TROLLEYBUS
TROLLEYBUS
שלום לכולם. חלק מכם בטח שמע על טרולייבוס (אוטובוס חשמלי).אלה שהיו ביורופה ראו אותם.טרולייבוס סוג תחבורה מאוד נוח ,נקי מבחינה אקולוגית ,שקט וזול יחסית.טרולייבוס נפוץ מאוד ביורופה ובמדינות חבר העמים.טרולייבוסים ראשונים הופיעו בתחילת מאה 20 בגרמניה ואנגליה . במוסקבה טרולייבוס ראשון התחיל לפעול בשנת 1933 .היום מוסקבה היא עיר עם רשת טרולייבוסים הגדולה בעולם. רק כמה נתונים: ל-1 ינואר שנת 2000 היו בעיר 1612 טרולייבוסים.בשנים 1975-1990 כל שנה השתמשו בסוג תחבורה זאת 900-1000 מיליונים אנשים. בעיר שנולדתי , בדרום ברה"מ,יש עשרה קווי טרולייבוס לאכלוסיה של כ- 190000 אנשים.הקווים מכסים כמעט כל שטח העיר, אוטובוסים כמעט לא עברו שם .השתמשו בהם רק לנסיעות בינעירוניות. זה איכות הסביבה ! אני מזמין קהל הנכבד לדיון בנושא - למה בארץ שלנו אפילו לא שקלו אפשרות שימוש בטרולייבוס. לדעתי בלבד תשתית הנדרשת היא פחות יקרה מאשר לרכבת הקלה (הרי לא צריכים מסילות ברזל). לצורך מידע השתמשתי באתר טרולייבוס במוסקבה.
TROLLEYBUS
שלום לכולם. חלק מכם בטח שמע על טרולייבוס (אוטובוס חשמלי).אלה שהיו ביורופה ראו אותם.טרולייבוס סוג תחבורה מאוד נוח ,נקי מבחינה אקולוגית ,שקט וזול יחסית.טרולייבוס נפוץ מאוד ביורופה ובמדינות חבר העמים.טרולייבוסים ראשונים הופיעו בתחילת מאה 20 בגרמניה ואנגליה . במוסקבה טרולייבוס ראשון התחיל לפעול בשנת 1933 .היום מוסקבה היא עיר עם רשת טרולייבוסים הגדולה בעולם. רק כמה נתונים: ל-1 ינואר שנת 2000 היו בעיר 1612 טרולייבוסים.בשנים 1975-1990 כל שנה השתמשו בסוג תחבורה זאת 900-1000 מיליונים אנשים. בעיר שנולדתי , בדרום ברה"מ,יש עשרה קווי טרולייבוס לאכלוסיה של כ- 190000 אנשים.הקווים מכסים כמעט כל שטח העיר, אוטובוסים כמעט לא עברו שם .השתמשו בהם רק לנסיעות בינעירוניות. זה איכות הסביבה ! אני מזמין קהל הנכבד לדיון בנושא - למה בארץ שלנו אפילו לא שקלו אפשרות שימוש בטרולייבוס. לדעתי בלבד תשתית הנדרשת היא פחות יקרה מאשר לרכבת הקלה (הרי לא צריכים מסילות ברזל). לצורך מידע השתמשתי באתר טרולייבוס במוסקבה.