אובייקט 501/503

מצב
הנושא נעול.

davidfainshtein

Member
מנהל
../images/Emo63.gif נתיב המשלחת 5

אובייקט 501/503
זוכרים את "אובייקט 1№"? זוכרים את "אובייקט D6"? הגיע הזמן לפרק השלישי. לאחר שקיבלתי את כל האישורים הדרושים בסוגיית זכויות היוצרים והפרסום - אפשר לגשת למלאכה. למי שירצה, ניתן לקבל את שלושת המאמרים בקובץ ערוך ומסודר בפורמט וורד או PDF. למעוניינים - שלחו לי מסר עם כתובת המייל שלכם ותקבלו את הקבצים. מתחילים.
נתיב המשלחת 5
אחרי הנהר התחיל האזור הפראי באמת – שום זכר לפעילות אנושית. ואיזו תדהמה חווינו כאשר נתקלנו, כ-65 קילומטרים מנאדים בשלט מסוגנן הבא: "שמורת ציד ונופש, חברת "תעשיות גז נאדים". ציד, דיג, ליקוט פירות-יער והבערת אש אסורים בהחלט!" ושוב, כפי שהתברר בהמשך, כשני קילומטרים מכאן, על גדת הנהר Yarudei, מצוי כפר-נופש בשם "Karas" השיך להנהלה הבכירה של תאגיד הגז. מסוללת המסילה לא ניתן להבחין בכפר, אך ניתן לזהות בבירור שביל הפונה לכיוון ההוא בינות לעצים. לאחר הליכה קצרה לאורך השביל, מבלי להבחין בשום פעילות אנושית, החלטנו שהמקום פתוח רק בחורף ופנינו לדרכנו. האדנים נעלמו כבר לפני זמן רב. הקָשַרים הנואשים היו חוצים, בעבר את הגשר בכוחות עצמם. כך גם קבוצת רוכבי אופניים ב-1990. אנחנו, לעומת-זאת, בהקפדה על כללי הבטיחות, פעלנו בשיטה שונה. אולג קוסטנקו, בחקותו את פיוטר ה-I, הן בגובהו והן בנטייתו לבניית ציי-אוניות, ארגן הרכבה של צי-רפסודות, עליהן חצו בסופו של דבר חברי המשלחת את הנהר. זמן קצר אחרי Pus'yaha הבחנו במחנה. בעיקרון, מחנות-עבודה פוזרו לאורך התוואי בהפרשים של חמישה קילומטרים. אך הם נבנו לא בצמוד למסילה, אלא במרחק-מה ממנה.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
../images/Emo63.gif נתיב המשלחת 6

אובייקט 501/503
זוכרים את "אובייקט 1№"? זוכרים את "אובייקט D6"? הגיע הזמן לפרק השלישי. לאחר שקיבלתי את כל האישורים הדרושים בסוגיית זכויות היוצרים והפרסום - אפשר לגשת למלאכה. למי שירצה, ניתן לקבל את שלושת המאמרים בקובץ ערוך ומסודר בפורמט וורד או PDF. למעוניינים - שלחו לי מסר עם כתובת המייל שלכם ותקבלו את הקבצים. מתחילים.
נתיב המשלחת 6
בחלוף עשרות השנים, אחדים מהמחנות נבלעו על-ידי הצמחייה, חלקם נשרפו וחלקם (בקרבת נאדים וסלחארד הוסבו לצרכי משק עממיים יותר, לכן – לא את כולם איתרנו. עם זאת הייתה לנו ההזדמנות לסייר בצריפים, בבתי המשמר, בתאי העונשין וסביב גדרות התיל ומגדלי הירי... מראות לא מין הנעימים. מעל 300,000 אסירים נספו במהלך סלילת המסילה הטראנס-פולארית!
 

davidfainshtein

Member
מנהל
../images/Emo63.gif נתיב המשלחת 7

אובייקט 501/503
זוכרים את "אובייקט 1№"? זוכרים את "אובייקט D6"? הגיע הזמן לפרק השלישי. לאחר שקיבלתי את כל האישורים הדרושים בסוגיית זכויות היוצרים והפרסום - אפשר לגשת למלאכה. למי שירצה, ניתן לקבל את שלושת המאמרים בקובץ ערוך ומסודר בפורמט וורד או PDF. למעוניינים - שלחו לי מסר עם כתובת המייל שלכם ותקבלו את הקבצים. מתחילים.
נתיב המשלחת 7
לא מעט נותר במשך חמישים שנה ללא פגע. סמאפורים ענקיים שנותרו דוממים בסבך הטונדרה. מסוטים, קרוניות, עליהן סחבנו את התרמילים שלנו לאורך שני קטעי דרך לא-ארוכים. מספר צריפי מסילאים שנותרו, ללא ספק, מאותם ימים רחוקים. נשתמרו גם שני גשרי-ברזל די גדולים (יתר גשרי הברזל קרסו מזמן לערוצים הזורמים תחתיהם מפאת חלודה, ריקבון או שריפה של עמודי התווך עליהם נשענו אותם גשרים). על גדת אחד הנהרות נגלה לעינינו מחזה בלתי שגרתי: בינות להריסותיו של גשר ממוטט-חלקית, עמד, חציו שקוע במים, רכב-שטח מיוחד הבנוי לעבירוּת גבוהה. לפי ריח הבנזין שעמד באוויר הכלי היה חדש למדי ונתקע כאן עוד השנה. עלינו לגדה השנייה והמשכנו בדרכנו.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
../images/Emo63.gif נתיב המשלחת 8

אובייקט 501/503
זוכרים את "אובייקט 1№"? זוכרים את "אובייקט D6"? הגיע הזמן לפרק השלישי. לאחר שקיבלתי את כל האישורים הדרושים בסוגיית זכויות היוצרים והפרסום - אפשר לגשת למלאכה. למי שירצה, ניתן לקבל את שלושת המאמרים בקובץ ערוך ומסודר בפורמט וורד או PDF. למעוניינים - שלחו לי מסר עם כתובת המייל שלכם ותקבלו את הקבצים. מתחילים.
נתיב המשלחת 8
ה-9 לאוגוסט. כבר 135 קילומטרים לא פגשנו אנשים. לפתע אנו נתקלים בגבר מלווה בשני כלבים. הוא עונה לשם אנדריי והוא נולד בסוצ'י. כאן הוא מתגורר בגפו לפרקי זמן של חצי שנה ושומר (לא ברור מפני מי) על ה"ישוב" של הפועלים אשר סוללים את כביש-החורף. כאן, במחצית הדרך בין Nadim ל- Salehard ניצבים מספר קרוואנים, גנראטור, מכשיר קשר ומספר כלי רכב. רכב השטח שראינו אתמול גם-כן שייך לאותה חברה ונתקע בתחילת האביב. באוקטובר מגיעה לכאן קבוצת הפועלים העיקרית, אשר תפקידה (לקראת ה-1 בינואר) להכין, לסלול ולתחזק את כביש החורף. אנדריי כיבד אותנו בתה חם וצייד אותנו במספר דגים מיובשים. הציע גם צידה נוספת, אך אנו ברוב "חוכמתנו" - סירבנו והמשכנו בדרכנו.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
../images/Emo63.gif נתיב המשלחת 9

אובייקט 501/503
זוכרים את "אובייקט 1№"? זוכרים את "אובייקט D6"? הגיע הזמן לפרק השלישי. לאחר שקיבלתי את כל האישורים הדרושים בסוגיית זכויות היוצרים והפרסום - אפשר לגשת למלאכה. למי שירצה, ניתן לקבל את שלושת המאמרים בקובץ ערוך ומסודר בפורמט וורד או PDF. למעוניינים - שלחו לי מסר עם כתובת המייל שלכם ותקבלו את הקבצים. מתחילים.
נתיב המשלחת 9
בבוקרו של ה-11 לאוגוסט, חצינו את הריסות הגשר שעל הנהר Tanopcha (195 ק"מ מנאדים). לא הרחק מהגשר הבחנו במקווה-מים גדול. מעין נהר ההופך לביצה טובענית. הוחלט לא לעקוף אותה. במקום זאת, בחרנו לשוב אל גדת הנהר, לבנות רפסודה ולהמשיך במורד הזרם לכיוון הנהר Poluyi אשר בשפכו עומדת העיר Salehard. חומרי גלם לבניית הרפסודה לא חסרים על גדת הנהר: הריסות גשר מסילת הברזל כבר שנים שימשו כמסנן התופס קרשים השטים במורד הנהר.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
../images/Emo63.gif נתיב המשלחת 10

אובייקט 501/503
זוכרים את "אובייקט 1№"? זוכרים את "אובייקט D6"? הגיע הזמן לפרק השלישי. לאחר שקיבלתי את כל האישורים הדרושים בסוגיית זכויות היוצרים והפרסום - אפשר לגשת למלאכה. למי שירצה, ניתן לקבל את שלושת המאמרים בקובץ ערוך ומסודר בפורמט וורד או PDF. למעוניינים - שלחו לי מסר עם כתובת המייל שלכם ותקבלו את הקבצים. מתחילים.
נתיב המשלחת 10
אולם, שיט על-גבי רפסודה לעבר Salehard לא נועד להיות טיול קצר כלל וכלל! נהר Poluyi רחב ידיים הוא, הזרימה איטית, והערוץ מתפצל למספר יובלות. לא היה ידוע לנו על שום נקודת-ישוב לאורך הנהר.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
../images/Emo63.gif נתיב המשלחת 11

אובייקט 501/503
זוכרים את "אובייקט 1№"? זוכרים את "אובייקט D6"? הגיע הזמן לפרק השלישי. לאחר שקיבלתי את כל האישורים הדרושים בסוגיית זכויות היוצרים והפרסום - אפשר לגשת למלאכה. למי שירצה, ניתן לקבל את שלושת המאמרים בקובץ ערוך ומסודר בפורמט וורד או PDF. למעוניינים - שלחו לי מסר עם כתובת המייל שלכם ותקבלו את הקבצים. מתחילים.
נתיב המשלחת 11
לאחר שיום שלם הוקדש לבניית הרפסודה, בבוקר למחרת קיבלנו החלטה משותפת לחזור אחורנית כ-40 קילומטרים, ל"ישוב" של אנדריי, כדי לבקש, בעזרת מכשיר הקשר שברשותו מאחד המסוקים העוברים מעלינו מידי-יום "טרמפ" אווירי ל- Salehard, או במקרה הגרוע להודיע למוסקבה על עיכוב אפשרי.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
../images/Emo63.gif נתיב המשלחת 12

אובייקט 501/503
זוכרים את "אובייקט 1№"? זוכרים את "אובייקט D6"? הגיע הזמן לפרק השלישי. לאחר שקיבלתי את כל האישורים הדרושים בסוגיית זכויות היוצרים והפרסום - אפשר לגשת למלאכה. למי שירצה, ניתן לקבל את שלושת המאמרים בקובץ ערוך ומסודר בפורמט וורד או PDF. למעוניינים - שלחו לי מסר עם כתובת המייל שלכם ותקבלו את הקבצים. מתחילים.
נתיב המשלחת 12
והנה אנחנו שוב אצל אנדריי. הוא הופתע למדי לנוכח ביקורנו החוזר. התברר שלא לקרוא למסוק ולא ליצור קשר עם מוסקבה הוא לא יכול. מכשיר הקשר חלש, פעילותו משובשת ועקב ההפרעות הרבות בקו, הוא עצמו לא בכל יום מצליח לקיים קשר סדיר. הטיסה הקרובה, שתאסוף את אנדריי עצמו צפויה רק באוקטובר. אך סיבות רבות לאכזבה לא היו לנו: אנדריי התחלק איתנו במצרכים (לדבריו: "זרקו לי מהמסוק אספקה לשנתיים לפחות"), השקה אותנו בתה חם והזמין ללון את הלילה. ביום המחרת התפצלנו: שלושה (א. וינוקורוב, א. קוסטנקו, ר. רווה) פנו לעבר הנהר Tanopcha לסיים את בניית הרפסודה, ואילו שני הנותרים (ג. צ'ארושין וכותב שורות אלו) – פנינו בהליכה מהירה לעבר נאדים, כדי להתקשר משם למוסקבה ולהודיע לעולם על עיכוב צפוי של היתר.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
../images/Emo63.gif נתיב המשלחת 13

אובייקט 501/503
זוכרים את "אובייקט 1№"? זוכרים את "אובייקט D6"? הגיע הזמן לפרק השלישי. לאחר שקיבלתי את כל האישורים הדרושים בסוגיית זכויות היוצרים והפרסום - אפשר לגשת למלאכה. למי שירצה, ניתן לקבל את שלושת המאמרים בקובץ ערוך ומסודר בפורמט וורד או PDF. למעוניינים - שלחו לי מסר עם כתובת המייל שלכם ותקבלו את הקבצים. מתחילים.
נתיב המשלחת 13
לאחר שנפרדנו מאנדריי, כעבור מספר קילומטרים ראינו אוהל – אלה היו החבר'ה מסט. פטרבורג, אלקסיי וק. שולוב אשר החליטו גם הם לעשות את הטיול לאורך ה-"501" ומיהרו לחבור אלינו. הם ליקטו לא מעט ידיעות חשובות לאורך המסלול, וידעו, בין היתר, על הימצאות ישוב – היכן שהוא במורד הנהר Poluyi. החבר'ה החליטו להשיג את ה"רפסודאים" ולשוט במורד הנהר בחברתם. אני וגרישה, לעומת זאת, המשכנו בדרכנו ואת 155 הקילומטרים עד נאדים עשינו לאורך הטונדרה בשלושה ימים. מאליו מובן, שלשם כך נאלצנו "להזיז את הישבן" ולהתקדם במהירות די גבוהה. כך, בעת חציית הגשר מעל Pus'yaha, במקום לבנות רפסודה, כמו שעשינו בפעם הראשונה – זחלנו על-גבי פס-ברזל בודד התלוי ברפיון מעל הערוץ. בהסתמך על דבריהם של החבר'ה מפיטר (סט. פטרבורג) שולוב ואלקסיי, פנינו בק"מ ה-65 לעבר כפר הנופש "קאראס". שם פגשנו בשומר המקום ושתי בנותיו. כעת הם היוו את כל אוכלוסיית הכפר, המתחלפת אחת לחודשיים. השומר - איש צפון אמיתי הממעט בדיבורו, הזמין אותנו לארוחת ערב, השאיר אותנו ללינת לילה ואפילו אפשר לנו להתקלח – הזדמנות שניצלנו במלואה. בבסיס קיים מכשיר קשר, בעזרתו ניסינו ליצור קשר עם מוסקבה, אך התברר שזה בלתי-אפשרי לחלוטין. הקשר אך ורק עם נאדים. בבוקרו של ה-16 לאוגוסט, בתום ארוחת בוקר דשנה בחסות השומר ובנותיו יצאנו לקטע הדרך האחרון בן 65 הקילומטרים, אותם היה בכוונתנו לעבור ביממה הקרובה. במהרה גרישה הצליח לשקוע בביצה לעומק של כ-120 ס"מ. לאחר שחילצתי אותו המשכנו בדרכינו, מכוסים בבוץ מקריש מכף רגל ועד ראש... הנהר Ngarka-Piryaha (עם שני הזקנים והסירה על החוף) היווה מכשול רציני, אך היות וידענו על קיומו, "סחבנו" מהיובל השני סירה נוספת שהייתה בבעלותם של אותם זקנים. לאחר החצייה נכנסנו אליהם – להתייבש. הסבים רק שמחו על "סחיבת" הסירה היות וכבר זמן-מה היה בכוונתם להעבירה לכאן בכל מקרה. לאחר שהתייבשנו וחיסלנו קומקום שחור, מפויח וכמעט מלא של תה, המשכנו בדרכנו. השעון כבר הורה על השעה 5 בערב ועד נאדים נותרו עוד 53 קילומטרים. היתושים נעלמו כמעט לחלוטין – רוח צפונית קרירה גירשה אותם. בתוך ערפילי הבוקר של ה-17 לאוגוסט שני ה"אצנים" נכנסו לעיר נאדים. בישלנו אטריות על גבי אנדרטת "אש התמיד" בכיכר המרכזית ופנינו לעבר מרכז התקשורת שנפתח במהרה. לאחר-מכן, בטרמפים ל- Pangoda, שם קיבלנו ארוחה (חינם!) מידיהן הענוגות של עובדות המסעדה המקומית. תודה רבה! לאירוח דומה אצל עובדי הרכבת זכינו גם בתחנה התפעולית, שכוחת האל – Nida , שם הסתיים מסע הטרמפים שלנו (הנהר שיצא מגדותיו הציף את הכביש ואפילו משאיות "אוראל" הכבדות לא יכלו לעבור בו). עלינו על רכבת ובבוקרו של ה-18 לאוגוסט היינו ב- Korotchaevo. המשך הדרך מ- Korotchaevo למוסקבה (3,500 ק"מ) לקח, בדיוק, ארבעה ימים, - השתמשנו בתחבורה מסילתית בלבד, מתוכם – יומיים לקחה הדרך ל- Bazhenovo (מחוז Sverdlovsk) ויומיים נוספים – הדרך למוסקבה (דרך קאזאן). שיטת התנועה העיקרית שלנו: התחנפות לפקחי הרכבות. ב-22 לאוגוסט, בתום מסע בן למעלה משבעת-אלפים קילומטרים, מתוכם 400 ברגל, הגיעו א. קרוטוב וג. צ'ארושין למוסקבה. כמו שהתברר, א. וינוקורוב ויתר ה"רפסודאים" נמצאים כבר ב- Salehard עם הבטחה להיות במוסקבה ב-27 לחודש.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
../images/Emo63.gif למתכננים טיול דומה

אובייקט 501/503
זוכרים את "אובייקט 1№"? זוכרים את "אובייקט D6"? הגיע הזמן לפרק השלישי. לאחר שקיבלתי את כל האישורים הדרושים בסוגיית זכויות היוצרים והפרסום - אפשר לגשת למלאכה. למי שירצה, ניתן לקבל את שלושת המאמרים בקובץ ערוך ומסודר בפורמט וורד או PDF. למעוניינים - שלחו לי מסר עם כתובת המייל שלכם ותקבלו את הקבצים. מתחילים.
למתכננים טיול דומה
חשוב ביותר! 1. להולכים בתוואי המסילה ה-"501" – הצטיידו בחבלים. לנו היו שניים: 20 + 40 מ'. תמצאו להם שימושים רבים: אבטחה, מעברים קשים, בניית רפסודות. 2. האזור שופע ביתושים, במיוחד בעונה החמה. הצטיידות ברשתות הגנה, תרסיסים, כפפות ושרוולים ארוכים – חובה. 3. שפע המעברים מאט את ההתקדמות. בהלוך עברנו בין 25 ל- 30 ק"מ ב- 10 שעות. בחזור – כפול מזה, עם התחשבות פחותה בנושא הבטיחות. 4. חרף העובדה שב- Tanopcha סיימנו את המסע הרגלי, סביר להניח שהביצה ניתנת לעיקוף ועבירה. עם-זאת ידוע שהחל בקילומטר ה-92 ועד Salehard המסילות פורקו והמעברים באזור עלולים להיות די מסובכים. 5. בהתקדמותכם, זכרו שגם באזור נידח זה קיימת אוכלוסיה מקומית. תקשר איתה לצורך קבלת מידע מועיל, סיוע בעת הצורך וטובות נוספות.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
../images/Emo63.gif קרדיט

אובייקט 501/503
זוכרים את "אובייקט 1№"? זוכרים את "אובייקט D6"? הגיע הזמן לפרק השלישי. לאחר שקיבלתי את כל האישורים הדרושים בסוגיית זכויות היוצרים והפרסום - אפשר לגשת למלאכה. למי שירצה, ניתן לקבל את שלושת המאמרים בקובץ ערוך ומסודר בפורמט וורד או PDF. למעוניינים - שלחו לי מסר עם כתובת המייל שלכם ותקבלו את הקבצים. מתחילים.
קרדיט
© אנטון קרוטוב, 1998 תורגם באישור המחבר. © דוד פיינשטיין, 2006 תורגם ועובד ממקור: http://www.avp.travel.ru/501_AK.htm target=_blank>http://www.avp.travel.ru/501_AK.htm AVP – אקדמיית המסעות העצמאיים http://www.avp.travel.ru
אישית לאנטון שאיפשר לי להביא לכם חומר מרתק זה! ושוב, כאמור, מי שרוצה לקבל עותק ערוך ומסודר - שלחו מסר עם כתובת המייל שלכם ופני 10MB לפחות!
 
יפה מאוד ! תמשיך כך ! נהניתי מאוד !

קרדיט
© אנטון קרוטוב, 1998 תורגם באישור המחבר. © דוד פיינשטיין, 2006 תורגם ועובד ממקור: http://www.avp.travel.ru/501_AK.htm target=_blank>http://www.avp.travel.ru/501_AK.htm AVP – אקדמיית המסעות העצמאיים http://www.avp.travel.ru
אישית לאנטון שאיפשר לי להביא לכם חומר מרתק זה! ושוב, כאמור, מי שרוצה לקבל עותק ערוך ומסודר - שלחו מסר עם כתובת המייל שלכם ופני 10MB לפחות!
יפה מאוד ! תמשיך כך ! נהניתי מאוד !
 

davidfainshtein

Member
מנהל
אם כך

תודה רבה מרתק ביותר,תמיד ריתקה
אותי ההיסטוריה של בריה"מ בתקופת סטלין וההשלכות על המדינה לאחר מותו,אין ספק שהוא תיעש את בריה"מ בצורה מדהימה אך באיזה מחיר מטורף.
אם כך
קבל המלצה לשני ספרים שראו אור בעברית בתקופה האחרונה: סטלין / אדוורד רדזינסקי / ספריית מעריב גולאג - סיפורם של מחנות הריכוז הסובייטיים / אן אפלבאום / "עברית" הוצאה לאור
 
אני בהחלט מתכוון לרכוש את הספר

אם כך
קבל המלצה לשני ספרים שראו אור בעברית בתקופה האחרונה: סטלין / אדוורד רדזינסקי / ספריית מעריב גולאג - סיפורם של מחנות הריכוז הסובייטיים / אן אפלבאום / "עברית" הוצאה לאור
אני בהחלט מתכוון לרכוש את הספר
של רדזינסקי,חבל שאין לי בסביבה ספריה נורמלית שיש בה את הספר הזה.
 

yblumann

New member
מעניין... תודה על הסיפור והתמונות!

קרדיט
© אנטון קרוטוב, 1998 תורגם באישור המחבר. © דוד פיינשטיין, 2006 תורגם ועובד ממקור: http://www.avp.travel.ru/501_AK.htm target=_blank>http://www.avp.travel.ru/501_AK.htm AVP – אקדמיית המסעות העצמאיים http://www.avp.travel.ru
אישית לאנטון שאיפשר לי להביא לכם חומר מרתק זה! ושוב, כאמור, מי שרוצה לקבל עותק ערוך ומסודר - שלחו מסר עם כתובת המייל שלכם ופני 10MB לפחות!
מעניין... תודה על הסיפור והתמונות!
 

JayZed

New member
../images/Emo51.gif../images/Emo22.gif

אובייקט 501/503
זוכרים את "אובייקט 1№"? זוכרים את "אובייקט D6"? הגיע הזמן לפרק השלישי. לאחר שקיבלתי את כל האישורים הדרושים בסוגיית זכויות היוצרים והפרסום - אפשר לגשת למלאכה. למי שירצה, ניתן לקבל את שלושת המאמרים בקובץ ערוך ומסודר בפורמט וורד או PDF. למעוניינים - שלחו לי מסר עם כתובת המייל שלכם ותקבלו את הקבצים. מתחילים.
 

levikon

New member
תודה רבה על הסיפור והתמונות!

אובייקט 501/503
זוכרים את "אובייקט 1№"? זוכרים את "אובייקט D6"? הגיע הזמן לפרק השלישי. לאחר שקיבלתי את כל האישורים הדרושים בסוגיית זכויות היוצרים והפרסום - אפשר לגשת למלאכה. למי שירצה, ניתן לקבל את שלושת המאמרים בקובץ ערוך ומסודר בפורמט וורד או PDF. למעוניינים - שלחו לי מסר עם כתובת המייל שלכם ותקבלו את הקבצים. מתחילים.
תודה רבה על הסיפור והתמונות!
משהו מעניין. (וגם תעלת תעלת הים הלבן התבררה לבסוף כבלוף!) מעניין איך אדם הופך להיות לכל כך משוגע ואכול מגלומניה. בכל מקרה, נשמע כמו מסע נהדר, הלוואי עלי!
 

davidfainshtein

Member
מנהל
תעלת הים הלבן היא סיפור מענין

תודה רבה על הסיפור והתמונות!
משהו מעניין. (וגם תעלת תעלת הים הלבן התבררה לבסוף כבלוף!) מעניין איך אדם הופך להיות לכל כך משוגע ואכול מגלומניה. בכל מקרה, נשמע כמו מסע נהדר, הלוואי עלי!
תעלת הים הלבן היא סיפור מענין
בפני עצמו. אולי אכתוב על זה פעם.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה