מעשה שהיה ותלונה ושאלה בצידו,
לפני כחודש וחצי נסעתי עם משפחתי מרחוב ז'בוטינסקי בבני ברק לרכסים, אבל... מגיע אוטובוס קו 998 מלא וגדוש בנוסעים, הנהג עוצר, מודיע שיש אחריו עוד 2 אוטובוסים, וממשיך ליסוע, כעבור דקות מגיע אוטובוס נוסף, מלא אף הוא, פנינו לאוטובוס השלישי, בנתיים השני עזב אף הוא והפליג לדרכו, ואז מודיע הנהג באוטובוס השלישי ש"אני נוסע רק לקרית אתא, את הנוסעים לרכסים אני אוריד בצומת, על הכביש הראשי" ( קרית אתא זה היעד הסופי של הקו הנ"ל ) כיוון שזה היה האוטובוס האחרון באותו הקו באותו היום - קודם כל עליתי. קיוויתי שהנהג יעשה את המסלול המלא של הקו ( כאמור - 998 = בני ברק - רכסים - קרית אתא ) באוטובוס היו עוד כמה וכמה נוסעים שהיו צריכים להגיע לרכסים. בהגיעינו לרכסים פנה האוטובוס ונכנס לכיוון הישוב, אך בכיכר הראשונה סובב והודיע ש"עד כאן. תגידו תודה שהכנסתי אתכם פנימה, מכאן אני נוסע לקרית אתא" כיוון שהייתי עם 4 ילדים קטנים בקשתי מהנהג שיעשה את מסלול הפיזור המלא ויוריד אותנו במחוז חפצינו בתוך רכסים, אך הנהג יצא ופנה לקרית אתא... ירדנו בקרית אתא ולקחנו מוניות חזרה לרכסים. פניתי בתלונה לאגד בסיפור המקרה ונעניתי ש-"הנהג ביצע את הקו בהתאם לסידור העבודה שנקבע לו, והנהג פעל כשורה כשהודיע מראש שהוא נוסע לקרית אתא בלבד, והם ממליצים לי להבא להתעדכן מראש במוקד השרות כדי למנוע הישנות מקרים כאלה"... השבתי לאגד שסידור העבודה של הנהג לא ידוע, לא מפורסם ולא מעניין אותי, אני אכן בררתי מראש את פרטי הנסיעה ונאמר לי שקו 998 נוסע מבני ברק לרכסים, והנהג אכן הודיע שהוא רק לקרית אתא אבל זאת לאחר ש2 האוטובוסים ה"מקוריים" כבר הפליגו לדרכם... תגובת אגד הסופית היא - שאווטובוס זה היה תגבור "לפנים משורת הדין" וקו התגבור פועל עפ"י הוראות מיוחדות של האחראי והנהג פעל כשורה. פניתי עם סיפור המקרה למשרד התחבורה ואני ממתין לתגובתם. שאלתי ובקשתי לחכמי הפורום - מי צודק? האם אגד מחוייבת לאוטובוס אחד בלבד בכל קו, ושאר הנוסעים הממתינים שישארו בבית או יסעו לפי סידורי עבודה סודיים של הנהגים והסדרנים, או שמא כשמגיע אוטובוס בקו X עליו לעשות את מסלול X כמפורט ומפורסם? האם יתכן פיצול מקומי, ללא פרסום מראש, תאום בין כל הנהגים והנוסעים וללא שינוי במספר הקו? אשמח לחוו"ד.