לכולם: שאלה על עבודת עיניים!

brmichal

New member
מה זה "סטיקי הנדס"

סטיקי הנדס פרושו עבודה שהידיים תמיד במגע בסטיקי הנדס אתה מפתח יכולת של זרימה והמשכיות
 
מה לומדים כשהידיים תמיד במגע

(אגב, לא לגמרי מדויק בבית ספרנו) זרימה והמשכיות אכן חשובים אך הדגש בעבודה כזו הוא על תחושת היריב - הסימון צריך להכנס כאשר מרגישים שהיריב "פתח" את עצמו, ואז גם בתנועה איטית (כלומר ללא שינוי מהירות פתאומי, אלא במהירות העבודה המקורית) ניתן להכנס לסימון. הזרימה היא תוצר לוואי - אם אתה עובד מול מישהו ברמה שונה מאד משלך (גבוהה או נמוכה יותר) כמעט לא תתרחש זרימה לאורך זמן (אא"כ המתקדם יותר ינסה להגיע לכך בכוונה). התרגיל מלמד אותך (לדעתי, כמובן, אך ורק לדעתי) רכות ושחרור מול אדם נוסף (ברמה הבסיסית) ויישום טכניקות (תוך שמירה על עקרונות עבודה נכונה) בטווח רחוק יותר מעבודה בפוש הנדס - מעיין הכנה לראנדורי. בהתאם לכך בשלב מסוים ניתן להוסיף לתרגיל גם תנועה (לא נשארים לעמוד במקום אלא "מטיילים" בהתאם לצורך) ואף התרחקות (ידיים קרובות מאוד אך ללא מגע) כשתחושת היריב כאילו אתה במגע עימו נשארת.
 
תיאור עבודת "סטיקי הנדס".

"סטיקי הנדס", או במילים אחרות ידיים דביקות. קיימים מספר סוגים של סטיקי הנדס: שני היריבים עומדים זה מול זה בהאצ´יגי דאצ´י (עמידת מוצא) - רגליים ברוחב הכתפיים, רגליים מקבילות, וברכיים כפופות קמעא. המרחק בין שני בני הזוג, הוא מרחק של הושטת יד. המטרה היא: הוצאת היריב משיווי משקל. לא בצורת דחיפות, אלא יצירת מצב שבו היציבה של היריב מתערערת, עד כדי שהוא "עף" ממקומו, או אפילו מרים את כפות רגליו מהקרקע. העבודה מתבצעת תוך שימוש בכל מפרקי הגוף - ידיים, רגליים, כתפיים, אגן, קרסוליים וכו´. יש שימוש בבריחים, תנועתיות רבה וזרימה. הצורה הנ"ל, היא הסטיקי הנדס הבסיסי והנפוץ ביותר. יש צורות נוספות של סטיקי הנדס - שינוי וריאציות העמידה (דבר מהותי לעיתים), סטיקי הנדס ב"סייזא" (ישיבת כריעה, על הברכיים). וכמובן - סטיקי הנדס ראנדורי. המהות הכללית של סטיקי הנדס בד"כ זהה. כמובן שהדבר משתנה מהנחיה להנחיה (של המדריך), וכמובן התקשורת בין בני הזוג (הכוונה היא לתקשורת של קרב/שפת גוף וכו´, ולא לתקשורת מילולית).
 

alex2

New member
המבט ומשמעותו

כתבה מאלפת, אזכור זאת ברנדורי ביום שלישי
 

pinibs

New member
חשיבותן של העיניים

הי בן, בעקבות שאלתך חשבתי על התרגיל (המרתק) בהליכה לאחור שעשינו בשבוע שעבר בתחילת השיעור. עיקר החוויה שלי מהתרגיל היתה סביב התחושה של להעביר את המיקוד מהשימוש בעיניים לשימוש ב"משהו" אחר. כלומר, הראייה היא כל כך מובנת מאליה עבורנו, שיתכן שאנו מפספסים בגדול דרכים אחרות לקליטת הסביבה שלנו. אם כן, האם יתכן שעבודת העיניים אינה עד כדי כך קריטית, ואינה ערובה כה גבוהה להצלחה בקרב למשל? אולי ניתן לפתח אמצעי קליטה אחרים, ולפתח יתרון יחסי מול היריב דווקא מעצם העובדה שאנחנו פחות תלויים בעיניים ממנו? פיני
 
פיני היקר, ../images/Emo37.gif

למיטב ידיעתי והבנתי, עבודת העיניים היא קריטית. בשושלת שלי נוהגים לחלק את אמנות הלחימה לשתי פרקטיקות: חיצונית ופנימית. את החיצונית נוהגים לחלק לחמישה נושאי-אימון עיקריים: 1. עיניים; 2. ידיים; 3. רגליים; 4. גוף (כולל אגן הירכיים); 5. תזוזות. כלומר, עבודת העיניים היא החשובה ביותר והמכריעה ביותר מבין העבודות של הגוף באמנות הלחימה. נכון, אפשר וצריך לפתח את עצמנו לרוחב ולגלות שאפשר וכדאי לקלוט את הסביבה בהרבה יותר מאשר רק בעזרת העיניים, אך בכל מה שנוגע לקרב פיסי בין שני יריבים לעיניים תפקיד מכריע. התרגיל שעשינו הוא התחלה של היכולת להפחית את נקודת התורפה הטבעית שלנו: הגב. המטרה היא בין היתר שלא יוכלו להתגנב מאחורינו... לעולם! מאחורי עדיין יכולים להתגנב, אבל אני לא התאמנתי מספיק על הנושא הזה בשביל להגיע בו לרמה גבוהה באמת. אם אני ממוקד, קשה מאוד להתגנב מאחורי (כמעט בלתי אפשרי לאדם בלתי מאומן) - אבל אימון בנושאים אלה יכול להביא אותך לרמה גבוהה אף מרמתי הנוכחית בנושא זה, הרבה לפני שתהיה מורה בעצמך. אכן, ניתן לפתח יתרון יחסי כפי שציינת, בקרב, ביחס ליריב, באמצעות היכולת שלנו להיות פחות תלויים בעיניים מאשר הוא - אבל נפתח יתרון הרבה יותר גדול אם עבודת העיניים שלנו תהא טובה משלו!!! ניתן גם לבצע קרב בעיניים עצומות, זוהי מיומנות שאפשר לפתח, אך היא דורשת יכולת עמוקה ומורכבת, שאיננה זמינה בדרך כלל מתוך סדרה קצרה של אימונים. רמת הקרב שלי בעיניים עצומות, למשל, הינה גבולית ביותר. בקושי ניתן לקרוא לזה "קרב", אך במצבים מסויימים אני יכול להסתדר מצויין. שוב - נכנסת לאמנות מורכבת ורחבה מאוד, שבה כל אחד מפתח את הצדדים החשובים לו או המושכים אותו. יש בסיס רחב מאוד שרוכשים במשך שנים (התפתחות "לרוחב") ולאחריו מתחילים להתפתח לגובה! גם תוך כדי למידת הבסיס, יש נושאים ש"נפתחים" אליך ואתה יכול מבלי לבזבז זמן להתחיל להפתח גם בהם "לגובה", עוד לפני שרכשת את הבסיס הרחב בשלמותו. אתה תמיד יכול לבקש תרגילים / צורות אימון לנושאים ספציפיים ולעבוד עליהם בזמנך החופשי. אל תשכח: אתה המנהל, אתה המאסטר, אתה הקובע - אני רק כלי; אמצעי. זוהי דרך מדהימה ומושכת ומרתקת ואני מאחל לך בה הצלחה מלאה ותענוג גדול! שלך, בן
 
למעלה