ערב טוב. שאלה -

ג ג ג

New member
../images/Emo24.gif ערב טוב. שאלה -

חברה שלי מחפשת מודלים לעבודה מערכתית יישובית בתחום כישורי שפה, כמו למשל "לגדול עם ספרים" (יוקנעם). האם תכנית דומה של התלכדות יישובית סביב נושא/פרוייקט משותף ובהנחייה יישובית משותפת קיים בארץ? תודה.
 
כן באשדוד אנחנו מובילים יוזמה

בשם "יומן קריאה דיגיטלי" מצרפת קשור לאוריינית שעדין בבנייה. אם תרצי פרטים אוכל להוסיף. רונית
 
מכיוון שראיתי שנכנסו לאתר אני

רוצה להבהיר כי באוריינית הקודמת התנהלו הדיונים בין התלמידים מבתי הספר השונים בפורומים. השנה הפרוייקט יחל לרקום עור וגידים רק אחרי החגים כך שבינתיים אין פעילות תלמידים.(קיים גם אתר עם פורום מורים המונחים ומשתלמים אך גם הוא עדין לא פעיל) רונית
 

אוריתר

New member
רונית, היוזמה מאוד מעניינת

רונית, הצצתי באתר, וזה נשמע מאוד מעניין. ראיתי את המצגת "הרקע לחדשנות". (אגב, היא רצה מאוד מהר, היה לי קשה לעקוב אחרי הכתוב.) האם תוכלי לפרט יותר על הפרוייקט? למשל: אילו כיתות משתתפות בפרוייקט? איך זה מתבצע בכיתה? האם כולם קוראים את אותו הספר? מהו הערך המוסף של יומן דיגיטלי על יומן "רגיל"? הרי המשימות הן אותן המשימות. השיתוף עם בתי ספר אחרים? אשמח לשמוע וללמוד ממך, אורית
 
אורית אשמח לפרט

בימים אלה אני בונה את האתר, תודה על ההארות, אנסה לתקן. בפרוייקט משתתפים כתות ד', ה', ו'. כל מורה עובדת על פי התכנית שלה, כאשר ערך המוסף הוא המחשב, האינטרנט, דואר אלקטרוני הקשר בין בתי הספר... וכמובן כל התוצרים ממוחשבים כך או אחרת, תלוי ברמת היכולת המחשבית של המורה והתלמידים. כל תלמיד קורא ספר שהוא בוחר מהספריה. חלק מהמורות בשנה שעברה בחרו לעבוד בכל פעם עם ספר אחד לכל התלמידים. היתרון בפרוייקט הוא שכל מורה מתאימה אותו לעצמה ולאוכלוסיה שלה, אין דברים מוכתבים מראש. המורות בונות את המשימות ואת התוצרים ומחליטות כיצד התלמידים יפעלו עד להשלמת התוצר הסופי. כאשר כולן מחוייבים להעלות משימות לפורום התלמידים וכל התלמידים משתתפים בפורומים וכמובן קוראים תגובות של תלמידים מבתי ספר אחרים בעיר ומגיבים. אשמח לענות על שאלות נוספות, הערות והארות... רונית
 

אוריתר

New member
רונית, תודה על ההסבר, וההערות

רונית, ההערות רק משום שביקשת, למרות שאמש צרמו לי מאוד והתאפקתי. מקווה שיהיו בונות. א. יומן הקריאה של אופיר מוגש במצגת מושקעת ויפה, אך יש בו המון שגיאות כתיב. כבר דיברנו כאן לא מעט על המחלה של הדור הזה, אי מודעות לחוקי הכתיב. אם נתעקש על תיקון שגיאות כתיב לפני פרסום כלשהו (גם פרסום על קיר הכיתה) - נעזור להפנמת החשיבות והמודעות לכללי הכתיב הנכון. ב. גם בטפסים שהעלו המורות יש שגיאות. הן כתבו שם "עלייך לבחור... שלפנייך" ומייד אח"כ "זכור לשמור...". התחילו בלשון נקבה ועברו ללשון זכר. ג. רוב הפעילויות שהמורות העלו שם בדפי word מלאי מלל, מופיעות אצלנו במאגר בעיצובים צבעוניים ויפים, בצורת כרטיסיות. אולי כדאי להשתמש בהן, הכרטיסיות המעוצבות נעימות יותר מאשר דף word עמוס. חוץ מזה - כל הכבוד. נראה לי שאתם עובדים ברמה גבוהה. אני לא חושבת שתלמידיי ידעו לענות על שאלות מסוג סגנון הכתיבה של הסופר וממה הוא הושפע... בהצלחה בפרוייקט המבורך. מחכה כבר לראות את הפורומיפ פעילים. אורית
 

karik

New member
פרויקט לגדול עם ספרים, נשמע מעניין

האם יש לך פרטים על כך? או שאולי את מכירה שיכול למסור מידע. תודה מראש על כך נאמר קנאת סופרים תרבה חכמה.
 

karik

New member
רונית תודה לך על הקישור

לפרויקט "לגדול עם ספרים" האם יש לך קשר לאותם בתי"ס המפעילים את הפרויקט?
 

ג ג ג

New member
תודה על התגובות. מקפיצה כדי לבדוק

אפשרות של פרוייקטים דומים נוספים בארץ... גלית
 
למעלה