שרשור שאלות לאירוח 16.11

אורחת לרגע רוצה לשאול שאלה

אני הרבה זמן כבר לא ישנה כי הרבה דברים מדירים את שנתי כבר הרבה שנים אבל ב שש שנים האחרונות חלו אצלי שינוים רבים בין היתר מוות של אמא שסמוך ללידתה של בתי הבכורה , סגירת עסק , כרגע איני מועסקת ולצערי לא זכאית לדבר מהמדינה בנוסף מחפשת עבודה וקשה לי למצוא בגלל שאני לא ממקוצעת אשמח לקבל טיפים לשינה טובה.
 
טיפים לשינה טובה

שלום לך, החשוב ביותר - ללמוד טכניקות הרפייה שונות כדי להוריד את מידת המתח הנפשי לפני השינה. עוד - חפשי במנועי חיפוש את המונח "היגיינת שינה" ובאנגלית "sleep hygiene". בהצלחה.
 
שלום לד"ר... אני לא יודע אם שאלתי

קשורה בעניין, אבל עד כמה גביהה/ צמיחת הגוף קשורה בשינה ? ובעזרת מה אני יכול לייעל את עניין הגביהה בשינה?
 
שינה וגובה

שלום, הורמון הגדילה מופרש בעיקר בשלבי השינה העמוקה, בשליש הראשון של הלילה. כנראה אינך יכול ליעל את הגביהה דרך השינה אבל בכל מקרה כדאי ייעוץ אנדוקרינולוגי. בברכה.
 

yacobis

New member
שינה

שלום רב, מאז שאני זוכרת את עצמי אני תמיד קמה עייפהץ חברים שישנו אתי מספרים שאני זזה המון, ושיש לי מעין הפסקות נשימה. לאור זאת פניתי לרופא ובבדיקה במעבדת שינה נמצא: 20% שנת REM ו-22% שינה עמוקה, נחירות לסרוגין בעוצה חלשה, 36 היפופנאות בצפיפות RDI של 7 לשעה SAT תקינה, רישום גלי מוח וקצב לב תקינים. הומלץ לי ליטול כדורי קלונקס אך סרבתי. כמו כן רמות הזיכרון והריכוז שלי מתדרדרות יותר ויותר.אינני יודעת מה לעשות יותר ומיום ליום הדבר מחמיר ומפריע לפעילות היומיומית שלי. האם יש טעם להגיע אליכם? או שאולי ישנן המלצות אחרות
 

Incubusit

New member
יקיצה חנוקה

שלום, כשאני מתעורר בבוקר המבט הראשון שלי הוא לעבר הדלת [ המיטה גם ממוקמת לפניו] ברגע כשאני רואה את הדלת סגורה אני מרגיש מעיין חנק כזהלפעמיים בחזה אפילו עכשיו אני מרגיש את זה רק בגלל שאני מדבר על זה. למה זה?
 

עדי252

New member
שינת ייתר

דר' דליה שלום אני בן 25 וסובל מחרדות שגורמות לי להיות בקרת הבית ולא להתרחקהייתי בשיחות אצל פסיכולוג וזה המליצ לגשת לפסיכיטר והוא נתן טיפול paxxet xanax מה מה שקורה שאני ישן הרבה שעות מרגיש עייף אני ישן ביום וער בלילה ישן לפעמים 12 שעות . דרך אגב גם לפניי שלקחתי את הכדורים הייתי ישן הרבה. האם את מציעה שאבדק במעבדת שינה? או שיש לך הצעה אחרת פשוט השינה מנטרלת אותי תודה אלי
 

Goldfish1

New member
בעיות שינה אצל ילדה בת שנתיים

בתי בת השנתיים+ עדיין מתעוררת מס' פעמים בלילה (3-5). היא תמיד מתעוררת בבכי (עוד לפני שפתחה את העיניים). ברוב המקרים חוזרת לישון ולפעמים לוקח לה שעה עד שהיא נרדמת (לפעמים שותה חלב בכדי להירדם). לא הצלחנו לגמול אותה משתיית החלב במהלך הלילה והיא מחשיבה אצ הבקבוק כמוצץ. האם זו בעיית שינה? איך ניתן לגרום/לעזור לה לישון יותר טוב בלילה? (יש לציין שכבר ניסינו שיטות רבות...)
 
אמא שלי מוטרדת בעניין הבא:

"האם כדאי לישון צהרים או עדיף לוותר ולישון טוב בלילה? מה מומלץ?" תודה מראש.
 
שוב נוחרת ונוחרת

שלום ד"ר זה כמה שנים שאני נוחרת, בעבר הייתי אצל רופא והוא שלח אותי למעבדת שינה, אחרי כמה שנים שוב שלח אותי למעבדת שינה, לצערי מאד קשה להירדם ולישון במעבדה כמו שישנים בבית לכן כל התוצאות לפי דעתי לא היו אמיתיות. הרופא לא ראה חריגות גדולות בממיצאים. עד היום אני נוחרת ונוחרת בעלי אומר שאפילו חזק. יבש לי בגרון, אני עייפה מה אני עושה, אבקש את תגובתך לנושא. אני בת 49 לא שמנה. תודה
 
נחרות

שלום, יש אפשרות לבצע בדיקת שינה בבית (לפחות במכון בתל השומר). כדאי לחזור על בדיקה ביתית ולהגיע לאבחון. בברכה.
 

ilana amir

New member
הרגלי שינה

שלום בני בן 19 חוזר אל הבית בבסופי שבוע (חמיש שישי שבת)ער כל הלילה הולך לישון בבוקר נראה תמיד עיף האם צורת שינה זו לא תפגע בו ?
 
התעורריות ליליות ילדה בת 6

ביתי בת ה-6 מזה כ- 3 חודשים מתעוררת בלילות כ- 3-4 פעמים בלילה. בהתחלה כשהיתה מתעוררת היתה מדליקה את האורות , פחדה מן החושך וטענה שחולמת חלומות מפחידים על אריות חיות מפחידות וכו'. אמרתי לה שתדליק את האורות ותחזור לישון ואחרי תקופה מסוימת זה נרגע. לפני כשבועיים ראתה את הסרט שכחו אותי בבית ומאז מתעוררת כל לילה וטוענת שהיא חולמת על גנבים ומפחדת מגנבים (בסרט היו גנבים) היא מתעוררת ומאוד מפחדת . אם היא ישנה איתנו בחדר היא לא מתעוררת . לציין שעד גיל 5 היתה ישנה שינה מאוד עמוקה ולא התעוררה כלל.בנוסף, כשהיא מדליקה אור היא קצת נרגעת אבל עדיין מפחדת. מה לעשות איך לנהוג, אני מנסה להסביר לה שאנו גרים בקומה גובהה עם סורגים אך היא לא משתכנעת. אודה לתשובתך.
 

Incubusit

New member
יקיצה חנוקה

שלום, כשאני מתעורר בבוקר המבט הראשון שלי הוא לעבר הדלת [ המיטה גם ממוקמת לפניו] ברגע כשאני רואה את הדלת סגורה אני מרגיש מעיין חנק כזהלפעמיים בחזה אפילו עכשיו אני מרגיש את זה רק בגלל שאני מדבר על זה. למה זה? אני בתקופה טיפה רגישה איזה פעולות כדאי לי לעשות לפני השינה כי לפעמים קשה לי להירדם בגלל מה שעבר עלי ביום- אני מנהל יומן בו אני פורק את המתח אך לפעמים זה לא מספק, בנוסף אני צריך לקרוא ספר או להסתכל בתמונות נוף כדי להרגיע את המחשבות שרצות לי בראש, על מה שהיה ביום ואיך יכולתי לפתור אותם/מה הייתי צריך לעשות ממש מדמיין זאת בראש ולפעמיים מדבר את "משפט המחץ" שהיה אמור להישמע. אני יודע שאני צריך לשנות הרגלים אך איזה פעולות כדאי לי לעשות על מנת לישון בקלות? ולמה זה אני מתעורר עם הרגשת חנק בעבר למרות התקופות הקשות שהייתי כך זה לא קרה לי?
 

ITAYF

New member
../images/Emo140.gifעבודת משמרות - המשך

ד"ר שלום...בהמשך לתשובתך סדר המשמרות שלי הוא: 3 בקרים ( 06:30-1600), 3 לילות (23:30-07:00),יום חופש,3 אחה"צ (15:30- 24:00) ,יומיים חופש האם פעילות ספורטיבית סמוכה ללקיחת המלטונין ( שעתיים אחרי הפעילות) תקינה שוב תודה איתי
 
נוחיר חזק מאוד

אבקיש יעוץ אני נוחיר חזק מאוד גם אים אני סוגיר עניים לרגע א ני במכבי איך אני מקביל הפניה או פרטי טל ומחיר תודה
 
למעלה