פארק דה פרנס
New member
היא לא קטנה בכללאתה פשוט קשקשן ותו לא
אני חי בגוש דן ונוסע יום יום, כן יום יום, לת"א (העבודה שלי היא בלב הסיטי הכלכלי של העיר). כמות המכוניות החוסמות צומת היא די קטנה. ואני נוסע בשעות הכי קשות של הפקקים, שעות ש"מתמרצות" נהגים לעשות זאת. עם הכנסתה לפעולה של רכבת קלה עילית תופעה זו תלך ותצטמצם עוד יותר. מעניין שבכמעט 70 ערים בעולם המערבי וכן במזרח אירופה (אבל גם ארה"ב, אוסטרליה וניו זילנד) רכבות קלות נוסעות על פני הקרקע ולא קורות התופעות עליהן אתה מתבכיין פה.
אתה פשוט לא שם לב אל החסימות כי זה נבלע בפקקים הכלליים שיש בגלל אלף ואחת סיבות אחרות. וכמובן בגלל היכולת של מכוניות (שלך ושל אחרים) לתמרן ולעקוף את המכונית העומדת בצומת. יכולת שלא קיימת במקרה של רק"ל. אבל פרוייקט הרק"ל נועד לאפשר לנוסעים לנסוע ****בלי*** פקקים ובלי לעצור ברמזורים בשום אופן. ואת זה ניתן להשיג רק בקו תחתי. בקו עילי אתה פשוט משתלב בפקק הכללי ומה הועילו חכמי האוצר בתקנתם (צ"ל קלקלתם)? הכנסת רק"ל לפעולה לא תצמצם תופעה זו אלא כמובן תחמיר אותה בגלל תוספת ההעדפה ברמזורים שתגרום ליותר נהגים להכנס לצומת עמוס, "לגנוב" רמזורים וכו'. לגבי שאר הערים, לא ברור על סמך מה אתה אומר שהתופעות האלו לא קורות. זה סתם משפט שזרקת ואינו מתבסס על דבר. בפועל, מהפעלה מוגבלת וחלקית של כמה חודשים בירושלים, ראינו כבר שהתופעות האלו קורות, וקורות הרבה, וזאת ברחובות משותפים הרבה פחות בעייתיים מאבן גבירול. אני לא יודע אם אתה עובר באבן גבירול או לא בדרכך היומית לסיטי. אבל אם כן נראה לי שאתה פשוט טומן את ראשך בחול.