אז כדי לא לבאס...
בקצרה: לא פעם אנשים מחפשים "אותנתיות", וזו הרבה פעמים מילת קוד שהמשמעות שלה איננה לחפש את, במקרה שלנו, "סין האמיתית". למה הכוונה? סין היא סין האמיתית כמו שהיא. עם אכרים שחורשים עם יאק ועם גורדי שחקים, עם ג'ינס ועם צ'יפאו. סין משתנה, ואנשים חוששים שלא יראו את "סין האמיתית" במובן שלא יראו את סין הישנה, הלא מפותחת, זו שבה הסינים מסתובבים עם חליפות מאו, המיעוטים עם לבוש מסורתי, שבשדות יש באפלו ולא טרקטור, שהמקומיים נפעמים למראה תייר לבן. ומה לעשות, שכל מקום - ישראל, אירופה, סין או הודו - משתנה, והמקום שבו הוא נמצא ברגע נתון - זה המקום ה"אותנטי" שלו. כשאני שומע אנשים אומרים שחשוב לנסוע מהר לסין כי אוטוטו היא תאבד את האותנטיות שלה זה נשמע לא רק מתנשא אלא גם מרושע (מבלי לדעת כמובן). כי בשביל שסין תישאר אותנטית, היא צריכה לא להתקדם. (נמשיך מכאן...)