אז למה באופנוען מאומן פרדר מציע
לבלום במנהלתית דווקה בהורדת גז ולא בלמים (שלדעתי עובד מצויין). נכון שיש לזה השפעה לטווח הארוך בשחיקה על המנוע, אבל בנסיעה מנהלתית שאתה בדרך כלל קצת מאט, קצת מאיץ, הרי כל פעם שתלחץ על על הקלאצ´, האופנוע ממשיך לנסוע עם כוח האינרציה ורק אחרי זה תבלום, ולא תעשה תמיד את שניהם ביחד. אז תאבד X מטרים בבלימה שבהם אתה עדיין נוסע מהר. אני ממליץ על בלימות מנוע ובלימות של הבלמים, תלוי במקרה. ככה עדיין הסלד ירד, אבל לא ירד מהר מדי בשביל פתיחה מהירה של המצערת למקרה הצורך. הרי מבחינת הילוכים, גם אם תאט עם בלמים בלבד, אתה מוריד את הסל"ד לכמעט 0, וגם אז תצתרך להוריד הילוכים, ושוב יהיה לך סל"ד גבוהה. ודרך אגב, הורדה חזקה של הגז (לא קלאצ´, לא בלמים), גם היא מאיטה ממש חזק את האופנוע, בייחוד באופנועים חזקים.