הפרעת קשב - והתמודדות עם למי

../images/Emo57.gif הפרעת קשב - והתמודדות עם למי

יש לי שני בנים הלוקים בADD. הם בני 9 ו 7 והיום אנחנו מתקשים במיוחד בהקנית החשבון לצעיר..בית הספר לא מסייע וכן עם לימוד האנגלית לגדול יותר. אני כל הזמן פותרת את הבעיות למורים, האם יתכן אין אף גוף במשרד החינוך שנותן פתרונות?
 

קרני

New member
אני יודעת שבדרך כלל קיימת

הוראה מתקנת בבתי הספר. אם לא, צריך לברר את העניין עם ההנהלה. בכל אופן, הרי לך האתר של משרד החינוך, יש שם כמה כתובות... בהצלחה
 

freearth10

New member
../images/Emo123.gifלי זה מעלה את הטורים

כי השקעה בגיל הרך - יכולה למנוע השקעה הרבה יותר מסיבית בגיל הבוגר. אבל מישהו עוצם עיניים. כדי למנוע התקפי לב יוצא משרד הבריאות השכם והערב בהפצת גורמי סיכון. מה עם גורמי הסיכון לילדים עם בעיות קשב ולמידה? ידוע על הקשר בין תינוקות ואף עוברים שנולדו או חוו מצוקה בתקופת ההריון או הלידה ובעיות למידה. אז יופי יש מחקרים אבל לא עושים איתם כלום. ואז ילדים בני 7 או 9 מחקשים, מפילים את הכל על ההורים, גורמים לדמוי עצמי נמוך של הילדים, שהבעיות שלהם לא מסתיימות ואולי אפילו רק מתחילות כשהם מסיימים את חוק הלימודים. ואז נפלטים ממעגל העבודה כל כך הרבה אנשים כל כך מוכשרים שמרגישים ממש לא שווים. זה קורע את הלב. בעיקר אם אתה חווה את זה כל כך קרוב אל עצמך. מאיה
 

דליה.ד

New member
סיוע לילדים

האם הילדים עברו אבחונים דידקטיים? האם הומלץ להם על ריפוי בעיסוק, הוראה מתקנת? מה אובחן מעבר להפרעת הקשב? באם הילדים עברו אבחונים ויש המלצות לטיפול פני ליועצת בית הספר או לפסיכולוגית ודרשי מה שכתוב שם. באם אין אבחון פסיכודידקטי, מהרי ובצעי אבחון, הוא קריטי לטיפול . בגילאים יותר מאוחרים הילדים יוכלו לקבל "התאמת דרכי היבחנות" בהתאם ללקויות הלמידה (הארכת זמן, הקראת הטקסט, שכתוב, לענות בע"פ, שימוש במילון, במחשבון, התעלמות משגיאות כתיב וכו´). שימי לב, אבחון קביל רק לשלוש שנים.
 
עזרה לילדי ADD

אני חושבת שהבעייה שהעלית חשובה ביותר, אפילו אם היא נשמעת בנאלית. בחלק מבתי הספר ישנה תמיכה והכוונה, אבל בחלק גדול יותר הרושם שמתעורר הוא שאם ההורים לא די אסרטיביים ונמרצים, ויש להם הרבה זמן פנוי- אזי העיניינים לא מתקדמים.בהחלט היה מקום להקים מרכזי יעוץ והכוונה להורים מטעם משרד החינוך , הפתוחים בשעות אחה"צ ומסוגלים להיות בקשר עם בתי הספר ולארגן את העזרה הנכונה לילדים בתוך ומחוץ למערכת.בינתיים-כדאי לדאג לאיבחונים מלאים ומעודכנים. האנשים המעורבים באיבחון, בדרך כלל פסיכולוגים ומאבחנים דידקטיים יודעים לתת המלצות לגבי דרכי הטיפול וגם לגבי מטפלים המצמצאים בבבעיות יחודיות כגון דיסקלקוליה.אפשר לפנות לאחד מן המוסדות האקדמיים המלמדים חינוך מיוחד כמו בית- ברל- להם יש לעיתים המלצות על אנשי המקצוע הנכונים.
 

darin

New member
עזרה שלמשרד החנוך

חדשה פה בפורום, ואולי מה שאומר כבר ידוע. בכל זאת- כדאי שתדעי שילדייך המאובחנים זכאים לשעות תמיכה מבית הספר. יש בכל עיר גוף בשם מת"י שמאגד אתכל כוחות העזר- מטפלים באומנויות, קלינאי תקשורת, מרפאים בעסוק, ומורים להוראה מתקנת. כדאי לך לברר עם פסיכולוג\ית בית הספר. בהצלחה
 
למעלה