נוסעת סמוייה
New member
בוא נעזוב גנטיקה ורוחניות (או דתות)
אני לא מתכוונת לתנאי החיים הבסיסיים (אנחנו נושמים אוויר בלחץ נכון של חמצן, כוח הכבידה מתאים לנו, וכל השאר - כי כך התפתחנו, האבולוציה התאימה את עצמה לתנאים של כדור הארץ. ובאמת, אי אפשר להתנהל בעולם ולהתפעל כל הזמן מהדברים האלה. אני שואלת על דברים, כל מיני דברים טובים, הפתעות, מתנות, מערכות יחסים (מכל הסוגים), שכאשר אנחנו מקבלים אותם בקלות ובלי מאמץ - אנחנו לא מעריכים אותם (או לא מעריכים מספיק). למה רק מה שמושג במאמץ הוא "שווה" ובעל ערך? למה אנחנו לא מתייחסים למשהו טוב, שקורה לנו באופן לא צפוי ובלי שעמלנו עליו, כאל מתנה יקרת-ערך?
אני לא מתכוונת לתנאי החיים הבסיסיים (אנחנו נושמים אוויר בלחץ נכון של חמצן, כוח הכבידה מתאים לנו, וכל השאר - כי כך התפתחנו, האבולוציה התאימה את עצמה לתנאים של כדור הארץ. ובאמת, אי אפשר להתנהל בעולם ולהתפעל כל הזמן מהדברים האלה. אני שואלת על דברים, כל מיני דברים טובים, הפתעות, מתנות, מערכות יחסים (מכל הסוגים), שכאשר אנחנו מקבלים אותם בקלות ובלי מאמץ - אנחנו לא מעריכים אותם (או לא מעריכים מספיק). למה רק מה שמושג במאמץ הוא "שווה" ובעל ערך? למה אנחנו לא מתייחסים למשהו טוב, שקורה לנו באופן לא צפוי ובלי שעמלנו עליו, כאל מתנה יקרת-ערך?