbsp
שם הולכים להפעיל רכבת פעם בשעה ומודעים לכך שיש צורכי תחזוקה. נראה שעושים שם ניסוי ויראו איך ילך...
 
בפראג ובברלין רוב קווי החשמלית פועלים 24/7.

נכון, ובאמת שאין לי מושג לגבי רכבת קלה...
הנה משהו שקורה במיניאפוליס:
http://www.twincities.com/localnews/ci_25609214/central-corridor-trains-run-24-7
&nbsp
שם הולכים להפעיל רכבת פעם בשעה ומודעים לכך שיש צורכי תחזוקה. נראה שעושים שם ניסוי ויראו איך ילך...
בפראג ובברלין רוב קווי החשמלית פועלים 24/7.
 

orchilit

New member
עובדים עד חצות/1 ויש קווי חשמלית לילה

בפראג ובברלין רוב קווי החשמלית פועלים 24/7.
עובדים עד חצות/1 ויש קווי חשמלית לילה
המטרו עובד מ-5 עד 1 בלילה בכל הימים. (בסופשים בתדירות מעט נמוכה יותר דומני)
קווי החשמלית (1-26) עובדים בימי חול מ-5 עד 1 ושבת וראשון חלקם 5 עד 1 וחלק מהצהריים.
יש קווי חשמלית לילה (51-58, נדמה לי שכבר יש 59) שנוסעים בתדירות של חצי שעה שמחליפים את המערכת של היום מכל קצוות העיר, וכל הקווים הללו עוברים בתחנה המרכזית (הלאבני נדראז'י) בערך באותו הזמן כדי לאפשר מעבר נוח.
יש גם אוטובוסים (100 ומעלה) בינשכונתיים/עירוניים שפועלים בתדירות טובה ברוב שעות היממה, נדמה לי שיש להם קווי לילה (500 ומעלה). הקו משד"ת לתחנת המטרו הראשונה של קו A (שמספרו 119) פועל מ5 עד 1 ויש עוד קו לתחנת מטרו של קו B, ומחליף אותו קו 581 נדמה לי)
מערכת מושלמת, בחיי.
 

משה343

New member


עזוב את התח"צ בשבת, זה נושא טעון
מבחינות דתית ופוליטית ולכן למשרד התחבורה קל להימלט ממנו.
המאבק על תח"צ בשבת הרבה יותר רחב ובעיקרו צריך להתנהל בזירה הפוליטית.
אבל התירוצים של משרד התחבורה לגבי התח"צ בלילות החול פשוט מגוחכים.
אין שום סיבה הגיונית שקו 1 של המטרונית יפעל בלילות א-ה' ומוצ"ש כל השנה וקו 1 של גוש דן לא יפעל בלילות.
כאן אין עניין פוליטי, אלא עניין תחבורתי טהור שהתירוצים של משרד התחבורה לגביו פשוט מעליבים.
 
איך משפרים את התחבורה הציבורית?

קודם כל שמקבלי ההחלטות יסכימו
להפעיל את הקו בלילות ימי חול.
בינתיים יש להם תירוצים (שאין לי עצבים אפילו לכתוב מהם) למה לא לעשות גם את זה.
איך משפרים את התחבורה הציבורית?
לדעתי זה יקרה רק ברגע שכל "מקבלי ההחלטות" שרים, חברי כנסת, בכירים בעיריות, בחברות תחבורה וכד יחויבו שלא לנסוע אלא בתחבורה ציבורית בלבד. לא מוניות, לא "רכב פרטי" לא טרמפים! אם אין להם אוטובוס ישארו בבית או ילכו ברגל!
זה כמובן חלום ואין סיכוי שיקרה.
כנ"ל לגבי שרותי הבריאות.
 

אורי404

New member
לחלקם יש נסיעה חופשית בתחבורה ציבורית

איך משפרים את התחבורה הציבורית?
לדעתי זה יקרה רק ברגע שכל "מקבלי ההחלטות" שרים, חברי כנסת, בכירים בעיריות, בחברות תחבורה וכד יחויבו שלא לנסוע אלא בתחבורה ציבורית בלבד. לא מוניות, לא "רכב פרטי" לא טרמפים! אם אין להם אוטובוס ישארו בבית או ילכו ברגל!
זה כמובן חלום ואין סיכוי שיקרה.
כנ"ל לגבי שרותי הבריאות.
לחלקם יש נסיעה חופשית בתחבורה ציבורית
לחברי הכנסת יש אפשרות של נסיעה חופשית באוטובוסים. אם אני לא טועה, גם ברכבות. לא יודע לגבי שר, שהוא אינו חבר כנסת.
בפועל היו חברי-כנסת, שנסעו ברכבות או באוטובוסים. גם כיום אני מניח, שיש פה ושם כאלה.

למרות ליקויים שונים בתחבורה הציבורית, בשנים האחרונות נעשו שיפורים רבים בתחום. זה עדיין לא המצב האידיאלי, אבל לנוכח העובדה, שתחום זה נזנח לחלוטין למשך שנים רבות, בהשוואה למה שקורה בשנים האחרונות, זה מראה משהו. בתקווה, שהדברים השונים, שיש לשפר, ישתפרו בבוא הזמן.
 
כאמור כל הנ"ל לא מחויבים להשתמש בתחבורה הצבור

לחלקם יש נסיעה חופשית בתחבורה ציבורית
לחברי הכנסת יש אפשרות של נסיעה חופשית באוטובוסים. אם אני לא טועה, גם ברכבות. לא יודע לגבי שר, שהוא אינו חבר כנסת.
בפועל היו חברי-כנסת, שנסעו ברכבות או באוטובוסים. גם כיום אני מניח, שיש פה ושם כאלה.

למרות ליקויים שונים בתחבורה הציבורית, בשנים האחרונות נעשו שיפורים רבים בתחום. זה עדיין לא המצב האידיאלי, אבל לנוכח העובדה, שתחום זה נזנח לחלוטין למשך שנים רבות, בהשוואה למה שקורה בשנים האחרונות, זה מראה משהו. בתקווה, שהדברים השונים, שיש לשפר, ישתפרו בבוא הזמן.
כאמור כל הנ"ל לא מחויבים להשתמש בתחבורה הצבור
פיספסת את הנקודה - ודאי שכל מקבלי ההחלטות יכולים לנסוע בתחבורה ציבורית ואפילו לממן את הכרטיס ממשכורתם הגבוהה. הבעייה שהם לא צריכים להשתמש בה. יש להם אופציות אחרות כך שאינם מוגבלים על ידי המגבלות של נוסעי התחבורה הציבורית: התדירות, חוסר תחבורה בשבת ובליל, חוסר הנוחות.
לגבי השיפור יש לי השגות רבות לגבי זה. התחבורה על הפנים ואם יש שינויים הם קוסמטיים בעיני.
&nbsp
 
יש למישהו רעיון? איך ניתן לפתוח את הקו בשבת?

איך אפשר ללחוץ על פתיחת הקו האדום המקדים בשבת.
מה הדרך הכי טובה כדי להשפיע על מקבלי ההחלטות שיסכימו לפתוח את הקו האדום המקדים בשבת?
יש למישהו רעיון? איך ניתן לפתוח את הקו בשבת?
 

Ccyclist

Well-known member
פשוט לחסום לשר את הרחוב בשבת.

רק במחאה חילונית נרחבת שתרעיד את הכנסת
עד שזה לא יקרה, אף קו לא יפעל בשבת ובטח שלא הקו הזה.
פשוט לחסום לשר את הרחוב בשבת.
כמובן שלא בזמן המלחמה הזו, אבל כשהרוחות ירגעו אפשר לעשות הפגנה של כמה אלפים שיביאו את מעצר הבית הבלתי-חוקי לאדם המופקד עליו.
&nbsp
לפני מספר שנים היתה הפגנת "לא ממתינים בתחנות" וזה לא הניב דבר.
&nbsp
יש שתי שיטות פעולה בישראל והן לחץ ישיר על האחראים, ופנייה לבג"ץ בשם זכויות אדם.
&nbsp
&nbsp
 
המשטרה לא תאשר הפגנה כזו והיא תוכרז

פשוט לחסום לשר את הרחוב בשבת.
כמובן שלא בזמן המלחמה הזו, אבל כשהרוחות ירגעו אפשר לעשות הפגנה של כמה אלפים שיביאו את מעצר הבית הבלתי-חוקי לאדם המופקד עליו.
&nbsp
לפני מספר שנים היתה הפגנת "לא ממתינים בתחנות" וזה לא הניב דבר.
&nbsp
יש שתי שיטות פעולה בישראל והן לחץ ישיר על האחראים, ופנייה לבג"ץ בשם זכויות אדם.
&nbsp
&nbsp
המשטרה לא תאשר הפגנה כזו והיא תוכרז
כהפגנה בלתי חוקית. כל מה שהפגנה כזו תשיג זה מעצרים ועוד אנטי מצד השר לנושא.
המשטרה ודאי לא תאפשר לחסום דרכי גישה לבית שר.
 
אפשר להקים מול ביתו משמרת מחאה

פשוט לחסום לשר את הרחוב בשבת.
כמובן שלא בזמן המלחמה הזו, אבל כשהרוחות ירגעו אפשר לעשות הפגנה של כמה אלפים שיביאו את מעצר הבית הבלתי-חוקי לאדם המופקד עליו.
&nbsp
לפני מספר שנים היתה הפגנת "לא ממתינים בתחנות" וזה לא הניב דבר.
&nbsp
יש שתי שיטות פעולה בישראל והן לחץ ישיר על האחראים, ופנייה לבג"ץ בשם זכויות אדם.
&nbsp
&nbsp
אפשר להקים מול ביתו משמרת מחאה
בלי לסגור את הרחוב. זה יהיה חוקי לחלוטין ואם המשמרת תהיה פחות מ 50 איש, גם לא ידרוש אישור מראש מהמשטרה
 

Ccyclist

Well-known member
והכי חשוב: לבוא ולהתפזר בתח"צ.

אפשר להקים מול ביתו משמרת מחאה
בלי לסגור את הרחוב. זה יהיה חוקי לחלוטין ואם המשמרת תהיה פחות מ 50 איש, גם לא ידרוש אישור מראש מהמשטרה
והכי חשוב: לבוא ולהתפזר בתח"צ.
מה שאומר שאין למפגינים איך לעזוב לפני 9 בלילה בשבת קיצית, ומי שהגיע מרחוק אולי אפילו יש תירוץ שלא לעזוב עד בוקר יום א' אם אי אפשר לחזור לנגב או לגליל ולגולן בתח"צ במוצ"ש.
 
מצויין. איפה ישראל כץ גר בכלל?

והכי חשוב: לבוא ולהתפזר בתח"צ.
מה שאומר שאין למפגינים איך לעזוב לפני 9 בלילה בשבת קיצית, ומי שהגיע מרחוק אולי אפילו יש תירוץ שלא לעזוב עד בוקר יום א' אם אי אפשר לחזור לנגב או לגליל ולגולן בתח"צ במוצ"ש.
מצויין. איפה ישראל כץ גר בכלל?
 

spoop

New member
הקו עובר בבני ברק.. אחממ אחממ אין מצב

איך אפשר ללחוץ על פתיחת הקו האדום המקדים בשבת.
מה הדרך הכי טובה כדי להשפיע על מקבלי ההחלטות שיסכימו לפתוח את הקו האדום המקדים בשבת?
הקו עובר בבני ברק.. אחממ אחממ אין מצב
 

olli3

New member
מנהל
ציר ז'בוטינסקי לא קשור לסגירות של בני ברק.

הקו עובר בבני ברק.. אחממ אחממ אין מצב
ציר ז'בוטינסקי לא קשור לסגירות של בני ברק.
אומנם הכניסות לבני ברק חסומות אך ציר ז'בוטינסקי נשאר פתוח תמיד ונוסעים בו 24/7 בלי כל בעיה, כולל תחבורה ציבורית שפעילה הרבה לפני צאת השבת בקווי דן, אגד, קווים ואפיקים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה