תגובה :
"חכמת חז"ל זה נשגב מבינתך?" אלא מה ... "שימפנזה זה לא קוף , ג'ינג'י, שימפנזה זה קוף-אדם או אייפ. אתה ואני צאצאים ישירים של המין הנ"ל" ג'ינג'י ? שיהיה ... שימפנזה זה לא קוף ? אתה מהפכן, אה ? "שימפנזה זה קוף-אדם או אייפ" או ? לא, אלא שימפנזה זהו ape, בלעז, ו - ape בפירוש אינו קוף-אדם. אם תכנה את השימפנזה קוף-אדם, אנשים יחשבו אותך למשוגע. בנוגע להיותנו צאצאיו, לא הייתי סומך על "עובדה" זו כלל וכלל. "הצחקת אותי כי אמרת שיש 200 אלף מאובנים , משום שאם היית מבין משהו בפליאנטולוגיה (אני מאוד רחוק מלהיות מומחה, אין לך לכנות אותי כך, אני פשוט חובבן נלהב של ביולוגיה ) היית יודע שישנם מקומות בעולם עם סדימנטים שמכילים את שרידיהם של מאות מיליארדי אורגניזמים לשעבר." אוי, באמת .. היה ברור מאוד למה התכוונתי, ולבטח לא התכוונתי לשרידי אורגניזמים פרימיטביים, חדי-תאיים ובקטריות למיניהם. "200 אלף מאובנים לא מתחיל לדגדג את קנה-המידה האמור (אפרופו, העובדה האחרונה אינה עולה בקנה אחד עם התרחשותו של מבול מקראי ב10000 ואפילו לו ב100000 שנים האחרונות)" 1) זה המספר אשר אני נוכחתי אליו, אשמח אם תקנני. 2) איך בדיוק "עובדה" זו, (תורת המאובנים מאוד לא אמינה במקרים רבים, כל שכן בשרידי יצורים פרימטיביים למיניהם, וזאת איני בודה מליבי, אחותי סיפרה לי בזמנו (כמדומני, או שקראתי זאת במאמר זה או אחר) שחלק מן המאונים שחושבים שהם פרי עטם של אי-אלו בקטריות בנות מילארדי שנים, יתכן ואינם אלא תעתועים של "עקבות" אי-אלו בקטריות)) אינה עומדת באותה קנה מידה עם המבול המוזר במקרא ? כבר הסברתי לך בעבר מדוע התיאורכים אינם קבילים, המתארכים יוצאים מכדי-הנחה שאין העולם השתנה במיליוני השנים האחרונות, מעבר לכך תיארוך פחמן 14 תקף לאלפי שנים, תו לא, תיארוך שהתבצע על כלב ים בעודו חי, הצביע שכלב הים בן 1000 שנים (ואתה מבין עד כמה דבר זה אינו הגיוני) כפי שהבנתי, ואין לי סימוכין לדבריי, עופרת משנה את קצב ההתפרקות - וכידוע העולם נשטף עופרת במבול, ובנוגע לשינויים שדיברתי עליהם שארעו על כדור הארץ, כבר היום יודעים שאפילו כוח הגרויטציה השתנה עם השנים, דבר שהשפיע פלאות על כדור הארץ וישוביו (זאת הבנתי מהמורה לביולוגיה שלי דשנה שעברה), איני יודע אם הדברים מוכחים ומוסמכים, אך כנראה יש ממש בדבר. "אבל אני מתנצל שגידפתיך, זה לא היה במקום." זה הדדי, בכל אופן. "חן חן על הפגנת הידע, לא כל-כך כואב לי מתחת לחגורה, כי בסה"כ אמרת שם של מאובן אחד שאתה בקושי יודע עליו משהו, אבל פייר זה פייר - אני מצדיע בפניך." 1) מניין לך שאיני יודע על לוסי משהו ? (אגב, לא התחלנו לדבר בכלל מדוע קיימים רק 3 שרידי של "מיני המעבר" בין קוף לאדם, ואגב, אל תתפוס אותי על עניין הכמות, זכור לי 3 - 4) 2) אני האדם האחרון שנצרכים להצדיע בפניו, אז אל. "אתה דווקא נשמע לי בחור סקרן ונבון, למה שלא נדבר על מדע באמת איזה פעם במקום סתם להתחרע אחד על השני בגידופים וקללות?" אני אשמח, אבל יש לי מעט בעיה עם אבולוציונים, הם באמת קצרי-אופקים, קשה להם מאוד לקבל מה שאינו עומד באותו קנה עם דעתם, ומעבר לכך, הם לא ספקטיים בעליל, לא אחטא בשקר אם אומר שהביולוגים-אבלוציונים באקדמיה יותר ספקטיים מהם, ומודים בפה מלא שישנם מספר דברים שהאבולוציה לא עונה עליהם (ואני אומר זאת כעדות לכך ששמעתי מאדם שנכח לעובדה זו) מה לעשות, לא רבים קונים את דוקינס הדמגוג ... לדוגמא, לי לא אכפת להודות שהאבולוציה היא עובדה-נצפית, אין לכך סתירה עם אמונתי, אפילו אם נצא מכדאי הנחה שהאדם התפתח מן הקוף, ובלב מסויים הגיע למדרגה רוחנית נעלה מן שאר הטבע ? אולם בפני השטח ישנה סתירה, אך לא סתירה שלא ניתן ליישב בקלות - יתכן שסתירה זו נובעת מחשיבה צרה שלנו - אני א ו ב י ק ט י ב י אני לא מקבל את האבולוציה, כי היא מעשייה במקרה הטוב. אבל למה אתם לא אוביקטיבים, למה אתם מעולם לא תקבלו ותתחילו להבין את השטויות הטמונות בתיאוריה זו ? מהסיבה הפשוטה, הדבר לעיל פירושו ויותר על כל עולמכם, מה שאינכם יכולים לקבל בעליל. עד שיבוא משיח צדקינו (בע"ה לפני כן), הוא יהיה בקיא בחכמות החיצוניות יותר מכל המדענים יחדיו, והוא יחשוף את האבולוציה במערומיה. בשבילך המדע הוא אליל. בשביל המדע הוא נושא שתרם הרבה לעולם (לטוב ולרע) אבל אני רחוק מלהצדיע לו, ישנם הרבה דברים under below. אני מוכן ואשמח לנהל דיון על מדע, במידה ותהיה אובייקטיבי בדיון זה. "יש לי לספר לך על המון מאובנים מעניינים (אתה לא תאמין לזה, אבל משום מה אינני מכיר אף אחד שמתעניין בארכיון המאובנים
)" אני אשמח מאוד
, תורת המאובנים תמיד עניינה אותי, ואשמח מאוד להחכים (מעניין שאמרת שלא רבים שמתעניינים בה) ואכן, זה נושא מעניין מאוד, עצם העובדה שאני לא מסכים לתיארוך, לא אומר שלא אהנה מן הממצאים. תמיד משמח מאוד להנות מבריאתו המופלאה והמרהיבה יתברך, לרטוט בהתרשמות והתפלאות מן החכמה האין-סופית הטמונה בבריאתו יתברך. וכאגב אורחא, מה לך ולחסידות ברסלב ?