רבותיי...
זו עובדה עצובה אך ידועה שתכנתים הם הפועלים של שנות ה-2000. זו הסיבה שאני לא מעוניין לעבוד כתכנת- לא רק שהשעות גרועות והעבודה קשה ושוחקת (מלבד מספר מצומצם של אנשים שנהנים ממנה) אלא גם אין מקום לקידום, אלא אם כן הולכים לניהול. בכלל, נראה שרף השעות בעבודות משרדיות למיניהן (בין אם מדובר בתכנת, מזכירה או מנהל צוות זוטר) רק עולה ועולה, ועובדים נדרשים לשעות עבודה מטורפת (במקום העבודה הקודם שלי הסטנדרט היה 11 שעות, כאשר אנשים נשארו לעתים גם 14 שעות- וזכור לי מקרה של מנהלת שעבדה משבע בבוקר עד ארבע לפנות בוקר, הלכה לישון וחזרה שוב בתשע). לעניות דעתי הדבר מצביע על בעיה אחת מרכזית, והיא בעיה בניהול- מנהל טוב יודע להציב יעדים הגיוניים, לשאוף אליהם ולהגיע אליהם. אין שום סיבה שאנשים יעבדו מעבר ל-7, 8 שעות. אבל זו רק דעתי, כמובן.