אובייקט 501/503

מצב
הנושא נעול.

davidfainshtein

Member
מנהל
../images/Emo41.gif אובייקט 501/503

אובייקט 501/503
זוכרים את "אובייקט 1№"? זוכרים את "אובייקט D6"? הגיע הזמן לפרק השלישי. לאחר שקיבלתי את כל האישורים הדרושים בסוגיית זכויות היוצרים והפרסום - אפשר לגשת למלאכה. למי שירצה, ניתן לקבל את שלושת המאמרים בקובץ ערוך ומסודר בפורמט וורד או PDF. למעוניינים - שלחו לי מסר עם כתובת המייל שלכם ותקבלו את הקבצים. מתחילים.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
../images/Emo63.gif הקדמה

אובייקט 501/503
זוכרים את "אובייקט 1№"? זוכרים את "אובייקט D6"? הגיע הזמן לפרק השלישי. לאחר שקיבלתי את כל האישורים הדרושים בסוגיית זכויות היוצרים והפרסום - אפשר לגשת למלאכה. למי שירצה, ניתן לקבל את שלושת המאמרים בקובץ ערוך ומסודר בפורמט וורד או PDF. למעוניינים - שלחו לי מסר עם כתובת המייל שלכם ותקבלו את הקבצים. מתחילים.
הקדמה
לפניכם המאמר השלישי בסדרת "רכבות הקומוניזם" המתפרסמת בפורום תחבורה ציבורית בתפוז. זהו, למעשה, יומן מסע מרתק של חבורת תרמילאים העושה את דרכה לאורך תוואי מסילת הברזל המכונה "אובייקט 501". זוהי מסילה שנבנתה בדמם ובמחיר חייהם של מאות-אלפי אסירי הגולאג בשנות ה-50 של המאה הקודמת בפקודתו הישירה של סטאלין. מספר דברים מבדילים ומייחדים פרויקט שאפתני ומגלומני זה מפרויקטים אחרים של "שמש העמים" שנבנו באותה תקופה, דוגמת תעלת הים הלבן, מסילת בייקאל-אמור ואחרים. מטרתו העיקרית של הפרויקט הייתה למצוא תעסוקה לרבבות האסירים הפוליטיים המציפים את מחנות הריכוז הסובייטים בתום מלחמת העולם השנייה. על-כן, היות ולמסילת הברזל לא באמת היה שימוש מעשי כלשהוא – נעשתה העבודה בצורה רשלנית, חובבנית ובכלי העבודה הפשוטים והזולים ביותר – ידיהם של האסירים עצמם. בפרויקט מסוג זה אפשר לוותר על כל סטנדרט הנדסי, טכני ובטיחותי. המסילות הונחו לא על-גבי סוללת רבד תקנית, אלא על-גבי הקרח המכסה את מרחבי הטונדרה העצומים במשך רוב ימות השנה. על האדנים שפטו מים שקפאו והחזיקו את הקונסטרוקציה במקומה. בתקופת הקיץ, בעת הפשרת השלגים – הונחה המסילה ע"ג דוברות-עץ וגשרונים פרימיטיביים. בבוא הסתיו, עת הקרח שוב החל מכסה את הנהרות – החלה מלאכת הסלילה מחדש... לא היה כל מחסור בידיים עובדות... מסע זה נערך במסגרת "האקדמיה למסעות עצמאיים", לזכרם של אותם מאות-אלפי האסירים שסיימו את חייהם האומללים בינות לנהרות הקפואים, מעבר לחוג הארקטי – בעודם מניחים עוד קטע מסילה מיותר לחלוטין בידיהם החשופות לקור של 50 מעלות מתחת לנקודת הקיפאון.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
../images/Emo63.gif רקע היסטורי 1

אובייקט 501/503
זוכרים את "אובייקט 1№"? זוכרים את "אובייקט D6"? הגיע הזמן לפרק השלישי. לאחר שקיבלתי את כל האישורים הדרושים בסוגיית זכויות היוצרים והפרסום - אפשר לגשת למלאכה. למי שירצה, ניתן לקבל את שלושת המאמרים בקובץ ערוך ומסודר בפורמט וורד או PDF. למעוניינים - שלחו לי מסר עם כתובת המייל שלכם ותקבלו את הקבצים. מתחילים.
רקע היסטורי 1
הפעם פנינו מועדות אל הצפון הרחוק – אל מעבר לחוג הקוטב ואל אחת ממסילות הברזל הצפוניות ביותר על פני כדור הארץ. כולם מכירים את הרכבת הטראנס-סיבירית, - קו הרכבת הארוך בעולם הנמתח בין מוסקבה לולאדיווסטוק ומשם ממשיך לסין. רבים שמעו גם על ה-BAM – קו הרכבת בייקאל-אמוּר המהווה את החלופה הצפונית יותר של ה"טראנסיבּ". בזמנו, בפתחו של עידן ה"גלאסנוסט" – "החשיפה", רבים בלעו בשקיקה כל פיסת מידע שהתפרסמה על פרויקט ה-BAM. "בניית-מחץ"... הנתיב הקצר ביותר לנמלי האוקיינוס השקט... הדרך המהירה ביותר אל אוצרות טבע חדשים... אך רק מעטים יודעים שלקו "בייקאל-אמוּר" היה קיים גם סוג של כפיל צפוני – הקו הטראנס-פּוֹלָרי, מסילת הברזל Chum-Salehard-Igarka הנסלל בקצבי-מחץ בין השנים 1949-53 ונשכח באותה המהירות בשנים הבאות.
 
דוד האם יש את המסמכים האלה

רקע היסטורי 1
הפעם פנינו מועדות אל הצפון הרחוק – אל מעבר לחוג הקוטב ואל אחת ממסילות הברזל הצפוניות ביותר על פני כדור הארץ. כולם מכירים את הרכבת הטראנס-סיבירית, - קו הרכבת הארוך בעולם הנמתח בין מוסקבה לולאדיווסטוק ומשם ממשיך לסין. רבים שמעו גם על ה-BAM – קו הרכבת בייקאל-אמוּר המהווה את החלופה הצפונית יותר של ה"טראנסיבּ". בזמנו, בפתחו של עידן ה"גלאסנוסט" – "החשיפה", רבים בלעו בשקיקה כל פיסת מידע שהתפרסמה על פרויקט ה-BAM. "בניית-מחץ"... הנתיב הקצר ביותר לנמלי האוקיינוס השקט... הדרך המהירה ביותר אל אוצרות טבע חדשים... אך רק מעטים יודעים שלקו "בייקאל-אמוּר" היה קיים גם סוג של כפיל צפוני – הקו הטראנס-פּוֹלָרי, מסילת הברזל Chum-Salehard-Igarka הנסלל בקצבי-מחץ בין השנים 1949-53 ונשכח באותה המהירות בשנים הבאות.
דוד האם יש את המסמכים האלה
בעברית או באנגלית?מה קורה עם המסילה היום?
 

davidfainshtein

Member
מנהל
../images/Emo63.gif רקע היסטורי 2

אובייקט 501/503
זוכרים את "אובייקט 1№"? זוכרים את "אובייקט D6"? הגיע הזמן לפרק השלישי. לאחר שקיבלתי את כל האישורים הדרושים בסוגיית זכויות היוצרים והפרסום - אפשר לגשת למלאכה. למי שירצה, ניתן לקבל את שלושת המאמרים בקובץ ערוך ומסודר בפורמט וורד או PDF. למעוניינים - שלחו לי מסר עם כתובת המייל שלכם ותקבלו את הקבצים. מתחילים.
רקע היסטורי 2
לֶקַשֵר את הנמל הימי במרכזה הגיאוגרפי של האימפריה ב-Igarka לרשת המסילות הארצית – צריך! להקל על ייצוא הניקל ממכרות נורילסק – צריך! למצוא תעסוקה למאות-אלפי האסירים הגודשים את בתי הכלא ומחנות המאסר בתום מלחמת העולם – גם-כן צריך! וכך, על פני מרחבי הטונדרה השוממים והקפואים, מנהר האוֹבּ בצד אחד ונהר היאניסיי מצד שני – נמתחים זה לקראת זה שני טורי אסירים. הצד המערבי – פרויקט מס' 501 של הגולאג. הצד המזרחי – פרויקט 503.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
../images/Emo63.gif רקע היסטורי 3

אובייקט 501/503
זוכרים את "אובייקט 1№"? זוכרים את "אובייקט D6"? הגיע הזמן לפרק השלישי. לאחר שקיבלתי את כל האישורים הדרושים בסוגיית זכויות היוצרים והפרסום - אפשר לגשת למלאכה. למי שירצה, ניתן לקבל את שלושת המאמרים בקובץ ערוך ומסודר בפורמט וורד או PDF. למעוניינים - שלחו לי מסר עם כתובת המייל שלכם ותקבלו את הקבצים. מתחילים.
רקע היסטורי 3
במדינה, שדודת המלחמות ומדולדלת האמצעים היה מחסור במסילות. לכן כאן, בקו הטראנס-פולארי, נעשה שימוש במסילות ישנות אשר עשו כבר את שלהן בקווים אחרים של מסילת הברזל. התאריכים – 1937... 1916... 1904... 1892... אך החלק הארי הגיע ממה שמכונה "פלדת דֶמידוב" מתחילת המאה ה-20. התוואי היה בעל מסילה בודדת עם פיצולים כל 10-15 ק"מ לצורך מפגשי רכבות. לא נבנו גשרים מעל הנהרות יאניסיי ואוֹבּ. בימי הקיץ היו אמורים להחליף אותם מעבורות, ואילו בחורף הונחו המסילות על-גבי הקרח. מעבר הקרח מעל האוֹבּ שרד במשך מספר חורפים – עד 1953. את הקרח היו מחזקים במיוחד – מקפיאים בולי-עץ, אדנים, שופכים מים... מעל שאר הנהרות, הנחלים והיובלות הקטנים נבנו גשרים – לרוב מעץ.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
../images/Emo63.gif רקע היסטורי 4

אובייקט 501/503
זוכרים את "אובייקט 1№"? זוכרים את "אובייקט D6"? הגיע הזמן לפרק השלישי. לאחר שקיבלתי את כל האישורים הדרושים בסוגיית זכויות היוצרים והפרסום - אפשר לגשת למלאכה. למי שירצה, ניתן לקבל את שלושת המאמרים בקובץ ערוך ומסודר בפורמט וורד או PDF. למעוניינים - שלחו לי מסר עם כתובת המייל שלכם ותקבלו את הקבצים. מתחילים.
רקע היסטורי 4
תוך פרק-זמן קצר להדהים הונחו מעל 900 ק"מ של מסילה. נראה היה כי לא ירחק היום – בו שתי המסילות – זו המערבית (501) וזו המזרחית (503) – תתחברנה. חיכו בקוצר-רוח ל"חוליית הזהב" שתחבר את שני הפרוייקטים. אבל... מיד לאחר מותו של סטאלין, ב-1953, "פרויקט המאה" הופסק, מחנות העבודה פוזרו, ואילו קטעי המסילה המוכנים פשוט נזנחו מחוסר צורך. קרוב לאלף קילומטרים של מסילת ברזל בין נהר האוֹבּ ליאניסיי, גשרים, מפלגים, קטרים וישובי-ספר נותרו זרוקים במרחבי הטונדרה.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
../images/Emo63.gif רקע היסטורי 5

אובייקט 501/503
זוכרים את "אובייקט 1№"? זוכרים את "אובייקט D6"? הגיע הזמן לפרק השלישי. לאחר שקיבלתי את כל האישורים הדרושים בסוגיית זכויות היוצרים והפרסום - אפשר לגשת למלאכה. למי שירצה, ניתן לקבל את שלושת המאמרים בקובץ ערוך ומסודר בפורמט וורד או PDF. למעוניינים - שלחו לי מסר עם כתובת המייל שלכם ותקבלו את הקבצים. מתחילים.
רקע היסטורי 5
גורל שונה חיכה לקטעים שונים של המסילה. הגזרה המרכזית – 200 קילומטרים בקטע Chum-Labitnangi פועל גם כיום. הסמפורים הארכאים וגשרי העץ מוכרים לכל מי שביקר באוראל הפּוֹלאָרי. דרך אגב, האזור אשר בסט. חאָרפּ פועל כיום אף הוא. בעברו השני של נהר האוֹבּ – התמונה שונה לחלוטין. בקטע בן 330 הקילומטרים בין Salehard ל- Nadim במשך למעלה מארבעים שנה פילסו את דרכם רק קָשַרים אשר על-גבי דרֶזינות (קרוניות מופעלות ביד) נסעו לאורך קו-תקשורת הנמתח לצד המסילה. חלקם של הגשרים נרקבו או נשרפו עם הזמן והקָשַרים עברו על-גבי שני פסי-ברזל שהתנדנדו תלויים מעל הנהר.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
../images/Emo63.gif רקע היסטורי 6

אובייקט 501/503
זוכרים את "אובייקט 1№"? זוכרים את "אובייקט D6"? הגיע הזמן לפרק השלישי. לאחר שקיבלתי את כל האישורים הדרושים בסוגיית זכויות היוצרים והפרסום - אפשר לגשת למלאכה. למי שירצה, ניתן לקבל את שלושת המאמרים בקובץ ערוך ומסודר בפורמט וורד או PDF. למעוניינים - שלחו לי מסר עם כתובת המייל שלכם ותקבלו את הקבצים. מתחילים.
רקע היסטורי 6
במקומות אשר בהם גם אפשרות כזאת לא באה בחשבון – נעשה שימוש במעבורת-רפסודה מעץ. היו מקומות בהם המסילות התעקמו או התרחבו יתר על המידה – במקומות כאלה הקָשַרים חיברו אותן באמצעות... חוטי תיל. במקומות אחרים – להיפך – המסילות עלו אחת על השנייה. שם הוכנסו קורות-עץ. במקומות בהן הסוללה הוצפה או התפוררה – הניחו חביות-דלק ריקות או ערימות שלמות של אדנים. בקטעים בהן המסילה הפכה לבלתי עבירה לחלוטין – החליפו את פסי הברזל ב... קרשים אשר מוסמרו לאדני העץ.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
../images/Emo63.gif רקע היסטורי 7

אובייקט 501/503
זוכרים את "אובייקט 1№"? זוכרים את "אובייקט D6"? הגיע הזמן לפרק השלישי. לאחר שקיבלתי את כל האישורים הדרושים בסוגיית זכויות היוצרים והפרסום - אפשר לגשת למלאכה. למי שירצה, ניתן לקבל את שלושת המאמרים בקובץ ערוך ומסודר בפורמט וורד או PDF. למעוניינים - שלחו לי מסר עם כתובת המייל שלכם ותקבלו את הקבצים. מתחילים.
רקע היסטורי 7
לא אחת נתקלנו במקטעים באורך 10-20 מטרים אשר "שופצו" בשיטות ארכאיות אלה. לסייר לאורך המסילה ולשפץ אותה נהיה קשה יותר ויותר, אך רק בתחילת שנות ה-90 קו התקשורת סוף-סוף בוטל, והתנועה בקו Salehard – Nadim פסקה לנצח. זמן קצר אחר-כך, תשעים ושניים הקילומטרים הראשונים של המסילות, החל מ- Salehard פורקו ונלקחו מהמקום בידי חברה עלומת-שם ששמה עין על "פלדת דֶמידוב" היקרה.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
../images/Emo63.gif רקע היסטורי 8

אובייקט 501/503
זוכרים את "אובייקט 1№"? זוכרים את "אובייקט D6"? הגיע הזמן לפרק השלישי. לאחר שקיבלתי את כל האישורים הדרושים בסוגיית זכויות היוצרים והפרסום - אפשר לגשת למלאכה. למי שירצה, ניתן לקבל את שלושת המאמרים בקובץ ערוך ומסודר בפורמט וורד או PDF. למעוניינים - שלחו לי מסר עם כתובת המייל שלכם ותקבלו את הקבצים. מתחילים.
רקע היסטורי 8
...נהר רחב ידיים חוצה את העיר Nadim ואת העיירה Staryi Nadim (נאדים הישנה). גשר הרכבת הארעי מעץ לא שרד לאורך זמן, עד להשלמתו של גשר הקבע. אולם מעברו השני של הנהר – התמונה שונה בתכלית. התוואי בין העיירה Staryi Nadim לתחנת Yagelnaya (היכן שניצבת כיום העיר Novyi Urengoy לא שבת לאורך זמן. בשנות ה-70, לאחר תיקון חפוז, הפעילו אותו בשנית. המסילות "המוזיאוניות" מימי הצאר הוחלפו במסילות מודרניות יותר, הגשרים עברו שיפוץ ומתיחת פנים. אך חרף-כל-זאת – איכות התוואי גם כיום משאירה מקום רב לשיפור. בקטע הראשון של התוואי, מ- Nadim ועד St. Pangoda תנועת רכבות-נוסעים אינה קיימת כלל. אינו מאפשר זאת מצבן הרעוע של המסילות "המשופצות".
 

davidfainshtein

Member
מנהל
../images/Emo63.gif רקע היסטורי 9

אובייקט 501/503
זוכרים את "אובייקט 1№"? זוכרים את "אובייקט D6"? הגיע הזמן לפרק השלישי. לאחר שקיבלתי את כל האישורים הדרושים בסוגיית זכויות היוצרים והפרסום - אפשר לגשת למלאכה. למי שירצה, ניתן לקבל את שלושת המאמרים בקובץ ערוך ומסודר בפורמט וורד או PDF. למעוניינים - שלחו לי מסר עם כתובת המייל שלכם ותקבלו את הקבצים. מתחילים.
רקע היסטורי 9
אך רכבות משא בכל זאת מזדחלות שם במסגרת תוכניות הפיתוח של שדות הנפט ומכרות הגז של הצפון הרחוק. אורך חציו השני של התוואי – מ- Pangoda עד Novyi Urengoy הוא בסך-הכל 113 קילומטרים, אך לרכבות דרושות כארבע וחצי שעות כדי להתגבר עליו.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
../images/Emo63.gif רקע היסטורי 10

אובייקט 501/503
זוכרים את "אובייקט 1№"? זוכרים את "אובייקט D6"? הגיע הזמן לפרק השלישי. לאחר שקיבלתי את כל האישורים הדרושים בסוגיית זכויות היוצרים והפרסום - אפשר לגשת למלאכה. למי שירצה, ניתן לקבל את שלושת המאמרים בקובץ ערוך ומסודר בפורמט וורד או PDF. למעוניינים - שלחו לי מסר עם כתובת המייל שלכם ותקבלו את הקבצים. מתחילים.
רקע היסטורי 10
... הלאה, בין תחנת Yagelnaya ומעגן Yermakovo אשר על גדת היניסאי, הנחת המסילות לא הושלמה מעולם – מותו של המהיג קטעה את המשך העבודות. קטע זה הוא הנידח והקשה ביותר. כאן, ב-"503", נותר גם חלקו הארי של הציוד (למשל, אחד-עשר קטרים). הציוד של "501", לעומת-זאת, הוצא מבעוד מועד לכיוון "היבשת" ב-1953. את הקטע מ- Yermakovo מערבה הצליחה לעבור ב-1990 קבוצת רוכבי אופניים.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
../images/Emo63.gif דרכי גישה 1

אובייקט 501/503
זוכרים את "אובייקט 1№"? זוכרים את "אובייקט D6"? הגיע הזמן לפרק השלישי. לאחר שקיבלתי את כל האישורים הדרושים בסוגיית זכויות היוצרים והפרסום - אפשר לגשת למלאכה. למי שירצה, ניתן לקבל את שלושת המאמרים בקובץ ערוך ומסודר בפורמט וורד או PDF. למעוניינים - שלחו לי מסר עם כתובת המייל שלכם ותקבלו את הקבצים. מתחילים.
דרכי גישה 1
כביש טוב למדי מוביל מהעיר Tumen דרך Surgut ו- Noyabirsk לעיירה הקטנה Purpe. (לא לשכוח שאין גשר מעל נהר האוֹבּ. החצייה אפשרית אך-ורק במעבורת). משם ל- Korotchaevo – סלילת-חורף (בין דצמבר לאפריל). בחודשי הקיץ כלי רכב עוברים קטע זה על-גבי קרונות-מטען שטוחים.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
../images/Emo63.gif דרכי גישה 2

אובייקט 501/503
זוכרים את "אובייקט 1№"? זוכרים את "אובייקט D6"? הגיע הזמן לפרק השלישי. לאחר שקיבלתי את כל האישורים הדרושים בסוגיית זכויות היוצרים והפרסום - אפשר לגשת למלאכה. למי שירצה, ניתן לקבל את שלושת המאמרים בקובץ ערוך ומסודר בפורמט וורד או PDF. למעוניינים - שלחו לי מסר עם כתובת המייל שלכם ותקבלו את הקבצים. מתחילים.
דרכי גישה 2
תחנות תפעוליות של רכבות המטען: Voynovka, Tobolsk, Demyanka, Surgut, Noyabirsk, Purpe, Korotchaevo. עד ל- Surgut מגיעות קרוב ל-10 רכבות מטען ביממה, צפונה יותר – מחצית ממספר זה. נהגי הקטרים לא ידידותיים ואינם נלהבים לקחת "טרמפיסטים". רכבות פרברים לא נוסעות בקו זה. מספר גדול של רכבות נוסעים מגיע ל- Surgut, מעט מאוד ממשיכות הלאה. ל- Korotchaevo מזדחלות שתי רכבות נוסעים ביום בלבד, אחת מטיומן/מוסקבה והאחרת מסוּרגוּט. Korotchaevo - Novyi Urengoy: כביש איכותי (בטון). תנועה רבה של כלי רכב ואוטובוסים. (כרטיס החל מ-15 רובל). הלאה ל- St. Pangoda – כביש משובש, לא סלול, ההופך לבלתי-עביר בימי הקיץ הגשומים. בכביש מבוצעות כעת עבודות סלילה. בחורף ואף בימי הקיץ – כאשר מזג האוויר מאפשר, ניתן לפגוש גם בכלי רכב פרטיים. במזג אוויר גשום הם משתמשים ברכבת המטען-נוסעים היחידה העושה את דרכה בין Korotchaevo ל- Pangoda. הלאה, עד ל- Staryi Nadim – כביש משובש ביותר עם תנועת דלילה מאוד של כלי רכב, בעיקר משאיות "אוראל". יש אוטובוס (על שלדת משאית אוראל), עלות הנסיעה – 150 רובל (לפי רצון הנהג). רכבות: קרונות מטען נדירים. בין שני ה- Nadimים, זה הישן וזה החדש – כביש לא רע, 7 אוטובוסים ביום, רכבים פרטיים. מעל הנהר עובר גשר-דוברות. אחרי Nadim לא קיימים כבישי-קיץ כלל. סלילת-חורף לא רעה ל- Salehard (ינואר-מרץ) עוברת לאורך המסילה ה-501. בנוסף, סלילת-חורף ליקטירינבורג דרך Priobye. לחפצים להגיע לעיירה Yamburg השוכנת מעבר לחוג הקוטב, קיים כביש בטון סלול מ- Novyi Urengoy (300 ק"מ), ומסילת ברזל (רכבת אחת ביום).
 

davidfainshtein

Member
מנהל
../images/Emo63.gif נתיב המשלחת 1

אובייקט 501/503
זוכרים את "אובייקט 1№"? זוכרים את "אובייקט D6"? הגיע הזמן לפרק השלישי. לאחר שקיבלתי את כל האישורים הדרושים בסוגיית זכויות היוצרים והפרסום - אפשר לגשת למלאכה. למי שירצה, ניתן לקבל את שלושת המאמרים בקובץ ערוך ומסודר בפורמט וורד או PDF. למעוניינים - שלחו לי מסר עם כתובת המייל שלכם ותקבלו את הקבצים. מתחילים.
נתיב המשלחת 1
ב- 2 לאוגוסט 1998 חמשת חברי המשלחת (א. וינוקורוב, א. קוסטנקו, א. קרוטוב (ראש המשלחת), ר. רווה, ג. צ'ארושין) נפגשו ב- Novyi Urengoy. עיירה מודרנית, נקייה ומסודרת המשרתת את עובדי שדות הגז. תחבורה ציבורית ללא תשלום בדמות אוטובוסים עירוניים, מצרכים יקרים, תחנת רכבת קטנה הפועלת 24 שעות, וכפר-נופש לילדים ונוער שנעלם לבלי-שוב (לא עלה בידנו לאתרו, אומרים שנשרף). ברכבת מטען-נוסעים הגענו ל- Pangoda, משם – בטרמפים עד ל- Nadim.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
../images/Emo63.gif נתיב המשלחת 2

אובייקט 501/503
זוכרים את "אובייקט 1№"? זוכרים את "אובייקט D6"? הגיע הזמן לפרק השלישי. לאחר שקיבלתי את כל האישורים הדרושים בסוגיית זכויות היוצרים והפרסום - אפשר לגשת למלאכה. למי שירצה, ניתן לקבל את שלושת המאמרים בקובץ ערוך ומסודר בפורמט וורד או PDF. למעוניינים - שלחו לי מסר עם כתובת המייל שלכם ותקבלו את הקבצים. מתחילים.
נתיב המשלחת 2
נאדים – עיירה עוד יותר מודרנית ועוד יותר יקרה. מפתיעות, אומנם מזבלות-ענק בקרבת כל עיירה. שם נזרקות מאות אלפי טונות של מתכת (בעיקר – כלי רכב ישנים) ובקבוקים ריקים. הגיאולוגים של העתיד ימצאו כאן תגליות אין-ספור ובצפון הרחוק יקומו כפרים ועיירות חדשות של כורי-מתכת ואמני זכוכית. עם-זאת לשהות-לילה העיירה אינה מסבירת פנים: אין תחנת רכבת, אין אכסניה. משרד הדואר והטלגרף נסגר בלילה.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
../images/Emo63.gif נתיב המשלחת 3

אובייקט 501/503
זוכרים את "אובייקט 1№"? זוכרים את "אובייקט D6"? הגיע הזמן לפרק השלישי. לאחר שקיבלתי את כל האישורים הדרושים בסוגיית זכויות היוצרים והפרסום - אפשר לגשת למלאכה. למי שירצה, ניתן לקבל את שלושת המאמרים בקובץ ערוך ומסודר בפורמט וורד או PDF. למעוניינים - שלחו לי מסר עם כתובת המייל שלכם ותקבלו את הקבצים. מתחילים.
נתיב המשלחת 3
בשעות היום, ה-3 לאוגוסט, יצאה המשלחת את נאדים מערבה. כ-10 קילומטרים מהעיירה התגלו סימני התוואי הראשונים: מסילות, אדנים, גשרים. הגשרים הם אלו שניזוקו הכי קשה מפגעי הזמן: אחדים נרקבו, שניים נשרפו וחלקם התעקמו לבלי-היכר בהשפעת הכפור הנצחי. מחצית הגשרים כבר לא היו ראויים למעבר. במקומות אחדים חיפשנו דרכי עיקוף, באחרים – בנינו ציפוי מאדנים ישנים או זחלנו מעל שאריות הגשרים. שפע המעברים האטו מאוד את התקדמות הקבוצה, ועברנו רק כ-25-30 קילומטרים ביום.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
../images/Emo63.gif נתיב המשלחת 4

אובייקט 501/503
זוכרים את "אובייקט 1№"? זוכרים את "אובייקט D6"? הגיע הזמן לפרק השלישי. לאחר שקיבלתי את כל האישורים הדרושים בסוגיית זכויות היוצרים והפרסום - אפשר לגשת למלאכה. למי שירצה, ניתן לקבל את שלושת המאמרים בקובץ ערוך ומסודר בפורמט וורד או PDF. למעוניינים - שלחו לי מסר עם כתובת המייל שלכם ותקבלו את הקבצים. מתחילים.
נתיב המשלחת 4
עשרים קילומטרים מנאדים פגשנו בשני גרמנים, חוקרי איילים. הגרמנים סיפרו לנו שבעוד כ-35 קילומטרים מחכה לנו נהר רחב-ידיים (Ngarka-Piryaha), ללא גשר מעליו. אבל על גדת הנהר מתגורר אדם "משהו כמו שומר-יערות" שיש ברשותו סירה. הוא יעביר אותנו. הודינו לחוקרים על המידע המועיל והמשכנו הלאה. האיש "המשהו כמו שומר-יערות", מיוצג על גדת הנהר בשני עותקים (-: . שני אנשים, קָשַרים לשעבר, מ- Salehard במקור, התיישבו באזור לפני זמן רב, שירתו את קו התקשורת. לאחר שהקו בוטל ונסגר, הזקנים (שאיבדו כל קשר לעולם החיצון) נותרו, כביכול, ללא עבודה, אך לא הייתה להם כל כוונה לחזור העירה. החיים בטבע, מוקפים במרחבי הטונדרה האינסופיים, יתושים ושני כלבים – סיפקו אותם בהחלט. את כל זה למדנו בהמשך, ואילו כעת הזקנים לא היו בבית; כנראה יצאו לדוג. השארנו להם שלוש סוכריות (איזו הפתעה תהיה להם!), וירדנו לגדת הנהר ובעזרת הסירה חצינו אותו לצד השני. את הסירה החזיר לגדה השנייה ר. רווה הידוע בכישורי השחייה שלו.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה