שאלות כלליות (לא הכוונה)

מצב
הנושא נעול.

25306yosef

New member
הבדלי מחירים בין אוטובוס לרכבת
אינם מתקיימים רק בגוש דן. קיימים גם הפרשים ניכרים בין מחיר נסיעה ברכבת בקוים בינעירוניים מובהקים כמו ת"א-באר שבע, ת"א-חיפה וכו'. בכולם הרכבת יקרה יותר, דרך אגב. זה לא מיוחד לישראל דווקא, בחלק ממדינות אירופה נסיעה ברכבת יקרה יותר מנסיעה באוטובוס במסלול המקביל. המחיר מושפע כנראה מהשקעות גדולות יותר בתשתית ייעודית לרכבת, להבדיל מאוטובוסים שמשתמשים בתשתיות הכבישים שאינה נבנית עליהם במיוחד.
ויש כמה קטעים שבהם הרכבת זולה יותר,
ראה הודעה שכתבתי בנושא בשרשור זה. בכל מקרה, הנסיעה ברכבת ישראל עדיפה תמיד מהנסיעה עם מפעילי התח"צ האחרים שאינם קואופרטיב אגד. וזאת בגלל מערכת הכירטוס הממוחשבת שקיימת ברכבת ישראל ואינה קיימת אצל שום מפעיל תח"צ בישראל (מכלל מפעילי התח"צ באוטובוסים בישראל רק לקואופרטיב אגד יש קופות מאוישות למכירת כרטיסי נסיעה).
 

25306yosef

New member
מחירי נסיעה ברכבת
שלום! מדוע הרכבת לא כלולה ברפורמת התעריפים בגוש דן? נסיעה באוטובוס מהוד"ש לת"א = 10 ש"ח נסיעה מהוד"ש לת"א ברכבת = 15 ש"ח לא הגיוני הסיפור הזה..... תודה
דווקא לא מדויק בכלל מה שכתבת,
נסיעה עירונית בקו אוטובוס המופעל על ידי קואופרטיב אגד בתל אביב עולה 6.40 ש"ח. נסיעה פנימית בתוך תל אביב ברכבת ישראל עולה רק 6.00 ש"ח ובנוסף יש אפשרות לשלם לרכבת את 6 השקלים באמצעות כרטיס אשראי. (נסיעה פנימית בתוך תל אביב ברכבת ישראל אפשרית בין תחנות תל אביב ההגנה לבני ברק). נסיעה בקו אוטובוס המופעל על ידי קואופרטיב אגד בחיפה עולה 6.40 ש"ח. נסיעה פנימית בתוך חיפה ברכבת ישראל עולה רק 5.00 ש"ח ובנוסף יש אפשרות לשלם לרכבת את 5 השקלים באמצעות כרטיס אשראי. נסיעה בקו אוטובוס המופעל על ידי קואופרטיב אגד מתל אביב להרצליה עולה 10.00 ש"ח. נסיעה מתל אביב להרצליה ברכבת ישראל עולה רק 8.00 ש"ח ובנוסף יש אפשרות לשלם לרכבת את 8 השקלים באמצעות כרטיס אשראי. נסיעה בקו אוטובוס המופעל על ידי קואופרטיב אגד מבני ברק (אזור תחנת הרכבת) לפתח תקווה סגולה עולה 6.40 ש"ח. (אין קו ישיר של קואופרטיב אגד ויש להחליף אוטובוס בדרך ולהשתמש בכרטיס המעבר). נסיעה מבני ברק לפתח תקוה סגולה ברכבת ישראל עולה רק 6.00 ש"ח ובנוסף יש אפשרות לשלם לרכבת את 6 השקלים באמצעות כרטיס אשראי. במקרים שציינתי הנסיעה ברכבת זולה יותר וגם נוחה יותר וכדאית יותר !!!
 

vbn9

New member
דווקא לא מדויק בכלל מה שכתבת,
נסיעה עירונית בקו אוטובוס המופעל על ידי קואופרטיב אגד בתל אביב עולה 6.40 ש"ח. נסיעה פנימית בתוך תל אביב ברכבת ישראל עולה רק 6.00 ש"ח ובנוסף יש אפשרות לשלם לרכבת את 6 השקלים באמצעות כרטיס אשראי. (נסיעה פנימית בתוך תל אביב ברכבת ישראל אפשרית בין תחנות תל אביב ההגנה לבני ברק). נסיעה בקו אוטובוס המופעל על ידי קואופרטיב אגד בחיפה עולה 6.40 ש"ח. נסיעה פנימית בתוך חיפה ברכבת ישראל עולה רק 5.00 ש"ח ובנוסף יש אפשרות לשלם לרכבת את 5 השקלים באמצעות כרטיס אשראי. נסיעה בקו אוטובוס המופעל על ידי קואופרטיב אגד מתל אביב להרצליה עולה 10.00 ש"ח. נסיעה מתל אביב להרצליה ברכבת ישראל עולה רק 8.00 ש"ח ובנוסף יש אפשרות לשלם לרכבת את 8 השקלים באמצעות כרטיס אשראי. נסיעה בקו אוטובוס המופעל על ידי קואופרטיב אגד מבני ברק (אזור תחנת הרכבת) לפתח תקווה סגולה עולה 6.40 ש"ח. (אין קו ישיר של קואופרטיב אגד ויש להחליף אוטובוס בדרך ולהשתמש בכרטיס המעבר). נסיעה מבני ברק לפתח תקוה סגולה ברכבת ישראל עולה רק 6.00 ש"ח ובנוסף יש אפשרות לשלם לרכבת את 6 השקלים באמצעות כרטיס אשראי. במקרים שציינתי הנסיעה ברכבת זולה יותר וגם נוחה יותר וכדאית יותר !!!
שים לב שאני התכוונתי בעיקר לקווים הפרבריים של
הרכבת, בהם היא משמעותית יותר יקרה מאוטובוסים. מספר הנוסעים מת"א הגנה לבני ברק או מבני ברק לפת" סגולה הרבה יותר קטן ממספר הנוסעים מת"א לחיפה וצפונה או מת"א לראש העין וצפונה או מת"א ב"ש. רוב הנוסעים של הרכבת לא משתמשים בה לנסיעות קצרות (שמו למשל בתוך חיפה) אלא עיקר השימוש ברכבת הוא בקווים הבין-עירוניים. אין שום סיבה שמחיר נסיעה ברכבת יהיה יותר יקר (גם אם זה בשלושה עד חמישה שקלים) ממחיר נסיעה באוטובוס.
 

חיוכית 1

New member
שאלות כלליות (לא הכוונה)
שאלה-הרכבת הקלה וחופשי חודשי.
אם אני עושה רב קו,ומטעינה בו חופשי חודשי מורחב(כולל מבשרת וכו'...) אני יכולה לנסוע איתו גם ברכבת הקלה? ואם אני קונה חופשי חודשי מנייר,אני יכולה לנסוע איתו ברכבת הקלה?
 

דוד311

New member
שאלה-הרכבת הקלה וחופשי חודשי.
אם אני עושה רב קו,ומטעינה בו חופשי חודשי מורחב(כולל מבשרת וכו'...) אני יכולה לנסוע איתו גם ברכבת הקלה? ואם אני קונה חופשי חודשי מנייר,אני יכולה לנסוע איתו ברכבת הקלה?
רק ברב קו
כרגע הנסיעה ברכבת הקלה היא בחינם. לפי הפרסומים בתקשורת, הנסיעות שיוטענו ברב קו אמורות להיות משותפות לאגד ולרכבת הקלה כאחד. חופשי חודשי מנייר לא מקנה נסיעות ברכבת הקלה.
 
שאלות כלליות (לא הכוונה)
נסיעה בין עירונית עם רב-קו
עדיין חדש לי כל העניין הזה: לפני כמה ימים קניתי באוטובוס עירוני בתוך העיר כרטיס לנסיעה בין-עירונית (10 ש"ח) ואחר כך כשהחלפתי אוטובוסים ועליתי על האוטובוס הבין-עירוני (שני האוטובוסים היו של מטרופולין) העברתי את הרב-קו וזה הדפיס לי כרטיס בלי לחייב אותי בסכום נוסף, כלומר חסכתי את ה-6.40 של הנסיעה העירונית. לא שניסיתי לרמות, שאלתי את הנהג לפני כן אם זה אפשרי והוא אמר לי שכן. בדרך חזרה כשביקשתי מהנהג (אחד אחר מן הסתם) הוא אמר שהוא לא מכיר דבר כזה ובגלל שגם האוטובוס הבין-עירוני שהייתי צריך לעלות עליו היה של חברה אחרת, אז לא הייתי בטוח וקניתי כרטיס מעבר ואחר עוד כרטיס בין-עירוני. מי מהם צודק? האם אפשר לקנות כרטיס בין-עירוני בנסיעה עירונית והאם יש משמעות לזה שמדובר באוטובוסים של שתי חברות שונות? נ.ב. יש לי כרטיס אנונימי אם זה משנה.
 

david80

Member
נסיעה בין עירונית עם רב-קו
עדיין חדש לי כל העניין הזה: לפני כמה ימים קניתי באוטובוס עירוני בתוך העיר כרטיס לנסיעה בין-עירונית (10 ש"ח) ואחר כך כשהחלפתי אוטובוסים ועליתי על האוטובוס הבין-עירוני (שני האוטובוסים היו של מטרופולין) העברתי את הרב-קו וזה הדפיס לי כרטיס בלי לחייב אותי בסכום נוסף, כלומר חסכתי את ה-6.40 של הנסיעה העירונית. לא שניסיתי לרמות, שאלתי את הנהג לפני כן אם זה אפשרי והוא אמר לי שכן. בדרך חזרה כשביקשתי מהנהג (אחד אחר מן הסתם) הוא אמר שהוא לא מכיר דבר כזה ובגלל שגם האוטובוס הבין-עירוני שהייתי צריך לעלות עליו היה של חברה אחרת, אז לא הייתי בטוח וקניתי כרטיס מעבר ואחר עוד כרטיס בין-עירוני. מי מהם צודק? האם אפשר לקנות כרטיס בין-עירוני בנסיעה עירונית והאם יש משמעות לזה שמדובר באוטובוסים של שתי חברות שונות? נ.ב. יש לי כרטיס אנונימי אם זה משנה.
מאיפה לאיפה נסעת?
 
שאלות כלליות (לא הכוונה)
אילו איזורים רלוונטים בעבורי?
אנחנו עוברים לירושליים ואני מחפש עבודה בתכנות. חברות ההשמה שואלות אותי מה טווח האיזורים שבהם אתה מעוניין לעבוד. אני לא מעוניין לנסוע כל בוקר שעה למקום העבודה, ומעדיף להתנייד באוטובוס או רכבת ולהימנע מרכב. לצערי אני לא מכיר בכלל את ירושליים והסביבה ולכן אני מעלה את השאלה לפורםו. בהנחה ואני גר באיזור ירושליים (או ישוב בסביבה), אילו איזורים מומלץ לי לחפש בהם עבודה?
 
אילו איזורים רלוונטים בעבורי?
אנחנו עוברים לירושליים ואני מחפש עבודה בתכנות. חברות ההשמה שואלות אותי מה טווח האיזורים שבהם אתה מעוניין לעבוד. אני לא מעוניין לנסוע כל בוקר שעה למקום העבודה, ומעדיף להתנייד באוטובוס או רכבת ולהימנע מרכב. לצערי אני לא מכיר בכלל את ירושליים והסביבה ולכן אני מעלה את השאלה לפורםו. בהנחה ואני גר באיזור ירושליים (או ישוב בסביבה), אילו איזורים מומלץ לי לחפש בהם עבודה?
העיר ירושלים, וגם מבשרת ,מעלה אדומים,גבעת זאב
בגדול בירושלים יש תחבורה ציבורית סבירה , מהפרברים שציינתי יקח לך יותר זמן.
 
העיר ירושלים, וגם מבשרת ,מעלה אדומים,גבעת זאב
בגדול בירושלים יש תחבורה ציבורית סבירה , מהפרברים שציינתי יקח לך יותר זמן.
האם מהמקומות שציינת יש גישה לבצלאל
באוטובוס אחד? (אני יודע שמגבעת זאב צריך 2 אוטובוסים - אחד למרכז ירושליים והשני לבצלאל)
 

Mooriya

New member
אילו איזורים רלוונטים בעבורי?
אנחנו עוברים לירושליים ואני מחפש עבודה בתכנות. חברות ההשמה שואלות אותי מה טווח האיזורים שבהם אתה מעוניין לעבוד. אני לא מעוניין לנסוע כל בוקר שעה למקום העבודה, ומעדיף להתנייד באוטובוס או רכבת ולהימנע מרכב. לצערי אני לא מכיר בכלל את ירושליים והסביבה ולכן אני מעלה את השאלה לפורםו. בהנחה ואני גר באיזור ירושליים (או ישוב בסביבה), אילו איזורים מומלץ לי לחפש בהם עבודה?
בית שמש ומודיעין גם יכולות להיות רלוונטיות
 

דוד311

New member
אילו איזורים רלוונטים בעבורי?
אנחנו עוברים לירושליים ואני מחפש עבודה בתכנות. חברות ההשמה שואלות אותי מה טווח האיזורים שבהם אתה מעוניין לעבוד. אני לא מעוניין לנסוע כל בוקר שעה למקום העבודה, ומעדיף להתנייד באוטובוס או רכבת ולהימנע מרכב. לצערי אני לא מכיר בכלל את ירושליים והסביבה ולכן אני מעלה את השאלה לפורםו. בהנחה ואני גר באיזור ירושליים (או ישוב בסביבה), אילו איזורים מומלץ לי לחפש בהם עבודה?
קריית שדה התעופה
יכול להיות שקריית שדה התעופה (מרחק של כחצי שעה מירושלים) רלוונטי בשבילך, יש שם הרבה חברות הייטק. באותו אזור נמצאת גם התעשייה האווירית.
 

Womanizer99

New member

elitrou

New member
2 שאלות
שאלה ראשונה מישהו יודע מה הסיבה שקו 92 מר"ג לפ"ת משנה מעט ממסלולו בערב (בסביבות 7 או 7:30) ועושה סיבוב בשכונת ויזניץ בבני ברק? שאלה שניה מה הרעיון של הקו הזה? 4 נסיעות ביום וזהו? http://www.dan.co.il/search/lines_times.asp?linenumber=282-_-16234
נסיון להסבר
1. חלופות המסלולים של כל קו מפורטים ברשיון הקו של משרד התחבורה, והם באחריותו ובסמכותו הבלעדית. הניחוש שלי (אני לא מכיר את הסיפור הספציפי של קו זה, מתבסס על דוגמאות רבות של קוים אחרים) שבערב מספר הקוים הפועלים יורד יחד עם עומס הנוסעים, וקוים שנותרים מספקים בחלופות הערב שלהם שירות לשכונות שמקבלות שירות מקוים אחרים במהלך שעות היום. 2. סיפור דומה למיטב הבנתי, מדובר בקו יוממים קלאסי, המאפשר חיבור ישיר בין ראש העין לתל אביב בשעות הביקוש של הבוקר. בשעות שהביקוש יורד, אין קו ישיר ואפשר לנסוע ברכבת או להחליף אוטובוס בפתח תקוה או באזור תעשיה לאחד הקוים של אפיקים.
 

coheori

New member
שאלות כלליות (לא הכוונה)
מת"צ שטראוס-יחזקאל בי-ם: האם אי-פעם יהיה מהיר
מדי פעם יוצא לי לנסוע בירושלים באוטובוס בקווים (כולל קווים שמוגדרים "מהירים" כמו 71/72) שעוברים במת"צ ברחובות שטראוס-יחזקאל, והמצב שם תמיד קטסטרופלי. מדובר ברחוב עם נתיב אחד בלבד לכל כיוון, האוטובוסים מזדחלים לאיטם, ולפעמים לוקח אפילו 20 דקות כדי לעבור את הקטע הזה, שאורכו בסה"כ כ-1.3 ק"מ. להבנתי, בתכנית הקווים החדשה שאמורה לצאת אל הפועל עם ההפעלה המלאה של הרק"ל, צפויים כל הקווים המהירים של ירושלים לעבור בקטע כביש זה. לעניות דעתי זה פשוט אבסורד ליצור צוואר בקבוק של כל הקווים ברחוב הצר והאיטי הזה - קו שנוסע שם אינו יכול להיות מכונה "מהיר"... לדעתי יש לפחות שני דברים שיכולים לשפר את המצב: 1. אכיפה כלשהי של איסור נסיעת כל רכב פרטיים במת"צ - יש לא מעט נהגי מכוניות פרטיים שפשוט מצפצפים על איסור הנסיעה במת"צ, אני מעולם לא ראיתי שם אכיפה. 2. יצירת גל ירוק ברמזורים שיפשר זרימה יותר טובה של התנועה. האם יש תכניות כלשהן של העירייה לשפר את המצב במת"צ שטראוס-יחזקאל?
 

amit1270

New member
מת"צ שטראוס-יחזקאל בי-ם: האם אי-פעם יהיה מהיר
מדי פעם יוצא לי לנסוע בירושלים באוטובוס בקווים (כולל קווים שמוגדרים "מהירים" כמו 71/72) שעוברים במת"צ ברחובות שטראוס-יחזקאל, והמצב שם תמיד קטסטרופלי. מדובר ברחוב עם נתיב אחד בלבד לכל כיוון, האוטובוסים מזדחלים לאיטם, ולפעמים לוקח אפילו 20 דקות כדי לעבור את הקטע הזה, שאורכו בסה"כ כ-1.3 ק"מ. להבנתי, בתכנית הקווים החדשה שאמורה לצאת אל הפועל עם ההפעלה המלאה של הרק"ל, צפויים כל הקווים המהירים של ירושלים לעבור בקטע כביש זה. לעניות דעתי זה פשוט אבסורד ליצור צוואר בקבוק של כל הקווים ברחוב הצר והאיטי הזה - קו שנוסע שם אינו יכול להיות מכונה "מהיר"... לדעתי יש לפחות שני דברים שיכולים לשפר את המצב: 1. אכיפה כלשהי של איסור נסיעת כל רכב פרטיים במת"צ - יש לא מעט נהגי מכוניות פרטיים שפשוט מצפצפים על איסור הנסיעה במת"צ, אני מעולם לא ראיתי שם אכיפה. 2. יצירת גל ירוק ברמזורים שיפשר זרימה יותר טובה של התנועה. האם יש תכניות כלשהן של העירייה לשפר את המצב במת"צ שטראוס-יחזקאל?
1. אכיפה בהחלט תפתור חלק גדול מהבעיה
אני דווקא רואה שיפור באכיפה בשנה-שנתיים האחרונות, אבל זה לא מספיק. 2. בסופו של דבר אמורים לפעול רמזורים חכמים לאורך המת"צ. מתי זה יקרה אני לא יכול לומר.
 

amit1270

New member
מת"צ שטראוס-יחזקאל בי-ם: האם אי-פעם יהיה מהיר
מדי פעם יוצא לי לנסוע בירושלים באוטובוס בקווים (כולל קווים שמוגדרים "מהירים" כמו 71/72) שעוברים במת"צ ברחובות שטראוס-יחזקאל, והמצב שם תמיד קטסטרופלי. מדובר ברחוב עם נתיב אחד בלבד לכל כיוון, האוטובוסים מזדחלים לאיטם, ולפעמים לוקח אפילו 20 דקות כדי לעבור את הקטע הזה, שאורכו בסה"כ כ-1.3 ק"מ. להבנתי, בתכנית הקווים החדשה שאמורה לצאת אל הפועל עם ההפעלה המלאה של הרק"ל, צפויים כל הקווים המהירים של ירושלים לעבור בקטע כביש זה. לעניות דעתי זה פשוט אבסורד ליצור צוואר בקבוק של כל הקווים ברחוב הצר והאיטי הזה - קו שנוסע שם אינו יכול להיות מכונה "מהיר"... לדעתי יש לפחות שני דברים שיכולים לשפר את המצב: 1. אכיפה כלשהי של איסור נסיעת כל רכב פרטיים במת"צ - יש לא מעט נהגי מכוניות פרטיים שפשוט מצפצפים על איסור הנסיעה במת"צ, אני מעולם לא ראיתי שם אכיפה. 2. יצירת גל ירוק ברמזורים שיפשר זרימה יותר טובה של התנועה. האם יש תכניות כלשהן של העירייה לשפר את המצב במת"צ שטראוס-יחזקאל?
עוד משהו - לא כל הקווים המהירים יעברו שם
למעשה כבר עכשיו קווי ה-70+ (המהירים) הם במסלולים הסופיים שלהם. לקראת הפעלת המערך החדש אמורים להתווסף עוד שני קווים כאלה שיעברו בקטע המדובר. אני מניח שגם יבוטלו קווים אחרים שעוברים שם. מה שבטוח - לא כל תנועת האוטובוסים בירושלים תופנה לקטע הזה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה