סיור עם מנהל פרוייקט קו הרכבת לראשון

מצב
הנושא נעול.

raminec

New member
סיור עם מנהל פרוייקט קו הרכבת לראשון
התווסף חומר מעניין לשרשור.
סיכום סיור עם מנהל פרוייקט קו הרכבת לראשון
דניאל ואני יצאנו היום לסיור עם דרור סופרו - מנהל הפרוייקט להקמת קו הרכבת לחולון/בת-ים/מערב ראשון/יבנה/אשקלון (שאקרא לו פשוט הקו). לפני שאתחיל בסיכום הקצרצר מהסיור אני רוצה להודות לדרור שהקדיש לנו מזמנו היקר וטרח להסביר לנו על השלבים השונים בהקמת הקו ולענות על כל שאלותינו בסבלנות. אין ספק שמבין הפרוייקטים שנמצאים ב"קנה" של ר"י הקו הזה הוא הפרוייקט שיוסיף לר"י ישראל הכי הרבה נוסעים. ר"י משקיעה בו כיום משאבים רבים והתוצאות בשטח ניכרות. הסיור התחיל בתחנת ההגנה והמשיך לאורך העבודות עד בואכה 431, מקום חנייתם של קרונות הרבד. דרור סיפק כל מידע שרק רצינו לדעת אודות הקו, החל מאופן הקמת התשתית עפר שכולל סילוק תשתיות קיימות בתוואי (לעיתים יש צורך לחפור מס' מטרים של תשתיות שהצטברו במשך עשרות שנים ולסלקם מאתר העבודות), דרך הקשיים הלוגיסטיים של עבודה בין שני קירות תוחמים שמס' הפתחים בהם הולך ומצטמצם עם התקדמות הפרוייקט וכלה בטכניקה לבניית העוגנים שמשמשים לייצוב הקירות שתוחמים את הרצועה של מסילות הרכבת. בתחילת הסיור כמובן שעלתה השאלה על הרמפה התלולה שנמצאת בסמוך לתחנת ההגנה. מסתבר שהשיפוע של הרמפה הוא 2.8% ולדברי דרור לא צפויה בעיה לרכבות הקיימות של ר"י לעלות את הרמפה, גם אם הטיפוס יהיה איטי יחסית. לגבי לבלום בירידה לעומת זאת... כאן מדובר בבעיה יותר רצינית. יותר מכך, מסתבר שהעליה לכיוון הרמפה צפויה להתחיל כבר במרכז הרציף המזרחי של תחנת ההגנה על מנת לתת לרכבת עוד כמה מטרים להתחיל את העלייה. עוד עלתה השאלה שחוזרת ונשאלת פה לגבי גובה הרציפים של התחנות (כתוצאה מפדיחת מדרגת הסימנסים). הובטח לנו שכל הרציפים בקו נבנו בגובה אחיד לפי התקן של רכבת ישראל. הסיבה שבגללה כיום לא כל הרציפים בגובה אחיד היא פשוט העוול ההיסטורי של תקופה שבה לא היה קיים התקן לגובה רציפים וחלקם נותר בגובה לא תיקני עד היום... לדברי דרור, החיבור של תחנת ההגנה לרצף של המסילות בכיוון דרום ייעשה ככל הנראה רק בשלב הסופי של העבודות מכיוון שחיבור של המסילות יגרור השבתה של המסילה הרביעית בתחנת ההגנה שמהווה כיום את צוואר הבקבוק לכל הקווים שמגיעים לת"א. העיכוב בחיבור התחנה לקו יגרום לקשיים לוגיסטיים בהקמת הקו כמו למשל היעדר האפשרות להכניס ציוד מכני הנדסי שמשמש את הרכבת להנחת מסילות ויישורן במקומות אחרים כמו מבטשה, מנוף מסילתי, קרונות חצץ קרונות משא ועוד. הפתרון שמסתמן הוא ככל הנראה הובלה של ציוד על משאיות לאתר העבודה והשארתו שם עד לתום העבודות וחיבור לרשת. הקשיים הלוגיסטיים הולכים וגדלים עם התקדמות הקו מכיוון שהרצועה שנשארת לתמרון של משאיות עם אדנים, משאיות עם חצץ וכדו' הולכת ונעשית צרה ומוגבלת וכתוצאה מכך הזמן הנדרש להנחת המסילות מתארך בהתאמה. לסיום, למרות כל מה שתואר למעלה תאריך היעד לפתיחת הקו (עם הפעלת לחץ לפתיחתו עד לתחנת יבנה) הוא עדיין אמצע 2011. החיבור לצומת פלשת צפוי להיות מוכן באמצע 2012. בתמונה המצורפת ניתן לראות את חניית קרונות הרבד בין שני מפלגים שנמצאים בשלבי הנחה שונים, ליד הגשר של 431 מעל לאיילון. דניאל, אתה מוזמן לתרום לשרשור מרשמייך מהסיור.
 

raminec

New member
סיכום סיור עם מנהל פרוייקט קו הרכבת לראשון
דניאל ואני יצאנו היום לסיור עם דרור סופרו - מנהל הפרוייקט להקמת קו הרכבת לחולון/בת-ים/מערב ראשון/יבנה/אשקלון (שאקרא לו פשוט הקו). לפני שאתחיל בסיכום הקצרצר מהסיור אני רוצה להודות לדרור שהקדיש לנו מזמנו היקר וטרח להסביר לנו על השלבים השונים בהקמת הקו ולענות על כל שאלותינו בסבלנות. אין ספק שמבין הפרוייקטים שנמצאים ב"קנה" של ר"י הקו הזה הוא הפרוייקט שיוסיף לר"י ישראל הכי הרבה נוסעים. ר"י משקיעה בו כיום משאבים רבים והתוצאות בשטח ניכרות. הסיור התחיל בתחנת ההגנה והמשיך לאורך העבודות עד בואכה 431, מקום חנייתם של קרונות הרבד. דרור סיפק כל מידע שרק רצינו לדעת אודות הקו, החל מאופן הקמת התשתית עפר שכולל סילוק תשתיות קיימות בתוואי (לעיתים יש צורך לחפור מס' מטרים של תשתיות שהצטברו במשך עשרות שנים ולסלקם מאתר העבודות), דרך הקשיים הלוגיסטיים של עבודה בין שני קירות תוחמים שמס' הפתחים בהם הולך ומצטמצם עם התקדמות הפרוייקט וכלה בטכניקה לבניית העוגנים שמשמשים לייצוב הקירות שתוחמים את הרצועה של מסילות הרכבת. בתחילת הסיור כמובן שעלתה השאלה על הרמפה התלולה שנמצאת בסמוך לתחנת ההגנה. מסתבר שהשיפוע של הרמפה הוא 2.8% ולדברי דרור לא צפויה בעיה לרכבות הקיימות של ר"י לעלות את הרמפה, גם אם הטיפוס יהיה איטי יחסית. לגבי לבלום בירידה לעומת זאת... כאן מדובר בבעיה יותר רצינית. יותר מכך, מסתבר שהעליה לכיוון הרמפה צפויה להתחיל כבר במרכז הרציף המזרחי של תחנת ההגנה על מנת לתת לרכבת עוד כמה מטרים להתחיל את העלייה. עוד עלתה השאלה שחוזרת ונשאלת פה לגבי גובה הרציפים של התחנות (כתוצאה מפדיחת מדרגת הסימנסים). הובטח לנו שכל הרציפים בקו נבנו בגובה אחיד לפי התקן של רכבת ישראל. הסיבה שבגללה כיום לא כל הרציפים בגובה אחיד היא פשוט העוול ההיסטורי של תקופה שבה לא היה קיים התקן לגובה רציפים וחלקם נותר בגובה לא תיקני עד היום... לדברי דרור, החיבור של תחנת ההגנה לרצף של המסילות בכיוון דרום ייעשה ככל הנראה רק בשלב הסופי של העבודות מכיוון שחיבור של המסילות יגרור השבתה של המסילה הרביעית בתחנת ההגנה שמהווה כיום את צוואר הבקבוק לכל הקווים שמגיעים לת"א. העיכוב בחיבור התחנה לקו יגרום לקשיים לוגיסטיים בהקמת הקו כמו למשל היעדר האפשרות להכניס ציוד מכני הנדסי שמשמש את הרכבת להנחת מסילות ויישורן במקומות אחרים כמו מבטשה, מנוף מסילתי, קרונות חצץ קרונות משא ועוד. הפתרון שמסתמן הוא ככל הנראה הובלה של ציוד על משאיות לאתר העבודה והשארתו שם עד לתום העבודות וחיבור לרשת. הקשיים הלוגיסטיים הולכים וגדלים עם התקדמות הקו מכיוון שהרצועה שנשארת לתמרון של משאיות עם אדנים, משאיות עם חצץ וכדו' הולכת ונעשית צרה ומוגבלת וכתוצאה מכך הזמן הנדרש להנחת המסילות מתארך בהתאמה. לסיום, למרות כל מה שתואר למעלה תאריך היעד לפתיחת הקו (עם הפעלת לחץ לפתיחתו עד לתחנת יבנה) הוא עדיין אמצע 2011. החיבור לצומת פלשת צפוי להיות מוכן באמצע 2012. בתמונה המצורפת ניתן לראות את חניית קרונות הרבד בין שני מפלגים שנמצאים בשלבי הנחה שונים, ליד הגשר של 431 מעל לאיילון. דניאל, אתה מוזמן לתרום לשרשור מרשמייך מהסיור.
פתחי כניסה לכוחות חילוץ והצלה
מילוט נוסעים מהרכבת ייעשה על בסיס רצועת התקשורת משני צידי המסילות בצמוד לקירות שנבנתה כך שתוכל לאפשר הליכה בצורה בטוחה.
 

easylivin

New member
פתחי כניסה לכוחות חילוץ והצלה
מילוט נוסעים מהרכבת ייעשה על בסיס רצועת התקשורת משני צידי המסילות בצמוד לקירות שנבנתה כך שתוכל לאפשר הליכה בצורה בטוחה.
הרושם הוא, שהמסילה הזאת נבנית בסטנדרט גבוה
כמיטב המסילות החדשות בעולם. הן מבחינה בטיחותית והן מבחינת איכות הבנייה הכללית. הדבר היחיד שמפריע לי - הם הקירות הגבוהים האלה, שעד היום אני לא מבין למה בכלל צריכים אותם... אגב, רואים בתמונה שכבר יש עליהם גראפיטי
מקווה שהם לא ייראו כמו מקביליהם המקושקשים באירופה/ארה"ב בעוד מספר שנים.
 

down under

New member
הרושם הוא, שהמסילה הזאת נבנית בסטנדרט גבוה
כמיטב המסילות החדשות בעולם. הן מבחינה בטיחותית והן מבחינת איכות הבנייה הכללית. הדבר היחיד שמפריע לי - הם הקירות הגבוהים האלה, שעד היום אני לא מבין למה בכלל צריכים אותם... אגב, רואים בתמונה שכבר יש עליהם גראפיטי
מקווה שהם לא ייראו כמו מקביליהם המקושקשים באירופה/ארה"ב בעוד מספר שנים.
מדוע גראפיטי על קירות רכבת מפריעים לך?
לי גראפיטי מפריע אך ורק אם הוא על מקומות כמו מוזיאונים, קירות הנצחה, אנדרטאות או מבני ציבור מכובדים וכן אם הוא יהיה על הבית שלי. בכל שאר המקומות ממש לא מפריע לי שיקשקשו גראפיטי עד קץ הדורות.
 

easylivin

New member
מדוע גראפיטי על קירות רכבת מפריעים לך?
לי גראפיטי מפריע אך ורק אם הוא על מקומות כמו מוזיאונים, קירות הנצחה, אנדרטאות או מבני ציבור מכובדים וכן אם הוא יהיה על הבית שלי. בכל שאר המקומות ממש לא מפריע לי שיקשקשו גראפיטי עד קץ הדורות.
כי זה מכוער בעיניי.
ולמה, אתה שואל? עניין של טעם... קיר חדש ונקי ללא גראפיטי יותר יפה בעיניי. לכן כתבתי "אני מקווה" ולא "נקווה" כי לא דיברתי בשם כולם, אלא רק בשם עצמי. ובשם עצמי אני אומר - כן, אכפת לי שלא יקשקשו. בחלק מהמדינות העונש הוא קנס כבד וכן, אשכרה באמת אוכפים את זה. ובמדינות מסויימות העונשים הרבה יותר מעניינים...
 

XrayCharlie

New member
כי זה מכוער בעיניי.
ולמה, אתה שואל? עניין של טעם... קיר חדש ונקי ללא גראפיטי יותר יפה בעיניי. לכן כתבתי "אני מקווה" ולא "נקווה" כי לא דיברתי בשם כולם, אלא רק בשם עצמי. ובשם עצמי אני אומר - כן, אכפת לי שלא יקשקשו. בחלק מהמדינות העונש הוא קנס כבד וכן, אשכרה באמת אוכפים את זה. ובמדינות מסויימות העונשים הרבה יותר מעניינים...
גראפיטי יכול להיות גם יפה, במיוחד אם הוא
נעשה ברשות ויש הסכמה על תוכנו. לדעתי רכבת ישראל תעשה נכון אם תאפשר צביעת הקירות ולא תשאיר אותם "עירומים". מאחר ויש כאן קילומטרים רבים של קירות, ניתן לעשות עליהם מאין סרט אנימציה.
 

easylivin

New member
גראפיטי יכול להיות גם יפה, במיוחד אם הוא
נעשה ברשות ויש הסכמה על תוכנו. לדעתי רכבת ישראל תעשה נכון אם תאפשר צביעת הקירות ולא תשאיר אותם "עירומים". מאחר ויש כאן קילומטרים רבים של קירות, ניתן לעשות עליהם מאין סרט אנימציה.
גראפיטי מקצועי זה עניין אחר לגמרי...
התכוונתי לכל מיני "חתימות" של ילדים משועממים, "זכויות הגבר במשפחה"
ועוד כהנה וכהנה דברים שבדרך כלל רואים אותם על הקירות - ועדיף כבר קירות עירומים מאשר דברים כאלה. מה גם שמדובר בפלישה לא חוקית ומסוכנת למתחם הרכבת (הן בהיבט הבטיחותי והן הבטחוני). ולכן הדברים האלה מחייבים אכיפה וענישה חמורה מצד הרשויות. אבל אם היו נותנים לאמנים לעשות את המלאכה, זה אכן היה עושה רק טוב לקירות האלה.
 

liorsh7

New member
מדוע גראפיטי על קירות רכבת מפריעים לך?
לי גראפיטי מפריע אך ורק אם הוא על מקומות כמו מוזיאונים, קירות הנצחה, אנדרטאות או מבני ציבור מכובדים וכן אם הוא יהיה על הבית שלי. בכל שאר המקומות ממש לא מפריע לי שיקשקשו גראפיטי עד קץ הדורות.
מה ההבדל בין הבית שלך לקירות ציבוריים?
מדוע זה בסדר ללכלך קירות ציבוריים בגרפיטי וזה לא בסדר ללכלך את הקירות בבית שלך? מה ההבדל? אם הייתה אומר שגרפיטי זה יפה, וזה יפה גם בבית שלך ולכן אתה לא מתנגד לזה גם בקירות ציבוריים, הייתי מבין. אבל אם אתה חושב שזה מכוער, מדוע הקירות הציבוריים הם פחות "שווים" בעינך ומותר ללכלך אותם?
 

down under

New member
מה ההבדל בין הבית שלך לקירות ציבוריים?
מדוע זה בסדר ללכלך קירות ציבוריים בגרפיטי וזה לא בסדר ללכלך את הקירות בבית שלך? מה ההבדל? אם הייתה אומר שגרפיטי זה יפה, וזה יפה גם בבית שלך ולכן אתה לא מתנגד לזה גם בקירות ציבוריים, הייתי מבין. אבל אם אתה חושב שזה מכוער, מדוע הקירות הציבוריים הם פחות "שווים" בעינך ומותר ללכלך אותם?
אני לא בעד ללכלך כל קיר ציבורי, להיפך
כתבתי שמוסדות כמו מוזיאונים, אתרי הנצחה וכדומה (ושכחתי להוסיף גם בתי כנסת, מסגדים, כנסיות) ובתי עיריה וכו' אני נגד ללכלך אותם בגרפיטי. אבל סתם מחסנים או חומות של קירות אקוטיים לאורך אוטוסטרדות או מסילות ברזל לא מפריע לי שיעשו עליהם גראפיטי כלל וכלל. אחרי רצח רבין עירית ת"א השאירה קיר שלם של העיריה לגראפיטי. רק כעבור כמעט שנה מהרצח הם הסירו את הגראפיטי. בקיצור, הקירות הציבוריים שאני מסכים שיצירו עליהם הם קירות אקוסטים, חומות של אצטדיונים, קירות של מחסנים, גשרי מחלפים, גשרי רכבות, חומות של בתי כלא וכו'. לא שום דבר שהוא או קדוש למישהו או שיש לו איזה ערך ארכיטקטוני משל עצמו. וציורים אומנותיים, יש בגוש דן די הרבה בניינים שיש ציור קיר ענק עליהם, בד"כ של רמי מאירי (אבל יש עוד כמה אומנים), הייתי אפילו רוצה שיהיה על בייתי.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
סיכום סיור עם מנהל פרוייקט קו הרכבת לראשון
דניאל ואני יצאנו היום לסיור עם דרור סופרו - מנהל הפרוייקט להקמת קו הרכבת לחולון/בת-ים/מערב ראשון/יבנה/אשקלון (שאקרא לו פשוט הקו). לפני שאתחיל בסיכום הקצרצר מהסיור אני רוצה להודות לדרור שהקדיש לנו מזמנו היקר וטרח להסביר לנו על השלבים השונים בהקמת הקו ולענות על כל שאלותינו בסבלנות. אין ספק שמבין הפרוייקטים שנמצאים ב"קנה" של ר"י הקו הזה הוא הפרוייקט שיוסיף לר"י ישראל הכי הרבה נוסעים. ר"י משקיעה בו כיום משאבים רבים והתוצאות בשטח ניכרות. הסיור התחיל בתחנת ההגנה והמשיך לאורך העבודות עד בואכה 431, מקום חנייתם של קרונות הרבד. דרור סיפק כל מידע שרק רצינו לדעת אודות הקו, החל מאופן הקמת התשתית עפר שכולל סילוק תשתיות קיימות בתוואי (לעיתים יש צורך לחפור מס' מטרים של תשתיות שהצטברו במשך עשרות שנים ולסלקם מאתר העבודות), דרך הקשיים הלוגיסטיים של עבודה בין שני קירות תוחמים שמס' הפתחים בהם הולך ומצטמצם עם התקדמות הפרוייקט וכלה בטכניקה לבניית העוגנים שמשמשים לייצוב הקירות שתוחמים את הרצועה של מסילות הרכבת. בתחילת הסיור כמובן שעלתה השאלה על הרמפה התלולה שנמצאת בסמוך לתחנת ההגנה. מסתבר שהשיפוע של הרמפה הוא 2.8% ולדברי דרור לא צפויה בעיה לרכבות הקיימות של ר"י לעלות את הרמפה, גם אם הטיפוס יהיה איטי יחסית. לגבי לבלום בירידה לעומת זאת... כאן מדובר בבעיה יותר רצינית. יותר מכך, מסתבר שהעליה לכיוון הרמפה צפויה להתחיל כבר במרכז הרציף המזרחי של תחנת ההגנה על מנת לתת לרכבת עוד כמה מטרים להתחיל את העלייה. עוד עלתה השאלה שחוזרת ונשאלת פה לגבי גובה הרציפים של התחנות (כתוצאה מפדיחת מדרגת הסימנסים). הובטח לנו שכל הרציפים בקו נבנו בגובה אחיד לפי התקן של רכבת ישראל. הסיבה שבגללה כיום לא כל הרציפים בגובה אחיד היא פשוט העוול ההיסטורי של תקופה שבה לא היה קיים התקן לגובה רציפים וחלקם נותר בגובה לא תיקני עד היום... לדברי דרור, החיבור של תחנת ההגנה לרצף של המסילות בכיוון דרום ייעשה ככל הנראה רק בשלב הסופי של העבודות מכיוון שחיבור של המסילות יגרור השבתה של המסילה הרביעית בתחנת ההגנה שמהווה כיום את צוואר הבקבוק לכל הקווים שמגיעים לת"א. העיכוב בחיבור התחנה לקו יגרום לקשיים לוגיסטיים בהקמת הקו כמו למשל היעדר האפשרות להכניס ציוד מכני הנדסי שמשמש את הרכבת להנחת מסילות ויישורן במקומות אחרים כמו מבטשה, מנוף מסילתי, קרונות חצץ קרונות משא ועוד. הפתרון שמסתמן הוא ככל הנראה הובלה של ציוד על משאיות לאתר העבודה והשארתו שם עד לתום העבודות וחיבור לרשת. הקשיים הלוגיסטיים הולכים וגדלים עם התקדמות הקו מכיוון שהרצועה שנשארת לתמרון של משאיות עם אדנים, משאיות עם חצץ וכדו' הולכת ונעשית צרה ומוגבלת וכתוצאה מכך הזמן הנדרש להנחת המסילות מתארך בהתאמה. לסיום, למרות כל מה שתואר למעלה תאריך היעד לפתיחת הקו (עם הפעלת לחץ לפתיחתו עד לתחנת יבנה) הוא עדיין אמצע 2011. החיבור לצומת פלשת צפוי להיות מוכן באמצע 2012. בתמונה המצורפת ניתן לראות את חניית קרונות הרבד בין שני מפלגים שנמצאים בשלבי הנחה שונים, ליד הגשר של 431 מעל לאיילון. דניאל, אתה מוזמן לתרום לשרשור מרשמייך מהסיור.
בחייאת רמי
תקטין את התמונות...
 

naps

New member
בחייאת רמי
תקטין את התמונות...
המלצה.
מתקינים פיירפוקס ועליו את התוסף Image Zoom, ואז אפשר לשחק עם גודל התמונות בקלות עם העכבר: להקטין, להגדיל, להחזרי לגודל מקורי ו...להתאים לגודל המסך. ככה לא חשוב אם שמים תמונות גדולות, בשתי לחיצות כפתור הן מתאימות לגודל המסך. אני מצרף תמונה להמחשה עם הגדלה והקטנה. שים לב לגודל הסמל הימני של תפוז בחתימה שלך, לתמונה של Mark902 בחברי הפורום ולסמל של מקו מצד שמאל למטה.
 

easylivin

New member
המלצה.
מתקינים פיירפוקס ועליו את התוסף Image Zoom, ואז אפשר לשחק עם גודל התמונות בקלות עם העכבר: להקטין, להגדיל, להחזרי לגודל מקורי ו...להתאים לגודל המסך. ככה לא חשוב אם שמים תמונות גדולות, בשתי לחיצות כפתור הן מתאימות לגודל המסך. אני מצרף תמונה להמחשה עם הגדלה והקטנה. שים לב לגודל הסמל הימני של תפוז בחתימה שלך, לתמונה של Mark902 בחברי הפורום ולסמל של מקו מצד שמאל למטה.
ובא לציון גואל! תודה רבה!
אני כבר רץ להתקין את התוסף.
 

Ynhockey

New member
המלצה.
מתקינים פיירפוקס ועליו את התוסף Image Zoom, ואז אפשר לשחק עם גודל התמונות בקלות עם העכבר: להקטין, להגדיל, להחזרי לגודל מקורי ו...להתאים לגודל המסך. ככה לא חשוב אם שמים תמונות גדולות, בשתי לחיצות כפתור הן מתאימות לגודל המסך. אני מצרף תמונה להמחשה עם הגדלה והקטנה. שים לב לגודל הסמל הימני של תפוז בחתימה שלך, לתמונה של Mark902 בחברי הפורום ולסמל של מקו מצד שמאל למטה.
ולמי שלא אוהר פיירפוקס
או מעדיף IE, אז יש את מקסתון (Maxthon) שמאפשר את אותה הפעולה. בלי קשר, בכל דפדפן ניתן ללחוץ על Ctrl + הזזת גלגל העכבר כדי להגדיל או להקטין עמוד (שינוי זום).
 

raminec

New member
ולמי שלא אוהר פיירפוקס
או מעדיף IE, אז יש את מקסתון (Maxthon) שמאפשר את אותה הפעולה. בלי קשר, בכל דפדפן ניתן ללחוץ על Ctrl + הזזת גלגל העכבר כדי להגדיל או להקטין עמוד (שינוי זום).
יש אנשים שלא אוהבים פיירפוקס???
 
המלצה.
מתקינים פיירפוקס ועליו את התוסף Image Zoom, ואז אפשר לשחק עם גודל התמונות בקלות עם העכבר: להקטין, להגדיל, להחזרי לגודל מקורי ו...להתאים לגודל המסך. ככה לא חשוב אם שמים תמונות גדולות, בשתי לחיצות כפתור הן מתאימות לגודל המסך. אני מצרף תמונה להמחשה עם הגדלה והקטנה. שים לב לגודל הסמל הימני של תפוז בחתימה שלך, לתמונה של Mark902 בחברי הפורום ולסמל של מקו מצד שמאל למטה.
תודה אך פוטושופ CS4 PRO עושה
את העבודה בצורה נפלאה אם כי מומלץ להכיר את התוכנה לה יש המון אפשאויות הגדלה, הקטנה וכל מיני סוגי תיקונים למיניהם.
 

Rubim88

New member
סיכום סיור עם מנהל פרוייקט קו הרכבת לראשון
דניאל ואני יצאנו היום לסיור עם דרור סופרו - מנהל הפרוייקט להקמת קו הרכבת לחולון/בת-ים/מערב ראשון/יבנה/אשקלון (שאקרא לו פשוט הקו). לפני שאתחיל בסיכום הקצרצר מהסיור אני רוצה להודות לדרור שהקדיש לנו מזמנו היקר וטרח להסביר לנו על השלבים השונים בהקמת הקו ולענות על כל שאלותינו בסבלנות. אין ספק שמבין הפרוייקטים שנמצאים ב"קנה" של ר"י הקו הזה הוא הפרוייקט שיוסיף לר"י ישראל הכי הרבה נוסעים. ר"י משקיעה בו כיום משאבים רבים והתוצאות בשטח ניכרות. הסיור התחיל בתחנת ההגנה והמשיך לאורך העבודות עד בואכה 431, מקום חנייתם של קרונות הרבד. דרור סיפק כל מידע שרק רצינו לדעת אודות הקו, החל מאופן הקמת התשתית עפר שכולל סילוק תשתיות קיימות בתוואי (לעיתים יש צורך לחפור מס' מטרים של תשתיות שהצטברו במשך עשרות שנים ולסלקם מאתר העבודות), דרך הקשיים הלוגיסטיים של עבודה בין שני קירות תוחמים שמס' הפתחים בהם הולך ומצטמצם עם התקדמות הפרוייקט וכלה בטכניקה לבניית העוגנים שמשמשים לייצוב הקירות שתוחמים את הרצועה של מסילות הרכבת. בתחילת הסיור כמובן שעלתה השאלה על הרמפה התלולה שנמצאת בסמוך לתחנת ההגנה. מסתבר שהשיפוע של הרמפה הוא 2.8% ולדברי דרור לא צפויה בעיה לרכבות הקיימות של ר"י לעלות את הרמפה, גם אם הטיפוס יהיה איטי יחסית. לגבי לבלום בירידה לעומת זאת... כאן מדובר בבעיה יותר רצינית. יותר מכך, מסתבר שהעליה לכיוון הרמפה צפויה להתחיל כבר במרכז הרציף המזרחי של תחנת ההגנה על מנת לתת לרכבת עוד כמה מטרים להתחיל את העלייה. עוד עלתה השאלה שחוזרת ונשאלת פה לגבי גובה הרציפים של התחנות (כתוצאה מפדיחת מדרגת הסימנסים). הובטח לנו שכל הרציפים בקו נבנו בגובה אחיד לפי התקן של רכבת ישראל. הסיבה שבגללה כיום לא כל הרציפים בגובה אחיד היא פשוט העוול ההיסטורי של תקופה שבה לא היה קיים התקן לגובה רציפים וחלקם נותר בגובה לא תיקני עד היום... לדברי דרור, החיבור של תחנת ההגנה לרצף של המסילות בכיוון דרום ייעשה ככל הנראה רק בשלב הסופי של העבודות מכיוון שחיבור של המסילות יגרור השבתה של המסילה הרביעית בתחנת ההגנה שמהווה כיום את צוואר הבקבוק לכל הקווים שמגיעים לת"א. העיכוב בחיבור התחנה לקו יגרום לקשיים לוגיסטיים בהקמת הקו כמו למשל היעדר האפשרות להכניס ציוד מכני הנדסי שמשמש את הרכבת להנחת מסילות ויישורן במקומות אחרים כמו מבטשה, מנוף מסילתי, קרונות חצץ קרונות משא ועוד. הפתרון שמסתמן הוא ככל הנראה הובלה של ציוד על משאיות לאתר העבודה והשארתו שם עד לתום העבודות וחיבור לרשת. הקשיים הלוגיסטיים הולכים וגדלים עם התקדמות הקו מכיוון שהרצועה שנשארת לתמרון של משאיות עם אדנים, משאיות עם חצץ וכדו' הולכת ונעשית צרה ומוגבלת וכתוצאה מכך הזמן הנדרש להנחת המסילות מתארך בהתאמה. לסיום, למרות כל מה שתואר למעלה תאריך היעד לפתיחת הקו (עם הפעלת לחץ לפתיחתו עד לתחנת יבנה) הוא עדיין אמצע 2011. החיבור לצומת פלשת צפוי להיות מוכן באמצע 2012. בתמונה המצורפת ניתן לראות את חניית קרונות הרבד בין שני מפלגים שנמצאים בשלבי הנחה שונים, ליד הגשר של 431 מעל לאיילון. דניאל, אתה מוזמן לתרום לשרשור מרשמייך מהסיור.
ומה הגובה התקני?
בקשר לרמפה..זה גם מה שרשמתי פה לפני כמה זמן וגם חישבתי את זה מבחינה תיאורטית, אנשים מזלזלים בבובו
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה