התעוררות

מצב
הנושא נעול.

The Guardian17

New member
ברגע ש

התעוררות

10 שנות תכנון, 200 מיליון שקל, ואלפי נוסעים מאוכזבים http://www.themarker.com/dynamo/cars/1.1615388
ברגע ש
יבטלו את הכרטוס אצל הנהג (לא ברור למה אני צריך לטעון את הרב קו אצל הנהג, אם אפשר יהיה לעשות זאת במקום אחר), זמני ההמתנה יתקצרו. כדאי למשרד התחבורה לבדוק כמה זמן לוקח לנהג לטעון כרטיס רב קו ב-50 ש"ח, למשל. לפעמים זה יכול להגיע לדקה שלמה שהאוטובוס עומד במקום ולא נוסע. להכפיל במספר הנוסעים שמשלמים במזומן, והופ... אחלה תוצאה. נקודה נוספת - החזרת המפרקיות הינה הכרחית בשעות השיא. למה בכל אירופה זה עובד, ופה דווקא לא?..
 

אורי404

New member
אתה יודע יותר על זה?

עוד מעט יש מכרז והם צריכים להיראות טוב.
אתה יודע יותר על זה?
אם הבנתי נכון רק יצאו מכרז חשמונאים (רמלוד-מודיעין) ומכרז נתניה-חדרה. אילו עוד מכרזים (אם בכלל) צפויים לצאת? לי יש הרגשה, שגם אם לא ייצא מכרז על בקעת אונו ו/או ראש העין-פתח תקווה ו/או עפולה-בית שאן, יהיו מעוניינים ב"קווים" לזכות במכרז חשמונאים או במכרזים אחרים.
 

mister K

New member
בתחילת 2013 צפוי כל האזור של קווים לצאת למכרז

אתה יודע יותר על זה?
אם הבנתי נכון רק יצאו מכרז חשמונאים (רמלוד-מודיעין) ומכרז נתניה-חדרה. אילו עוד מכרזים (אם בכלל) צפויים לצאת? לי יש הרגשה, שגם אם לא ייצא מכרז על בקעת אונו ו/או ראש העין-פתח תקווה ו/או עפולה-בית שאן, יהיו מעוניינים ב"קווים" לזכות במכרז חשמונאים או במכרזים אחרים.
בתחילת 2013 צפוי כל האזור של קווים לצאת למכרז
מדובר על אשכול בקעת אונו ופתח תקוה שייצאו למכרז במסגרת השלב השני של הרפורמה.
 

נתנאל531

Well-known member
ספרו את זה לתושבי ירושלים

התעוררות

10 שנות תכנון, 200 מיליון שקל, ואלפי נוסעים מאוכזבים http://www.themarker.com/dynamo/cars/1.1615388
ספרו את זה לתושבי ירושלים
(ובעתיד גם לתושבי אזור חיפה) שעומדים להכנס בדיוק לסוג כזה של 'רפורמה'. האם יש לימוד מטעויות של אחרים בתכנון התחבורה הציבורית בישראל? מסופקני.
 

olli3

New member
מנהל
האמת שאני דיי מרוצה מהרפורמה.

התעוררות

10 שנות תכנון, 200 מיליון שקל, ואלפי נוסעים מאוכזבים http://www.themarker.com/dynamo/cars/1.1615388
האמת שאני דיי מרוצה מהרפורמה.
יש כאן עניין אחד שמקובע בראשם של נוסעים רבים. כל עוד קו מסויים מביא אותם מנקודה X לנקודה Y ולא משנה איזה דרך טלאים הוא יעשה בדרך - הם יעלו עליו. מספיק לי לראות את זה שעדיין אנשים לא הפנימו ש641 יכול לאסוף אותם (כמו בעבר דר"א) ואפילו ש641 עוצר בתחנה במכון מור ו51 מאחוריו, כולם אוטומתית הולכים אחורה ל51. עכשיו לעניין ההחלפות, מאז ומתמיד השתמשתי בהחלפות. אף פעם לא הבנתי בשביל מה אני צריך להמתין לקו ספציפי כשאני יכול להתקדם הלאה לנקודת החלפה שבה מצטרפים עוד קווים שנוסעים ליעד שלי. אף פעם לא הבנתי איך אנשים מסוגלים לעלות על קווים מזוויעים שנוסעים דרך כל העולם, רק כי הם מגיעים אל היעד שלהם. נניח קו 45, קו 43... אני עד היום לא מבין איך חיילים שמשרתים בלשכת הגיוס של תל השומר או בבסיסים הצמודים לשער זה ומגיעים מאיזורים אחרים בארץ, עולים על 68 מהמרכזית ועד לתחנה הסופית... וכיום איך אנשים בוחרים לעלות בקו 70 מהמרכזית כדי להגיע לתל השומר. אני מסכים שביטול 35 היה טעות מטומטמת, אבל עדיין לעלות על 70? העיקר לא להחליף... ולא תגידו הנהג לא יודע לאן הוא נוסע ואני מפחד שהוא לא ידע להגיד לי היכן לרדת כמו בעבר... מעטים האוטובוסים שאין בהם כיום כריזה... קשה לקחת אוטובוס לבית גיל הזהב, לשמוע בכריזה: "לה גארדוויה, פינת יצחק שדה - תחנת בית גיל הזהב", לרדת שם ולהחליף מאותה נקודה ל139? יש כאן התעקשות עזה לנסוע באוטובוס אחד בלבד, גם אם הנסיעה תהיה ארוכה ומייגעת. זו התעקשות שבעיניי היא טיפשית. זה מה שנקרא אופקים צרים, לא פתוחים לרעיונות חדשים... מעדיפים להתלונן שהתח"צ לא יעילה, אבל לנסות משהו חדש - זה לא. מנגד אני מבין שהדברים מסורבלים לאדם הממוצע שלא בקיא בכל מערכת הקווים שיש וכאן גם אשמת משרד התחבורה שלא משחררת את הנתונים החוצה ומערכת המידע שלה לוקה בחסר. המערכת דיי מטומטמת כשהיא מחלקת איזורים בצורה אגרסיבית לא פעם. אם נניח יש את צומת רעננה מרכז - מסוף האוטובסים ויש את תחנת כפר סבא - בית משפט השלום. ההליכה בין שני המקומות האלו עומדת על דקה, אבל אם תחפשו אוטובוס מהיר מתל אביב לצומת רעננה מרכז לא תמצאו אחד כזה (מלבד 504 הלא תדיר במיוחד), אלא רק מאספי פתח תקווה - הוד השרון... או מאספי 501/502 דרך הרצליה או גם גרוע יותר 531 דרך רמת השרון. לא ייתכן שהמערכת מפרידה בין שני רחובות צמודים בטענה שזו שכונה X וזו שכונה Y ולא ייתכן שהיא מחלקת איזורים בצורה אגרסיבית של שכונות 0שהן גדולות והליכה בהן לוקחת זמן רב), בטענה שהאוטובוס מגיע לשכונה X ואתה ביקשת יעד שבשכונה X אבל רחוק 20 דקות הליכה מאיפה שהאוטובוס מוריד בשכונה X. הממשק של האתר הפרטי "אוטובוסים" יכול להצליח הרבה יותר, אם רק היו משחררים אליו את כל המידע המדוייק. שם המערכת עובדת על פי תחנות שקרובות ליעד ולא על פי תחימת איזורים וזהו. סיכום, כל מה שיש לי להגיד על הרפורמה זה שמבחינת מסלולים וקווים היא עשתה דברים טובים וכן גם דברים הזויים ולא מתקבלים על הדעת. אבל אני רואה שיפור, בהחלט התקצרו לי זמני הנסיעה. לי זה יותר נוח, כי לי אין בעיה להחליף. אבל למשתמש הממוצע זה כלל לא ברור. הוא רוצה לעלות על אוטובוס אחד בלבד ולהגיע ליעד שלו וזהו.
 

avvv

New member
אני מסכים איתך ברוב הדברים

האמת שאני דיי מרוצה מהרפורמה.
יש כאן עניין אחד שמקובע בראשם של נוסעים רבים. כל עוד קו מסויים מביא אותם מנקודה X לנקודה Y ולא משנה איזה דרך טלאים הוא יעשה בדרך - הם יעלו עליו. מספיק לי לראות את זה שעדיין אנשים לא הפנימו ש641 יכול לאסוף אותם (כמו בעבר דר"א) ואפילו ש641 עוצר בתחנה במכון מור ו51 מאחוריו, כולם אוטומתית הולכים אחורה ל51. עכשיו לעניין ההחלפות, מאז ומתמיד השתמשתי בהחלפות. אף פעם לא הבנתי בשביל מה אני צריך להמתין לקו ספציפי כשאני יכול להתקדם הלאה לנקודת החלפה שבה מצטרפים עוד קווים שנוסעים ליעד שלי. אף פעם לא הבנתי איך אנשים מסוגלים לעלות על קווים מזוויעים שנוסעים דרך כל העולם, רק כי הם מגיעים אל היעד שלהם. נניח קו 45, קו 43... אני עד היום לא מבין איך חיילים שמשרתים בלשכת הגיוס של תל השומר או בבסיסים הצמודים לשער זה ומגיעים מאיזורים אחרים בארץ, עולים על 68 מהמרכזית ועד לתחנה הסופית... וכיום איך אנשים בוחרים לעלות בקו 70 מהמרכזית כדי להגיע לתל השומר. אני מסכים שביטול 35 היה טעות מטומטמת, אבל עדיין לעלות על 70? העיקר לא להחליף... ולא תגידו הנהג לא יודע לאן הוא נוסע ואני מפחד שהוא לא ידע להגיד לי היכן לרדת כמו בעבר... מעטים האוטובוסים שאין בהם כיום כריזה... קשה לקחת אוטובוס לבית גיל הזהב, לשמוע בכריזה: "לה גארדוויה, פינת יצחק שדה - תחנת בית גיל הזהב", לרדת שם ולהחליף מאותה נקודה ל139? יש כאן התעקשות עזה לנסוע באוטובוס אחד בלבד, גם אם הנסיעה תהיה ארוכה ומייגעת. זו התעקשות שבעיניי היא טיפשית. זה מה שנקרא אופקים צרים, לא פתוחים לרעיונות חדשים... מעדיפים להתלונן שהתח"צ לא יעילה, אבל לנסות משהו חדש - זה לא. מנגד אני מבין שהדברים מסורבלים לאדם הממוצע שלא בקיא בכל מערכת הקווים שיש וכאן גם אשמת משרד התחבורה שלא משחררת את הנתונים החוצה ומערכת המידע שלה לוקה בחסר. המערכת דיי מטומטמת כשהיא מחלקת איזורים בצורה אגרסיבית לא פעם. אם נניח יש את צומת רעננה מרכז - מסוף האוטובסים ויש את תחנת כפר סבא - בית משפט השלום. ההליכה בין שני המקומות האלו עומדת על דקה, אבל אם תחפשו אוטובוס מהיר מתל אביב לצומת רעננה מרכז לא תמצאו אחד כזה (מלבד 504 הלא תדיר במיוחד), אלא רק מאספי פתח תקווה - הוד השרון... או מאספי 501/502 דרך הרצליה או גם גרוע יותר 531 דרך רמת השרון. לא ייתכן שהמערכת מפרידה בין שני רחובות צמודים בטענה שזו שכונה X וזו שכונה Y ולא ייתכן שהיא מחלקת איזורים בצורה אגרסיבית של שכונות 0שהן גדולות והליכה בהן לוקחת זמן רב), בטענה שהאוטובוס מגיע לשכונה X ואתה ביקשת יעד שבשכונה X אבל רחוק 20 דקות הליכה מאיפה שהאוטובוס מוריד בשכונה X. הממשק של האתר הפרטי "אוטובוסים" יכול להצליח הרבה יותר, אם רק היו משחררים אליו את כל המידע המדוייק. שם המערכת עובדת על פי תחנות שקרובות ליעד ולא על פי תחימת איזורים וזהו. סיכום, כל מה שיש לי להגיד על הרפורמה זה שמבחינת מסלולים וקווים היא עשתה דברים טובים וכן גם דברים הזויים ולא מתקבלים על הדעת. אבל אני רואה שיפור, בהחלט התקצרו לי זמני הנסיעה. לי זה יותר נוח, כי לי אין בעיה להחליף. אבל למשתמש הממוצע זה כלל לא ברור. הוא רוצה לעלות על אוטובוס אחד בלבד ולהגיע ליעד שלו וזהו.
אני מסכים איתך ברוב הדברים
לא הכל כזה גרוע ברפורמה, והביקורת שלך על מה שכן גרוע צודקת. מה שכן אני מבין את אלה שלא רוצים להחליף קווים. החלפת קווים הגיונית אם יש לך שני קווים מהירים ובעלי תדירות גבוהה בין המוצא ליעד. אבל הקווים לא באמת נהיו מהירים יותר, ממה שאני נסעתי. במקום להיות הרבה זמן באוטובוס אחד, אתה אולי נוסע טיפה יותר מהר, אבל משלם בזמן נוסף של המתנה בתחנה (בשעות השפל, יש הרבה מקומות שמדובר בהם על משהו באזור של חצי שעה, לא 5 דק'). אומנם אני נוסע כשעה לכל כיוון, אבל לפחות כל הנסיעה עוברת לי עם ספר בנוחות בלי הפסקת החלפה באמצע.
 

droriko

New member
בולשיט

האמת שאני דיי מרוצה מהרפורמה.
יש כאן עניין אחד שמקובע בראשם של נוסעים רבים. כל עוד קו מסויים מביא אותם מנקודה X לנקודה Y ולא משנה איזה דרך טלאים הוא יעשה בדרך - הם יעלו עליו. מספיק לי לראות את זה שעדיין אנשים לא הפנימו ש641 יכול לאסוף אותם (כמו בעבר דר"א) ואפילו ש641 עוצר בתחנה במכון מור ו51 מאחוריו, כולם אוטומתית הולכים אחורה ל51. עכשיו לעניין ההחלפות, מאז ומתמיד השתמשתי בהחלפות. אף פעם לא הבנתי בשביל מה אני צריך להמתין לקו ספציפי כשאני יכול להתקדם הלאה לנקודת החלפה שבה מצטרפים עוד קווים שנוסעים ליעד שלי. אף פעם לא הבנתי איך אנשים מסוגלים לעלות על קווים מזוויעים שנוסעים דרך כל העולם, רק כי הם מגיעים אל היעד שלהם. נניח קו 45, קו 43... אני עד היום לא מבין איך חיילים שמשרתים בלשכת הגיוס של תל השומר או בבסיסים הצמודים לשער זה ומגיעים מאיזורים אחרים בארץ, עולים על 68 מהמרכזית ועד לתחנה הסופית... וכיום איך אנשים בוחרים לעלות בקו 70 מהמרכזית כדי להגיע לתל השומר. אני מסכים שביטול 35 היה טעות מטומטמת, אבל עדיין לעלות על 70? העיקר לא להחליף... ולא תגידו הנהג לא יודע לאן הוא נוסע ואני מפחד שהוא לא ידע להגיד לי היכן לרדת כמו בעבר... מעטים האוטובוסים שאין בהם כיום כריזה... קשה לקחת אוטובוס לבית גיל הזהב, לשמוע בכריזה: "לה גארדוויה, פינת יצחק שדה - תחנת בית גיל הזהב", לרדת שם ולהחליף מאותה נקודה ל139? יש כאן התעקשות עזה לנסוע באוטובוס אחד בלבד, גם אם הנסיעה תהיה ארוכה ומייגעת. זו התעקשות שבעיניי היא טיפשית. זה מה שנקרא אופקים צרים, לא פתוחים לרעיונות חדשים... מעדיפים להתלונן שהתח"צ לא יעילה, אבל לנסות משהו חדש - זה לא. מנגד אני מבין שהדברים מסורבלים לאדם הממוצע שלא בקיא בכל מערכת הקווים שיש וכאן גם אשמת משרד התחבורה שלא משחררת את הנתונים החוצה ומערכת המידע שלה לוקה בחסר. המערכת דיי מטומטמת כשהיא מחלקת איזורים בצורה אגרסיבית לא פעם. אם נניח יש את צומת רעננה מרכז - מסוף האוטובסים ויש את תחנת כפר סבא - בית משפט השלום. ההליכה בין שני המקומות האלו עומדת על דקה, אבל אם תחפשו אוטובוס מהיר מתל אביב לצומת רעננה מרכז לא תמצאו אחד כזה (מלבד 504 הלא תדיר במיוחד), אלא רק מאספי פתח תקווה - הוד השרון... או מאספי 501/502 דרך הרצליה או גם גרוע יותר 531 דרך רמת השרון. לא ייתכן שהמערכת מפרידה בין שני רחובות צמודים בטענה שזו שכונה X וזו שכונה Y ולא ייתכן שהיא מחלקת איזורים בצורה אגרסיבית של שכונות 0שהן גדולות והליכה בהן לוקחת זמן רב), בטענה שהאוטובוס מגיע לשכונה X ואתה ביקשת יעד שבשכונה X אבל רחוק 20 דקות הליכה מאיפה שהאוטובוס מוריד בשכונה X. הממשק של האתר הפרטי "אוטובוסים" יכול להצליח הרבה יותר, אם רק היו משחררים אליו את כל המידע המדוייק. שם המערכת עובדת על פי תחנות שקרובות ליעד ולא על פי תחימת איזורים וזהו. סיכום, כל מה שיש לי להגיד על הרפורמה זה שמבחינת מסלולים וקווים היא עשתה דברים טובים וכן גם דברים הזויים ולא מתקבלים על הדעת. אבל אני רואה שיפור, בהחלט התקצרו לי זמני הנסיעה. לי זה יותר נוח, כי לי אין בעיה להחליף. אבל למשתמש הממוצע זה כלל לא ברור. הוא רוצה לעלות על אוטובוס אחד בלבד ולהגיע ליעד שלו וזהו.
בולשיט
אני לא רוצה לדבר על עצמי , אבל יושבים כאן בפורום אנשים שמכירים את התח"צ בתל אביב הרבה יותר טוב ממך , ויכולים להגיד איך להגיע הכי מהר לכל חור שלא תיתן להם. וכל אלה אומרים לך פה אחד שהרפורמה נכשלה .
 

olli3

New member
מנהל
זה עדיין לא אומר שאני חושב שהרפורמה לא נכשלה.

בולשיט
אני לא רוצה לדבר על עצמי , אבל יושבים כאן בפורום אנשים שמכירים את התח"צ בתל אביב הרבה יותר טוב ממך , ויכולים להגיד איך להגיע הכי מהר לכל חור שלא תיתן להם. וכל אלה אומרים לך פה אחד שהרפורמה נכשלה .
זה עדיין לא אומר שאני חושב שהרפורמה לא נכשלה.
היא נכשלה. קודם כל מכיוון שהיא המציאה קווים הזויים לא מעטים. רק אחרי זה מהסברה כל כך גרועה שאף אחד לא ידע להכווין את הנוסעים לקווים החדשים כמעט. והיא נכשלה עוד יותר כי לא חשבו על כל הפרטי הקטנים כמו היכולת של המפעילים לעמוד בנטל ובעומס במיוחד כאשר הוקמו קווי רפאים שנוסעים ריקים יחסית ומשום מה גם בתדירות גבוהה לצד קווי יוממים שמפוצצים עד אפס מקום ולא תמיד נוסעים בתדירות כה גבוהה כפי שנדרש מהם. אבל אישית, לי יצא שהרפורמה הסתדרה לי יופי.
 
היה כאן בעבר שרשור

בולשיט
אני לא רוצה לדבר על עצמי , אבל יושבים כאן בפורום אנשים שמכירים את התח"צ בתל אביב הרבה יותר טוב ממך , ויכולים להגיד איך להגיע הכי מהר לכל חור שלא תיתן להם. וכל אלה אומרים לך פה אחד שהרפורמה נכשלה .
היה כאן בעבר שרשור
שבו נשאלו המשתתפים איך השפיעה הרפורמה עליהם באופן אישי. רבים יותר אמרו שהיא שיפרה את מצבם מאשר הרעה.
 

אורי404

New member
אני חושב, שזה תלוי באזורים

היה כאן בעבר שרשור
שבו נשאלו המשתתפים איך השפיעה הרפורמה עליהם באופן אישי. רבים יותר אמרו שהיא שיפרה את מצבם מאשר הרעה.
אני חושב, שזה תלוי באזורים
לכיוון רמת אביב או לכיוון רמת החי"ל ועתידים, הרפורמה שפרה מאוד. מנגד באזורים אחרים, יש הרעה. למשל צמצום דרסטי בכמות הנסיעות בקו 45 ללא כל חלופה הולמת.
 

barakbl

New member
השאלה האם היא מוצלחת או לא

היה כאן בעבר שרשור
שבו נשאלו המשתתפים איך השפיעה הרפורמה עליהם באופן אישי. רבים יותר אמרו שהיא שיפרה את מצבם מאשר הרעה.
השאלה האם היא מוצלחת או לא
היא שאלה שקשורה לתוצאותיה אל מול הציפיות ממנה. הציפיות הן נגזרת של הצרכים וההשקעה הכספית ברפורמה. אם אתה בוחן את התחצ בגוש דן היום, יחסית לכל סטנדרט מינימלי בכל מטרופולין מערבי מקביל לדעתי, אם אתה בוחן את פרק הזמן והעלויות של הרפורמה, אם אתה בוחן את הדברים שיכלו להעשות ולא נעשו, המסקנה ברורה וחד משמעית: מדובר בכשלון צורב ומביש שבכל מדינה מתוקנת היה גורר הסקת מסקנות קשה כנגד האנשים שאחראים לכשלון. זה שהם ממשיכים לספר לנו כמה הרפורמה היא סיפור הצלחה זו יריקה בפרצוף של הנוסעים. מדינת ישראל מפקירה את הסביבה (מעודדת תחבורה פרטית) ובעיקר מפקירה את נוסעי התחבורה הציבורית בישראל. מדובר בחרפה ממש. לא יעזרו כל התירוצים וכל הקשקושים. כל מי שתלוי בתחבורה הציבורית בישראל יודע כמה העסק רקוב וכושל.
 

אוהד11

New member
בן אדם שצריך להחליף שני קווים בדרכו לעבודה או

האמת שאני דיי מרוצה מהרפורמה.
יש כאן עניין אחד שמקובע בראשם של נוסעים רבים. כל עוד קו מסויים מביא אותם מנקודה X לנקודה Y ולא משנה איזה דרך טלאים הוא יעשה בדרך - הם יעלו עליו. מספיק לי לראות את זה שעדיין אנשים לא הפנימו ש641 יכול לאסוף אותם (כמו בעבר דר"א) ואפילו ש641 עוצר בתחנה במכון מור ו51 מאחוריו, כולם אוטומתית הולכים אחורה ל51. עכשיו לעניין ההחלפות, מאז ומתמיד השתמשתי בהחלפות. אף פעם לא הבנתי בשביל מה אני צריך להמתין לקו ספציפי כשאני יכול להתקדם הלאה לנקודת החלפה שבה מצטרפים עוד קווים שנוסעים ליעד שלי. אף פעם לא הבנתי איך אנשים מסוגלים לעלות על קווים מזוויעים שנוסעים דרך כל העולם, רק כי הם מגיעים אל היעד שלהם. נניח קו 45, קו 43... אני עד היום לא מבין איך חיילים שמשרתים בלשכת הגיוס של תל השומר או בבסיסים הצמודים לשער זה ומגיעים מאיזורים אחרים בארץ, עולים על 68 מהמרכזית ועד לתחנה הסופית... וכיום איך אנשים בוחרים לעלות בקו 70 מהמרכזית כדי להגיע לתל השומר. אני מסכים שביטול 35 היה טעות מטומטמת, אבל עדיין לעלות על 70? העיקר לא להחליף... ולא תגידו הנהג לא יודע לאן הוא נוסע ואני מפחד שהוא לא ידע להגיד לי היכן לרדת כמו בעבר... מעטים האוטובוסים שאין בהם כיום כריזה... קשה לקחת אוטובוס לבית גיל הזהב, לשמוע בכריזה: "לה גארדוויה, פינת יצחק שדה - תחנת בית גיל הזהב", לרדת שם ולהחליף מאותה נקודה ל139? יש כאן התעקשות עזה לנסוע באוטובוס אחד בלבד, גם אם הנסיעה תהיה ארוכה ומייגעת. זו התעקשות שבעיניי היא טיפשית. זה מה שנקרא אופקים צרים, לא פתוחים לרעיונות חדשים... מעדיפים להתלונן שהתח"צ לא יעילה, אבל לנסות משהו חדש - זה לא. מנגד אני מבין שהדברים מסורבלים לאדם הממוצע שלא בקיא בכל מערכת הקווים שיש וכאן גם אשמת משרד התחבורה שלא משחררת את הנתונים החוצה ומערכת המידע שלה לוקה בחסר. המערכת דיי מטומטמת כשהיא מחלקת איזורים בצורה אגרסיבית לא פעם. אם נניח יש את צומת רעננה מרכז - מסוף האוטובסים ויש את תחנת כפר סבא - בית משפט השלום. ההליכה בין שני המקומות האלו עומדת על דקה, אבל אם תחפשו אוטובוס מהיר מתל אביב לצומת רעננה מרכז לא תמצאו אחד כזה (מלבד 504 הלא תדיר במיוחד), אלא רק מאספי פתח תקווה - הוד השרון... או מאספי 501/502 דרך הרצליה או גם גרוע יותר 531 דרך רמת השרון. לא ייתכן שהמערכת מפרידה בין שני רחובות צמודים בטענה שזו שכונה X וזו שכונה Y ולא ייתכן שהיא מחלקת איזורים בצורה אגרסיבית של שכונות 0שהן גדולות והליכה בהן לוקחת זמן רב), בטענה שהאוטובוס מגיע לשכונה X ואתה ביקשת יעד שבשכונה X אבל רחוק 20 דקות הליכה מאיפה שהאוטובוס מוריד בשכונה X. הממשק של האתר הפרטי "אוטובוסים" יכול להצליח הרבה יותר, אם רק היו משחררים אליו את כל המידע המדוייק. שם המערכת עובדת על פי תחנות שקרובות ליעד ולא על פי תחימת איזורים וזהו. סיכום, כל מה שיש לי להגיד על הרפורמה זה שמבחינת מסלולים וקווים היא עשתה דברים טובים וכן גם דברים הזויים ולא מתקבלים על הדעת. אבל אני רואה שיפור, בהחלט התקצרו לי זמני הנסיעה. לי זה יותר נוח, כי לי אין בעיה להחליף. אבל למשתמש הממוצע זה כלל לא ברור. הוא רוצה לעלות על אוטובוס אחד בלבד ולהגיע ליעד שלו וזהו.
בן אדם שצריך להחליף שני קווים בדרכו לעבודה או
הביתה או לבילוי אינו נלהב מכך, ביחוד כאשר הזמנים אינם מתקצרים, שלא לדבר כאשר הם מתארכים, וביחוד כאשר הוא צריך ללכת מרחק כדי להגיע לקו השני, ולא לרדת מקו אחד ובו במקום יש לו קו אחר. יתר על כן, נוסע אינו שבע רצון שביטלו קווים או הסיטו מסלולים שקישרו בין נקודות ועכשיו צריך להחליף קווים, ויש לכך דוגמאות. מדובר בנוסעים רבים שגילם ומצבם אינם מאפשרים להם לדלג כמו טרמפולינה, ועליהם נמתכננים הדגולים לא חשבו ולא התייחסו אליהם ולו לרגע. ההוכחה לכך היא השינויים שנעשו במסלולים או בלוחות הזמנים השונים וצפויים להיעשות.
 

olli3

New member
מנהל
אני חד משמעית נגד פגיעה בקווי יוממים.

בן אדם שצריך להחליף שני קווים בדרכו לעבודה או
הביתה או לבילוי אינו נלהב מכך, ביחוד כאשר הזמנים אינם מתקצרים, שלא לדבר כאשר הם מתארכים, וביחוד כאשר הוא צריך ללכת מרחק כדי להגיע לקו השני, ולא לרדת מקו אחד ובו במקום יש לו קו אחר. יתר על כן, נוסע אינו שבע רצון שביטלו קווים או הסיטו מסלולים שקישרו בין נקודות ועכשיו צריך להחליף קווים, ויש לכך דוגמאות. מדובר בנוסעים רבים שגילם ומצבם אינם מאפשרים להם לדלג כמו טרמפולינה, ועליהם נמתכננים הדגולים לא חשבו ולא התייחסו אליהם ולו לרגע. ההוכחה לכך היא השינויים שנעשו במסלולים או בלוחות הזמנים השונים וצפויים להיעשות.
אני חד משמעית נגד פגיעה בקווי יוממים.
וכשאני מתכוון לקווי יוממים אני מתכוון גם לקווים שפועלים כל היום אך יש בהם שימוש נרחב בשעות היוממים. בן אדם שצריך להגיע לעבודה, ללימודים או לכל דבר יוממי אחר - מן הראוי שלא יצטרך לבצע החלפות. אבל בעת ובעונה אחת ראוי שיהיה לו קו מהיר אל היעד שלו. יש קווים מהירים כאלו שהם ממש טובים, כמו קו 49, כמו קו 33 החדש לאונ' תל אביב. הבעיה בביטול קו 45 הייתה שלא נתנו לו חלופה הולמת. החלפה ברכבת מרכז - מקום שהוא טלאי על טלאי לכל דבר היא החלפה הזוייה ומקוממת. בכלל למוקדים מרכזיים בין אם מדובר במוקדי בילוי, מרכזי עסקים, משרדים ומקומות עבודה, בתי חולים ושירותים ציבוריים כאלו ואחרים. מן הראוי שלא תצטרך להחליף קווים. אם יש אוטובוס ישיר מאשדוד לתל השומר וממרכזית ת"א לתל השומר אין - זה אומר דרשני. עכשיו הבעיה הכי גדולה שיש כיום לטעמי היא בעיית הכרטוס המשותף עם הרכבת. פתחו קו רכבת חדש, מעולה, פשוט מעולה. אז למה לעזאזל אי אפשר לשלם אותו בכרטוס משותף? למה צריכים לשלם פי 2 ואף יותר? אף אחד לא צריך לנסוע מבת ים לעתידים בקו 42 או 142. גם כאן יצטרכו לבצע 3 החלפות אבל הרכבת תחסוך משמעותית את זמן הנסיעה ולא נראה לי שמישהו יתלונן על 3 ההחלפות האלו. כל מה שאמרתי שראיתי שיפורים במקומות מסויימים שאני נוסע בהם. אני כמובן לא נוסע בכל גוש דן על בסיס יומיומי. אבל יש מן הטוב. אני חושב שהמערכת תהיה יעילה ע"י 3 תנאים: 1. כרטוס משותף עם הרכבת. 2. קווים ישירים ומהירים (לא כאלו שעוד מסתובבים על הדרך בכל חור עד שהם מגיעים ליעד), אל מקומות עבודה של יוממים, מוסדות לימוד ומרכזים כאלו ואחרים. 3. מערכת מידע אינטרנטית נורמלית יחד עם מוקד טלפוני שיודע על מה הוא מדבר, יחד עם שחרור המידע שמשרד התחבורה מתעקש לא לשחרר אותו.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה