התעוררות

מצב
הנושא נעול.
אז בואו נבטל את הכרטוס המשותף ל90 דקות

הרפורמה הוכתרה ככישלון עוד לפני שהתחילו בה
אז קשה לי להתרשם מהכתבות האלה. ובוצעו כמה בדיקות הזויות למדי כדי "להוכיח" שהיא כשלה כבר בימים הראשונים להפעלתה וגם אחר כך. יש בה בעיות, לא הכל מושלם, בלא מעט מהדברים עשו חצי עבודה, אבל המצב לא *כזה* שחור וחלק מ 200 מליון השקלים האלה בכלל קשורים לרפורמת הכרטוס (שהיתה מוצלחת מאוד). אז סליחה שאני לא מאמינה לכל מה שכתוב שם.
אז בואו נבטל את הכרטוס המשותף ל90 דקות
ונייקר לראשונים ולפתח תקוואים את התחבורה.
 

barakbl

New member
מה מוצלח במהפכת הכרטוס?

הרפורמה הוכתרה ככישלון עוד לפני שהתחילו בה
אז קשה לי להתרשם מהכתבות האלה. ובוצעו כמה בדיקות הזויות למדי כדי "להוכיח" שהיא כשלה כבר בימים הראשונים להפעלתה וגם אחר כך. יש בה בעיות, לא הכל מושלם, בלא מעט מהדברים עשו חצי עבודה, אבל המצב לא *כזה* שחור וחלק מ 200 מליון השקלים האלה בכלל קשורים לרפורמת הכרטוס (שהיתה מוצלחת מאוד). אז סליחה שאני לא מאמינה לכל מה שכתוב שם.
מה מוצלח במהפכת הכרטוס?
שכמה שנים אחרי עדיין לא ניתן לטעון כרטיס שלא דרך הנהג? שעדיין יש מצבים שאתה מחויב בטעות והנהג אומר לך שהוא לא יכול לבטל? שאתה לא יכול לנסוע עם נתיב אקספרס כי יש להם חופשי חודשי נפרד? שעדיין יוצא לך פתק על כל נסיעה בודדת אם אתה בלי חופשי חודשי? שהתחצ מבוסס בהרבה קווים על הקומבינה המבישה ״מונית שירות״ אבל הם לא חלק מהמשחק? שאין לך דרך לבדוק מה מצב הכרטיס שלך באינטרנט כמו בנאדם? ואני יכול להמשיך. הרעיון? חשוב והכרחי. הביצוע? עקום ומעליב. ממש לא הצלחה כבירה.
 

oschlick

New member
אפשר לטעון רב קו בתחנה המרכזית בפ''ת בעמדה

מה מוצלח במהפכת הכרטוס?
שכמה שנים אחרי עדיין לא ניתן לטעון כרטיס שלא דרך הנהג? שעדיין יש מצבים שאתה מחויב בטעות והנהג אומר לך שהוא לא יכול לבטל? שאתה לא יכול לנסוע עם נתיב אקספרס כי יש להם חופשי חודשי נפרד? שעדיין יוצא לך פתק על כל נסיעה בודדת אם אתה בלי חופשי חודשי? שהתחצ מבוסס בהרבה קווים על הקומבינה המבישה ״מונית שירות״ אבל הם לא חלק מהמשחק? שאין לך דרך לבדוק מה מצב הכרטיס שלך באינטרנט כמו בנאדם? ואני יכול להמשיך. הרעיון? חשוב והכרחי. הביצוע? עקום ומעליב. ממש לא הצלחה כבירה.
אפשר לטעון רב קו בתחנה המרכזית בפ''ת בעמדה
אוטומטית בכרטיס אשראי של חברת קווים, ולפי האתר של דן גם בכל מרכזי השירות של דן כולל בתמח''ת ובמסוף 2000
 

barakbl

New member
מדהים...

אפשר לטעון רב קו בתחנה המרכזית בפ''ת בעמדה
אוטומטית בכרטיס אשראי של חברת קווים, ולפי האתר של דן גם בכל מרכזי השירות של דן כולל בתמח''ת ובמסוף 2000
מדהים...
אתה חושב שזה הגיוני? למה בדיוק יש לי אינטרנט אם לא כדי לטעון את הכרטיס שלי? מה יותר מתבקש מזה?
 

oschlick

New member
אני לא בטוח שהמערכת של תיקוף הכרטיס

מדהים...
אתה חושב שזה הגיוני? למה בדיוק יש לי אינטרנט אם לא כדי לטעון את הכרטיס שלי? מה יותר מתבקש מזה?
אני לא בטוח שהמערכת של תיקוף הכרטיס
המצויה ליד הנהג מחוברת לאינטרנט ויכולה לראות בכמה כסף הכרטיס נטען באינטרנט. מישהו יודע? פעם חבר שלי אמר לי שהוא חושב שהמערכת ליד הנהג דווקא כן מחוברת לאינטרנט
 

barakbl

New member
אני מאמין שלא

אני לא בטוח שהמערכת של תיקוף הכרטיס
המצויה ליד הנהג מחוברת לאינטרנט ויכולה לראות בכמה כסף הכרטיס נטען באינטרנט. מישהו יודע? פעם חבר שלי אמר לי שהוא חושב שהמערכת ליד הנהג דווקא כן מחוברת לאינטרנט
אני מאמין שלא
פעם אחת איבדתי תרב קו. מסתבר שכל הפרטים שנתתי וכל הקשקושים על כך שהרב קו מבטח אותי לא מנעו ממני להפסיד קרוב לשבוע עם החופשי חודשי.. כמובן שלאף נהג לא היה רב קו אנונימי אז שילמתי פעמיים על נסיעות בימים הללו חלק מהזמן (בכל זאת, השיטה מבוססת על החלפות). רפורמה נהדרת...
 

barakbl

New member
דוגמה למהפכת כרטוס משמעותית יותר

מה מוצלח במהפכת הכרטוס?
שכמה שנים אחרי עדיין לא ניתן לטעון כרטיס שלא דרך הנהג? שעדיין יש מצבים שאתה מחויב בטעות והנהג אומר לך שהוא לא יכול לבטל? שאתה לא יכול לנסוע עם נתיב אקספרס כי יש להם חופשי חודשי נפרד? שעדיין יוצא לך פתק על כל נסיעה בודדת אם אתה בלי חופשי חודשי? שהתחצ מבוסס בהרבה קווים על הקומבינה המבישה ״מונית שירות״ אבל הם לא חלק מהמשחק? שאין לך דרך לבדוק מה מצב הכרטיס שלך באינטרנט כמו בנאדם? ואני יכול להמשיך. הרעיון? חשוב והכרחי. הביצוע? עקום ומעליב. ממש לא הצלחה כבירה.
דוגמה למהפכת כרטוס משמעותית יותר
בברלין למשל לא משלמים בעליה לאוטובוס או כניסה לרכבת. נכנסים ישירות וסומכים על הנוסע שישלם (יש מבקרים שמעת לעת בודקים מדגמית בלבד). זו היצה יכולה להיות רפורמה משמעותית. לחלופין כרטוס שחא אצל הנהג. רק היום ראיתי איך קו 501 מתעכב בכחמש דקות (אחרי איחור עצום) בתחנה אחת רק בגלל שהנהג היה עסוק מתוקף תפקידו כקופאי...
 

droriko

New member
העיקר שמו שם רב קו......

דוגמה למהפכת כרטוס משמעותית יותר
בברלין למשל לא משלמים בעליה לאוטובוס או כניסה לרכבת. נכנסים ישירות וסומכים על הנוסע שישלם (יש מבקרים שמעת לעת בודקים מדגמית בלבד). זו היצה יכולה להיות רפורמה משמעותית. לחלופין כרטוס שחא אצל הנהג. רק היום ראיתי איך קו 501 מתעכב בכחמש דקות (אחרי איחור עצום) בתחנה אחת רק בגלל שהנהג היה עסוק מתוקף תפקידו כקופאי...
העיקר שמו שם רב קו......
 

אוהד11

New member
ומדוע נוסע ללא רב קו שרכש כרטיס ב- 6.60

מה מוצלח במהפכת הכרטוס?
שכמה שנים אחרי עדיין לא ניתן לטעון כרטיס שלא דרך הנהג? שעדיין יש מצבים שאתה מחויב בטעות והנהג אומר לך שהוא לא יכול לבטל? שאתה לא יכול לנסוע עם נתיב אקספרס כי יש להם חופשי חודשי נפרד? שעדיין יוצא לך פתק על כל נסיעה בודדת אם אתה בלי חופשי חודשי? שהתחצ מבוסס בהרבה קווים על הקומבינה המבישה ״מונית שירות״ אבל הם לא חלק מהמשחק? שאין לך דרך לבדוק מה מצב הכרטיס שלך באינטרנט כמו בנאדם? ואני יכול להמשיך. הרעיון? חשוב והכרחי. הביצוע? עקום ומעליב. ממש לא הצלחה כבירה.
ומדוע נוסע ללא רב קו שרכש כרטיס ב- 6.60
חייב לשלם קנס ולא להמשיך במעבר לקו אחר תמורת אותו תשלום ?
 

olli3

New member
מנהל

אורי404

New member
אולי יש סיבה נוספת של עידוד שימוש בתח"צ

עמית ענה על זה בשרשור של הרפורמה בירושלים
http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=394&MessageId=158631289
אולי יש סיבה נוספת של עידוד שימוש בתח"צ
אולי גם הייתה (במקרה או לא) סיבה נוספת: שיותר נוסעים יהיו עם "רב קו" ושזה יגרום להם יותר לנסוע בתחבורה הציבורית, במקום בפרייבטים לעתים קרובות יותר.
 

אוהד11

New member
אדרבא, לו ההסדר של 90 דקות היה חל על כל סוגי

אולי יש סיבה נוספת של עידוד שימוש בתח"צ
אולי גם הייתה (במקרה או לא) סיבה נוספת: שיותר נוסעים יהיו עם "רב קו" ושזה יגרום להם יותר לנסוע בתחבורה הציבורית, במקום בפרייבטים לעתים קרובות יותר.
אדרבא, לו ההסדר של 90 דקות היה חל על כל סוגי
הכרטיסים, גם של נוסעים מזדמנים, זה היה מעודד עוד ועוד נוסעים להשתמש בתח"צ ולהשאיר את הרכב הפרטי בחניה
 

barakbl

New member
ועוד קושיות קצת קטנוניות אבל חשובות

מה מוצלח במהפכת הכרטוס?
שכמה שנים אחרי עדיין לא ניתן לטעון כרטיס שלא דרך הנהג? שעדיין יש מצבים שאתה מחויב בטעות והנהג אומר לך שהוא לא יכול לבטל? שאתה לא יכול לנסוע עם נתיב אקספרס כי יש להם חופשי חודשי נפרד? שעדיין יוצא לך פתק על כל נסיעה בודדת אם אתה בלי חופשי חודשי? שהתחצ מבוסס בהרבה קווים על הקומבינה המבישה ״מונית שירות״ אבל הם לא חלק מהמשחק? שאין לך דרך לבדוק מה מצב הכרטיס שלך באינטרנט כמו בנאדם? ואני יכול להמשיך. הרעיון? חשוב והכרחי. הביצוע? עקום ומעליב. ממש לא הצלחה כבירה.
ועוד קושיות קצת קטנוניות אבל חשובות
למה בדן יחסית נוח לעבור עם הרב קו והאחרים לא יכולים להשתמש במערכת שעובדת בצורה דומה ונוחה באופן יחסי? למה באגד צריך להוציא את הכרטיס מהארנק כדי להכניס לתא מסוים והנהג צריך ללחוץ על משהו שיאשר את מעבר הכרטיס? למה בקווים גם הנהג צריך ללחוץ על משהו וגם תמיד יש צליל שנשמע כאילו משהו לא בסדר עם הכרטיס?
 

olli3

New member
מנהל
בדן הכל טוב ויפה, עד שאתה מבקש לנסוע לשרון

ועוד קושיות קצת קטנוניות אבל חשובות
למה בדן יחסית נוח לעבור עם הרב קו והאחרים לא יכולים להשתמש במערכת שעובדת בצורה דומה ונוחה באופן יחסי? למה באגד צריך להוציא את הכרטיס מהארנק כדי להכניס לתא מסוים והנהג צריך ללחוץ על משהו שיאשר את מעבר הכרטיס? למה בקווים גם הנהג צריך ללחוץ על משהו וגם תמיד יש צליל שנשמע כאילו משהו לא בסדר עם הכרטיס?
בדן הכל טוב ויפה, עד שאתה מבקש לנסוע לשרון
ברגע שאתה אומר לנהג, חייב אותי על 10.40, אני נוסע להרצליה... פה הנהג צריך להקיש אינספור הקשות עד שהכרטיס המוחל יצא ממכונת הכרטוס. יש נהגים שבגלל שזה מורכב, פשוט מעלים אותך בלי שתשלם אצלם ואומרים לך, תשלם באוטובוס הבא. יש נהגים שכלל לא יודעים איך הם אמורים לעשות את זה ואז אתה מסביר להם שהם צריכים לשנות במכונת הכרטוס את מספר הקו ל24 או 444 (לא קוד, אלא מספר קו). רק אחרי עוד כמה הקשות הם גם יצליחו להנפיק לך כרטיס במחיר המתבקש. קו 24 זה בגלל שזה הקו האחרון של דן שיוצא מגוש דן ועובר לשרון (הוד השרון).
 

846

Active member
אתה לא חייב להוציא את הרב קו

ועוד קושיות קצת קטנוניות אבל חשובות
למה בדן יחסית נוח לעבור עם הרב קו והאחרים לא יכולים להשתמש במערכת שעובדת בצורה דומה ונוחה באופן יחסי? למה באגד צריך להוציא את הכרטיס מהארנק כדי להכניס לתא מסוים והנהג צריך ללחוץ על משהו שיאשר את מעבר הכרטיס? למה בקווים גם הנהג צריך ללחוץ על משהו וגם תמיד יש צליל שנשמע כאילו משהו לא בסדר עם הכרטיס?
אתה לא חייב להוציא את הרב קו
מהארנק, אני מרגיל את הנוסעים שלי להניח את הארנק / נרתיק צמוד למכשיר ולחכות לאור הירוק. הקורא הוא קורא אלחוטי ולא חייב מגע או כיוון מסוים. (אגד כמובן)
 

olli3

New member
מנהל
לא רק באגד, גם בחברות אחרות אין צורך להוציא

אתה לא חייב להוציא את הרב קו
מהארנק, אני מרגיל את הנוסעים שלי להניח את הארנק / נרתיק צמוד למכשיר ולחכות לאור הירוק. הקורא הוא קורא אלחוטי ולא חייב מגע או כיוון מסוים. (אגד כמובן)
לא רק באגד, גם בחברות אחרות אין צורך להוציא
מהארנק.
 

cwen

New member
זה לא מושלם

מה מוצלח במהפכת הכרטוס?
שכמה שנים אחרי עדיין לא ניתן לטעון כרטיס שלא דרך הנהג? שעדיין יש מצבים שאתה מחויב בטעות והנהג אומר לך שהוא לא יכול לבטל? שאתה לא יכול לנסוע עם נתיב אקספרס כי יש להם חופשי חודשי נפרד? שעדיין יוצא לך פתק על כל נסיעה בודדת אם אתה בלי חופשי חודשי? שהתחצ מבוסס בהרבה קווים על הקומבינה המבישה ״מונית שירות״ אבל הם לא חלק מהמשחק? שאין לך דרך לבדוק מה מצב הכרטיס שלך באינטרנט כמו בנאדם? ואני יכול להמשיך. הרעיון? חשוב והכרחי. הביצוע? עקום ומעליב. ממש לא הצלחה כבירה.
זה לא מושלם
אבל לפחות אפשר לנסוע בכל המפעילים העיקריים בגוש דן, ויש כרטיסי המשך. לדעתי היה צריך לעשות את זה *לפני* שינוי הקווים, כדי שאנשים יתרגלו לקונספט של החלפת קווים, וגם כדי לא לעשות יותר מדי דברים בבת אחת. וכן, היה צריך ללכת על אחד המודלים האירופאים בהם אתה קונה את הכרטיס לפני העליה לאוטובוס, ומקסימום מחתים אותו בכניסה על השעה (כדי שהכרטיסן יראה מתי עלית על האוטובוס), כשבעלי חופשי חודשי יכולים לעלות בלי החתמה.
 

orchilit

New member
היה צריך להשתמש במודל ההולנדי

זה לא מושלם
אבל לפחות אפשר לנסוע בכל המפעילים העיקריים בגוש דן, ויש כרטיסי המשך. לדעתי היה צריך לעשות את זה *לפני* שינוי הקווים, כדי שאנשים יתרגלו לקונספט של החלפת קווים, וגם כדי לא לעשות יותר מדי דברים בבת אחת. וכן, היה צריך ללכת על אחד המודלים האירופאים בהם אתה קונה את הכרטיס לפני העליה לאוטובוס, ומקסימום מחתים אותו בכניסה על השעה (כדי שהכרטיסן יראה מתי עלית על האוטובוס), כשבעלי חופשי חודשי יכולים לעלות בלי החתמה.
היה צריך להשתמש במודל ההולנדי
בו יש קורא כרטיסים שאתה נדרש לעשות check in ו-check out בכל פעם שאתה עולה ויורד מכלי רכב ואז זה מחשב בכל ירידה את הסכום שצריך להוריד מה"ארנק". ואם אין התאמות (למשל נכנסת פעמיים מבלי לצאת - לבדוק את הפרשי הזמנים ולהתאים). ואם בסוף כל יום אין התאמה (וזה אני בוודאות יודע ) - יורד סכום קנס של 20 אירו לדעתי מהארנק. בכל מקרה, גם אם משתמשים במודל אחר (נניח כמו בפראג או רומא), שבו יש רק קורא כרטיסים (שם זה נייר עדיין שמחתימים ) אז עדיין - לאפשר זאת ולמנוע בזבוז זמן אווילי מול הנהג. באמסטרדם ניתן גם לטעון את הכרטיס באינטרנט (לדעתי גם אישי וגם אנונימי) בחוזה שרוצים. וכמובן להתקין קוראי כרטיסים כאלו בכמות גדולה בכל כלי רכב (ולא רק בדלתות הכניסה והיציאה כי אם גם לפחות עוד שניים (ארבעה במפרקיות)).
 

yehuda7K

New member
מאוד הגיוני

היה צריך להשתמש במודל ההולנדי
בו יש קורא כרטיסים שאתה נדרש לעשות check in ו-check out בכל פעם שאתה עולה ויורד מכלי רכב ואז זה מחשב בכל ירידה את הסכום שצריך להוריד מה"ארנק". ואם אין התאמות (למשל נכנסת פעמיים מבלי לצאת - לבדוק את הפרשי הזמנים ולהתאים). ואם בסוף כל יום אין התאמה (וזה אני בוודאות יודע ) - יורד סכום קנס של 20 אירו לדעתי מהארנק. בכל מקרה, גם אם משתמשים במודל אחר (נניח כמו בפראג או רומא), שבו יש רק קורא כרטיסים (שם זה נייר עדיין שמחתימים ) אז עדיין - לאפשר זאת ולמנוע בזבוז זמן אווילי מול הנהג. באמסטרדם ניתן גם לטעון את הכרטיס באינטרנט (לדעתי גם אישי וגם אנונימי) בחוזה שרוצים. וכמובן להתקין קוראי כרטיסים כאלו בכמות גדולה בכל כלי רכב (ולא רק בדלתות הכניסה והיציאה כי אם גם לפחות עוד שניים (ארבעה במפרקיות)).
מאוד הגיוני
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה