תהיות של אמצע היום 4

TShavit

New member
../images/Emo45.gifואני מוסיף כי...

שקיעת המזלג הקדמי אכן מוסיפה למעבר המשקל קדימה, בגלל שהוא מוטה בזוית כך שבעת בלימה ושקיעת המזלג, האופנוע נע למטה וקצת קדימה. אם המזלג היה אנכי בדיוק, לא היתה קיימת התופעה; ובמיתלים בהם קיים אנטי-דייב, היא גם כן לא קיימת או מופחתת מאד (ב.מ.וו, למשל). אבל העברת משקל - יש, ועוד איך.
 

gray

New member
מזלג? מי דיבר על מזלג?

זה ויכוח תאורטי ואם נוותר על הרעיון של מזלג, ניתן לבנות מתלה כזה שיעביר משקל לכל כיוון כמעט. בולמים כאלה יחליפו ביום מן הימים את המזלג, כאשר הטכנולוגיה תאפשר ליצר כאלה. לא מאמינים בטכנולוגיה? לא חושבים שהיום הזה יגיע- זכותכם. אם אתם חושבים שזה לא יקרה בגלל חסרונות מסויימים שגם הטכנולוגיה לא תוכל להם- תסבירו. אני אישית מאוד נהנה מהמשחק בנידמה לי הזה, כמו למשל "נידמה לי שהבנתי".
 

enigo

New member
תרים בלוק בשני ידיים...

(יש לי משהו עם בלוקים
) החזק אותו כך שהמשקל יתאזן שווה בשווה בין הידיים. עכשיו האץ אותו ימינה - לפתע יד שמאל נושאת בעומס גבוה יותר, נכון? זו בדיוק העברת המשקל שמתרחשת באופנוע בזמן האצה או בלימה. בלי קשר למתלים. מתלים יכולים להחמיר את התופעה או לשפר אותה מעט, אבל לבטל??? לא בטכנולוגיה הנראית לעין.
 

dlx1100F

New member
לא הטכנולוגיה היא המגבלה ,

אלא החוקים הבסיסיים ביותר של המכניקה הנוהגים בעולמנו. אני חושב שאפשר להבין את זה מהקישור שצירפתי. כל עוד החוקים האלה לא ישתנו, הדרך היחידה למניעת העברת משקל היא להוריד את מרכז הכובד לגובה הכביש (וזה, גם אם היה אפשרי, היה מונע ממך את היכולת להחזיק את האופנוע בשיווי משקל). ושוב, בולמים ומיתלים אינם מעבירים משקל. לפנטז אפשר כמובן כמה שרוצים. אתה יכול לתת איזשהם רעיונות איך או איזה טכנולוגיה תוכל לעשות את זה, או שהפנטזיה שלך היא רק האמונה הכללית שטכנולוגיה כזו תופיע ביום מן הימים?
 

TShavit

New member
פשוט לא יאומן.

אתה בכלל טורח לקרוא מה שאנשים אחרים כותבים כאן? או שסתם נהנה לומר את מה שאתה חושב לאורך כל הדרך, בלי לתת לעובדות לבלבל אותך? פעם אחרונה שאני מנסה. אתה, מצדך,נסה להפנים. גם לבלוק שמחליק על הרצפה יש העברת משקל. בשניה שהבלוק נתקל, נניח, בשפיץ של הנעל שלך, חלקו התחתון נעצר. מרכז הכובד שלו ינסה להמשיך הלאה. בגלל שמרכז הכובד נמצא מ-ע-ל הנקודה בה גורם חיצוני מנסה לעצור את הבלוק. אם המהירות היתה מספיק גדולה, הבלוק יתהפך לפנים (יענו, יעשה סטופי ויתהפך קדימה). OK עד כאן? התופעה הזו ישנה, בלי קשר למיתלים או לא מיתלים, ב-כ-ל גוף בו מרכז הכובד מעל נקודת המגע עם הקרקע. ביום שבו תמצא הטכנולוגיה שתוריד את מרכז הכובד בזמן בלימה (וזו, כפי שאתה מתאר לעצמך, צריכה להיות וואחד טכנולוגיה) - סבבה. בינתיים, בוא נגיד שהצלחת למצוא טכנולוגיה שמזיזה את מרכז הכובד אחורה. כמה אחורה? אל מאחורי הגלגל האחורי? שוב, וואחד טכנולוגיה. עדיין, תהיה תופעה של העברת משקל. בוא נעזוב את ה"איך" רגע; כשאמרת "מיתלה שיעביר משקל לכל כיוון כמעט" - היה לך בראש משהו? או שסתם זרקת את זה? נסה לראות בנפשך מין פטנט כזה. מערכת שמזיזה את כל האופנוע לאחור, יחסית לגלגל הקדמי שלו... או אולי לא את כל האופנוע. אולי איזה משקולות שמוזזות לאחור בזמן בלימה? כן? זה מה שהיה לך בראש? פשוט שנדע. כי זו כבר לא שאלה של האיך, אלא של המה. מה אמורה לעשות הטכנולוגיה המסתורית הזו שאתה מדבר עליה, ולאיזה צורך. ומה יושג בזה. ועכשיו, המלצה ידידותית. אין לך מ-ו-ש-ג על מה אתה מדבר. רד מזה. בלי לכעוס. טל
 

theshark

New member
וכמו שגידי אוהב להגיד...

"גם עם תתחבא בפנס האחרוי עדיין המון משקל יעבור קדימה". די, די, די אני לא יכול יותר מה זאת המפלצת הזאת? שדון אתה מצתרף לרשימת המוחרמים. סינית? יפנית? צ´רקסית? הולנדית? וואלה, איזה שפה אתם מדברים? תנו לי אופנוע, בלמים טובים, לי זה מספיק. מי צריך פיזיקה העיקר זה עוצר. אפשר לעשות עצירון מתנייד. לי זה מספיק. (האיקונים לא עובדים לי, אז תוסיפו לבד)
 

enigo

New member
היי! בלוקים זה אני! תמצא משהו אחר..

להדגמות שלך!
זהו סופית לחלוטין, להתראות עוד 3 שבועות! שנה טובה!
 

gray

New member
לא כועס

זה לא שאין לי מושג, אבל לפעמים צריך להגזים קצת (להישמע ממש ממש אהבל) כדי לקבל חוות דעת מנומקת כמו שצריך, אולי זה נשמע כמו מניפולציה אבל באמת שלא זאת הכוונה, מצטער אם הרגזתי מישהו. הסיפור הוא כזה בישיבה באוניברסיטה ששוטפים לה מרצה דוקטור, מרצה פרופסור (שגם רוכב) כמה סטודנטים לפיזיקה שאין להם שום קשר לאופנועים משכתי את נושא הבעיה שהייתה על הפרק לכיוון של דינמיקה של אופנוע בבלימה, באיזה שהו שלב הפרופסור קלט שאני לא מדבר על הבעיה שהיינו צריכים לפתור אלא על אופנוע, כדי להחזיר את הדיון לבעיה הרלוונטית הוא אמר שלגבי אופנוע החישוב הרבה יותר מסובך (לא מדובר בפיסיקה טיכונית, אלה בפיסיקה 1 מ) שבגלל הפעילות של בולמי הזעזועים ועוד כמה דברים שאת חלקם לא הבנתי החישוב מיסתבך, את כלל האצבע הבנתי וישמתי על האופנוע שלי כבר מזמן אבל בכל זאת הרגיז אותי שיש דברים שאני לא יודע איך הם עובדים בדיוק למרות שאני מפעיל אותם ולכן כבר הרבה זמן אני זורק שאלות בנושא בכל מקום שנראה שיש בו אנשים מבינים, במסך הסתבר לי שגם הם לא ממש יודעים איך זה עובד, והמרצים שלי לפיזיקה מאז אותו פרופסור לא מוכנים לענות, אחרי כמה שירשורים כאן שלא ממש החכמתי מהם ניסיתי קצת אחרת ובאמת התבהרו כמה דברים אבל השאלות היסודיות כנראה יאלצו להמתין לתואר השני ולא יענו בפורום איטרנט שלא זאת מטרתו. בכל מיקרה אני בטוח שאני לא היחיד שלמד כאן משהו ותודה לכל מי שהשקיע בתשובות, ואם הרגזתי מישהו אני מאוד מתנצל. שנה טובה לכולם.
 

gray

New member
ועוד משהו שמצאתי בדרך

לא שזה מוכיח משהו, סתם קשור
 

Mr. Pooh

New member
נתונים מעניינים.... אבל ....

יכול להיות שהתוצאות הטובות(?) האלו נובעות ממשקלם הגדול יחסית של האופנועים ? לפי מה שידוע לי אישית גם הFZR וגם הGTS הם כבדים מאוד יחסית ומרגישים כך, השאלה הנשאלת היא האם יש מקום להשוואה עם אופנועים קלים יותר באותו נפח או בעלי נפח קטן יותר ואם כן מה התוצאות ? שנה טובה לכווולם ! הדב
 
למעלה