פינת הציטוט

efriend

New member
תודה רבה על רשימת הספרים,

זה באמת נראה מאוד מעניין. ואין צורך בבלמים. אגב, בתור איש ספר, אולי בא לך איזה פעם לפרסם את פינת הציטוט במקומי? אני חושב שזה יעשיר אותה מאוד.
 

Ferma

New member
בשמחה ../images/Emo13.gif

אם אתה מגלה שלא מתחשק לך לפרסם בשבוע מסוים, אני אשמח לנסות. רק תתצטרך להסביר לי את הכללים
. תודה על המחמאה, אני מאוד אוהב ספרים, וכל הקשור בהם. לעיתים אני תוהה, מה הייתי עושה בלעדיהם? ואם אנחנו מדברים על ציטוטים, אני מאוד מתחבר לציטוט של דקארט בנושא, שאתה בוודאי מכיר
.
 

efriend

New member
אני חושב משמע אני קיים - זה הציטוט היחיד של

דקארט שאני מכיר, בעוונותיי. לא יודע אם אליו התכוונת. אגב, אני עצמי לא פעם אומר את ההפך מזה - כלומר, "אני חושב - משמע אני לא קיים". למה אני מתכוון? כשאני חושב הרבה על דברים במקום להרגיש ולחוות אותם בפשטות, משהו בי נעשה חסר חיים, אני כאילו מאבד את עצמי. בקשר לפינת הציטוט, זה מאוד פשוט, ביום שלישי בערב או רביעי בבוקר, תפרסם ציטוט שבא לך להביא כאן, ואם בא לך תוסיף איזו מילה או שתיים על איך זה מתקשר לחוויה או דעה אישית שלך. הציטוט יכול להיות מספקטרום רחב של מקורות, מספר מלומד ועד השכנה האנאלפאבתית שלך ברחוב, כל דבר. אם בא לך, אתה יכול לפרסם כבר מחרתיים במקומי - כי אין לי משהו מוצלח מידי בקנה. רק תגיד לי שאני אדע.
 

Ferma

New member
לא, התייחסתי לציטוט אחר ../images/Emo13.gif.

The reading of all good books is like a conversation with the finest people of past centuries.​
יש משל מפורסם שמיוחס לבודהה, על מה שמכונה "חשיבת יתר". בכל ירח חדש, חיות היער התאספו למסיבת ריקודים באחת מקרחות היער שהיו בקרבת מקום. הירח האיר את אורו החיוור ושיווה לקרחת היער מראה מיוחד במינו. כל חיות היער רקדו ונהנו, אבל כולן הסכימו שהרקדן המוכשר ביותר מביניהן היה מרבה הרגליים. הגמישות והקואורדינציה שבה מרבה הרגליים הצליח להניע כל אחת מרגליו, ואת כולן ביחד, הייתה לא פחות מקסם טבע; ובאשר למרבה הרגליים, הדבר לא עלה לו במאמץ מיוחד, אלא היה מעין אינסטינקט שטבוע בו. מכל חיות היער, רק ההיפופוטם קינאה במרבה הרגליים, מכיוון שלא היה לה את החן הטבעי או קלות הרגליים שלו. יום אחד, עלה במוחה רעיון מבריק כיצד לחבל בכשרונו של מרבה הרגליים. היא נגשה אליו בביישנות מזויפת ועם פנים מחויכות ובקשה לשאול אותו שאלה, שכן הוא הרקדן הטוב ביותר בכל היער, ואילו היא – הגרועה ביותר. מרבה הרגליים הסכים וההיפו שאלה: "אני רק רוצה לדעת, כשאתה רוקד, האם אתה מזיז את רגל מספר 231 לפני רגל מספר 123 או את רגל 237 לפני רגל 214? באופן כללי, איזו רגל אתה מזיז לפני איזו רגל אחרת?" מרבה הרגליים ישב וחשב, וניסה לשחזר את צעדי הריקוד שלו, אך גילה, להפתעתו, שהוא לא מצליח לרקוד. כך, מרבה הרגליים יושב וחושב איזו רגל הוא מזיז לפני איזו רגל אחרת, ולא מצליח, חרף כל נסיונותיו, לשוב ולרקוד. זה סיפור מאוד ידוע, כפי שאמרתי, אבל חשבתי שליתר בטחון אני אכתוב אותו כאן, לפחות לטובת האנשים שלא רוצים ללכת ולחפש אותו. האם זה דומה למה שהתכוונת אליו? באשר לציטוט, אני אשמח לנסות ולהיות ה"מצטט האורח" בשבוע הבא, אבל אני מקווה שאצליח לתת ציטוט מעניין מספיק—כי הציטוטים שלך תמיד מצליחים לעורר דיון, וזה מצביע על כמה הם מוצלחים
.
 

efriend

New member
אני מכיר את זה בגירסה מאוד מנוונת:

כלומר, ששאלו את מרבה הרגליים איך הוא מצליח ללכת עם כל הרגליים שלו. הוא התחיל לחשוב, ומאז לא הצליח ללכת. המשל שלך כמובן הרבה יותר צבעוני, אז תודה שסיפרת. זה אכן מה שאני מתכוון אליו פחות או יותר. אז אני מחכה לציטוט שלך מחר בערב או מחרתיים בבוקר!
 
למעלה