מפגש חברי הפורום עם הנהלת הפעימה השנייה

מצב
הנושא נעול.

846

Active member
מפגש חברי הפורום עם הנהלת הפעימה השנייה

אמש נערך מפגש של חברי הפורום עם הנהלת פרוייקט הפעימה השנייה, במשרדי חברת "נתיבי איילון" בתל אביב. במפגש נכחו מנהלת הפרוייקט רותי אמיר, סגנה, ברוריה נעים יח"צנית הפעימה השנייה ועוזרה ממחלקת יחסי הציבור. מהפורום נכחו אוהד מנהל הפורום, דני (Dannycom) ואיליה (Image of me), חברי ארגון "תחבורה היום ומחר" ואנוכי. המפגש ארך כחצי שעה ובו הועלו כל הסוגיות בנושא הפעימה השנייה שעליהם אנחנו דנים פה בפורום כמו תדירות קווי המזלג, המרווחים הלא שווים בין היציאות, פעילות הקווים במוצ"ש, אזורים בהם נפגע השירות, נושא ההסברה לציבור, כפילויות המספרים וכו'. מכיוון שהמפגש היה קצר לא יכולנו להתעמק בבעיות ספיציפיות והעלו בעיקר שאלות מערכתיות. נעננו שהשינויים בפעימה הנוכחית לא סופיים. שינויים "דחופים" יבוצעו כבר בשבועות הקרובים כשבנוסף תבוצע "פעימת תיקונים" בעוד שלושה חודשים. לדברי מנהלי הפרוייקט, עדיין לא ידוע מתי תהיה פעימה שלישית ואפילו התכנון עדיין לא גמור. נרמז לנו כי לגבי שינויים בבקעת אונו הדבר תלוי בהחלטה שתתקבל אם להאריך לקווים את הזכיון או לצאת למכרז. בנושא המפרקיות נאמר כי מפרקיות ימשיכו לפעול בקווים מסויימים וכי מדובר בהוראה ישירה של משרד התחבורה (למורת רוחו של חולדאי). עיריית ת"א איננה הקובעת בנושא זה. לגבי תדירויות ושעות פעילות - התדירויות ושעות הפעילות מוגדרות על ידי חברת נתיבי איילון. התשובה לשאלה שעלתה לגבי המרווחים בזמני היציאות של הקווים, היא שמשרד התחבורה וחברת נתיבי איילון מגדירים למפעילים כמה יציאות צריכות להיות בשעה בכל קו והמפעיל הוא זה שמסדר אותן בתוך השעה בהתאם לשיקולים תפעוליים. לגבי הבדלים בשעות סיום השירות בין אגד לדן, נענינו כי מדובר בהוראה של משרד התחבורה וכי לחברת נתיבי איילון אין נגיעה בדבר (והם גם לא יודעים מה עומד מאחורי ההחלטה). כמו כן, העלינו בפני מנהלי הפרוייקט את העובדה כי אזורים שלמים הנמצאים בפרברים נפגעים קשות מהפעימה השנייה וכי לדעתנו התכנון בא להיטיב בעיקר עם הנוסעים במרכז תל אביב וזאת על חשבון ערים כמו אזור וגבעת שמואל. הבאנו גם דוגמאות ספיציפיות ומכיוון שלא היה זמן לדון בהכל, התבקשנו להכין רשימה עם הערות ודברים שאנחנו חושבים שצריך לשנות, ולהעביר אותה לחברת נתיבי איילון. בסך הכל גישת המנהלים הייתה שצריך לתת צ'אנס לשינויים הנוכחיים ואחרי זמן מה של הסתגלות, לראות מה צריך לשנות. אני בכל אופן, יצאתי מהגישה ברגשות מעורבים. יצאתי מעודד בעיקר בנושא המפרקיות.
אוהד, דני ואיליה מוזמנים להוסיף...
לא לשכוח לספר להם על קו 96א'
במיוחד בשעות הבוקר המוקדמות.
 

olli3

New member
מנהל
מפגש חברי הפורום עם הנהלת הפעימה השנייה

אמש נערך מפגש של חברי הפורום עם הנהלת פרוייקט הפעימה השנייה, במשרדי חברת "נתיבי איילון" בתל אביב. במפגש נכחו מנהלת הפרוייקט רותי אמיר, סגנה, ברוריה נעים יח"צנית הפעימה השנייה ועוזרה ממחלקת יחסי הציבור. מהפורום נכחו אוהד מנהל הפורום, דני (Dannycom) ואיליה (Image of me), חברי ארגון "תחבורה היום ומחר" ואנוכי. המפגש ארך כחצי שעה ובו הועלו כל הסוגיות בנושא הפעימה השנייה שעליהם אנחנו דנים פה בפורום כמו תדירות קווי המזלג, המרווחים הלא שווים בין היציאות, פעילות הקווים במוצ"ש, אזורים בהם נפגע השירות, נושא ההסברה לציבור, כפילויות המספרים וכו'. מכיוון שהמפגש היה קצר לא יכולנו להתעמק בבעיות ספיציפיות והעלו בעיקר שאלות מערכתיות. נעננו שהשינויים בפעימה הנוכחית לא סופיים. שינויים "דחופים" יבוצעו כבר בשבועות הקרובים כשבנוסף תבוצע "פעימת תיקונים" בעוד שלושה חודשים. לדברי מנהלי הפרוייקט, עדיין לא ידוע מתי תהיה פעימה שלישית ואפילו התכנון עדיין לא גמור. נרמז לנו כי לגבי שינויים בבקעת אונו הדבר תלוי בהחלטה שתתקבל אם להאריך לקווים את הזכיון או לצאת למכרז. בנושא המפרקיות נאמר כי מפרקיות ימשיכו לפעול בקווים מסויימים וכי מדובר בהוראה ישירה של משרד התחבורה (למורת רוחו של חולדאי). עיריית ת"א איננה הקובעת בנושא זה. לגבי תדירויות ושעות פעילות - התדירויות ושעות הפעילות מוגדרות על ידי חברת נתיבי איילון. התשובה לשאלה שעלתה לגבי המרווחים בזמני היציאות של הקווים, היא שמשרד התחבורה וחברת נתיבי איילון מגדירים למפעילים כמה יציאות צריכות להיות בשעה בכל קו והמפעיל הוא זה שמסדר אותן בתוך השעה בהתאם לשיקולים תפעוליים. לגבי הבדלים בשעות סיום השירות בין אגד לדן, נענינו כי מדובר בהוראה של משרד התחבורה וכי לחברת נתיבי איילון אין נגיעה בדבר (והם גם לא יודעים מה עומד מאחורי ההחלטה). כמו כן, העלינו בפני מנהלי הפרוייקט את העובדה כי אזורים שלמים הנמצאים בפרברים נפגעים קשות מהפעימה השנייה וכי לדעתנו התכנון בא להיטיב בעיקר עם הנוסעים במרכז תל אביב וזאת על חשבון ערים כמו אזור וגבעת שמואל. הבאנו גם דוגמאות ספיציפיות ומכיוון שלא היה זמן לדון בהכל, התבקשנו להכין רשימה עם הערות ודברים שאנחנו חושבים שצריך לשנות, ולהעביר אותה לחברת נתיבי איילון. בסך הכל גישת המנהלים הייתה שצריך לתת צ'אנס לשינויים הנוכחיים ואחרי זמן מה של הסתגלות, לראות מה צריך לשנות. אני בכל אופן, יצאתי מהגישה ברגשות מעורבים. יצאתי מעודד בעיקר בנושא המפרקיות.
אוהד, דני ואיליה מוזמנים להוסיף...
הדבר הבא זה איחוד תחנות בין פעילים שונים
אני מדבר על צירים בהם נוסעים קווים של חברות שונות (בעיקר אגד מול כל השאר), לאותו המקום בעצם. אני מדבר על תחנות בציר ז'בוטינסקי לכיוון תל אביב. אני מדבר על תחנות בדרך נמיר ודרך בגין לכיוון מרכזית ת"א. ועל עוד של תחנות ברחבי גוש דן בהן יש הפרדה בין קווי אגד למפעילים האחרים בלי שיש לכך כל סיבה כיום. אדם הרוצה לעלות מז'בוטינסקי בפתח תקווה ולרדת בעזריאלי לא צריך לפקוץ מהתחנה של 51 עד לתחנה של 641 למשל וכך לאורך כל ציר ז'בוטינסקי. אדם שרוצה להגיע מהקריה למרכזית, לא צריך לקפוץ מרחק של 3-4 תחנות ולרדוף אחרי אוטובוסים בעיקר כאשר עכשיו ביטלו את קו 27. אני חושב שזו נקודה חשובה למדיי, הגיע הזמן להפסיק להפריד בין מפעילים שונים, בדיוק כפי שהתחילו לעשות עם קווי חולון ובת ים, כמו עם קווים 76א/75א שהיו משולבים עם התחנות של 20/40/42 (יודע שדברים השתנו ברפורמה, רק מציין דברים טובים שכבר היו בנושא הזה). בכל מקרה, העלתם את הנושא? חשבתם על כך? לי אישית זה מציק להסתכל למרחק עד שאני מזהה את מספר האוטובוס ומתחיל בריצה לתחנה שלפעמים מיותמת וכך הנהג אולי בכלל לא יאט ואספס אותו. כבר היו לי הרבה מקרים שהמתנתי באמצע (בין 4 תחנות) ובסוף יצאתי קירח מכאן ומכאן.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה