שאלה על ג'יפ

מצב
הנושא נעול.

dornat

New member
../images/Emo32.gif שאלה על ג'יפ

שאלה על ג'יפ
בעבר היה כאן שירשור מעניין בנושא רכבים. אולי יש כאן עדיין אנשים שבענינים. אנחנו מחפשים לקנות רכב. רצוי ג'יפ (לא משו מטורף) ויכול בהחלט להיות יד שניה. לא סוחב הרבה דלק מחיר בסביבות 120K מרווח בסגנון של היונדאי טוסון (איך הוא אגב?) מישהו יודע איך סובארו כג'יפ? על פניו הוא נראה טוב (במיוחד 2010) תודה
 

yules

New member
טוסון שותה המון

שאלה על ג'יפ
בעבר היה כאן שירשור מעניין בנושא רכבים. אולי יש כאן עדיין אנשים שבענינים. אנחנו מחפשים לקנות רכב. רצוי ג'יפ (לא משו מטורף) ויכול בהחלט להיות יד שניה. לא סוחב הרבה דלק מחיר בסביבות 120K מרווח בסגנון של היונדאי טוסון (איך הוא אגב?) מישהו יודע איך סובארו כג'יפ? על פניו הוא נראה טוב (במיוחד 2010) תודה
טוסון שותה המון
הדעה שלי - אם אתה לא צריך שטח, וצריכת דלק זה עניין - תוסיף עוד קצת, וקנה את הסקודה יטי החדשה. רוב הג'יפונים הפ שתייני דלק אחושלוקי, גם הסובארואים. הטיגואן של פולקסווגן גם די חסכוני, אבל טיפולים וחלקים יקרים.
 

dornat

New member
תודה רבה, זה גם מה ששמעתי על הטוסון

טוסון שותה המון
הדעה שלי - אם אתה לא צריך שטח, וצריכת דלק זה עניין - תוסיף עוד קצת, וקנה את הסקודה יטי החדשה. רוב הג'יפונים הפ שתייני דלק אחושלוקי, גם הסובארואים. הטיגואן של פולקסווגן גם די חסכוני, אבל טיפולים וחלקים יקרים.
תודה רבה, זה גם מה ששמעתי על הטוסון
אפשר לינק לסקודה יטי שאני אדע בדיוק לאיזה דגם/רכב?
 

i c u 2

New member
סקודה יטי ../images/Emo31.gif

טוסון שותה המון
הדעה שלי - אם אתה לא צריך שטח, וצריכת דלק זה עניין - תוסיף עוד קצת, וקנה את הסקודה יטי החדשה. רוב הג'יפונים הפ שתייני דלק אחושלוקי, גם הסובארואים. הטיגואן של פולקסווגן גם די חסכוני, אבל טיפולים וחלקים יקרים.
סקודה יטי

אין שום קשר בין סקודה יטי לבין המילה "שטח". כל הטוסונים וחבריהם לא אוכלים שטח. מה שמתקרב לשטח זה: פג'רו, לנד-קרוזר, לנד-רובר, ג'יפ, איסוזו, הטנדרים של טויוט והסוזוקי שלמטה. והם לא בדיוק חסכוניים בדלק. אני בעד ההמלצה למטה.
 

dornat

New member
תודה על הפרטים

סקודה יטי

אין שום קשר בין סקודה יטי לבין המילה "שטח". כל הטוסונים וחבריהם לא אוכלים שטח. מה שמתקרב לשטח זה: פג'רו, לנד-קרוזר, לנד-רובר, ג'יפ, איסוזו, הטנדרים של טויוט והסוזוקי שלמטה. והם לא בדיוק חסכוניים בדלק. אני בעד ההמלצה למטה.
תודה על הפרטים
בעיקרון אני לא קונה את הרכב לשטח. רק מהבית לעבודה. ומדי פעם לצפון. אני רוצה חווית נהיגה, ומרווח בשביל הכיסא תינוק עגלה וכ"ו
 

dw2322

New member
לדעתי מרכב סטיישן תהיה הבחירה הנבונה

תודה על הפרטים
בעיקרון אני לא קונה את הרכב לשטח. רק מהבית לעבודה. ומדי פעם לצפון. אני רוצה חווית נהיגה, ומרווח בשביל הכיסא תינוק עגלה וכ"ו
לדעתי מרכב סטיישן תהיה הבחירה הנבונה
בארץ, למרבה הצער, מרכב הסטיישן אינו אהוד, כשהתדמית היא שזה רכב לשיפוצניקים. אבל... בהתחשב במה שאתה מבקש (בלי יכולת שטח, מרווח גדול מהמקובל, חווית נהיגה דומה לרכב פרטי) הוא נראה כאידיאלי, ואם חושבים על סובארו - אז יש לה יופי של דגם - ה B4 (מכונה לגאסי בכל העולם, פה בישראל הוחלט לזנוח את השם, וחבל, שכן שגם הלגאסי בישראל - ה B4 דור 1, שנמכרה בתחילת שנות ה 90, היתה רכב מצויין וחבל היה לזרוק שם מותג טוב). לאותה סובארו יש עוד דגם - הפורסטר, המשלב בין מרכב סטיישן ליכולת שטח מוגבלת מאד עם הנעה 4X4. למיטב ידיעתי דגם זה זוכה להערכה רבה בקרב חובבי הרכב שרוצים טיפה שטח והביקורת העיקרית עליו היא שהוא ספרטני למדי. דגמי סטיישן טובים ומפוארים יותר הם אלה של וולבו, vw ואאודי. גם להם יש לעיתים יכולת שטח (מוגבלת מאד). יש אפילו הקשר לפורום שלנו
- מאטיס קפיטל, שזו פירמה ציבורית שהחזיקה עד לפני כמה חודשים בחצי מיפנאוטו - היבואן של סובארו, ומכרה אחזקתה לחברה פרטית של גד זאבי. אולי מישהו ירצה להרחיב בעניינה? אם בכ"ז מרכב הג'יפ קורץ לך אז היונדאי טוסון הוא בחירה מצויינת, שזכתה לאהדה רבה בישראל בשנים האחרונות. בדומה לטויוטה ראב4 ואחרים יכולת השטח שלו מוגבלת מאד, כשאם אינני טועה יש אפילו גם דגמי 2X4, המיועדים כמובן נטו לכביש, אבל בינינו? רוב לקוחות הג'יפים לא באמת חולמים ללכלך באבק את הרכב היקר שלהם (בשביל מה המציאו מאזדה ליסינג?
) כשאם אני זוכר נכון ישראל קצת חריגה בכך שכאן אחוז אלו שכן נכנסים ל"שטח" גבוה מהמקובל בעולם. נו נו, "שטח" - הבא לא נגזים - שבילי כורכר מהודקים. מי שבאמת רוצה יכולת שטח לוקח לנדרובר/מיצובישי פג'רו/איסוזו טרופר/טויוטה לנדקרוזר ודומיהם. לדעתי זה קורה מכיוון שישראל זו ארץ קטנה ותוך שעתיים אפשר להגיע לשטח טכני. לקרוב שלי היה בעבר איסוזו טרופר והוא היה מאד מרוצה ממנו, אבל הוא באמת השתמש בו לנסיעות שטח. אם אינני טועה גם מג"דים בצה"ל אהבו את הטרופר. הבעיה - לך תמצא דוגמית במצב טוב. לגבי צריכת הדלק - שים לב שכל הג'יפים זוללים דלק, מן הסתם עקב צורתם המרובעת וגמלניותם, אבל האמת היא שצריכת דלק זו בעיה רק למי שנוסע הרבה ק"מ. למי שנוסע למשל נסיעות קצרות בגוש דן ההפרש בעלות הדלק השנתית בין רכב חסכוני לבזבזן יחסית בטל בשישים למול הוצאות אחרות (ירידת ערך, מוסכים). עם זאת, אם ירוק חשוב לך אז שקול שוב עד כמה באמת אתה רוצה להחזיק ג'יפ, שנחשב לפוגע יותר בסביבה (צורך יותר דלק, יותר מסוכן להולכי רגל במקרה דריסה, פחות בטיחותי בד"כ, בגלל נהגים ברברים נחשב לפוגע בטבע וכיו"ב). אם מחפשים ג'יפ משומש אז הטיפ הכי טוב לדעתי זה למצוא דוגמית שלא קרעו אותה יותר מדי בשטח ושלא קיבלה חבטות מכל עבר. אם אפשר מספרית מרמת אביב ג'? הכי טוב.
ג'יפ שה"שטח" היחיד שהוא ראה זה עלייה על מדרכה שווה לך פרמיה של כמה אלפי שקלים טובים. כמו באוטו רגיל - יש הבדל בין תיאוריה על הנייר לרכב משומש שהולכים לחפש, כשעדיף רכב שעל הנייר נחשב לפחות טוב אבל עם היסטוריה טובה (יד נמוכה, ק"מ נמוך, טיפול קפדני מצד הבעלים ואם מכירים אותו אז בכלל טוב) מרכב שתיאורטית כחדש היה טוב יותר, אבל שהוזנח לאורך השנים. אגב - יש בתפוז פורום רכב, ואתה מוזמן להעלות שאלתך גם שם.
 

dornat

New member
תודה על הסקירה המענינת

לדעתי מרכב סטיישן תהיה הבחירה הנבונה
בארץ, למרבה הצער, מרכב הסטיישן אינו אהוד, כשהתדמית היא שזה רכב לשיפוצניקים. אבל... בהתחשב במה שאתה מבקש (בלי יכולת שטח, מרווח גדול מהמקובל, חווית נהיגה דומה לרכב פרטי) הוא נראה כאידיאלי, ואם חושבים על סובארו - אז יש לה יופי של דגם - ה B4 (מכונה לגאסי בכל העולם, פה בישראל הוחלט לזנוח את השם, וחבל, שכן שגם הלגאסי בישראל - ה B4 דור 1, שנמכרה בתחילת שנות ה 90, היתה רכב מצויין וחבל היה לזרוק שם מותג טוב). לאותה סובארו יש עוד דגם - הפורסטר, המשלב בין מרכב סטיישן ליכולת שטח מוגבלת מאד עם הנעה 4X4. למיטב ידיעתי דגם זה זוכה להערכה רבה בקרב חובבי הרכב שרוצים טיפה שטח והביקורת העיקרית עליו היא שהוא ספרטני למדי. דגמי סטיישן טובים ומפוארים יותר הם אלה של וולבו, vw ואאודי. גם להם יש לעיתים יכולת שטח (מוגבלת מאד). יש אפילו הקשר לפורום שלנו
- מאטיס קפיטל, שזו פירמה ציבורית שהחזיקה עד לפני כמה חודשים בחצי מיפנאוטו - היבואן של סובארו, ומכרה אחזקתה לחברה פרטית של גד זאבי. אולי מישהו ירצה להרחיב בעניינה? אם בכ"ז מרכב הג'יפ קורץ לך אז היונדאי טוסון הוא בחירה מצויינת, שזכתה לאהדה רבה בישראל בשנים האחרונות. בדומה לטויוטה ראב4 ואחרים יכולת השטח שלו מוגבלת מאד, כשאם אינני טועה יש אפילו גם דגמי 2X4, המיועדים כמובן נטו לכביש, אבל בינינו? רוב לקוחות הג'יפים לא באמת חולמים ללכלך באבק את הרכב היקר שלהם (בשביל מה המציאו מאזדה ליסינג?
) כשאם אני זוכר נכון ישראל קצת חריגה בכך שכאן אחוז אלו שכן נכנסים ל"שטח" גבוה מהמקובל בעולם. נו נו, "שטח" - הבא לא נגזים - שבילי כורכר מהודקים. מי שבאמת רוצה יכולת שטח לוקח לנדרובר/מיצובישי פג'רו/איסוזו טרופר/טויוטה לנדקרוזר ודומיהם. לדעתי זה קורה מכיוון שישראל זו ארץ קטנה ותוך שעתיים אפשר להגיע לשטח טכני. לקרוב שלי היה בעבר איסוזו טרופר והוא היה מאד מרוצה ממנו, אבל הוא באמת השתמש בו לנסיעות שטח. אם אינני טועה גם מג"דים בצה"ל אהבו את הטרופר. הבעיה - לך תמצא דוגמית במצב טוב. לגבי צריכת הדלק - שים לב שכל הג'יפים זוללים דלק, מן הסתם עקב צורתם המרובעת וגמלניותם, אבל האמת היא שצריכת דלק זו בעיה רק למי שנוסע הרבה ק"מ. למי שנוסע למשל נסיעות קצרות בגוש דן ההפרש בעלות הדלק השנתית בין רכב חסכוני לבזבזן יחסית בטל בשישים למול הוצאות אחרות (ירידת ערך, מוסכים). עם זאת, אם ירוק חשוב לך אז שקול שוב עד כמה באמת אתה רוצה להחזיק ג'יפ, שנחשב לפוגע יותר בסביבה (צורך יותר דלק, יותר מסוכן להולכי רגל במקרה דריסה, פחות בטיחותי בד"כ, בגלל נהגים ברברים נחשב לפוגע בטבע וכיו"ב). אם מחפשים ג'יפ משומש אז הטיפ הכי טוב לדעתי זה למצוא דוגמית שלא קרעו אותה יותר מדי בשטח ושלא קיבלה חבטות מכל עבר. אם אפשר מספרית מרמת אביב ג'? הכי טוב.
ג'יפ שה"שטח" היחיד שהוא ראה זה עלייה על מדרכה שווה לך פרמיה של כמה אלפי שקלים טובים. כמו באוטו רגיל - יש הבדל בין תיאוריה על הנייר לרכב משומש שהולכים לחפש, כשעדיף רכב שעל הנייר נחשב לפחות טוב אבל עם היסטוריה טובה (יד נמוכה, ק"מ נמוך, טיפול קפדני מצד הבעלים ואם מכירים אותו אז בכלל טוב) מרכב שתיאורטית כחדש היה טוב יותר, אבל שהוזנח לאורך השנים. אגב - יש בתפוז פורום רכב, ואתה מוזמן להעלות שאלתך גם שם.
תודה על הסקירה המענינת
נהנתי לקרוא. למה ג'יפ פחות בטיחותי? להפך אתה נפגע פחות אם אתה בג'יפ. (מסכימה לגבי ההולכי רגל) אני אנהג לי לפורום רכב..טנקס
 

קרלטון

New member
מרכז הכובד שלו גבוה יותר משל רכב פרטי

תודה על הסקירה המענינת
נהנתי לקרוא. למה ג'יפ פחות בטיחותי? להפך אתה נפגע פחות אם אתה בג'יפ. (מסכימה לגבי ההולכי רגל) אני אנהג לי לפורום רכב..טנקס
מרכז הכובד שלו גבוה יותר משל רכב פרטי
כלומר יכולת אחיזת הכביש בסיבובים בעייתית יותר והסיכוי להתהפכות גדול יותר. בכלל, הרעיון לקנות ג'יפ בשביל חווית נהיגה שלא כוללת ירידה לשטח נראה לי מוזר, אלא אם כן מה שעושה את חווית הנהיגה הזאת זה להיות גדול ומסיבי ביחס לאחרים. באותם מחירים תקבלי רכבים פרטיים עם חווית נהיגה הרבה יותר מוצלחת. לגבי כסא תינוק ומרווח, אם מדובר ביותר מנהג + תינוק + שני נוסעים אז זאת באמת בעייה.
 

dornat

New member
לקחת את זה רחוק חחח

מרכז הכובד שלו גבוה יותר משל רכב פרטי
כלומר יכולת אחיזת הכביש בסיבובים בעייתית יותר והסיכוי להתהפכות גדול יותר. בכלל, הרעיון לקנות ג'יפ בשביל חווית נהיגה שלא כוללת ירידה לשטח נראה לי מוזר, אלא אם כן מה שעושה את חווית הנהיגה הזאת זה להיות גדול ומסיבי ביחס לאחרים. באותם מחירים תקבלי רכבים פרטיים עם חווית נהיגה הרבה יותר מוצלחת. לגבי כסא תינוק ומרווח, אם מדובר ביותר מנהג + תינוק + שני נוסעים אז זאת באמת בעייה.
לקחת את זה רחוק חחח
אני מתכוונת גם לשתי התגובות המשך שלך. שמע - אני מקבלת שמרכז הכובד גבוה ורכב נמוך במקרים מסוימים יותר בטיחותי מרכב גבוה, אבל במקרים מסוימים אחרים תלוי בסוג התאונה זה מהוווה יתרון ואף שומר עליך יותר. וזה שאמרת שחויה הנהיגה בג'יפ נראית לך מוזרה - אני לא יכולה להתווכח עם טעם. כנראה יש לנו טעם שונה:)
 

קרלטון

New member
אני רק מציג את העובדות

לקחת את זה רחוק חחח
אני מתכוונת גם לשתי התגובות המשך שלך. שמע - אני מקבלת שמרכז הכובד גבוה ורכב נמוך במקרים מסוימים יותר בטיחותי מרכב גבוה, אבל במקרים מסוימים אחרים תלוי בסוג התאונה זה מהוווה יתרון ואף שומר עליך יותר. וזה שאמרת שחויה הנהיגה בג'יפ נראית לך מוזרה - אני לא יכולה להתווכח עם טעם. כנראה יש לנו טעם שונה:)
אני רק מציג את העובדות
אם את בוחרת לקחת את אלה שמתאימות לך ולהתעלם מהשאר זו בחירה שלך. בסיטואציות בהן זה באמת משנה - מהירות גבוהה, התחמקות מתאונות, זמנים בהם יש סיכון לתאונה קטלנית, אין ספק שהקטגוריה הזאת יותר מסוכנת, ובמיוחד בידי מי שלא ממש מבין במה הוא נוהג. את מייצגת בצורה מושלמת את הנהג/ת הנבער/ת שקונה רכב שהוא לא באמת יודע לשלוט עליו, בעיקר בגלל הפוזה, ולא מבין כיצד הוא מסכן את עצמו, את הנוסעים האחרים ברכב, ואחרים. לגבי חווית נהיגה, לא אמרתי שהנהיגה בג'יפ נראית לי מוזרה, ממש לא - מגיל 17 אני נוהג בשטח בג'יפים ורכבים אחרים, ולא צעצועים כמו אלה שתיארת, אני חושב שאני מכיר ויודע טוב מאוד להעריך את הכלים האלה, במקומות אליהם הם מיועדים. כמה קילומטרים עשית בחייך בג'יפ?
 

dornat

New member
אני מחפשת ג'יפ לקניה

אני רק מציג את העובדות
אם את בוחרת לקחת את אלה שמתאימות לך ולהתעלם מהשאר זו בחירה שלך. בסיטואציות בהן זה באמת משנה - מהירות גבוהה, התחמקות מתאונות, זמנים בהם יש סיכון לתאונה קטלנית, אין ספק שהקטגוריה הזאת יותר מסוכנת, ובמיוחד בידי מי שלא ממש מבין במה הוא נוהג. את מייצגת בצורה מושלמת את הנהג/ת הנבער/ת שקונה רכב שהוא לא באמת יודע לשלוט עליו, בעיקר בגלל הפוזה, ולא מבין כיצד הוא מסכן את עצמו, את הנוסעים האחרים ברכב, ואחרים. לגבי חווית נהיגה, לא אמרתי שהנהיגה בג'יפ נראית לי מוזרה, ממש לא - מגיל 17 אני נוהג בשטח בג'יפים ורכבים אחרים, ולא צעצועים כמו אלה שתיארת, אני חושב שאני מכיר ויודע טוב מאוד להעריך את הכלים האלה, במקומות אליהם הם מיועדים. כמה קילומטרים עשית בחייך בג'יפ?
אני מחפשת ג'יפ לקניה
לא סקירה על בטיחות והאם כדאי לי כן או לא.
 

קרלטון

New member
בדיוק

אני מחפשת ג'יפ לקניה
לא סקירה על בטיחות והאם כדאי לי כן או לא.
בדיוק
שיקולי בטיחות נראים לך זניחים ולא רלוונטיים - העיקר לקנות. אחרי זה מתפלאים למה יש כל כך הרבה תאונות דרכים. ודרך אגב - זה פורום ציבורי, לא תוכנית כבקשתך. ובמיוחד שהנושא הוא מראש אוף-טופיק. ואם נקח את זה מעבר לפרספקטיבה הצרה שלך, לדעתי יש לשנות את החקיקה כך שתקבע דרגת רשיון שונה לרכבים אלה, ממש כפי שנעשה במשאיות או באופנועים, וכדי לקבל את דרגת הרשיון יצטרך המבקש לעבור הכשרה שתדגים לו ותסביר לו את השוני בנהיגה בטיחותית בקטגוריה זו, ואם אפשר לכלול הדרכה מעשית במגרש החלקה מקצועי אז בכלל טוב.
 

dornat

New member
מאחלת לך חג שמח

בדיוק
שיקולי בטיחות נראים לך זניחים ולא רלוונטיים - העיקר לקנות. אחרי זה מתפלאים למה יש כל כך הרבה תאונות דרכים. ודרך אגב - זה פורום ציבורי, לא תוכנית כבקשתך. ובמיוחד שהנושא הוא מראש אוף-טופיק. ואם נקח את זה מעבר לפרספקטיבה הצרה שלך, לדעתי יש לשנות את החקיקה כך שתקבע דרגת רשיון שונה לרכבים אלה, ממש כפי שנעשה במשאיות או באופנועים, וכדי לקבל את דרגת הרשיון יצטרך המבקש לעבור הכשרה שתדגים לו ותסביר לו את השוני בנהיגה בטיחותית בקטגוריה זו, ואם אפשר לכלול הדרכה מעשית במגרש החלקה מקצועי אז בכלל טוב.
מאחלת לך חג שמח
והרבה שקט נפשי.
 

קרלטון

New member
ואם היית טורחת להיכנס לכתבות

אני מחפשת ג'יפ לקניה
לא סקירה על בטיחות והאם כדאי לי כן או לא.
ואם היית טורחת להיכנס לכתבות
אז היית מגלה שלא מדובר שם רק על האם כדאי כן או לא, זה לא שחור או לבן, אלא שישנם ג'יפים בטוחים יותר ובטוחים פחות גם בתוך הקטגוריה, לדעתי זאת אינפורמציה רלוונטית מאוד.
 

קרלטון

New member
ואם באמת לא שמעת על הבעיות הבטיחותיות עד היום

תודה על הסקירה המענינת
נהנתי לקרוא. למה ג'יפ פחות בטיחותי? להפך אתה נפגע פחות אם אתה בג'יפ. (מסכימה לגבי ההולכי רגל) אני אנהג לי לפורום רכב..טנקס
ואם באמת לא שמעת על הבעיות הבטיחותיות עד היום
אז כנראה שאת שייכת לנהגים עליהם מדבר מנכ"ל המרכז הישראלי לנהיגה בטיחותית בכתבה המצורפת: "מי שלא מודע לזה ולא מצויד בידע המתאים, לא ייקח את זה בחשבון בזמן הנהיגה, ובשלב כזה או אחר ימצא את עצמו בצרות", או מומחה אחר: "ה-SUV הוא רכב בעל תכונות דינמיות שונות ממכונית פרטית. ככזה, בתמרוני התחמקות הסיכוי להתהפך איתו גדול בהרבה. לא נראה לי שרוכשי כלי הרכב האלה לוקחים את זה בחשבון, וחבל. הסיכון גדול מדי", וכדאי שתשימי לב גם ל-"האיגוד האמריקני לבטיחות בדרכים, ה- NHTSA, הוא מהחשובים שבארגוני הבטיחות המוטורית בעולם. האיגוד הזה, שניתח עד היום כמות תאונות אדירה, קבע לאחרונה כי הסיכוי להיהרג בתאונה ב-SUV על כבישי ארה"ב, גבוה ב-11% לעומת רכב פרטי. האיגוד קבע גם כי במבחנים שערך מציגים רכבי כביש-שטח נטייה גבוהה משמעותית להתהפך במקרה של תאונה או במקרה של תמרון חריף. עוד קבע כי ל-SUV גדול יש פי ארבעה סיכוי להתהפך במקרה של התחמקות מתאונה במהירות גבוהה לעומת רכב פרטי.
 

קרלטון

New member
ואם כבר אנחנו במחקרים ובלינקים

ואם באמת לא שמעת על הבעיות הבטיחותיות עד היום
אז כנראה שאת שייכת לנהגים עליהם מדבר מנכ"ל המרכז הישראלי לנהיגה בטיחותית בכתבה המצורפת: "מי שלא מודע לזה ולא מצויד בידע המתאים, לא ייקח את זה בחשבון בזמן הנהיגה, ובשלב כזה או אחר ימצא את עצמו בצרות", או מומחה אחר: "ה-SUV הוא רכב בעל תכונות דינמיות שונות ממכונית פרטית. ככזה, בתמרוני התחמקות הסיכוי להתהפך איתו גדול בהרבה. לא נראה לי שרוכשי כלי הרכב האלה לוקחים את זה בחשבון, וחבל. הסיכון גדול מדי", וכדאי שתשימי לב גם ל-"האיגוד האמריקני לבטיחות בדרכים, ה- NHTSA, הוא מהחשובים שבארגוני הבטיחות המוטורית בעולם. האיגוד הזה, שניתח עד היום כמות תאונות אדירה, קבע לאחרונה כי הסיכוי להיהרג בתאונה ב-SUV על כבישי ארה"ב, גבוה ב-11% לעומת רכב פרטי. האיגוד קבע גם כי במבחנים שערך מציגים רכבי כביש-שטח נטייה גבוהה משמעותית להתהפך במקרה של תאונה או במקרה של תמרון חריף. עוד קבע כי ל-SUV גדול יש פי ארבעה סיכוי להתהפך במקרה של התחמקות מתאונה במהירות גבוהה לעומת רכב פרטי.
ואם כבר אנחנו במחקרים ובלינקים
אז בכתבה הבאה מוזכרים כמה דגמים שנמכרים בארץ, כולל חלק מאלה שהוזכרו בשרשור. וגם הם מציינים את מה שאמור להיות common knowledge, גם למי שלא למד פיזיקה או הנדסת רכב: "מרכז הכובד הגבוה של רכבי השטח, ביחס לרכבי הכביש, גורם להם להיות מועדים יותר להתהפכות. מהסיבה הזו 'זכתה' הקטגוריה הזו להיות ראשונה במבחן ההתהפכות החדש של ארגון הבטיחות"
 

yules

New member
לא קראת מה שכתבתי?

סקודה יטי

אין שום קשר בין סקודה יטי לבין המילה "שטח". כל הטוסונים וחבריהם לא אוכלים שטח. מה שמתקרב לשטח זה: פג'רו, לנד-קרוזר, לנד-רובר, ג'יפ, איסוזו, הטנדרים של טויוט והסוזוקי שלמטה. והם לא בדיוק חסכוניים בדלק. אני בעד ההמלצה למטה.
לא קראת מה שכתבתי?
כתבתי "אם אתה לא חייב שטח". ג'יפון זה חיה מאוד נוחה למשפחה עם ילדים קטנים ולאנשים עם ברכיים כואבות.
 

gkeidar

New member
סוזוקי גרנד ויטרה 5 דלתות

שאלה על ג'יפ
בעבר היה כאן שירשור מעניין בנושא רכבים. אולי יש כאן עדיין אנשים שבענינים. אנחנו מחפשים לקנות רכב. רצוי ג'יפ (לא משו מטורף) ויכול בהחלט להיות יד שניה. לא סוחב הרבה דלק מחיר בסביבות 120K מרווח בסגנון של היונדאי טוסון (איך הוא אגב?) מישהו יודע איך סובארו כג'יפ? על פניו הוא נראה טוב (במיוחד 2010) תודה
סוזוקי גרנד ויטרה 5 דלתות
לאחי יש אחד כזה והתרשמתי ממנו לטובה בביקורי בארץ מנוע בגודל סביל (2000 סמ''ק) שצורך דלק בכמות סבירה מרווח (לכל הנוסעים), נעים לנהיגה ונראה מרשים על הכביש
 

i c u 2

New member
../images/Emo45.gif

סוזוקי גרנד ויטרה 5 דלתות
לאחי יש אחד כזה והתרשמתי ממנו לטובה בביקורי בארץ מנוע בגודל סביל (2000 סמ''ק) שצורך דלק בכמות סבירה מרווח (לכל הנוסעים), נעים לנהיגה ונראה מרשים על הכביש
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה