שאלה

מצב
הנושא נעול.

Sפיידי

New member
../images/Emo35.gif שאלה ../images/Emo35.gif

שאלה

ככה : : : לפני כחודש בערך ראיתי בערוץ ההיסטוריה תוכנית על רכבות (´רכבות ללא גבולות´) והיה שם חלק (קטן מאוד) על רכבות העתיד, הם אמרו משהו על רכבות מרחפות ע"י ניגוד מדנטים או משהו כזה. מישהו ידוע עוד על הנושא, איזשהו אתר מעניין ומלא תמונות בעניין???? -תודה
 

oren*

New member
מגנטים מנוגדים - בהחלט

שאלה

ככה : : : לפני כחודש בערך ראיתי בערוץ ההיסטוריה תוכנית על רכבות (´רכבות ללא גבולות´) והיה שם חלק (קטן מאוד) על רכבות העתיד, הם אמרו משהו על רכבות מרחפות ע"י ניגוד מדנטים או משהו כזה. מישהו ידוע עוד על הנושא, איזשהו אתר מעניין ומלא תמונות בעניין???? -תודה
מגנטים מנוגדים - בהחלט
רכבות המרחפות על הכוח המנוגד בין שני מגנטים מקוטבים (קח מגנטים, הפוך אותם כך שהם לא יתחברו זה עם זה, ושים לב שהם מחליקים אחד על גבי השני ומתעקשים שלא להתחבר). רכבות ביפאן משתמשות בטכנולוגיה הזו כבר כמה שנים, אם אינני טועה היא חסכונית מאוד בדלק/חשמל היות ואין חיכוך עם מסילה וכך התנופה ההתחלתית מאפשרת לרכבת להגיע למרחקים רבים יותר (היא נוסעת על אוויר - פשוטו כמשמעו). אתר עם מידע בנושא באנגלית וסרט ווידיאו המציג רכבת המונעת בכוח מגנטי
 
רכבות עם עילוי מגנטי

שאלה

ככה : : : לפני כחודש בערך ראיתי בערוץ ההיסטוריה תוכנית על רכבות (´רכבות ללא גבולות´) והיה שם חלק (קטן מאוד) על רכבות העתיד, הם אמרו משהו על רכבות מרחפות ע"י ניגוד מדנטים או משהו כזה. מישהו ידוע עוד על הנושא, איזשהו אתר מעניין ומלא תמונות בעניין???? -תודה
רכבות עם עילוי מגנטי
נתחיל בתיקון של שגיאה נפוצה - רכבות שנתמכות ע"י עילוי מגנטי (רכבות מרחפות) אינן ´רכבות העתיד´ - פיתוח הטכנולוגיה החל באופן ממשי כבר בשנות ה-60 של המאה ה-20, ומערכות הדגמה ציבוריות כבר נכנסו לפעולה בשנות ה-80. הסיבה שאנחנו לא רואים כיום קווי רכבת כאלו בכל פינה היא פשוטה מאוד - העלות הנוספת הכרוכה בבניית קו רכבת כזה ביחס לבניית קו רכבת רגיל היא כל-כך גבוהה, שהתועלת הנוספת שהקו ייתן ביחס לקו רגיל פשוט לא שווה את זה... למעשה, כיום נבנה הקו המהיר הראשון לשירות ציבורי בטכנולוגיית עילוי מגנטי (מכונה לפעמים Maglev) בסין. קו זה (שהוא קצר למדי) אמור לקשר את שנחאי לשדה התעופה שלה. הקו נבנה ע"י תאגיד Transrapid הגרמני (שכתובתו מצורפת להלן), שנכשל בנסיונותיו לשכנע את הממשלה הגרמנית לבנות קו ראשי כזה בגרמניה. המתחרים האמיתיים היחידים שיש כיום לטכנולוגיה הגרמנית הם היפנים, שבודמה לגרמנים, מחזיקים גם הם בקו ניסיוני, אם כי הם טרחו למקם את הקו שלהם על התוואי שצפוי בעתיד להפוך לקו הראשי הראשון. ועכשיו, מילה וחצי על הטכנולוגיה: הטכנולוגיה של עילוי מגנטי היא די מורכבת, ויש לה די הרבה גרסאות. בצורה הכי משוכללת שלה, מדובר ברכבת שמשתמשת בדחייה ובמשיכה בין אלקטרומגנטים גם לצרכי עילוי מעל המסילה, גם לצרכי ההכוונה על גבי המסילה (בסיבובים וכיו"ב) וגם לצרכי ההנעה. למעשה, אין על רכבת כזו מנוע, מפני שהמסילה והרכבת עצמה פועלים ביחד כמעין מנוע חשמלי פרוס או קווי (מנוע ´ליניארי´). בצורה הכי פשוטה של הטכנולוגיה, הרכבת נוסעת על גלגלי ברזל רגילים לחלוטין, אולם ההנעה נעשית ע"י מנוע חשמלי קווי. כך ניתן להקטין מאוד את ממדי חתך הרכבת (שימושי במנהרות) וכן ´לטפס´ בשיפועים הרבה יותר חדים (שימושי בכל מקום, כולל ברכבות עירוניות). אני לא מצליח להבין למה הפטנט הזה לא תפס בכל העולם כבר בשנות ה-80... כמה עובדות נוספות: - שיא המהירות העולמי לרכבת Maglev מאוישת - מעט יותר מ-550 קמ"ש, בקו הנסיוני ביפן. השיא המקביל לרכבת רגילה - 515 קמ"ש (ה-TGV הצרפתי בנסיעת ניסוי לפני כ-10 שנים). - בגרסה היפנית של הרכבות המהירות בטכנולוגיה זו, הרכבת למעשה נוסעת עד למהירות של יותר מ-100 קמ"ש על גלגלי גומי, ורק במהירות זו נשעה העילוי המגנטי הטבעי (ללא השקעת כח נפרדת) מספיק חזק כדי לגרום לרכבת לרחף. - בגרסה היפנית הרכבת נוסעת בתוך ´תעלה´, בעוד שבגרסה הגרמנית, הרכבת ´רוכבת´ על גבי קורת המסילה. - הרעיון לשימוש בעילוי מגנטי ברכבות הועלה כבר בפטנט של איזה גרמני ב-1934... מצורפים קישורים לאתרים הרשמיים של תאגיד Transrapid (ובו תמונות, הסברים טכניים, היסטוריה וקישורים לכמעט כל אתר בעולם שאי פעם הזכיר את השם...) וכן הדף של מכון המחקר הרכבתי של יפן (RTRI) בנוגע לפרויקט ה-Maglev שלו, שמכיל אף הוא את בערך אותם הדברים. בנוסף, כתובות שכדאי מאוד להכנס אליהן בנושא זה: Maglev2002 ; Fundemetals of Maglev ואם גם זה לא מספיק לכם, הקישו את המילה maglev במנוע החיפוש Altavista וקחו חופש של חודש מהעבודה.
 

Sephiroth

Member
transport tycoon deluxe

רכבות עם עילוי מגנטי
נתחיל בתיקון של שגיאה נפוצה - רכבות שנתמכות ע"י עילוי מגנטי (רכבות מרחפות) אינן ´רכבות העתיד´ - פיתוח הטכנולוגיה החל באופן ממשי כבר בשנות ה-60 של המאה ה-20, ומערכות הדגמה ציבוריות כבר נכנסו לפעולה בשנות ה-80. הסיבה שאנחנו לא רואים כיום קווי רכבת כאלו בכל פינה היא פשוטה מאוד - העלות הנוספת הכרוכה בבניית קו רכבת כזה ביחס לבניית קו רכבת רגיל היא כל-כך גבוהה, שהתועלת הנוספת שהקו ייתן ביחס לקו רגיל פשוט לא שווה את זה... למעשה, כיום נבנה הקו המהיר הראשון לשירות ציבורי בטכנולוגיית עילוי מגנטי (מכונה לפעמים Maglev) בסין. קו זה (שהוא קצר למדי) אמור לקשר את שנחאי לשדה התעופה שלה. הקו נבנה ע"י תאגיד Transrapid הגרמני (שכתובתו מצורפת להלן), שנכשל בנסיונותיו לשכנע את הממשלה הגרמנית לבנות קו ראשי כזה בגרמניה. המתחרים האמיתיים היחידים שיש כיום לטכנולוגיה הגרמנית הם היפנים, שבודמה לגרמנים, מחזיקים גם הם בקו ניסיוני, אם כי הם טרחו למקם את הקו שלהם על התוואי שצפוי בעתיד להפוך לקו הראשי הראשון. ועכשיו, מילה וחצי על הטכנולוגיה: הטכנולוגיה של עילוי מגנטי היא די מורכבת, ויש לה די הרבה גרסאות. בצורה הכי משוכללת שלה, מדובר ברכבת שמשתמשת בדחייה ובמשיכה בין אלקטרומגנטים גם לצרכי עילוי מעל המסילה, גם לצרכי ההכוונה על גבי המסילה (בסיבובים וכיו"ב) וגם לצרכי ההנעה. למעשה, אין על רכבת כזו מנוע, מפני שהמסילה והרכבת עצמה פועלים ביחד כמעין מנוע חשמלי פרוס או קווי (מנוע ´ליניארי´). בצורה הכי פשוטה של הטכנולוגיה, הרכבת נוסעת על גלגלי ברזל רגילים לחלוטין, אולם ההנעה נעשית ע"י מנוע חשמלי קווי. כך ניתן להקטין מאוד את ממדי חתך הרכבת (שימושי במנהרות) וכן ´לטפס´ בשיפועים הרבה יותר חדים (שימושי בכל מקום, כולל ברכבות עירוניות). אני לא מצליח להבין למה הפטנט הזה לא תפס בכל העולם כבר בשנות ה-80... כמה עובדות נוספות: - שיא המהירות העולמי לרכבת Maglev מאוישת - מעט יותר מ-550 קמ"ש, בקו הנסיוני ביפן. השיא המקביל לרכבת רגילה - 515 קמ"ש (ה-TGV הצרפתי בנסיעת ניסוי לפני כ-10 שנים). - בגרסה היפנית של הרכבות המהירות בטכנולוגיה זו, הרכבת למעשה נוסעת עד למהירות של יותר מ-100 קמ"ש על גלגלי גומי, ורק במהירות זו נשעה העילוי המגנטי הטבעי (ללא השקעת כח נפרדת) מספיק חזק כדי לגרום לרכבת לרחף. - בגרסה היפנית הרכבת נוסעת בתוך ´תעלה´, בעוד שבגרסה הגרמנית, הרכבת ´רוכבת´ על גבי קורת המסילה. - הרעיון לשימוש בעילוי מגנטי ברכבות הועלה כבר בפטנט של איזה גרמני ב-1934... מצורפים קישורים לאתרים הרשמיים של תאגיד Transrapid (ובו תמונות, הסברים טכניים, היסטוריה וקישורים לכמעט כל אתר בעולם שאי פעם הזכיר את השם...) וכן הדף של מכון המחקר הרכבתי של יפן (RTRI) בנוגע לפרויקט ה-Maglev שלו, שמכיל אף הוא את בערך אותם הדברים. בנוסף, כתובות שכדאי מאוד להכנס אליהן בנושא זה: Maglev2002 ; Fundemetals of Maglev ואם גם זה לא מספיק לכם, הקישו את המילה maglev במנוע החיפוש Altavista וקחו חופש של חודש מהעבודה.
transport tycoon deluxe
במשחק הותיק הזה היה ניתן לבנות רכבות מסוג maglev זה היה פשוט תענוג צרוף עוד לפני שהרכבת היתה יוצאת מהתחנה היא הגיעה ליעדה. ואגב שאלה - איך רכבות מונורייל עובדות ? ועד כמה הן נפוצות בעולם ?
 

Sפיידי

New member
מה?!

transport tycoon deluxe
במשחק הותיק הזה היה ניתן לבנות רכבות מסוג maglev זה היה פשוט תענוג צרוף עוד לפני שהרכבת היתה יוצאת מהתחנה היא הגיעה ליעדה. ואגב שאלה - איך רכבות מונורייל עובדות ? ועד כמה הן נפוצות בעולם ?
מה?!
ב Transport Tycoon יש את הרכבות האלו?! המשחק עובד על דוס....... זה מראה כמה שהטכנולגיה הזאת ישנה.... אני חשבתי שהיא חדשה, אבל כנראה שטעיתי תודה לכולם!! מצאתי באמת הרבה תמונות מגניבות של הרכבת השוויצרית (בתכנון) והיה שם כל מני מנהרות ופתחי אוויר ומים שלא כ"כ הבנתי אבל לא חשוב, התמונות היו יפות
 

Sephiroth

Member
אם ממש ממש תתאמץ

מה?!
ב Transport Tycoon יש את הרכבות האלו?! המשחק עובד על דוס....... זה מראה כמה שהטכנולגיה הזאת ישנה.... אני חשבתי שהיא חדשה, אבל כנראה שטעיתי תודה לכולם!! מצאתי באמת הרבה תמונות מגניבות של הרכבת השוויצרית (בתכנון) והיה שם כל מני מנהרות ופתחי אוויר ומים שלא כ"כ הבנתי אבל לא חשוב, התמונות היו יפות
אם ממש ממש תתאמץ
תוכל למצוא אתר שמציע דוגמאות לבניית דגם של מונורייל בבית, כולל מסילה קצרה והכל. היה לי לינק לאתר הזה, אבל הוא כבר לא מעודכן, למרות שאני בטוח שהחומר עדיין יושב באינטרנט איפשהו. בנוגע ל-Transport Tycoon Deluxe אני בטוח שתוכל למצוא איזה אתר שממנו תוכל להזמין עותק חוקי למהדרין שלו :)
 
חד-פס (מונורייל)

transport tycoon deluxe
במשחק הותיק הזה היה ניתן לבנות רכבות מסוג maglev זה היה פשוט תענוג צרוף עוד לפני שהרכבת היתה יוצאת מהתחנה היא הגיעה ליעדה. ואגב שאלה - איך רכבות מונורייל עובדות ? ועד כמה הן נפוצות בעולם ?
חד-פס (מונורייל)
כמעט כל המונוריילים בעולם כיום (ויש פחות ממה שאתם חושבים) עובדים בצורה מאוד פשוטה - ה-´פס´ הבודד הוא למעשה קורת בטון (או מתכת) רחבה שמהווה מסלול נסיעה (מין כביש) לרכבת שנוסעת על גלגלי גומי, עם גלגלות קטנות בצד להכוונה. אין בעולם כיום אף מערכת כזו שהיא לא לשימוש פנים עירוני בלבד. כדאי לציין שבעבר הרחוק אכן היו מונוריילים שממש נסעו לפי עקרון הדומה ל´מסילת ברזל עם פס אחד´, ועוד לא התייחסתי לרכבות תלויות, שהן בעצם גם מעין מערכות ´חד-פס´.
 

seffic

New member
רוצה גם לשחק!

transport tycoon deluxe
במשחק הותיק הזה היה ניתן לבנות רכבות מסוג maglev זה היה פשוט תענוג צרוף עוד לפני שהרכבת היתה יוצאת מהתחנה היא הגיעה ליעדה. ואגב שאלה - איך רכבות מונורייל עובדות ? ועד כמה הן נפוצות בעולם ?
רוצה גם לשחק!
איפה אפשר להוריד את המשחק הנ"ל? חייב להשיג את זה!
 

Sפיידי

New member
קאזאא (לייט) -

רוצה גם לשחק!
איפה אפשר להוריד את המשחק הנ"ל? חייב להשיג את זה!
קאזאא (לייט) -
זה קובץ ממש ממש קטן, או שאני לא הורדתי טוב.... בכול מקרה זה משהו כמו 5 מגה ואצלי זה עובד על דוס , אולי יש לי את הגרסא היותר ישנה. חפש בקאזאא Transport Tycoon אבל לפי דעתי השליטה על המשחק מעצבנת... הרבה יותר עדיף SIM CITY אבל זה לא על אותו עיקרון...
 

איליה.

New member
המשחק האולטימטיבי!

transport tycoon deluxe
במשחק הותיק הזה היה ניתן לבנות רכבות מסוג maglev זה היה פשוט תענוג צרוף עוד לפני שהרכבת היתה יוצאת מהתחנה היא הגיעה ליעדה. ואגב שאלה - איך רכבות מונורייל עובדות ? ועד כמה הן נפוצות בעולם ?
המשחק האולטימטיבי!
Transport Tycoon Deluxe זה המשחק הכי טוב בעולם! ל-Sפידי: דוס זאת לא מערכת כל כך ישנה כמו שאתה חושב. המשחק הוא בסך הכל בן לא יותר מ-7 שנים. אתה הרי לא באמת חושב שהקונספט של רכבת שעובדת על מגנט הומצא בחמש השנים האחרונות, נכון?
 

איליה.

New member
סליחה, Sפיידי, טעיתי בשם.

המשחק האולטימטיבי!
Transport Tycoon Deluxe זה המשחק הכי טוב בעולם! ל-Sפידי: דוס זאת לא מערכת כל כך ישנה כמו שאתה חושב. המשחק הוא בסך הכל בן לא יותר מ-7 שנים. אתה הרי לא באמת חושב שהקונספט של רכבת שעובדת על מגנט הומצא בחמש השנים האחרונות, נכון?
סליחה, Sפיידי, טעיתי בשם.
 

Sפיידי

New member
תמונות שמצאתי באתרים האלו:

חחח
אני יודע אבל אני אף פעם לא מצליח להרוויח במשחק הזה כל הזמן יוצא שאני מפסיד ואז מוכרים אותי לחברות אחרות
------זה בסדר איליה.. זה לא משנה הרבה.-------
תמונות שמצאתי באתרים האלו:
סתם, תמונות יפות::
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה