YOU BEAT ME TO IT
בדיוק נכנסתי לפורום לשים לינק לבלוג. אני עוקב אחרי הבלוג הזה מהבוקר (אצלנו בארה"ב) ומספר התגובות מבהיל. רובכם לא מכירים אותי אבל אני מתגורר בארה"ב כבר שנתיים וחצי. לפני כן גרתי באנגליה ועבדתי בתחום משחקי המחשב. כשהגעתי לארה"ב חיפשתי עבודה בתחום אבל הימים היו סוף ימי נפילת ההייטק והתחום האחרון להיפגע היה תחום משחקי המחשב. כמעט שנתיים חיפשתי עבודה בתחום ולא רציתי להתפשר על מקצוע אחר. פתאום, הגיעה הצעת עבודה. לאחר מבחן אנימציה (אני אנימטור ומודלר) הלברה ביקשה ממני לבוא לראיון עבודה. בראיון הם הזכירו את העובדה שיש לחץ. הנסיון שלי מאנגליה בכלל לא הכין אותי לצורה בה הם עובדים. ביום הראשון לעבודה הודיעו לי שבמשך החצי שנה הבאה אני צריך לעבוד 12 שעות ביום באופן קבוע. אחרי שלושה ימים בלבד נשברתי. נכנסתי לדיכאון רק מהמחשבה שאין לי חיים יותר. שהכל הולך להיות עבודה, עבודה, עבודה. בסוף היום השלישי התפטרתי. הצורה שבה החברות האלו עובדות (ומדובר על רוב החברות שבתחום) היא לנסות למשוך לתוכן את אלו שרק עכשיו סיימו את הקולג'. לתחום פיתוח משחקי המחשב יש הילה אבל אחרי שהם מציעים לך משכורת ותנאים (עאלק) הם מבקשים ממך לעבוד עוד 33% משרה ללא כל תמורה. ככה סתם דופקים עליך הנחה של 33%. אני מאד מקווה שהתביעה שעומדת עכשיו כנגד EA שנחשבת לפאבלישר הגדול ביותר בתחום, תביא לשינוי מהותי ביחס החברות לעובדים ובדרישות המטורפות שלהן מאלו שבעצם מוכרים את החיים שלהם בשביל שהמנכ"ל יוכל לטוב בג'ט הפרטי שלו.