התעוררות

מצב
הנושא נעול.

אורי404

New member
אכן קיימים שתי הקטגוריות הנ"ל

יש אוטובוסים לכל קטגוריה: נמוך רצפה או כניסה
הכל תלוי במה אתה רוצה להזמין.
אכן קיימים שתי הקטגוריות הנ"ל
אבל חלק גדול מהן הו נמוכי כניסה. נכנסו כאמור באישור מיוחד לאשכול אשקלון-קרית גת ומשם זה יתפתח לאזורים נוספים.
 

yehuda7K

New member
האם יתכן " נמוך רצפה לכל אורכו"?

אני חושב, שזה קיים בישראל
אם אני לא טועה, חלק מחברות התחבורה הציבורית מבצעות ליסינג תפעולי. לא צריך ללכת רחוק על סוג מתלה או בלמים. שים לב לאוטובוסים עירוניים. חלק גדול מהם אינו נמוך רצפה לכל אורכו, אלא נמוך כניסה עם מדרגות בחלק האחורי. התחילו להכניס אוטובוסים נמוכי כניסה. אבל תחילה "אגד תעבורה" בקשו אישור להפעלת אוטובוסים נמוכי כניסה באשכול אשקלון-קרית גת. בהמשך הזמן מפעילים נוספים הכניסו אוטובוסים נמוכי כניסה, כולל "אגד תעבורה" באזורים נוספים (אשדוד ונתניה). מצב זה בשימוש עירוני יוצר בעיה בקרב אוכלוסיית הקשישים, שהיא כידוע חלק לא מבוטל מנוסעי האוטובוסים.
האם יתכן " נמוך רצפה לכל אורכו"?
הלא באחורי האוטובוס הרצפה חיבת להיות מוגבהת מכיון שהמנוע שם. האם תוכל להבהיר את "מצב זה בשימוש עירוני יוצר בעיה בקרב אוכלוסיית הקשישים" ? יהודה
 
נמוך רצפה בכל אורכו - כמו בסקניות של אגד

האם יתכן " נמוך רצפה לכל אורכו"?
הלא באחורי האוטובוס הרצפה חיבת להיות מוגבהת מכיון שהמנוע שם. האם תוכל להבהיר את "מצב זה בשימוש עירוני יוצר בעיה בקרב אוכלוסיית הקשישים" ? יהודה
נמוך רצפה בכל אורכו - כמו בסקניות של אגד
או הוולבו B7L, בהם המנוע עומד. שימוש בנמוכי כניסה מקשה מאוד על קשישים, בשל 2 המדרגות מאחורי הדלת האחורית.
 

cwen

New member
בעולם מושלם הם לא מגיעים לשם

נמוך רצפה בכל אורכו - כמו בסקניות של אגד
או הוולבו B7L, בהם המנוע עומד. שימוש בנמוכי כניסה מקשה מאוד על קשישים, בשל 2 המדרגות מאחורי הדלת האחורית.
בעולם מושלם הם לא מגיעים לשם
כי הם פשוט מתיישבים מלפנים. אבל אנחנו לא בעולם מושלם, ולפעמים גם כשכל הצעירים מפנים בהתלהבות את המקום שלהם, עדיין אין מקום מלפנים כי כל המושבים תפוסים. חוץ מזה - לדעתי נמוכי הכניסה האלה מסוכנים! כל פעם שאני על אחד כזה אני מתיישבת מאחור (כדי שהקשישים יוכלו להתיישב מלפנים) וכשאני קמה לרדת, אני ממש מפחדת ליפול במדרגות אם הנהג יתן ברקס חזק מדי.
 

yehuda7K

New member
בוולבו המנוע העומד מקטין את כמות הכסאות

נמוך רצפה בכל אורכו - כמו בסקניות של אגד
או הוולבו B7L, בהם המנוע עומד. שימוש בנמוכי כניסה מקשה מאוד על קשישים, בשל 2 המדרגות מאחורי הדלת האחורית.
בוולבו המנוע העומד מקטין את כמות הכסאות
לפי ויקיפדיה. http://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_B7L כלומר האוטובוס פחות כלכלי. האם לא עדיף אוטובוס שהוא נמוך רצפה לרוב אורכו ולא לכל אורכו ? לעומת זאת בסקניה נמוך הרצפה (כמו בציור המצורף) , הרצפה לא ב 100% נמוכה, שהרי הספסל האחורי והרצפה שלו מוגבהים. אבל כמובן שבקירוב ניתן לקרוא לו כך. יהודה
 
היום ההבדלים הטכניים מזעריים ומה שכתבתי על

כן, ליסינג תפעולי של אוטובוסים הגיוני גם בארץ
בהחלט מסכים איתך. עם זאת, הגישה מעודדת שמרנות טכנית. מסוף כרמלית ציין קודם הבדלים בין יצרני שלדות, למשל מתלה קדמי או סוג הבלמים (תוף או דיסק). אך אם רק המחיר של חבילת הליסינג התפעולי קובע, המתחרים יקצצו ויבחרו בפתרון הזול, גם אם לדוגמא מרחק הבלימה יתארך או הנסיעה תהיה פחות רכה. יהודה
היום ההבדלים הטכניים מזעריים ומה שכתבתי על
המתלים והבלמים כבר לא אקטואלי היום. כולם באותו סטנדרט. ולמיטב ידיעתי ישנם מפעילים אשר משתמשים בליסינג.
 

mister K

New member
ליסינג על אוטובוסים כבר קיים בארץ.

כן, ליסינג תפעולי של אוטובוסים הגיוני גם בארץ
בהחלט מסכים איתך. עם זאת, הגישה מעודדת שמרנות טכנית. מסוף כרמלית ציין קודם הבדלים בין יצרני שלדות, למשל מתלה קדמי או סוג הבלמים (תוף או דיסק). אך אם רק המחיר של חבילת הליסינג התפעולי קובע, המתחרים יקצצו ויבחרו בפתרון הזול, גם אם לדוגמא מרחק הבלימה יתארך או הנסיעה תהיה פחות רכה. יהודה
ליסינג על אוטובוסים כבר קיים בארץ.
למשל מטרופולין שמחזיקה אוטובוסים בליסינג. אז אמנם הצי שלה חדש ברובו, אך הוא כולל דגמים זולים ונחותים כמו וולבו B9R או דגמים חלשים כמו וולבו B7R. כנראה משום שאלו היו האופציות הכי זולות. גם תחזוקת האוטובוסים שם היא ברמה ירודה מרמת התחזוקה באגד ובדן, כיאה לליסינג תפעולי.
 

אורי404

New member
אולי יתרון בחיסכון בדלק

ליסינג על אוטובוסים כבר קיים בארץ.
למשל מטרופולין שמחזיקה אוטובוסים בליסינג. אז אמנם הצי שלה חדש ברובו, אך הוא כולל דגמים זולים ונחותים כמו וולבו B9R או דגמים חלשים כמו וולבו B7R. כנראה משום שאלו היו האופציות הכי זולות. גם תחזוקת האוטובוסים שם היא ברמה ירודה מרמת התחזוקה באגד ובדן, כיאה לליסינג תפעולי.
אולי יתרון בחיסכון בדלק
הB7R אמנם חלשים. אבל אולי היתרון מנגד הוא חיסכון בדלק. .
 
הצחקת לי את השפיץ, אנדי גיסנו:

הסיטארו לא שונה איכותית מה-NL או הסקאניה
או כל יצרן אחר. ההבדלים קטנים מאוד ולכן לא שווה לשלם הרבה מאוד כסף על אוטובוס שנותן לך אותה תמורה. מעבר לכך, אפילו ידוע שהסיטארו לא חף מבעיות... הייתה פעם אגדה אורבנית שמרצדס הכי טוב. זה נגמר.
הצחקת לי את השפיץ, אנדי גיסנו:
אין לך נתונים על מס' האוטובוסים מדגמי מרצדס השונים הנוסעים בגרמניה עצמה !!! והם הרוב המכריע שם ! פרסמתי נתון מדוייק לגבי גרמניה בעבר כאן בפורום ומחר אבקש את הנתון הנוכחי מהגרמנים. מעניין לציין עובדה נוספת שצויינה כבר בעבר: מהנדסים עורקים ממאן למרצדס, בה הם מקבלים שכר גבוה יותר ומוסרים מידע לגבי הייצור במאן... באופן אישי אני מכיר אחד כזה ואף נפגשתי איתו בגרמניה. אחרי 10 דקות של ראיון, אתה מבין שמאן עדיין "סנדלרים" לעומת המקור האחד והיחיד....
 

אורי404

New member
יש דברים שונים בשיקולים

מה היו השיקולים הנכונים האלה?
יש דברים שונים בשיקולים
"אגד" עדיין רוכשים מרצדס בינעירוניים. רב הבינעירוניים הם "דאף" בגלל שותפות של "אגד" ויבואן דאף בבעלות חברת הבת "אגד תעבורה". בעירוניים, ככל הידוע לי אין נמוכי רצפה על-גבי שלדות, אלא מוגמרים בלבד. ב"אגד" וב"דן" (ולמעשה גם ברב חברות התח"צ האחרות) הרב המוחלט של האוטובוסים הוא מורכבים. אגב, בתקופה ש"אגד" רכשו בינעירוניים, שאינם מרצדס לא היה ממש טוב. שלדות המאן 18-350 נחשבו נחותות, בהשוואה לשלדות המרצדס וכך גם הוולוואים B10B ו-B12B. השיפור החל עם כניסת המרצדס OC500 החל מסוף שנת 2004/תחילת 2005.
 

yehuda7K

New member
מדוע "אין נמוכי רצפה על-גבי שלדות"?

יש דברים שונים בשיקולים
"אגד" עדיין רוכשים מרצדס בינעירוניים. רב הבינעירוניים הם "דאף" בגלל שותפות של "אגד" ויבואן דאף בבעלות חברת הבת "אגד תעבורה". בעירוניים, ככל הידוע לי אין נמוכי רצפה על-גבי שלדות, אלא מוגמרים בלבד. ב"אגד" וב"דן" (ולמעשה גם ברב חברות התח"צ האחרות) הרב המוחלט של האוטובוסים הוא מורכבים. אגב, בתקופה ש"אגד" רכשו בינעירוניים, שאינם מרצדס לא היה ממש טוב. שלדות המאן 18-350 נחשבו נחותות, בהשוואה לשלדות המרצדס וכך גם הוולוואים B10B ו-B12B. השיפור החל עם כניסת המרצדס OC500 החל מסוף שנת 2004/תחילת 2005.
מדוע "אין נמוכי רצפה על-גבי שלדות"?
הנה יש שלדות של נמוכי רצפה . http://www.volvobuses.com/bus/globa...s/Volvo B7R Low Entry/Pages/Introduction.aspx ראה גם תמונה מצורפת. השבחים על מרצדס ראוים לבדיקה. גם אם מרצדס טובים יותר, יתכן כי עדיף לשלם הרבה פחות על שלדה של יצרן אחר, גם במחיר של ירידה זעירה(?) באיכות. האם תוכל לפרט יותר מה לא טוב בשלדות המאן והולבו שהזכרת? יהודה
 

אורי404

New member
תגובה

מדוע "אין נמוכי רצפה על-גבי שלדות"?
הנה יש שלדות של נמוכי רצפה . http://www.volvobuses.com/bus/globa...s/Volvo B7R Low Entry/Pages/Introduction.aspx ראה גם תמונה מצורפת. השבחים על מרצדס ראוים לבדיקה. גם אם מרצדס טובים יותר, יתכן כי עדיף לשלם הרבה פחות על שלדה של יצרן אחר, גם במחיר של ירידה זעירה(?) באיכות. האם תוכל לפרט יותר מה לא טוב בשלדות המאן והולבו שהזכרת? יהודה
תגובה
יש וולוו בשלדות נמוכות רצפה. אבל אני לא בטוח, שמוצעות שלדות אלה בתוצרת מרצדס. אם אני לא טועה, הם מיוצרים מוגמרים בגרמניה ובטורקיה. לגבי מחיר - בבינעירוניים אין ממש הבדלי מחירים. תלוי בתקופות. היו גם תקופות, שהמרצדס OC500 הבינעירוני היה במחיר נמוך מיתר היצרנים. לא יודע מהם המחירים של העירוניים. עובדה, שבחו"ל הם לא נדירים ואף נפוצים. כנראה, אין ממש הבדלי מחירים. זה לא, שהמאנים או הוולוואים הבינעירוניים החדשים לא טובים. פשוט מרצדס עדיף. כנוסע תוכל להבחין בנוחות הנסיעה. האוטובוס לא קופץ או מתנדנד בכבישים ואילו מרצדס מסתדר טוב יותר עם הכבישים, כולל כבישים באיכות ירודה יותר. האחיזת כביש עדיפה בעיקולים ומעניקה מן תחושת ביטחון לנהג ומאפשרת לנסוע במהירות גבוהה יותר. אמינות (הן בבינעירוניים והן בעירוניים הישנים, כמו הO405 הישנים ב"אגד") - בין היתר אורך חיי מנוע ארוך יותר. חלק מהמרצדס O405 הם עם המנוע המקורי ונוסעים היטב. לשם השוואה המאנים EL (אוטובוסים עם מדרגה אחת) כבר עייפים. כולל הדגמים היותר מאוחרים, שהיו עם נהגים קבועים. היתרונות, שכתבתי במרצדס מתייחסים בעיקר לבינעירוניים הישנים והחדשים ולעירוניים הישנים. אני פחות מכיר טוב את הסיטארו. אגב, גם בתחום המסחריות, מרצדס קוצרים מחמאות ונחשבים לעדיפים.
 
נכון לעכשיו אגד לא רוכש שום אוטובוס בינעירוני

יש דברים שונים בשיקולים
"אגד" עדיין רוכשים מרצדס בינעירוניים. רב הבינעירוניים הם "דאף" בגלל שותפות של "אגד" ויבואן דאף בבעלות חברת הבת "אגד תעבורה". בעירוניים, ככל הידוע לי אין נמוכי רצפה על-גבי שלדות, אלא מוגמרים בלבד. ב"אגד" וב"דן" (ולמעשה גם ברב חברות התח"צ האחרות) הרב המוחלט של האוטובוסים הוא מורכבים. אגב, בתקופה ש"אגד" רכשו בינעירוניים, שאינם מרצדס לא היה ממש טוב. שלדות המאן 18-350 נחשבו נחותות, בהשוואה לשלדות המרצדס וכך גם הוולוואים B10B ו-B12B. השיפור החל עם כניסת המרצדס OC500 החל מסוף שנת 2004/תחילת 2005.
נכון לעכשיו אגד לא רוכש שום אוטובוס בינעירוני
האגודה עתידה לבחור בקרוב את הספק. היתרון היחיד שהיה למרצדס O404 מול ה-A51 של מ.א.ן היה מתלים נפרדים לעומת סרן קשיח מקדימה, כנ"ל לעומת וולבו אולם לזה היו גם בלמי תוף ולא דיסק כמו לשאר. וולבו B12B לא נופל מרמת ה-O404 ו-OC500 (למעט נטייה מסתורית להידלק).
 

mister K

New member
אין מה להשוות בין מרצדס O404 למאן A51.

נכון לעכשיו אגד לא רוכש שום אוטובוס בינעירוני
האגודה עתידה לבחור בקרוב את הספק. היתרון היחיד שהיה למרצדס O404 מול ה-A51 של מ.א.ן היה מתלים נפרדים לעומת סרן קשיח מקדימה, כנ"ל לעומת וולבו אולם לזה היו גם בלמי תוף ולא דיסק כמו לשאר. וולבו B12B לא נופל מרמת ה-O404 ו-OC500 (למעט נטייה מסתורית להידלק).
אין מה להשוות בין מרצדס O404 למאן A51.
בניגוד לעירוניות של מאן, ה-A51 הבינעירוניות נחשבים באגד לכישלון חרוץ. רוב הנהגים באגד לא מפסיקים לקלל את הדגם הזה. ואגב, באגד כבר מתוכנן רכש מצומצם יחסית של בינעירוניות לשנת 2012. עדיין לא צוין אם יהיה מדובר במרצדס או דאף.
 

Royal Tiger

New member
לא מרצדס ולא דאף , סקניה כ- 80 יח'

אין מה להשוות בין מרצדס O404 למאן A51.
בניגוד לעירוניות של מאן, ה-A51 הבינעירוניות נחשבים באגד לכישלון חרוץ. רוב הנהגים באגד לא מפסיקים לקלל את הדגם הזה. ואגב, באגד כבר מתוכנן רכש מצומצם יחסית של בינעירוניות לשנת 2012. עדיין לא צוין אם יהיה מדובר במרצדס או דאף.
לא מרצדס ולא דאף , סקניה כ- 80 יח'
 
לא הספיק דגם הנפל V8-145 ? כנראה ש

לא מרצדס ולא דאף , סקניה כ- 80 יח'
לא הספיק דגם הנפל V8-145 ? כנראה ש
שבאגד כבר שכחו את הסקניות ממודל 1973-4 עד 1976... התירוץ של מנוע שונה, מרכב שונה, תקופה שונה לא עובר.....ראינו את הכישלון הנוראי של סקניה בירושלים וראינו את הבעייתיות של הדגם העירוני הלא מוצלח בחיפה...אתה אולי קרוב לצלחת אבל בהחלט לא יודע הכל. ולמען האמת נאמר שהמוצרים של "מאן" עולים על "סקניה". טוב שלא בחרו ב-"שוסונים" ממודל 2013....
כנראה ש- 254 השוסונים שהיו בישראל, לא הספיקו כדי להבין אחת ולתמיד שלא רוכשים שום מוצר חוץ ממרצדס.....כן, כן, אני יודע שנהגת על מרצדס, ולבטח יהיו לך השגות, אך 50 כמוך לא ישכנעו אף אחד שיש פריט טוב יותר ממרצדס O305 הגרמני המוגמר בלבד, ואולי 500 נהגי אגד (שלפחות עם מס' כזה דיברתי) שהדבר הטוב ביותר שיכול היה לקרות להם הוא מרצדס O305 גרמני טהור-מוגמר ממודל חדיש. (ברור שזה לא יקרה כי הוא לא נמוך רצפה...מצידי שיגביהו את המדרכות...
). האיכות של שנת 1980 לא חזרה, לבטח לא הזריזות של ה-O305 המוגמר ורמת הגימור שלו שכל אוטובוס ממודל 2012 יכול רק לקנא בחבר הותיק והמוקפד משנת 1980...הדגם המעולה הזה הגיע ארצה לראשונה ביום 13.05.1973 כאשר 666-226 היה הראשון בכל הארץ והוכנס לשרות ביום 13.06.1973 כחודש בדיוק לאחר הגעתו באוניה. הפריקה של 666-226 עד 666-229 תועדה ע"י אדם יקר.
 
הנה משהו בשבילך - נקי ויפה, מוכן לנסיעה------

לא מרצדס ולא דאף , סקניה כ- 80 יח'
הנה משהו בשבילך - נקי ויפה, מוכן לנסיעה------
תאריך הארוע שמור במערכת וגם הפרטים. מדובר כמובן בארוע פח"ע. ללא שום קשר - סיימנו סוף סוף להעלות לקבצי PDF את כל מצבת האוטובוסים באגד בין השנים 1945-1992. דפי הרישוי הגדולים החלו להופיע רק בשנת 1992 ובשנים האחרונות הם מגיעים כבר כקבצי PDF אינסטנט ללא חוברות עם דפים מחוררים גדולים ומסורבלים כנהוג מאז 1992.
 
מאן ו-וולוו לא ישתתפו בהליך הסופי

נכון לעכשיו אגד לא רוכש שום אוטובוס בינעירוני
האגודה עתידה לבחור בקרוב את הספק. היתרון היחיד שהיה למרצדס O404 מול ה-A51 של מ.א.ן היה מתלים נפרדים לעומת סרן קשיח מקדימה, כנ"ל לעומת וולבו אולם לזה היו גם בלמי תוף ולא דיסק כמו לשאר. וולבו B12B לא נופל מרמת ה-O404 ו-OC500 (למעט נטייה מסתורית להידלק).
מאן ו-וולוו לא ישתתפו בהליך הסופי
של המכרז וגם לא סקניה. חבל על הויכוח: המכרז יהיה בין דאפ למרצדס כאשר תתבצע רכישה של שנייהם אם זה עדיין לא ברור...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה