שרשור מתמטיקה יום לפני בגרות

עניתי על כך למטה בשרשור זה

עניתי לטל (שרמוטהפוריטנית) שאלה 4 שלה. בהצלחה בבגרות !
 

nanako

New member
לא מצאתי בשאלות נפוצות/מילון

ואני זקוקה רק למשפט אחד בלי פירוט איזו מהנגזרות משווים ל0 ומה הלאה וזהו.
 

תות15

New member
עושים נגזרת שנייה ומשווים ל-אפס

ואז רק בודקים שהתוצאות שיוצאות לך לא שוות בנגזרת שלישית ל-0
 

nanako

New member
אבל מה עושים עם נק' שיצאו בנגזרת

ראשונה וכשבודקים אם יש עליה או ירידה לפני ואחרי יוצא שיש אותו דבר אותו עליה-עליה או ירידה-ירידה, גם הן פיתול לא? איך בודקים?
 
שאלה לרון!!- חקירת פונקציה לוג'

אז ככה- שאלון 007 2 בעיות 1. בעיה שלי היא בכל עניין הלים להכוחת אסימפטוטות. אני נוהג לבדו' האם יש אסימפטוטה אנכית..ע"י ערכי איקס קרובים מאוד לאיקס הלא מוגדר... אם יוצא לי מספרים גדולים מאוד לחיוב או לשלילה- אסימטוטה אותה שיטה לגבי אסימפטוטה אופקית אני מבין שבבגרות לא יקבלו את הנימוקים האלה..אלה אני אצתרך להשתמש בלים..אין לי מושג איך!! האם תוכל לעזור? 2. יש שיטה באינטגרלים שנקראת "שיטת ההצבה" האם תוכל להסביר את משתמשים בה ומתי? תודה מראש!
 
שאלות טובות

אבל כל אחת מהן היא נושא למאמר שלם עם דוגמאות, ואני לא ערוך כרגע מבחינת זמן לענות על כך. אני גם לא בטוח שזה הדבר הנכון, ללמוד שיטות כאלה ערב הבגרות, אבל אם מישהו אחר יש הזמן לענות לך אני אשמח. מצטער... בדוק את השאלות הנפוצות בפורום (במתמטיקה), יש שם כמה דברים על כך. בהצלחה בבגרות !
 

2 Mיכל

New member
ממה שאני יודעת../images/Emo42.gif

בבדיקת אסימפטוטות
באנכיות, אפשר להציב את שיעור ה-x החשוד בפונקציה המקורית. אם לא יוצא 0/0 יש אסימפטוטה, אחרת אין. בקשר לשאיפה למעלה או למטה, אני עושה לפי תחומי העליה והירידה. [אמרו לי שבעיקרון אי אפשר להציב את ה-x הלא מוגדר כי הוא לא מוגדר, אבל רוב הסיכויים שבבגרות לא יורידו על זה. המורה שלי, לפחות, לא לימדה אותנו שיטה אחרת]. באופקית אפשר לעשות נגזרות של המונה והמכנה (כל אחד בנפרד) עד שמגיעים למשהו פשוט ולראות בסוף לאן הפונקציה שואפת.
 

The Guardian17

New member
אינטגרל

cos²x sin²x כיצד עושים להם אינטגרל ? מהי הנוסחא לזה ? אני לא מכיר
בתודה.
 

onix 17

New member
אני חושב שבאמת אין לזה נוסחה.. אבל

תראה מה המורה שלנו אמרה לנו לעשות: cos2x=1-2sin²x 2sin²x=1-cos2x sin²x=1-cos2x/2 ואז למה שיצא אתה עושה אינטגרל רגיל: x/2-sin2x/4+c בשביל הקוסינוס בריבוע איקס תעשה אותו דבר רק תפתח את co2x=2cos²x-1 בהצלחה בבגרות
 

מיכלוש7

New member
אי אפשר פשוט לעשות אינטגרל

חיצוני (כמו שבדר"כ עושים... מעלים את החזקה במס' אחד ומחלקים באותו מס') חלקי הנגזרת הפנימית?? (מינוס סינוס)? או שאני סתם מדברת שטויות?!
 
לוגריתמיות,יאממ..(?!?)007 ../images/Emo79.gif

ישלי שאלות, הן רבות, מטופשות ומעיקות על הנשמה: 1.קיימת הפונקציה הזו- x^3/e^x^3 (איקס בשלישית, חלקי אי בחזקת איקס בשלישית). הבנתי שאין לה אסימפטוטה אנכית, אבל איך אני מוצאת בה אסימפוטוטות אופקיות? את שיטת הלימס אני לא ממש מבינה, אולי מישהו יוכל להסביר אותה באופן כללי והן ספציפית לשאלה הזו? ניסיתי לעשות, אך יצא לי שכשאיקס שואף לאינסוף הפונ' לא מוגדרת, וכשהוא שואף למינוס אינסוף, יש אפס במכנה. איכס. (אגב, מה הכוונה בפלוס ומינוס אינסוף? זה מתכווך משני הצדדים של האפס? או אולי משני הצדדים של ציר איקס? אינני יודעת). 2.האם כדי למצוא נק' פיתול בפונקציה מהשאלה הקודמת, אני צריכה לגזור שוב את הנגזרת? כי הנגזרת פשוט מזעזעת... (אפילו בלי המכנה,היא מזעזעת). 3. שאלה הזויה בלוגים, אשמח להסבר מעמיק- ואשמח גם לדעת האם יש סיכיו שיופיע בבגרות משהו מפלצתי מסוג זה: מצאו עבור אילו ערכי X האיבר החמישי בפיתוח הבינום 8^(2X+X^K) שווה ל: 8960. (K הוא לוג X על בסיס 2). 4. האם כדי למצוא "חור" בפונקציה, מספיק לבדוק איזה X מאפס הן את המונה והן את המכנה? 5.y=(x^2-e^2)^ln(9-x^2) l מדוע בחישוב תחום ההגדרה של הפונקציה הנ"ל, דורשים שהבסיס יהיה שונה מאפס? כל כך המון המון תודה! באמת! בין הפותרים יוגרל מובייל התורם להתפתחותו המוטורית והרגשית של תינוק בן 3 עד 9 חודשים...(מומלץ!
). תודה מראש! טל.
 
לאט לאט, מהסוף להתחלה

5. בכל התרגילים בהם הבסיס הוא x מגדירים כלומר מחליטים מראש) שהבסיס חיובי, ולכן בוודאי שונה מאפס. בהזדמנות אסביר לך למה מסכימים על כך... 4. לא בדיוק. יכול להיות ש x יאפס מונה ומכנה ובכל זאת זו תהיה אסימפטוטה אנכית ולא "חור" (נקודת אי-רציפות סליקה). איך יודעים ? מצמצמים את המונה והמכנה (אם זה אפשרי), ובשבר שנשאר מציבים את ה x שאיפס את הצמצום. אם התוצאה היא מספר, ה x הזה הוא "חור", ואם התוצאה היא מספר חלקי אפס - אסימפטוטה. לדוגמה : (y=(x-2)/(x²-4 מצמצמים ב x-2 מונה ומכנה. נשאר לנו 1 חלקי x+2 . מציבים בזה את x=2 . קיבלנו מספר טהור ויפה (רבע) ולכן זה "חור". אנסה בהמשך לענות על השאר. בהצלחה בבגרות !
 
אהמ..../images/Emo79.gif

כשאמרתי "הבסיס", התכוונתי ל x^2-e^2 (כנראה לא הסברתי את עצמי נכון...או שלחילופין תשובתך תאמה את כוונתי, ואז אביט שנית בעניין). תודה רבה לך! אשמח אם מישהו יוכל לענות על שאלותיי האחרות :} שוב תודה :] טל.
 
נכון

התכוונתי שהבסיס הוא פונקציה של x , בניגוד למספר טהור. מיד אענה לשאר השאלות... בהצלחה בבגרות !
 
תשובות 2,3 לטל

3. לא בחומר הלימודים שלך. 2. נכון, צריך לגזור שוב את כל הנגשרת הראשונה. סביר שבבגרות לא תקבלי משהו כל כך ארוך, כי זה באמת יכול לקחת המון זמן. אני בטוח שאם יתנו תרגיל כזה, הנגזרת השניה תהיה הרבה יותר פשוטה ומהירה. מיד נעבור ל 1 . בהצלחה בבגרות !
 
תשובה לטל - שאלה 1

זה נושא למאמר ארוך ומפורט ולצערי אין לי כרגע אפשרות לענות בצורה מלאה... מישהו כאן העלה בזמנו קובץ בנושא, לא קראתי אותו אבל בינתיים אולי שווה לעיין בו. אם יהיה לי זמן בהמשך אשמח לפרט יותר. בהצלחה בבגרות !
 
למעלה