כל כך טוב שהוא מוציא 3 אוטובוסים לנסיעה אחת
את זה אני לא רואה באף מפעיל אחר. רוצה להבי מה עומד מאחורי קו 501? פשוט מאד. העברת 601 מאגד לנתיב אקספרס + ביטול כמה קווים שנסעו על ציר נמיר ברפורמה הנוכחית וקיבלת עומסים על קו 501. עכשיו מי אשם בתדירות? רק משרד התחבורה. הוא זה שקובע איפה האוטובוס יעצור, איפה הוא יעלה או רק יוריד ואיפה גם וגם והוא גם זה שקובע את התדירות. משרד התחבורה הוא זה שחייב את אגד לעזוב את צי המרצדסים שלה ולייבא אוטובוס משלל דגמים אחרים, כמו הוולוו שנשרפים להם, כמעט כל חודש נשרף אחד, כולל הסקאניות המקרתעות וכו'... לא סתם בחרו באגד באותן שנים במרצדס - אוטובוס אמין ביותר. אתה יודע כמה פעמים הייתי בתחנת המרכזית בבאר שבע, אוטובוס אחד לדימונה התמלא עד אפס מקום, הסדרן משך אוטובוס אחר והוציא עוד נסיעה... מרוב ביקושי שיא לקווי ב"ש לעפולה ולכרמיאל אגד מוציאה בנסיעות רבות בעיקר בימי חמישי - שישי - מוצ"ש - ראשון שניים - שלושה אוטובוסים לנסיעה אחת לפי הלו"ז. אני לא רואה את זה בחברות אחרות מלבד דן. ובכלל בו נדבר על החברות הקסומות כמו סופרבוס וקווים - השירות שלהם הכי טוב בארץ נכון? אוטובוס לא הגיע - לך תזדיין (זה בדיוק היחס, אין עם מי לדבר בכלל). רק לפני איזה שנתיים המשטרה השביתה להם כ-40 אוטובוסים עם ליקויי בטיחות גבוהים. פעם כשאגד הייתה המפעילה הכמעט רשמית בישראל, מלבד דן ותחבורה ציבורית ב"ש של העיריה, לא הייתה שום בעיה מבחינת הנוסע להתמצא. לדעת מי נוסע לאן, להשתמש באותה כרטיסיה בקווי ב"ש - ירושלים וגם בקווי ב"ש ת"א מכיוון שקוד הכרטיסיה זהה. לא הייתה בעיה לעלות על קווי אילת מב"ש לת"א בשבת... לא הייתה בעיה לבצע נסיעה עירונית בתוך באר שבע כשעובדי העיריה היו שובתים. לא הייתה בעיה בשום דבר וגם אם הייתה בעיה - פונים לסדרן והוא מטפל בה במהירות ויעילות. רק לפני זמן מה כשהרכבת לחיפה הפסיקה לעבוד לפתע והמוני נוסעים לא יכלו להגיע לצפון באמצעותה, מי מיידית תגברה את קוויה? נתיב אקספרס לנתניה??? בדיחה טובה. רק אגד! זו בדיוק הסיבה שקווי אילת לא יוצאים לשום מכרז ובדיוק הסיבה שקווי ירושלים כבר לא יוצאים למכרז, הספיק העניין עם סופרבוס... ובכלל איזה חברה יכולה לתפעל את כל ירושלים והאיזור אם לא אגד? לך תספר לתושבי רמלה ולוד איזה כיף זה שיש להם את סופרבוס, הם ממש נהנים מהשירות של סופרבוס. דר"א מטרופולין שאתה מכיר היום, זו ממש לא מטרופולין שלפני 10 שנים. עד שנת 2008 החברה סבלה מאיחורים כרוניים בלו"ז, עם צימצום נסיעות מטורף. בים האחרון של אגד בקווי ב"ש - ת"א - אוטובוס ישיר יצא כל 15 דקות לכל היותר ובשעות הבוקר אפילו כל 5-10 דקות. מטרופולין הגיעה ולא עמדה בזה ותוך זמן קצר משרד התחבורה אישר להוריד את התדירות ל20 דקות בבוקר וחצי שעה לאחר מכן... העומסים במרכזית הורגשו מאד... גם היום בימי חמישי אוטובוסים יוצאים מהתחנה המרכזית ומשאירים נוסעים בתחנה שיחכו עוד 15-30 דקות... שיוציאו שתי נסיעות בבאת אחת? למי אכפת... יש עוד נוסעים שצריכים לעלות בסורוקה? למי אכפת... בתור בן אדם שנוסע 24 שנים מחייו בתחבורה ציבורית ונסע בכל רחבי הארץ מקרית שמונה ועד אילת - ללא צל של ספק, אגד היא החברה הטובה ביותר שנתקלתי בה. מספיק סבלתי ממטרופולין, מקווים, סופרבוס, גם ויאולה עד לפני כמה שנים, ונתיב אקספרס הזוועתיים שלפחות עכשיו קצת השתפרו... קל מאד להאשים חברה שסך הכל עושה את מה שאומרים לה מלמעלה - ממשרד התחבורה.