שנה אזרחית טובה לכולם(כולל שפרה). ולפרידה,
רשמתי חיבור קצרצר שמסכם את האידיאולוגיה שלי כפי שבאה לידי ביטוי עם ההזדהות שלי עם דמויות האח הגדול. ז'אנר הריאליטי הגדול בכל הזמנים(לדעתי, למרות שהמימוש שלו בישראל לוקה בכמה היבטים). בקצרה ובמילים פשוטות אדגיש שמדובר בנקודת מבט אחרת לגבי שאלת האי-שוויון הנצחית, ואני תולה את האשם במערכות התקשורת מכלל הצורות והסוגים בעולם, מפני שהן יוצרות "ערבוב" בין הגדרות שונות של אותן מושגים, בין קונפליקטים שונים, ובעצם ערבוב בין "טוב" ל"רע".(ההתייחסות ל"תקשורת" כאן היא דרך "ברי דעת", מילה שמתייחסת למשכילים בעלי יכולת השפעה(אליטיזם, כסף): איזה עולם מצחיק! איזה עולם מצחיק, כשאתה מתורבת, חפשי לעבוד כדי ללמוד כדי לעבוד, לחיות ולהתקדם, בעוד נפלת על פי חוק מספר1 בכלכלה, ואתה עוד חושב על שוויון... בעולם המצחיק, בו הגשמיות היא כורח מציאות, בעל הדעה הוא בעל המאה. בעולם המצחיק, בו בעל הדעה הוא בעל המאה, בעל הדעה הוא בעל התרבות. בעולם המצחיק, בו בעל הדעה הוא בעל התרבות, שעבורו הינה ברת חציה, ומערכת נהלים גמישה על פי נפח הכיס, הוא בעל כל ברי דעת, עד לשביעות הרצון. בעולם המצחיק, בו התרבות מכתיבה עליך להיות בר דעת לשביעות הרצון של בעל המאה, שחלילא תהי עליך כתובת "חסר תרבות", אתה חפשי לבחור בין אם ללמוד כדי לעבוד עבור בעל התרבות, או ללמוד כדי לחזק את שכבות המגן של בעל התרבות. בעולם המצחיק, בו בעל התרבות צריך את חלקנו מלוכדים מנומסים, מאופקים, ויפים, כדי להציג תמונה עם מסגרת יפה, שאחרים ייקנו, אך התמונה עצמה אינה כה יפה, מדוע המלוכדים ישתפו את האחרים בסוד הנורא ויבגדו בבעל התרבות? הרי בעל התרבות הוא בעל הדעה, והרי בעל הדעה הוא בעל ברי הדעת, כולל את אלו שבתודעת הכלל, והרי הכלל הוא הקובע, לכן בעל הדעה כבעל המאה כבעל התרבות כבעל ברי הדעת כבעל הכלל עשוי להעניש בחומרה את המלוכדים המנומסים, על פי חוקי הגשמיות, בנידוי חומרי, דהיינו, הוא לא צריך אותך יותר, ובנידוי רגשי, דהיינו, אתה לא מתורבת מספיק כדי להבין את נחיצות שביעות רצונו. בעולם המצחיק, בו בעל התרבות הוא בעל ברי הדעת, ברי הדעת ברי דעת שנגזרת מהדעת של בעל התרבות, שכדלהלן, הוא בעל הדעה, והרי בעל הדעה יודע את שנגזרותיו אינם יודעים, ונגזרותיו יודעים לשביעות בעל הדעה, וכך גם נגזרותיהם, מכאן קיבלת רב-צורתיות אנושית, והרי היכן הערכים הבסיסיים אותם הכרנו, דהיינו, יושרה ואמת? הרי בדינמיקה שדלהלן, הרצוי יהי המצוי והמצוי עשוי שלא להיות רצוי, וככל שקרוב אתה לבעל המאה, קרוב אתה להשליט את הרצוי לשביעות רצונו ורצונך. בעולם המצחיק, אתה חושב על תרבות כעל ערכים, אך בעל התרבות יודע שהיא חבילת מדים עבורך, כדי שלא תתהדר בחליפה שלך. בעולם המצחיק, בעל התרבות כבעל הכלל, ייתן לך את החופש לבחור בין 2 אפשרויות: לעשות מרצון או מחוסר רצון, רק כדי שתרגיש חפשי והווה אומר, דמוקרטיה! בעולם המצחיק, אתה חפשי להיות עצמאי כל עוד אתה יודע שקליקת בעלי הדעה, ברי הדעה והכלל, רוצים שתשמר את ערכי התרבות כלהגדרתם. בעולם המצחיק, לאחר שהצתרפת לקליקה הרחבה ביותר הזו, בדרגת עצמאי מתחיל, תוכל לגלות משאבים מסוגים מגוונים, כמו משאבי אנוש הנכללים בקטגורית חסר המאה, בהם תשתמש לשביעות רצונך כעצמאי ולשביעות רצונו של בעל התרבות. בעולם המצחיק, ברי הדעת(גופים או אנשים שמשפיעים בתודעת הכלל), הם ישפרו את המכניזם של התרבות הארגונית, לשביעות רצונו של בעל התרבות. בעולם המצחיק, היופי והאסטטיקה ובעצם כל מה שמעורר רגש מיידי, הם מאפייני תרבות חשובים, כפי שהוכתב ע"י בעל התרבות, והרי לא יפה להיות שקרן זה מעורר רגש שלילי, אבל צריך לשקר כדי לרצות את בעל התרבות ועדרו, אז קוראים לזה מנומס. והרי לא יפה להתנהג בצביעות, אז קוראים לזה איפוק והסברת פנים. אזי כיצד נוכל להודות שהתרבות המערבית מכתיבה לנו להיות שקרנים וצבועים שדוגלים בעבדות, מלחמות וקונפליקטים בכל רובד אפשרי, וקיצורי דרך בחשיבה כדי להעלות את כל חסרי התרבות הבוטים המנוולים על גרדום הקפיטליזם!! ואתה עוד חושב על שוויון... אולי זה הזמן לפתוח צוהר לעולם אחר? עולם בו כולם בעלי מאה, וברי דעת, אין בעלי תרבות ואין בעלי דעה, ותרבות לא תהיה מבוססת על תרבות ארגונית, שעליה מבוססת החברה המערבית, אלא מבוססת על ערכי החכמים שמלפני דורות מעצבים תפיסות חברתיות. מחכמי תלמוד ומדרש, פילוסופים ביוון ורומא עד לאקדמאים רבים בני ימנו, שמדגישים את היושרה, הפתיחות, המלוכדות,החמלה, והיצירתיות כאמצעי לסיפוק רוחני, כמאפייני תרבות בסיסיים ראויים, שמהם ניתן לאזן לפי תזמון לסובלנות ואיפוק מתוך סולידריות אמיתית ולא מתוך הצורך ליצור מניפולציה כדי למכור מצג שווא, מתוך רגשות של סלידה ניכור או שנאה. לסיכום. שפרה ברת דעת. בובליל חסר תרבות. כל החומרים 24 שעות נמצאים אצלי, חלקם קודדו למחשב, חלקם עדיין בקלטות שקיבלתי. מי שרוצה לראות צחוקים, "קטעי דרבן", קטעי סריגה, הגיגים של יוסי שמנוסחים אלטרנטיבית מספרי פסיכולוגיה ורוחנות(לא רק הפתגמים), קטעי הסתה והתרסה של שטרית ורשל"צ, וכו', לפנות אלי למייל. שנה אזרחית טובה וכל טוב.