הפרח

49דנה

New member
../images/Emo145.gif הפרח../images/Emo39.gif

פרח קטון בקע מבין עלי הכותרת יפהיפה ועדין בשלל צבעי פטוטרת, האדמה היתה עשירה ומלאת אוצרות אך הוא הפעוט חווה רק כאבים וצרות, השמש קפחה על ראשו וייבשה עלעליו הרכים הרוח כופפהו בצינה ושיברה סנסיניו הדקים, במאבקיו נגד כל רוחשי הרעה סביבו גדל וצמח ופריחתו הריחנית והיפה שובבה כל נפש תמה, כוחותיו הושקעו בהידור וגינדור תפארתו הקסומה אך בתוך גזעולו ניבע ונפער חלל גדול הצמא לתקווה, חללו המתייבש שאב לתוכו גם את כל יופיו ושפעתו והפרח המופלא וקסום הפך לקוץ יבש ודוקרני לאיטו, ורק ערבה בוכיה שאהבה והוקסמה מיופיו המיוחד שמרה לו חסד נעורים ואמונים - בשבילה היה ה´אחד´! היא סוככה עליו מפני השמש והרוח הכואבים ואהבה אותו כילד רך ועדין שזקוק לליטוף אוהבים, והפרח שהפך לקוץ חש את יופיו וקסמו מבעד לקוציו וראה עצמו משתקף בעיניה המתפעלות מנפלאותו המפצה,,, ,,, "וכאשר יענו אותו, כן ירבה וכן יפרוץ",,,
 

dadon1

New member
לטעמי כתוב לתפארה -אבל ----

בחלק הראשון של השיר ישנן שתי אמירות סותרות, או שלא הבנתי נכון- את מתיחסת לחוסר יכולתו לפרוח בגלל כל חורשי הרעות מסביב אבל מציינת שהוא פורח במלוא הדרו ושוב מציינת שהוא לא מצליח לפרוח ובתוכו הוא חלול ויבש, ואם בתוכו הוא משהו נדיר זן מיוחד- הפריחה צריכה להיות פנימית כי כך משתמע מהשיר בסוף, אניחושבת - רק דעתי- שאם תמקמי כל תיאור לגבי הפריחה או הנבילה במקום לפיסדר הררעיון שרצית להביע- הוא היה יוצא מוש- לם !!!! יישר כוח והמשך פריון יצירתי
 

קסנדרה*

New member
היי דנה.....

קראתי את הקטע בהתעמקות ומצאתי בו את המטאפורה שמצאתי, איני יודעת אם לה התכוונת. ובעניין הכתיבה. יש כמה שגיאות הראויות לתיקון. * פרח קטון בקע מבין עלי כותרת - עלי כותרת הוא הפרח עצמו, הביטוי אינו מדוייק כאן. * המילה פטוטרת אינה מתאימה לביטוי "בשלל צבעי פטוטרת" פטוטרת היא החלק הצר בעלה המחבר אותו לגבעול.(לדעתי הטעות נובעת מהרצון להגיע לחריזה). * לגבי הביטוי - "סנסניו הדקים" - סנסן הוא בסיסה של כפת התמר (והיא אינה דקה כלל) איני מוצאת איך היא משתלבת בשורה מבחינת המשמעות. לדעתי הקטע זקוק לעריכה ושכתוב. יש רעיון מצויין צריך רק לעבד אותו שוב. בהצלחה קסנדרה
 

dana 49

New member
תודה ../images/Emo39.gif

היי קסנדרה תודה על הערותייך כשאני כותבת אני בעיקר עסוקה בחווייה והמילים הן כלי הביטוי,,, לעיתים כנראה שוגה ונסחפת בעיקר למנגינה ולא למשמעות,, תודה וברכה דנה
 
למעלה