לדעתי מרכב סטיישן תהיה הבחירה הנבונה
בארץ, למרבה הצער, מרכב הסטיישן אינו אהוד, כשהתדמית היא שזה רכב לשיפוצניקים. אבל... בהתחשב במה שאתה מבקש (בלי יכולת שטח, מרווח גדול מהמקובל, חווית נהיגה דומה לרכב פרטי) הוא נראה כאידיאלי, ואם חושבים על סובארו - אז יש לה יופי של דגם - ה B4 (מכונה לגאסי בכל העולם, פה בישראל הוחלט לזנוח את השם, וחבל, שכן שגם הלגאסי בישראל - ה B4 דור 1, שנמכרה בתחילת שנות ה 90, היתה רכב מצויין וחבל היה לזרוק שם מותג טוב). לאותה סובארו יש עוד דגם - הפורסטר, המשלב בין מרכב סטיישן ליכולת שטח
מוגבלת מאד עם הנעה 4X4. למיטב ידיעתי דגם זה זוכה להערכה רבה בקרב חובבי הרכב שרוצים טיפה שטח והביקורת העיקרית עליו היא שהוא ספרטני למדי. דגמי סטיישן טובים ומפוארים יותר הם אלה של וולבו, vw ואאודי. גם להם יש לעיתים יכולת שטח (מוגבלת מאד). יש אפילו הקשר לפורום שלנו
- מאטיס קפיטל, שזו פירמה ציבורית שהחזיקה עד לפני כמה חודשים בחצי מיפנאוטו - היבואן של סובארו, ומכרה אחזקתה לחברה פרטית של גד זאבי. אולי מישהו ירצה להרחיב בעניינה? אם בכ"ז מרכב הג'יפ קורץ לך אז היונדאי טוסון הוא בחירה מצויינת, שזכתה לאהדה רבה בישראל בשנים האחרונות. בדומה לטויוטה ראב4 ואחרים יכולת השטח שלו מוגבלת מאד, כשאם אינני טועה יש אפילו גם דגמי 2X4, המיועדים כמובן נטו לכביש, אבל בינינו? רוב לקוחות הג'יפים לא באמת חולמים ללכלך באבק את הרכב היקר שלהם (בשביל מה המציאו מאזדה ליסינג?
) כשאם אני זוכר נכון ישראל קצת חריגה בכך שכאן אחוז אלו שכן נכנסים ל"שטח" גבוה מהמקובל בעולם. נו נו, "שטח" - הבא לא נגזים - שבילי כורכר מהודקים. מי שבאמת רוצה יכולת שטח לוקח לנדרובר/מיצובישי פג'רו/איסוזו טרופר/טויוטה לנדקרוזר ודומיהם. לדעתי זה קורה מכיוון שישראל זו ארץ קטנה ותוך שעתיים אפשר להגיע לשטח טכני. לקרוב שלי היה בעבר איסוזו טרופר והוא היה מאד מרוצה ממנו, אבל הוא באמת השתמש בו לנסיעות שטח. אם אינני טועה גם מג"דים בצה"ל אהבו את הטרופר. הבעיה - לך תמצא דוגמית במצב טוב. לגבי צריכת הדלק - שים לב שכל הג'יפים זוללים דלק, מן הסתם עקב צורתם המרובעת וגמלניותם, אבל האמת היא שצריכת דלק זו בעיה רק למי שנוסע הרבה ק"מ. למי שנוסע למשל נסיעות קצרות בגוש דן ההפרש בעלות הדלק השנתית בין רכב חסכוני לבזבזן יחסית בטל בשישים למול הוצאות אחרות (ירידת ערך, מוסכים). עם זאת, אם ירוק חשוב לך אז שקול שוב עד כמה באמת אתה רוצה להחזיק ג'יפ, שנחשב לפוגע יותר בסביבה (צורך יותר דלק, יותר מסוכן להולכי רגל במקרה דריסה, פחות בטיחותי בד"כ, בגלל נהגים ברברים נחשב לפוגע בטבע וכיו"ב). אם מחפשים ג'יפ משומש אז הטיפ הכי טוב לדעתי זה למצוא דוגמית שלא קרעו אותה יותר מדי בשטח ושלא קיבלה חבטות מכל עבר. אם אפשר מספרית מרמת אביב ג'? הכי טוב.
ג'יפ שה"שטח" היחיד שהוא ראה זה עלייה על מדרכה שווה לך פרמיה של כמה אלפי שקלים טובים. כמו באוטו רגיל - יש הבדל בין תיאוריה על הנייר לרכב משומש שהולכים לחפש, כשעדיף רכב שעל הנייר נחשב לפחות טוב אבל עם היסטוריה טובה (יד נמוכה, ק"מ נמוך, טיפול קפדני מצד הבעלים ואם מכירים אותו אז בכלל טוב) מרכב שתיאורטית כחדש היה טוב יותר, אבל שהוזנח לאורך השנים. אגב - יש בתפוז
פורום רכב, ואתה מוזמן להעלות שאלתך גם שם.