ליושר יש עלויות נוספות....כבדות....
אני רוצה להדגיש את המצב מצד אחר. קופות החולים אינן מכסות נזקי ספורט ותאונות דרכים. רוב פגיעות הספורט החובבני הן קלות ולא כרוכות בנזק ארוך טווח. אולם חלקן כן. לא משנה במה עוסקים - הלא נערים מתו גם באמצע משחק כדורגל. אולם באומנויות לחימה יש סיכון גבוה יותר ובאומנויות במגע מלא (וקראטה נושק לכך) - הסיכון עולה. הבעיה מחמירה עוד יותר כשמדובר בילדים. אתן דוגמה קטנה. זוג ידידים שלי התאמנו יחד בסקווש במועדות הקנטרי של אוניברסיטת ת"א. בעת משחק, פגע, ללא כל כוונה ידיד אחד עם הרקטה שלו בפניו של ידי שני. לא נראתה כל פגיעה חיצונית אולם אחת משיניו של הידיד נשברה באזור השורש. עוד באותו יום נאלץ הבחור לעבור עקירה כירורגית. לקחח עוד זמן רב (חודשים) עד שהצליחו להרכיב לו תותבת. הבחור פנה לאוניברסיטת ת"א והתברר שאין ביטוח, למרות שגבו על כך תשלום במסגרת הכרטיס. אתם יודעים מה היתה העלות? אלפי שקלים. תוכלו לומר על כך, שמקסימום היה יכול לחיות גם ללא השן. אולם למשל אילו היה מדובר בילד? שן קדמית? גיל ביה"ס???? מרבית העונים התייחסו למשבר האמון. בכך אני מסכימה עם התגובות. אולם הכותב העלה נקודה נוספת והיא אחריותו, כמי שיודע את האמת כלפי עמיתיו! ראשית זהו גילוי אחריות ואתיקה יוצא דופן בנוף הישראלי וחשוב מאד להדגיש אותו. אני מעריכה מאד את האמפטיה שמגלה הכותב כלפי חבריו לאימונים, והצורך שיש לו להגן עליהם - צורך מוצדק לחלוטין. ואני ורצה להתייחס לנקודה זו: ברור לי שאין הכותב מעוניין להתעמת עם מורהו. ברור לי שהוא סבור כי את בעיותיו הוא יפתור בעצמו ודי לו בהפסקת הקשר ביניהם. גישה זו בהחלט מקובלת עלי, ונראית לי מאד. אולם, עצם אי גילוי העובדות כפי שהן לאנשים אחרים המאמנים בדוג'ו בהאמינם שיש להם ביטוח הינו בעייתי לא פחות! לכן, בהתמקד בהיבט זה, ובו בלבד, אני סבורה שחייבים למצוא דרך להעביר את המסר לשאר המתאמנים. הוצע כאן לדבר עם אחד מהבכירים. נקודה טובה אולם אם אותו בכיר נאמן למורה, יתכן שהוא ישמור את זה בסוד ולא יעביר הלאה. אני אישית וכשלעצמי הייתי בוחרת לדבר עם המורה, להסביר לו מה היה בשיחה בין סוכני הביו=טוח, לומר לו שלאור כך, אני נאלצת לצערי לעזוב את המועדון, שאין לי כוונה לתבוע אולם אני עומדת על כך, שהוא יפרסם מנשר ויתלה אותו שביטוח הפועל "הופסק". זה מאפשר למורה "לשמור פנים" ועם זאת להפסיק לשקר, ולתלמידים לקבל מידע מדוייק. לשמוע מה הוא אומר. אם הוא לא מוכן לשתף פעולה להסביר לו עניינית שחבל מאד, כי "עכשיו זה בינינו, אבל מישהו יכול לפלוט את זה לתקשורת, ואז אנה אתה בא?" כמובן שאפשר להודיע את זה אישית לכל התלמידים האחרים ובכך לשמור דיסקטריות, אבל נראה לי שאם אינך נוטר למורה - כדאי להניח לו לתקן את דרכיו בעצמו. ובלבד, שתוודא, שכולם יודעים שאין ביטוח. מה היה עד עכשיו כבר לא חשוב. משנה מה קורה הלאה.