טעות לוגית: האומנם?
גוססי יקר. מסתמן שהנך בדרך הנכונה להגיע אל יעד חקירתך ולכל המשמעויות הנלוות מכך. יישר כוח. קח נא מעט אויר לנשימה והתכונן לצלילה העמוקה... אצייד אותך בזוג סנפירים ובבלון חמצן חדש ומרענן, ומכאן מובטח (בעהי``ת) שתגיע בשלום למעוז חפצך האמיתי... דרך צלחה. כעת, נא אחוז מהשאלה לקמן לעניין כל ההתעסקות הלוגית בנוגע לתפיסת היסוד (או להפיכין, מעניין אי היכולת האנושית לתפוס) מציאות של בורא לעולם: נשאל: האם ייתכן שבורא עולם הוא מוגבל? יהיה זה שיאמר: כמובן שאינו מוגבל! הרי הוא כל יכול, בורא עולם ומלואו! נענה לאותו האחד: האינך חושב שאתה מגביל במחשבתך את בורא-העולם בכך שקבעת שאינו יכול להיות מוגבל? משמע: בתור הכל-יכול, הקב``ה מוגבל ואינו מוגבל גם יחד... אינו מוגבל במוגבלותו, ומוגבל באי מוגבלותו. אינו מוגבל באי מוגבלותו, ומוגבל במוגבלותו. הקב``ה הוא הכל והכל הוא, ואין עוד מלבדו בכל הרבדים של היקום, והכל עומד כלא חשוב בהשוואה אליו יתברך: אחד! אלופו של עולם בכל ח` הרקיעים, הארץ וארבע רוחות שבעולם. ``אל עולם``: שהוא העולם והעולם זה הוא!, ואין שום דבר נפרד ממנו; שגם הנבראים הם אחד עמו. ולא חלילה וחס, ``אל העולם``, לאמור: שיש עולם וישנו הקב``ה, ושהוא האל (מלכו) של העולם המופרד כביכול ממנו... ורק הוא להחליט האם לחשוף את הדרו בפני יצירי כפיו או להיות נמצא ואך בהסתר מהם! נבין: א.למי שיש סוף -- יש לו התחלה התחלה שהייתה מאז ומעולם -- לא התחילה את עצמה -- שהרי כבר הייתה קיימת מלכתחילה ואין צורך בהתחלתה התחלה שמעולם לא הייתה-- לא התחילה את עצמה -- שהרי לא הייתה קיימת מלכתחילה כדי להתחיל את עצמה » אין התחלה שהתחילה את עצמה » כל התחלה החלה ע``י מתחיל (שקדם לה) » למתחיל אין התחלה -- שאם לא כן, יהיו מותחלים בלי מתחיל » למי שאין התחלה -- אין לו סוף ב.למי שהוא נברא -- יש לו בריאה בריאה שהייתה מאז ומעולם -- לא בראה את עצמה -- שהרי כבר הייתה קיימת מלכתחילה ואין צורך בבריאתה בריאה שמעולם לא הייתה -- לא בראה את עצמה -- שהרי לא הייתה קיימת מלכתחילה כדי לברוא את עצמה » אין בריאה שבראה את עצמה » כל בריאה החלה ע``י בורא (שקדם לה) » לבורא אין בריאה -- שאם לא כן, יהיו ברואים בלי בורא » למי שאין בריאה -- אינו נברא ג.למי שהוא מוגבל -- יש לו מוגבלות מוגבלות שהייתה מאז ומעולם -- לא הגבילה את עצמה -- שהרי כבר הייתה קיימת מלכתחילה ואין צורך בהגבלתה מוגבלות שמעולם לא הייתה -- לא הגבילה את עצמה -- שהרי לא הייתה קיימת מלכתחילה כדי להגביל את עצמה » אין מוגבלות שהגבילה את עצמה » כל מוגבלות החלה ע``י מגביל (שקדם לה) » למגביל אין מוגבלות -- שאם לא כן, יהיו מוגבלים בלי מגביל » למי שאין מוגבלות -- אינו מוגבל כל טוב... אני חוזר שוב...זה לא קשור אם אמנון יצחק
גוססי יקר. מסתמן שהנך בדרך הנכונה להגיע אל יעד חקירתך ולכל המשמעויות הנלוות מכך. יישר כוח. קח נא מעט אויר לנשימה והתכונן לצלילה העמוקה... אצייד אותך בזוג סנפירים ובבלון חמצן חדש ומרענן, ומכאן מובטח (בעהי``ת) שתגיע בשלום למעוז חפצך האמיתי... דרך צלחה. כעת, נא אחוז מהשאלה לקמן לעניין כל ההתעסקות הלוגית בנוגע לתפיסת היסוד (או להפיכין, מעניין אי היכולת האנושית לתפוס) מציאות של בורא לעולם: נשאל: האם ייתכן שבורא עולם הוא מוגבל? יהיה זה שיאמר: כמובן שאינו מוגבל! הרי הוא כל יכול, בורא עולם ומלואו! נענה לאותו האחד: האינך חושב שאתה מגביל במחשבתך את בורא-העולם בכך שקבעת שאינו יכול להיות מוגבל? משמע: בתור הכל-יכול, הקב``ה מוגבל ואינו מוגבל גם יחד... אינו מוגבל במוגבלותו, ומוגבל באי מוגבלותו. אינו מוגבל באי מוגבלותו, ומוגבל במוגבלותו. הקב``ה הוא הכל והכל הוא, ואין עוד מלבדו בכל הרבדים של היקום, והכל עומד כלא חשוב בהשוואה אליו יתברך: אחד! אלופו של עולם בכל ח` הרקיעים, הארץ וארבע רוחות שבעולם. ``אל עולם``: שהוא העולם והעולם זה הוא!, ואין שום דבר נפרד ממנו; שגם הנבראים הם אחד עמו. ולא חלילה וחס, ``אל העולם``, לאמור: שיש עולם וישנו הקב``ה, ושהוא האל (מלכו) של העולם המופרד כביכול ממנו... ורק הוא להחליט האם לחשוף את הדרו בפני יצירי כפיו או להיות נמצא ואך בהסתר מהם! נבין: א.למי שיש סוף -- יש לו התחלה התחלה שהייתה מאז ומעולם -- לא התחילה את עצמה -- שהרי כבר הייתה קיימת מלכתחילה ואין צורך בהתחלתה התחלה שמעולם לא הייתה-- לא התחילה את עצמה -- שהרי לא הייתה קיימת מלכתחילה כדי להתחיל את עצמה » אין התחלה שהתחילה את עצמה » כל התחלה החלה ע``י מתחיל (שקדם לה) » למתחיל אין התחלה -- שאם לא כן, יהיו מותחלים בלי מתחיל » למי שאין התחלה -- אין לו סוף ב.למי שהוא נברא -- יש לו בריאה בריאה שהייתה מאז ומעולם -- לא בראה את עצמה -- שהרי כבר הייתה קיימת מלכתחילה ואין צורך בבריאתה בריאה שמעולם לא הייתה -- לא בראה את עצמה -- שהרי לא הייתה קיימת מלכתחילה כדי לברוא את עצמה » אין בריאה שבראה את עצמה » כל בריאה החלה ע``י בורא (שקדם לה) » לבורא אין בריאה -- שאם לא כן, יהיו ברואים בלי בורא » למי שאין בריאה -- אינו נברא ג.למי שהוא מוגבל -- יש לו מוגבלות מוגבלות שהייתה מאז ומעולם -- לא הגבילה את עצמה -- שהרי כבר הייתה קיימת מלכתחילה ואין צורך בהגבלתה מוגבלות שמעולם לא הייתה -- לא הגבילה את עצמה -- שהרי לא הייתה קיימת מלכתחילה כדי להגביל את עצמה » אין מוגבלות שהגבילה את עצמה » כל מוגבלות החלה ע``י מגביל (שקדם לה) » למגביל אין מוגבלות -- שאם לא כן, יהיו מוגבלים בלי מגביל » למי שאין מוגבלות -- אינו מוגבל כל טוב... אני חוזר שוב...זה לא קשור אם אמנון יצחק