סיור עם מנהל פרוייקט קו הרכבת לראשון

מצב
הנושא נעול.

Rubim88

New member
זאת הבעיה כי אנשים לא יעזבו את הפרייבט לעולם!
אותם האנשים שמשתמשים היום באוטובוס ישתמשו מחר ברכבת זה יהיה ההבדל היחיד! חוץ מיזה שלאלפי אנשים לא תיהיה פרנסה ורובם הם אנשים קשיי היום שמתפרנסים יחסית בכבוד שום שיפור לא יהיה צר לי להגיד לכם אבל כולכם ילדים בראש שמתלהבים מרכבת. במדינה קטנה כמו שלנו לא צריך רכבות בכל הארץ! תשאירו לאנשים הפשוטים את הפרנסה!!
דווקא בגלל שהיא כל כך קטנה
ובתכלס אחת הצפופות בעולם, צריך רשת רכבות מפותחת.
 
זאת הבעיה כי אנשים לא יעזבו את הפרייבט לעולם!
אותם האנשים שמשתמשים היום באוטובוס ישתמשו מחר ברכבת זה יהיה ההבדל היחיד! חוץ מיזה שלאלפי אנשים לא תיהיה פרנסה ורובם הם אנשים קשיי היום שמתפרנסים יחסית בכבוד שום שיפור לא יהיה צר לי להגיד לכם אבל כולכם ילדים בראש שמתלהבים מרכבת. במדינה קטנה כמו שלנו לא צריך רכבות בכל הארץ! תשאירו לאנשים הפשוטים את הפרנסה!!
ודרך אגב אנשים כן עוזבים את הרכב הפרטי...
ואם תהיה בארץ מערכת יעילה של רכבות קלות, אוטובוסים מהירים ומערכת רכבות ארצית עם תחנות בעלות מיקומים אטרקטיבים אזי העזיבה של הפרייבט תהיה מהירה יותר. מה שכן ישנה עלייה בנסיעה בתח"צ על כל סוגיו, אף על פי ההתקדמות האיטית של פיתוחו בארץ.
 

443

New member
זאת הבעיה כי אנשים לא יעזבו את הפרייבט לעולם!
אותם האנשים שמשתמשים היום באוטובוס ישתמשו מחר ברכבת זה יהיה ההבדל היחיד! חוץ מיזה שלאלפי אנשים לא תיהיה פרנסה ורובם הם אנשים קשיי היום שמתפרנסים יחסית בכבוד שום שיפור לא יהיה צר לי להגיד לכם אבל כולכם ילדים בראש שמתלהבים מרכבת. במדינה קטנה כמו שלנו לא צריך רכבות בכל הארץ! תשאירו לאנשים הפשוטים את הפרנסה!!
תראה מה קרה במודיעין כשהגיעה הרכבת
אנשים, כולל אלה עם רכב חברה, עזבו את האוטו בבית (או בחניה לא חוקית ליד תחנת הרכבת) ועברו לרכבת. הצטמצמו פקקים על כביש 443 ועל כביש 1 ולמרבה הפלא, לא צומצמו האוטובוסים, רק יועלו במקצת. ועדיין בשעות הלחץ, ישנם עומדים גם באוטובוסים. אני בטוח שאם היו מוסיפים נסיעות לרכבת וגורמים לתדירות נורמלית יותר, היו נוסעים רבים יותר שבוחרים לסוע בתח"ץ.
 

אבישי ק

New member
זאת הבעיה כי אנשים לא יעזבו את הפרייבט לעולם!
אותם האנשים שמשתמשים היום באוטובוס ישתמשו מחר ברכבת זה יהיה ההבדל היחיד! חוץ מיזה שלאלפי אנשים לא תיהיה פרנסה ורובם הם אנשים קשיי היום שמתפרנסים יחסית בכבוד שום שיפור לא יהיה צר לי להגיד לכם אבל כולכם ילדים בראש שמתלהבים מרכבת. במדינה קטנה כמו שלנו לא צריך רכבות בכל הארץ! תשאירו לאנשים הפשוטים את הפרנסה!!
ממש לא נכון, דוגמא אישית.
אני וגם מרבית החברים שלי לא נוסעים באוטובוסים, אלא ברכב פרטי. עם התפתחות הרכבת מצאתי את עצמי יותר ויותר נוסע עם הרכבת, וגם את מי שאני מכיר. עוזב את הרכב לרכבות, ומשלים את הנסיעה באוטובוס. מה לעשות, אוטובוסים לא נוחים לנסיעות ארוכות.
 

luckydude

Active member
תגידו את זה לכל נהגי האוטובסים שיפוטרו מעבודה
הכל טוב ויפה אבל זה יבוא על חשבון מאות אם לא יותר נהגי אוטובוס שלא תיהיה להם פרנסה בגלל הרכבת, לכל דבר טוב יש גם דבר רע וזה יהיה מאוד רע.
מה לעשות, זה המחיר שצריך לשלם עבור הקידמה
ולא רק בגוש דן. בעוד שנה וחצי כשייסתיים שדרוג הקו הרכבת לבאר שבע הניחוש שלי הוא שזה יוביל להפחתה של לפחות 50% בכמות האוטובוסים מתל אביב לבאר שבע.
 
מה לעשות, זה המחיר שצריך לשלם עבור הקידמה
ולא רק בגוש דן. בעוד שנה וחצי כשייסתיים שדרוג הקו הרכבת לבאר שבע הניחוש שלי הוא שזה יוביל להפחתה של לפחות 50% בכמות האוטובוסים מתל אביב לבאר שבע.
ומנגד סביר שיהיה גידול באוטובוסים האיזוריים
זאת מכיוון שיהיה קל יותר להגיע לב"ש ומכאן שגם קל יותר להגיע לסביבתה, לעבודה, ללימודים ולמגורים.
 

easylivin

New member
ומנגד סביר שיהיה גידול באוטובוסים האיזוריים
זאת מכיוון שיהיה קל יותר להגיע לב"ש ומכאן שגם קל יותר להגיע לסביבתה, לעבודה, ללימודים ולמגורים.
אפילו, יותר מסביר אלא די בטוח
שיהיה גידול בשימוש באוטובוסים. זה קרה בעשרות מדינות שונות לגמרי, עם מנטאליות ורמת חיים שונה, וזה יקרה גם במדינת ישראל הכל-כך מיוחדת במינה.
 

bigrb

New member
מה לעשות, זה המחיר שצריך לשלם עבור הקידמה
ולא רק בגוש דן. בעוד שנה וחצי כשייסתיים שדרוג הקו הרכבת לבאר שבע הניחוש שלי הוא שזה יוביל להפחתה של לפחות 50% בכמות האוטובוסים מתל אביב לבאר שבע.
אני מקווה שאם זה יקרה
האוטובוסים בקווים הישירים ת"א - ב"ש שיחסכו יומרו בקווים ישירים מראשל"צ לב"ש. זה יהיה די אבסורד שזמן הנסיעה מב"ש לראשון (שהיא גאוגרפית יותר קרובה) יקח פי 2 זמן מאשר הנסיעה מב"ש לת"א, כנ"ל בכיוונים ההפוכים.
 

amirv

New member
תגידו את זה לכל נהגי האוטובסים שיפוטרו מעבודה
הכל טוב ויפה אבל זה יבוא על חשבון מאות אם לא יותר נהגי אוטובוס שלא תיהיה להם פרנסה בגלל הרכבת, לכל דבר טוב יש גם דבר רע וזה יהיה מאוד רע.
כיום זה לא נכון
אגד מסיעה היום אותה כמות נוסעים ואף יותר ממה שהסיעה לפני 8 שנים, וזאת למרות הויתור על 25% מנפח הפעילות שלה ולמרות העליה בנוסעים ברכבת. ההסבר לכך הוא כנראה המחסור שהיה בהרבה קווים, כשהתפנו לאגד אוטבוסוים, היה לה אי]פה לשים אותם כדי לשפר את השירות, כתוצאה מכך קיבלנו קווים תדירים יותר וטובים יותר שבתורם משכו עוד נוסעים. מכאן שלא היה צורך לפטר נהגים מאחר שהרכבת היא אמצעי משלים, שבתורו עוזר גם להגדלת הנוסעים באוטבווסים (אבל בנסיעות יעילות יותר עם אופי מקומי יותר) כל עוד נמשכת מגמת הגידול בכמות הנוסעים (כבר 6 שנים רצוף) אין בעיה של פיטור נהגים, להיפך, חסרים נהגים בשוק ולראיה המודעות של אגד שמנסות לגייס נהגים.
 

amit1270

New member
סיור עם מנהל פרוייקט קו הרכבת לראשון
התווסף חומר מעניין לשרשור.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה