שרשור תפוסה בקווים החדשים-חדשים יחסית

מצב
הנושא נעול.

mister K

New member
איזה אוטובוס עירוני שם עולה על כביש 4?

זה לא הפתרון
"היתרון" הזה נובע אך ורק מתכנון טיפשי ואי מילוי הפוטנציאל של הרכבת כרגע , האוטובוסים העירוניים בכל מקרה עולים על כביש 4 ועוברים קרוב לרכבת. עניין המחיר הוא דבר מלאכותי שנקבע ע"י "אנשי המקצוע", וזה שעולים נוסעים בטבעת הפנימית של גוש דן היא עובדה שלא קשורה לקו הספיצי הזה.
איזה אוטובוס עירוני שם עולה על כביש 4?
אין דבר כזה, גם לרכבת מגיע רק קו 18 המסכן ואין שום סיבה להטריח את כל הנוסעים מכל העיר להגיע לתחנת רכבת שממוקמת בחור.
וזה שעולים נוסעים בטבעת הפנימית של גוש דן, דווקא מאוד קשור לקו 300 כי הוא עובר שם.
 

down under

New member
הסיפא של תגובתך זו היא כמו של חובבן

איזה אוטובוס עירוני שם עולה על כביש 4?
אין דבר כזה, גם לרכבת מגיע רק קו 18 המסכן ואין שום סיבה להטריח את כל הנוסעים מכל העיר להגיע לתחנת רכבת שממוקמת בחור.
וזה שעולים נוסעים בטבעת הפנימית של גוש דן, דווקא מאוד קשור לקו 300 כי הוא עובר שם.
הסיפא של תגובתך זו היא כמו של חובבן
קטן ולא כמו של אקדמאי שגם חובב אוטובוסים ומתמצא היטב בתח"ץ.

מהטבעת הפנימית, יחסית, של גוש דן, נוסעים לתוך גוש דן אמורים לעשות זאת ברכבות קלות, רכבות פרברים ובקווים עירונייים של אגד, דן, קווים ומטרופולין בלבד בלבדותיים!!!
אז כל עוד אין רכבת קלה שיהיו קווים פנימיים מכל האזורים הללו למוקדי היוממות שבתוך גוש דן הגרעיני.
 

mister K

New member
אתה כלל לא הבנת את מה שנכתב

הסיפא של תגובתך זו היא כמו של חובבן
קטן ולא כמו של אקדמאי שגם חובב אוטובוסים ומתמצא היטב בתח"ץ.

מהטבעת הפנימית, יחסית, של גוש דן, נוסעים לתוך גוש דן אמורים לעשות זאת ברכבות קלות, רכבות פרברים ובקווים עירונייים של אגד, דן, קווים ומטרופולין בלבד בלבדותיים!!!
אז כל עוד אין רכבת קלה שיהיו קווים פנימיים מכל האזורים הללו למוקדי היוממות שבתוך גוש דן הגרעיני.
אתה כלל לא הבנת את מה שנכתב
לא מעניינים אותי אלה שנוסעים מאזור וצומת חולון למרכז תל אביב.
הם לא עולים על קו 300 כי לקו הזה אין איסוף מאזור וחולון לתל אביב ואין הורדה מתל אביב וחולון לאזור.
כן מעניינים אותי אלה שנוסעים בו מאשקלון לאזור ולצומת חולון ולהיפך ואליהם התכוונתי. לכן אין שום דבר חובבני בתגובה.
 

down under

New member
אז אני חוזר לדברי על 921 או 910

אתה כלל לא הבנת את מה שנכתב
לא מעניינים אותי אלה שנוסעים מאזור וצומת חולון למרכז תל אביב.
הם לא עולים על קו 300 כי לקו הזה אין איסוף מאזור וחולון לתל אביב ואין הורדה מתל אביב וחולון לאזור.
כן מעניינים אותי אלה שנוסעים בו מאשקלון לאזור ולצומת חולון ולהיפך ואליהם התכוונתי. לכן אין שום דבר חובבני בתגובה.
אז אני חוזר לדברי על 921 או 910
שיהיו קווים מאספים לגמרי וגם חצי מאספים מאשקלון לגוש דן, בדיוק עבור מי שצריך לאזור או אזוה"ת חולון וכיוצא בזאת.

במדינה מתוקנת אין זכות קיום לאוטובוסים בינעירוניים למרחקים גדולים אלא אך ורק רכבות או טיסות פנים (למרחקים של מעל ל-300 ק"מ).
זכות הקיום שלהם היא אך ורק בין שתי עיירות שלא על קו רכבת או שירות בין מרכז מטרופולין גדול לפרברים הסמוכים שלו או קווי מאסף בין שתי ערים גדולות בשביל כל מי
שצריך לנקודה שהיא בין שתי הערים.
 

mister K

New member
במדינה עם רשת רכבות אידיאלית, אני מסכים.

אז אני חוזר לדברי על 921 או 910
שיהיו קווים מאספים לגמרי וגם חצי מאספים מאשקלון לגוש דן, בדיוק עבור מי שצריך לאזור או אזוה"ת חולון וכיוצא בזאת.

במדינה מתוקנת אין זכות קיום לאוטובוסים בינעירוניים למרחקים גדולים אלא אך ורק רכבות או טיסות פנים (למרחקים של מעל ל-300 ק"מ).
זכות הקיום שלהם היא אך ורק בין שתי עיירות שלא על קו רכבת או שירות בין מרכז מטרופולין גדול לפרברים הסמוכים שלו או קווי מאסף בין שתי ערים גדולות בשביל כל מי
שצריך לנקודה שהיא בין שתי הערים.
במדינה עם רשת רכבות אידיאלית, אני מסכים.
אבל מכיוון שמדינת ישראל רחוקה מלהיות מדינה כזאת, ובה בערים פרבריות (גם אשקלון מבחינת סדרי מרחק נורמליים נחשבת פרבר) בחרו למקם את תחנות הרכבת בטיז אל נבי, קווי האוטובוס הישירים מוצדקים ואכן מצדיקים את עצמם יפה מאוד גם כשיש רכבת לעיר.

זאת ועוד, פרמטר נוסף המשפיע על העדפת הנוסעים הוא המהירות. מהירות הרכבת מאשקלון לתל אביב עדיין רחוקה מלהיות ראויה וגם לא תהיה עד שהמסילה תחושמל כמו כל מסילה פרברית נורמלית בעולם.
 

down under

New member
ממה שאתה או אורי או דרוריקו יודעים

במדינה עם רשת רכבות אידיאלית, אני מסכים.
אבל מכיוון שמדינת ישראל רחוקה מלהיות מדינה כזאת, ובה בערים פרבריות (גם אשקלון מבחינת סדרי מרחק נורמליים נחשבת פרבר) בחרו למקם את תחנות הרכבת בטיז אל נבי, קווי האוטובוס הישירים מוצדקים ואכן מצדיקים את עצמם יפה מאוד גם כשיש רכבת לעיר.

זאת ועוד, פרמטר נוסף המשפיע על העדפת הנוסעים הוא המהירות. מהירות הרכבת מאשקלון לתל אביב עדיין רחוקה מלהיות ראויה וגם לא תהיה עד שהמסילה תחושמל כמו כל מסילה פרברית נורמלית בעולם.
ממה שאתה או אורי או דרוריקו יודעים
כמה אנשים ביממה מסויימת, בערך ו+-, נוסעים ב-567 מכפ"ס ועד ללפחות עזריאלי?
הכוונה במפורש לא לאלו שיורדים בגהה או במכון מור או בצומת קולנוע רמה/קניון ביאליק בר"ג אלא ממשיכים ליעד מובהק
שגם רכבתית אפשר בקלי קלות להגיע אליו.

תחושת הבטן שלי אומרת שיבממה ממוצעת כלשהי של ימים א-ה יהיו פחות מ-500 איש כאלו
למרות שההערכה שלי היא שביממה ממוצעת יש מעל ל-4,000 נוסעים בקו 567 רק בכוון מכפ"ס לגוש דן.
האמנם צדקתי?
 

down under

New member
???

ממה שאתה או אורי או דרוריקו יודעים
כמה אנשים ביממה מסויימת, בערך ו+-, נוסעים ב-567 מכפ"ס ועד ללפחות עזריאלי?
הכוונה במפורש לא לאלו שיורדים בגהה או במכון מור או בצומת קולנוע רמה/קניון ביאליק בר"ג אלא ממשיכים ליעד מובהק
שגם רכבתית אפשר בקלי קלות להגיע אליו.

תחושת הבטן שלי אומרת שיבממה ממוצעת כלשהי של ימים א-ה יהיו פחות מ-500 איש כאלו
למרות שההערכה שלי היא שביממה ממוצעת יש מעל ל-4,000 נוסעים בקו 567 רק בכוון מכפ"ס לגוש דן.
האמנם צדקתי?
???
???
 

down under

New member
הקפצה

ממה שאתה או אורי או דרוריקו יודעים
כמה אנשים ביממה מסויימת, בערך ו+-, נוסעים ב-567 מכפ"ס ועד ללפחות עזריאלי?
הכוונה במפורש לא לאלו שיורדים בגהה או במכון מור או בצומת קולנוע רמה/קניון ביאליק בר"ג אלא ממשיכים ליעד מובהק
שגם רכבתית אפשר בקלי קלות להגיע אליו.

תחושת הבטן שלי אומרת שיבממה ממוצעת כלשהי של ימים א-ה יהיו פחות מ-500 איש כאלו
למרות שההערכה שלי היא שביממה ממוצעת יש מעל ל-4,000 נוסעים בקו 567 רק בכוון מכפ"ס לגוש דן.
האמנם צדקתי?
הקפצה
....?

.....?.....?
 

mister K

New member
אני לא נוסע בקו הזה, אבל לדעתי הרבה יותר.

ממה שאתה או אורי או דרוריקו יודעים
כמה אנשים ביממה מסויימת, בערך ו+-, נוסעים ב-567 מכפ"ס ועד ללפחות עזריאלי?
הכוונה במפורש לא לאלו שיורדים בגהה או במכון מור או בצומת קולנוע רמה/קניון ביאליק בר"ג אלא ממשיכים ליעד מובהק
שגם רכבתית אפשר בקלי קלות להגיע אליו.

תחושת הבטן שלי אומרת שיבממה ממוצעת כלשהי של ימים א-ה יהיו פחות מ-500 איש כאלו
למרות שההערכה שלי היא שביממה ממוצעת יש מעל ל-4,000 נוסעים בקו 567 רק בכוון מכפ"ס לגוש דן.
האמנם צדקתי?
אני לא נוסע בקו הזה, אבל לדעתי הרבה יותר.
קו 567 פועל בתדירות סופר גבוהה בשעות מסוימות ביום. ממה שאני רואה, בהרבה נסיעות הוא מגיע מכפר סבא לרכבת מרכז עם יותר מ-20 נוסעים באוטובוס שרובם ככולם עלו בכפר סבא ובצומת רעננה (שכן אין לקו איסוף בתחנות ז'בוטינסקי לכיוון תל אביב ואין הורדה בכיוון ההפוך).
האם מספר הנסיעות האלו שמגיעות לרכבת מרכז מכיוון כפר סבא לתל אביב, או שעוברות את רכבת מרכז מכיוון תל אביב לכפר סבא, עובר את 25 הנסיעות (שכן בחישוב פשוט 25X20=500)? לדעתי כן בוודאות. על כן מדובר במספר גבוה יותר מ-500 נוסעים.
 

down under

New member
כמה תחנות יש לקו הזה חוץ ממרכזית כפ"ס

אני לא נוסע בקו הזה, אבל לדעתי הרבה יותר.
קו 567 פועל בתדירות סופר גבוהה בשעות מסוימות ביום. ממה שאני רואה, בהרבה נסיעות הוא מגיע מכפר סבא לרכבת מרכז עם יותר מ-20 נוסעים באוטובוס שרובם ככולם עלו בכפר סבא ובצומת רעננה (שכן אין לקו איסוף בתחנות ז'בוטינסקי לכיוון תל אביב ואין הורדה בכיוון ההפוך).
האם מספר הנסיעות האלו שמגיעות לרכבת מרכז מכיוון כפר סבא לתל אביב, או שעוברות את רכבת מרכז מכיוון תל אביב לכפר סבא, עובר את 25 הנסיעות (שכן בחישוב פשוט 25X20=500)? לדעתי כן בוודאות. על כן מדובר במספר גבוה יותר מ-500 נוסעים.
כמה תחנות יש לקו הזה חוץ ממרכזית כפ"ס
הכוונה עד כולל צומת רעננה?
 

mister K

New member
יש לו כמה תחנות בוייצמן ובטשרניחובסקי.

כמה תחנות יש לקו הזה חוץ ממרכזית כפ"ס
הכוונה עד כולל צומת רעננה?
יש לו כמה תחנות בוייצמן ובטשרניחובסקי.
אני לא יודע כמה בדיוק אבל רשום באתר אגד.
 

down under

New member
אז אם כך, היו צריכים לעשות אותו קו עד

יש לו כמה תחנות בוייצמן ובטשרניחובסקי.
אני לא יודע כמה בדיוק אבל רשום באתר אגד.
אז אם כך, היו צריכים לעשות אותו קו עד
לרכבת מרכז בלבד ואולי אפילו רק עד קולנוע רמה.
שוב אין הצדקה לכפילות הזו בין רכבת לבין אוטובוס.

בכל שעות הלחץ, בערך 5 עד 7 שעות כאלו ביממה, הרכבת מכפ"ס (שיש לה שתי תחנות) נוסעת כל 20 דקות.
בתחנות נורדאו וסוקולוב היו צריכים לחכות 3 מיניבוסים בכל תחנה שיצאו לדרכם 5 דקות אחרי הגעת הרכבת מת"א.
כל מיניבוס ליעד אחר בכפ"ס/הוד"ש.

בשעות שבהן יש רק שתי רכבות בשעה אפשר להוציא לכל כוון שתי נסיעות של 567 במסלול הרגיל שקיים כיום.

לא מצליח למצוא צידוק לאדם לקחת מכפ"ס 567 לעזריאלי או לתמח"ת. sorry.

בעתיד עם פתיחת הרק"ל מפ"ת לבת ים, יש לעשות ל-567 תחנה סופית באזור מחלף גהה. כמובן שבכירטוס משותף עם הרק"ל/רכבת ישראל.
 

אורי404

New member
קו 567

אז אם כך, היו צריכים לעשות אותו קו עד
לרכבת מרכז בלבד ואולי אפילו רק עד קולנוע רמה.
שוב אין הצדקה לכפילות הזו בין רכבת לבין אוטובוס.

בכל שעות הלחץ, בערך 5 עד 7 שעות כאלו ביממה, הרכבת מכפ"ס (שיש לה שתי תחנות) נוסעת כל 20 דקות.
בתחנות נורדאו וסוקולוב היו צריכים לחכות 3 מיניבוסים בכל תחנה שיצאו לדרכם 5 דקות אחרי הגעת הרכבת מת"א.
כל מיניבוס ליעד אחר בכפ"ס/הוד"ש.

בשעות שבהן יש רק שתי רכבות בשעה אפשר להוציא לכל כוון שתי נסיעות של 567 במסלול הרגיל שקיים כיום.

לא מצליח למצוא צידוק לאדם לקחת מכפ"ס 567 לעזריאלי או לתמח"ת. sorry.

בעתיד עם פתיחת הרק"ל מפ"ת לבת ים, יש לעשות ל-567 תחנה סופית באזור מחלף גהה. כמובן שבכירטוס משותף עם הרק"ל/רכבת ישראל.
קו 567
רב הנוסעים יורדים או עולים (בהתאם לקטע הנסיעה) בקטע מחלף גהה עד עזריאלי.
מכפר סבא לתל אביב עד צומת רעננה יש לקו 7 תחנות.
מתל אביב לכפר סבא בקטע של צומת רעננה-כפר סבא יש לקו 8 תחנות.

מדוע אנשים משתמשים לאורך כל המסלול? בין היתר הכרטוס המשותף הלא מפותח בין הרכבת לחברות האוטובוסים.
לגבי תכנון עתידי - יש תכנון לBRT במסלול 567. האם זה אכן ייצא לפועל, זו כבר שאלה אחרת.
 

down under

New member
כמות הנהגים והאוטובוסים היא סופית

יש לו כמה תחנות בוייצמן ובטשרניחובסקי.
אני לא יודע כמה בדיוק אבל רשום באתר אגד.
כמות הנהגים והאוטובוסים היא סופית
והוא משאב שיש לתכננו בצורה חכמה יותר.

עשרות, סליחה, מאות נסיעות אוטובוס במקביל לקווי רכבת סבירים עד מעולים (תדירות טובה, אמינות [הרבה פחות איחורים מבעבר], בטיחות [אין כיום כמעט כלל וכלל מפגשי
כביש-מסילה לאורך כמעט כל קווי הרכבת])
זו בעיני שערורייה של תח"ץ.

את אותם אוטובוסים ונהגים יש להקצות לקווים אחרים וכן לקווי הזנה ופיזור לתחנות הרכבת השונות.
 


אז אני חוזר לדברי על 921 או 910
שיהיו קווים מאספים לגמרי וגם חצי מאספים מאשקלון לגוש דן, בדיוק עבור מי שצריך לאזור או אזוה"ת חולון וכיוצא בזאת.

במדינה מתוקנת אין זכות קיום לאוטובוסים בינעירוניים למרחקים גדולים אלא אך ורק רכבות או טיסות פנים (למרחקים של מעל ל-300 ק"מ).
זכות הקיום שלהם היא אך ורק בין שתי עיירות שלא על קו רכבת או שירות בין מרכז מטרופולין גדול לפרברים הסמוכים שלו או קווי מאסף בין שתי ערים גדולות בשביל כל מי
שצריך לנקודה שהיא בין שתי הערים.
 

olli3

New member
מנהל
קו 300 לא משרת רק את תושבי אשקלון.

אז אני חוזר לדברי על 921 או 910
שיהיו קווים מאספים לגמרי וגם חצי מאספים מאשקלון לגוש דן, בדיוק עבור מי שצריך לאזור או אזוה"ת חולון וכיוצא בזאת.

במדינה מתוקנת אין זכות קיום לאוטובוסים בינעירוניים למרחקים גדולים אלא אך ורק רכבות או טיסות פנים (למרחקים של מעל ל-300 ק"מ).
זכות הקיום שלהם היא אך ורק בין שתי עיירות שלא על קו רכבת או שירות בין מרכז מטרופולין גדול לפרברים הסמוכים שלו או קווי מאסף בין שתי ערים גדולות בשביל כל מי
שצריך לנקודה שהיא בין שתי הערים.
קו 300 לא משרת רק את תושבי אשקלון.
והוא לא קו ישיר ללא תחנות ביניים אלא קו מהיר. לקו יש 15 תחנות, מתוכן 4 בתוך אשקלון ואם נחשיב גם את צומת סילבר אז 5 תחנות באשקלון.

בערב הוא גם מבצע פיזור בתוך אשקלון בשכונות שונות.

במדינה מתוקנת, תחנת הרכבת נמצאת במרכז העיר וכל עוד תחנת הרכבת לא נמצאת במרכז העיר, אין להתפלא שלשירות האוטובוסים יש דרישה גבוהה.
 

mister K

New member
בקו 300 יעדם של רוב הנוסעים הוא אשקלון

קו 300 לא משרת רק את תושבי אשקלון.
והוא לא קו ישיר ללא תחנות ביניים אלא קו מהיר. לקו יש 15 תחנות, מתוכן 4 בתוך אשקלון ואם נחשיב גם את צומת סילבר אז 5 תחנות באשקלון.

בערב הוא גם מבצע פיזור בתוך אשקלון בשכונות שונות.

במדינה מתוקנת, תחנת הרכבת נמצאת במרכז העיר וכל עוד תחנת הרכבת לא נמצאת במרכז העיר, אין להתפלא שלשירות האוטובוסים יש דרישה גבוהה.
בקו 300 יעדם של רוב הנוסעים הוא אשקלון
יחסית מעט נוסעים עולים ויורדים בתחנות הביניים. ביום ראשון קצת יותר בגלל החיילים.

זאת לעומת קווים 301 ו-437 שברוב שעות היום יוצאים מאשקלון עם מעט נוסעים ומתמלאים בדרך.
 

olli3

New member
מנהל
נכון, אבל לא מדובר בקו כמו 370 או 405.

בקו 300 יעדם של רוב הנוסעים הוא אשקלון
יחסית מעט נוסעים עולים ויורדים בתחנות הביניים. ביום ראשון קצת יותר בגלל החיילים.

זאת לעומת קווים 301 ו-437 שברוב שעות היום יוצאים מאשקלון עם מעט נוסעים ומתמלאים בדרך.
נכון, אבל לא מדובר בקו כמו 370 או 405.
זו הייתה הכוונה שלי. הוא משרת בעיקר את תושבי אשקלון מן הסתם אבל גם אחרים.
 

Rubim88

New member
גם אם תחנת הרכבת הייתה במרכז

קו 300 לא משרת רק את תושבי אשקלון.
והוא לא קו ישיר ללא תחנות ביניים אלא קו מהיר. לקו יש 15 תחנות, מתוכן 4 בתוך אשקלון ואם נחשיב גם את צומת סילבר אז 5 תחנות באשקלון.

בערב הוא גם מבצע פיזור בתוך אשקלון בשכונות שונות.

במדינה מתוקנת, תחנת הרכבת נמצאת במרכז העיר וכל עוד תחנת הרכבת לא נמצאת במרכז העיר, אין להתפלא שלשירות האוטובוסים יש דרישה גבוהה.
גם אם תחנת הרכבת הייתה במרכז
רוב התושבים(וגם אלו הגרים בערי לווין קטנות) היו נדרשים לקחת אוטובוס פנימי, ככה זה בכל עיר גדולה.
 

mister K

New member
ועדיין זה היה הרבה יותר נוח להרבה יותר אנשים

גם אם תחנת הרכבת הייתה במרכז
רוב התושבים(וגם אלו הגרים בערי לווין קטנות) היו נדרשים לקחת אוטובוס פנימי, ככה זה בכל עיר גדולה.
ועדיין זה היה הרבה יותר נוח להרבה יותר אנשים
מה שסביר שהיה מוריד נוסעים מקו 300. אבל לא זה המצב כיום.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה