פגישת תיאום עם נת"ע

מצב
הנושא נעול.
שכחתי לציין עוד דבר שאפילו אותו נת"ע ומשרד התחבורה

אין בעיה - שיסגרו את ז'בוטינסקי רק לתח"צ ורכבי
חירום, אבל במקביל:
1. שיסללו גישה במחלף אם המושבות מפתח תקוה לכביש 4 צפונה ודרומה ומבני ברק צפונה.
2. שירחיבו את מחלף בר אילן ויסללו עוד נתיב מכיוון מזרח לכיוון צפון וכן יהפכו את ציר אלוף שדה לכביש מהיר עם מחלפונים.
3. שיבנו מחלף בצומת אם המושבות זבולון המר ואם המושבות-ששת הימים-מבצע קדש.
4. שישלימו את מחלף מורשה.
כלי רכב פרטיים, משאיות, אופנועים לא ייעלמו ומשרד התחבורה צריך לדאוג גם להם.
זה גם דורש כסף.
האם משרד התחבורה עושה משהו בנידון?
האם מלבד פתיחת גשר אם המושבות, משרד התחבורה עשה איזושהי היערכות להכין את כבישי גוש דן למצב הצפוי ולסגירת ז'בוטינסקי?
שכחתי לציין עוד דבר שאפילו אותו נת"ע ומשרד התחבורה
לא השכילו להכין לקראת תקופת העבודות (דבר שהיה יכול לעזור מאוד גם לתחבורה ציבורית):
להסדיר את צומת ז'בוטינסקי - דרך רבין - משה דיין ולהרחיב את רחוב השפלה בפ"ת כך שיהיה אפשר ליסוע ישר בין דרך רבין למשה דיין ולרחוב השפלה ולהתחבר לדרך אם המושבות, ולא יהיה צורך ליסוע מדרך רבין לדרך אם המושבות דרך ז'בוטינסקי.
אפילו את הדבר הטריוויאלי הזה, שהיה צריך לדאוג לו עוד כאשר הקימו את המת"צ והמעבר התת-קרקעי ליד בילינסון, הם לא עשו.
 

olli3

New member
מנהל
אוטובוס פעם בחצי שעה זאת הבעיה הענקית?

במצב חירום חוזים נוכחיים וסובסידיות לא מעניינים
ממאי 2015 הולך להיות בציר ז'בוטינסקי מצב חירום תחבורתי.
ולגבי "לא עובד" - באזור חיפה ובירושלים זה עובד יפה מאוד. גם בעפולה אין סימנים רציניים שזה לא עובד.
תלונות מחלק מהנוסעים תמיד יהיו אבל סך הכל המערכות בירושלים, חיפה ובקווי בגליל כן באמת עובדות.
עובדות טוב יותר מבגוש דן.
אם תושבי אזור ירושלים יכולים להגיע לבתי חולים הדסה עם החלפות ותושבי הצפון יכולים להגיע לבית החולים הגדול ביותר בצפון עם החלפות, אז גם תושבי השרון יכולים להגיע לבית חולים בילינסון עם החלפות. אין צורך שגם 641, גם 821 וגם 921 יגיעו לבילינסון. אפשר להשאיר את 641 עד קרית אריה ומי שמגיע ממקומות צפוניים יותר מצומת השרון יכול בצומת רעננה להחליף.
לכמה בתי חולים במדינה מגיעים קווי אוטובוס בינעירוניים ארוכים? דווקא לבילינסון צריך קו ישיר מעפולה או מחדרה? למה לתל השומר לא? למה לרמב"ם לא? למה מירושלים, אשדוד, אשקלון לא צריך קו ישיר לבילינסון ומעפולה וחדרה (אגב שתי ערים עם בתי חולים די מרכזיים) כן?

שום דבר לא יעבוד החל ממאי 2015 אם ימשיכו לדחוף לז'בוטינסקי קווים שאין להם מה לחפש שם.
לקווים בינעירוניים ארוכים אין מה לחפש בז'בוטינסקי בתקופה של נתיב אחד או שניים פעילים.
בתקופה הזו רק מודל דומה למודל החיפאי עם קווים עירוניים ומטרופולינים שמקשרים בצירים שונים בין מרכזי תחבורה הנמצאים מחוץ למרכז הבלאגן יעבוד.
אי אפשר יהיה להימנע לגמרי משימוש בז'בוטינסקי וקווים עירוניים של בני ברק ורמת גן או קווים מטרופולינים בין בקעת אונו, פתח תקוה, בני ברק, רמת גן ותל אביב יהיו חייבים להשתמש בו. אבל קווים אחרים, מהשרון (למעט קו 567), השומרון, הדרום או הצפון לא צריכים להשתמש בו בתקופת החירום התחבורתית הזו.

ואם משרד התחבורה לא יודע לשדר למשרד האוצר שמדובר בתקופה מיוחדת שמחייבת סידורים ותקציבים מיוחדים, אז מדובר בחדלות אישים.
אוטובוס פעם בחצי שעה זאת הבעיה הענקית?
אתה שם לב על מה אתה מתעקש כאן? על 821 שפועל בתדירות של פעם בכמה זמן? על 921 שפועל בתדירות של פעם בכמה זמן ועל 641 שפועל בתדירות של פעם בחצי שעה או 20 דקות במקרה הטוב.
&nbsp
זה מה שישנה בין קטסטרופה לבין לא קטסטרופה? די, נו אתה לא רציני.
&nbsp
חוזה זה חוזה. אתה לא יכול להפר חוזה, מה לעשות. עוד מעט תגיד לי שכמו שהחרדים ניסו לעצור אוטובוסים של דן ודרשו מהם לקחת אותם לירושלים ללוויה של עובדיה יוסף, אז הם היו צריכים לעשות כן, כי זה קטסטרופה תחבורתית ולא מעניין חוזה או סובסידיה (גם אם מדובר בקטסטרופה נקודתית).
&nbsp
אתה מצפה שחברה שחתמה חוזה עם המדינה תפעיל על חשבונה נסיעות בלי לקבל על זה כסף? או שאתה מצפה שהאוצר יתן המון המון כסף בשביל לבצע את כל השינויים האלו? כי האוצר לא ייתן ואם האוצר לא נותן ומשרד התחבורה מחייב את המפעילות שלא כחוק, הן עותרות לבית המשפט ומנצחות ולכן משרד התחבורה לא עושה את זה אף פעם כי הוא יפסיד - הפסד בטוח.
&nbsp
אמירות מהסוג הזה הן פשוט תלושות מהמציאות. זה כמו כל האנשים שצועקים לממשלה מה לעשות עם המצב הנוכחי.
&nbsp
לגבי, הנוסעים עצמם. אני נוסע המון בקווים 370 ו380. 2/3 מהנוסעים משלמים במזומן. גם כשעולה זוג, הם משלמים במזומן במקום לחסוך לעצמם 15%. זה אופי הנוסעים באוטובוסים בין עירוניים, בעיקר מזדמנים, כאלו שביום יום בתוך עירם נוסעים ברכב פרטי ועקב מחיר נסיעה גבוהה ברכב פרטי לנסיעות בין עירוניות, בוחרים בתח"צ כשהיא יעילה ונוחה.
&nbsp
עבור כל אלו, החלפה = לא נוח ולא יעיל. לא יעזור לך שום בית דין, נסה לשכנע אנשים כאלו כמה שאתה רוצה שהם יכולים לנסוע מת"א לטבריה עם החלפה והם פשוט יגידו שאו שהם ימתינו ל836 או שהם ישתמשו במונית שירות או ברכב פרטי. הם לא יוציאו רב קו במיוחד עבור נסיעה של פעם בכמה חודשים במקרה הטוב... מחיר הנסיעה יהיה גבוה יותר עבורם והרבה פחות משתלם וגם כיום כשהם מבקשים "הלוך ושוב" והנהג אומר להם, יש רב קו והם עונים שלא ומקבלי את בשורה שאין הלוך ושוב אלא אם כן יש רב קו, אתה רואה את האכזבה על פניהם ואף את ההפתעה.
&nbsp
ובכלל, כל מי שאינו ירושלמי ומוכרח להחליף קווים משלם על כך פעמיים. או שיטען כרטיסיה של 10 נסיעות שהוא לא יודע מתי הוא יגמור אותה. אז איפה הנוחות ואיפה הפשטות ואיפה העלויות הכדאיות?
&nbsp
יש הבדל עצום בין שירות עירוני לבין שירות בין עירוני, במיוחד אל ערים שהאדם פחות מכיר. אנשים מחפשים פשטות, לא איך להסתבך... כמה אנשים עומדים בצומת גהה ושואלים אנשים איפה האוטובוס שהם צריכים? כמה אנשים עומדים ברכבת מרכז ומחפשים אוטובוס?
&nbsp
עכשיו תחשוב על המבוגרים, מבינהם שגם אינם יודעים קרוא וכתוב ויש המון כאלו. אתה חושב שקל להם? אתה חושב שקל להם להגיע לעיר שהם לא מכירים ולהתחיל לחפש קווי המשך? והחוסר וודאות לגבי מתי יגיע האוטובוס מיטיב?
&nbsp
המערכת הזאת לא הוכחה כיעילה לא בירושלים, לא בגוש דן, לא בחיפה וגם לא בגליל. אפשר להגיד שמדובר ב"קומץ", אבל לא כך הדבר. האוכלוסיה שאין לה פה, פשוט שותקת ובלית ברירה מקבלת את המצב.
&nbsp
מאשדוד יהיה קו לבלינסון, הוא כלול במכרז. לכשיפתחו את קווי אשקלון - ת"א למכרז, אתה תראה גם שיפור בקווים הקיימים וגם להערכתי קו לפתח תקווה.
&nbsp
וממתי אנשים נוסעים רק לטיפולים בבתי חולים? לאנשים אין קרובי משפחה? ושניידר הוא בית חולים בפני עצמו שמטפל בילדים ומגיעים אליו מכל מיני מקומות בארץ. ובלי קשר לזה, אני מכיר מספר אנשים שהגיעו לטיפולים בבלינסון מירוחם, מבאר שבע ומלהבים. מה רע בסורוקה? לא יודע, לא נכנסתי להחלטות.
&nbsp
דר"א, משרד התחבורה חושב שיש לקשר את כל ערי הדרום לסורוקה ולאוניברסיטה בקווים ישירים , ללא צורך לעבור בתחנה המרכזית עבור החלפה לקו עירוני בתוך באר שבע. מעניין למה זה כל כך נחוץ... התשובה היא כי זה באמת נחוץ והחלפה במרכזית באר שבע מאריכה את זמן הנסיעה ב15-30 דקות. אם לא היה קיים קו 49 בין דימונה לבאר שבע, הנסיעה בין דימונה לסורוקה ולאוניברסיטה הייתה לא יעילה. אותו הדבר לגבי 383 שחוגג לו 7 חודשים וחצי ואשר צובר תאוצה מיום ליום. כנ"ל תושבי אופקים שכבר כמה שנים טובות מבקשים קו כזה במקום להיתקע כל בוקר בשדרות טוביהו במשך זמן רב עד ההגעה לתחנה המרכזית ואז החלפה. טכנית, כולם יכולים לרדת בשדרות טוביהו, לעבור לדרך הצבי (הליכה של 5 דקות) ולהחליף לקו 16 הפנימי, אבל אני בספק אם מישהו מכיר את האופציה הזו בכלל והיא גם לא הכי יעילה.
&nbsp
בשורה התחתונה, אם אתה חושב שקיצור 641/821/921 הוא ה-דבר שיכריע האם תהיה קטסטרופה או לא, אז אין לי עוד מה להגיד. גם אם היה מדובר באוטובוס פעם ב10 דקות, זה לא מה שהיה מציל את הקטסטרופה.
 
א. בתי חולים אזוריים בהחלט צריכים להייות מקושרים

אוטובוס פעם בחצי שעה זאת הבעיה הענקית?
אתה שם לב על מה אתה מתעקש כאן? על 821 שפועל בתדירות של פעם בכמה זמן? על 921 שפועל בתדירות של פעם בכמה זמן ועל 641 שפועל בתדירות של פעם בחצי שעה או 20 דקות במקרה הטוב.
&nbsp
זה מה שישנה בין קטסטרופה לבין לא קטסטרופה? די, נו אתה לא רציני.
&nbsp
חוזה זה חוזה. אתה לא יכול להפר חוזה, מה לעשות. עוד מעט תגיד לי שכמו שהחרדים ניסו לעצור אוטובוסים של דן ודרשו מהם לקחת אותם לירושלים ללוויה של עובדיה יוסף, אז הם היו צריכים לעשות כן, כי זה קטסטרופה תחבורתית ולא מעניין חוזה או סובסידיה (גם אם מדובר בקטסטרופה נקודתית).
&nbsp
אתה מצפה שחברה שחתמה חוזה עם המדינה תפעיל על חשבונה נסיעות בלי לקבל על זה כסף? או שאתה מצפה שהאוצר יתן המון המון כסף בשביל לבצע את כל השינויים האלו? כי האוצר לא ייתן ואם האוצר לא נותן ומשרד התחבורה מחייב את המפעילות שלא כחוק, הן עותרות לבית המשפט ומנצחות ולכן משרד התחבורה לא עושה את זה אף פעם כי הוא יפסיד - הפסד בטוח.
&nbsp
אמירות מהסוג הזה הן פשוט תלושות מהמציאות. זה כמו כל האנשים שצועקים לממשלה מה לעשות עם המצב הנוכחי.
&nbsp
לגבי, הנוסעים עצמם. אני נוסע המון בקווים 370 ו380. 2/3 מהנוסעים משלמים במזומן. גם כשעולה זוג, הם משלמים במזומן במקום לחסוך לעצמם 15%. זה אופי הנוסעים באוטובוסים בין עירוניים, בעיקר מזדמנים, כאלו שביום יום בתוך עירם נוסעים ברכב פרטי ועקב מחיר נסיעה גבוהה ברכב פרטי לנסיעות בין עירוניות, בוחרים בתח"צ כשהיא יעילה ונוחה.
&nbsp
עבור כל אלו, החלפה = לא נוח ולא יעיל. לא יעזור לך שום בית דין, נסה לשכנע אנשים כאלו כמה שאתה רוצה שהם יכולים לנסוע מת"א לטבריה עם החלפה והם פשוט יגידו שאו שהם ימתינו ל836 או שהם ישתמשו במונית שירות או ברכב פרטי. הם לא יוציאו רב קו במיוחד עבור נסיעה של פעם בכמה חודשים במקרה הטוב... מחיר הנסיעה יהיה גבוה יותר עבורם והרבה פחות משתלם וגם כיום כשהם מבקשים "הלוך ושוב" והנהג אומר להם, יש רב קו והם עונים שלא ומקבלי את בשורה שאין הלוך ושוב אלא אם כן יש רב קו, אתה רואה את האכזבה על פניהם ואף את ההפתעה.
&nbsp
ובכלל, כל מי שאינו ירושלמי ומוכרח להחליף קווים משלם על כך פעמיים. או שיטען כרטיסיה של 10 נסיעות שהוא לא יודע מתי הוא יגמור אותה. אז איפה הנוחות ואיפה הפשטות ואיפה העלויות הכדאיות?
&nbsp
יש הבדל עצום בין שירות עירוני לבין שירות בין עירוני, במיוחד אל ערים שהאדם פחות מכיר. אנשים מחפשים פשטות, לא איך להסתבך... כמה אנשים עומדים בצומת גהה ושואלים אנשים איפה האוטובוס שהם צריכים? כמה אנשים עומדים ברכבת מרכז ומחפשים אוטובוס?
&nbsp
עכשיו תחשוב על המבוגרים, מבינהם שגם אינם יודעים קרוא וכתוב ויש המון כאלו. אתה חושב שקל להם? אתה חושב שקל להם להגיע לעיר שהם לא מכירים ולהתחיל לחפש קווי המשך? והחוסר וודאות לגבי מתי יגיע האוטובוס מיטיב?
&nbsp
המערכת הזאת לא הוכחה כיעילה לא בירושלים, לא בגוש דן, לא בחיפה וגם לא בגליל. אפשר להגיד שמדובר ב"קומץ", אבל לא כך הדבר. האוכלוסיה שאין לה פה, פשוט שותקת ובלית ברירה מקבלת את המצב.
&nbsp
מאשדוד יהיה קו לבלינסון, הוא כלול במכרז. לכשיפתחו את קווי אשקלון - ת"א למכרז, אתה תראה גם שיפור בקווים הקיימים וגם להערכתי קו לפתח תקווה.
&nbsp
וממתי אנשים נוסעים רק לטיפולים בבתי חולים? לאנשים אין קרובי משפחה? ושניידר הוא בית חולים בפני עצמו שמטפל בילדים ומגיעים אליו מכל מיני מקומות בארץ. ובלי קשר לזה, אני מכיר מספר אנשים שהגיעו לטיפולים בבלינסון מירוחם, מבאר שבע ומלהבים. מה רע בסורוקה? לא יודע, לא נכנסתי להחלטות.
&nbsp
דר"א, משרד התחבורה חושב שיש לקשר את כל ערי הדרום לסורוקה ולאוניברסיטה בקווים ישירים , ללא צורך לעבור בתחנה המרכזית עבור החלפה לקו עירוני בתוך באר שבע. מעניין למה זה כל כך נחוץ... התשובה היא כי זה באמת נחוץ והחלפה במרכזית באר שבע מאריכה את זמן הנסיעה ב15-30 דקות. אם לא היה קיים קו 49 בין דימונה לבאר שבע, הנסיעה בין דימונה לסורוקה ולאוניברסיטה הייתה לא יעילה. אותו הדבר לגבי 383 שחוגג לו 7 חודשים וחצי ואשר צובר תאוצה מיום ליום. כנ"ל תושבי אופקים שכבר כמה שנים טובות מבקשים קו כזה במקום להיתקע כל בוקר בשדרות טוביהו במשך זמן רב עד ההגעה לתחנה המרכזית ואז החלפה. טכנית, כולם יכולים לרדת בשדרות טוביהו, לעבור לדרך הצבי (הליכה של 5 דקות) ולהחליף לקו 16 הפנימי, אבל אני בספק אם מישהו מכיר את האופציה הזו בכלל והיא גם לא הכי יעילה.
&nbsp
בשורה התחתונה, אם אתה חושב שקיצור 641/821/921 הוא ה-דבר שיכריע האם תהיה קטסטרופה או לא, אז אין לי עוד מה להגיד. גם אם היה מדובר באוטובוס פעם ב10 דקות, זה לא מה שהיה מציל את הקטסטרופה.
א. בתי חולים אזוריים בהחלט צריכים להייות מקושרים
לישובי האזור. אין שום מקום להשוואה ביחס בין אופקים לסורוקה ליחס בין עפולה לבילינסון, גם לא ליחס בין חדרה לבילינסון.
ב. שלושת הקווים הללו ביחד מעמיסים עומס נוסף מצטבר - קו אחד בתדירות 20-30 דקות, קו נוסף בתדירות של 20-45 דקות וקו נוסף בתדירות של 30-60 דקות ביחד מביאים ל-8-10 אוטובוסים בשעה. כן, כשיש צוואר בקבוק של נתיב אחד בציר עירוני ומטרופוליני כל כך ראשי זה משמעותי.

וההשוואה של אירוע חד-פעמי ביום אחד לתקופה שהולכת להימשך 5-6-7 שנים היא מגוחכת. אם כבר אתה כותב לי שאני לא רציני. אתה פשוט מגוחך.

אתה פשוט לא מבין את המשמעות של העבודות שהולכות להתבצע על פורטל שנקר בקטע שבין צומת שנקר (צומת קרית מטלון) למחלף גהה. בקטע הזה הולך להיות המעבר מהתוואי התת-קרקעי לתוואי הקרקעי של הרכבת הקלה והפיצול לשלוחה לדיפו. העבודות שהולכות להתבצע שם ישאירו בקטעי זמן ארוכים נתיב אחד בלבד פתוח לכל כיוון..
ולא, אי אפשר לחסום את הגישה שם לכלי רכב פרטיים כי משרד התחבורה לא השכיל לייצר חלופות ראויות לכלי רכב פרטיים (אליהן התיחחסתי בהודעה אחרת).
אתה לא יכול לחסום לחלוטין את הגישה הראשית לפתח תקוה ולבני ברק לכלי רכב פרטיים.
אז כן, אין מנוס מלדלל את התחבורה הציבורית שעוברת שם ולהשאיר רק את מה שבאמת חייב לעבור שם.
641, 821 ו 921 לא חייבים לעבור שם. קווי אריאל לא חייבים לעבור שם. קו 164 לא חייב לעבור שם.
אם חיוני ש 641, 821 ו 921 יגיעו עד בילינסון וקרית אריה, אז שיפנו במשה דיין צפונה ויעצרו במסוף החרש. אבל אני לא השתכנעתי שחיוני שיגיעו עד לשם.

אבל אין טעם להמשיך להתווכח. המציאות עוד שנה ממילא תקבע את המהלכים בזמן אמת ואז הכל יתבצע ככיבוי שריפות, טלאי על טלאי, ללא תכנון מסודר וללא מחשבה מעמיקה. עמידה בהסכמים וחוזים תהיה אז הדאגה האחרונה של משרדי התחבורה והאוצר.
אז נראה מי באמת תלוש מהמציאות.
משרד התחבורה ונת"ע בעצמם משתמשים במילה "קטסטרופה" (למעשה הם הראשונים שהגדירו כך את המצב הצפוי). הם יודעים היטב מדוע. אבל הם לא יודעים מה לעשות לגבי זה. כשמשרד התחבורה מבטיח קטסטרופה מראש אפשר להניח בסבירות גבוהה שמה שיקרה זה קטסטרופה בריבוע.
אתה כנראה עוד לא הפנמת את המשמעות.
 

olli3

New member
מנהל
הפנמתי שאתה רואה בעיקר את טובת פתח תקווה

א. בתי חולים אזוריים בהחלט צריכים להייות מקושרים
לישובי האזור. אין שום מקום להשוואה ביחס בין אופקים לסורוקה ליחס בין עפולה לבילינסון, גם לא ליחס בין חדרה לבילינסון.
ב. שלושת הקווים הללו ביחד מעמיסים עומס נוסף מצטבר - קו אחד בתדירות 20-30 דקות, קו נוסף בתדירות של 20-45 דקות וקו נוסף בתדירות של 30-60 דקות ביחד מביאים ל-8-10 אוטובוסים בשעה. כן, כשיש צוואר בקבוק של נתיב אחד בציר עירוני ומטרופוליני כל כך ראשי זה משמעותי.

וההשוואה של אירוע חד-פעמי ביום אחד לתקופה שהולכת להימשך 5-6-7 שנים היא מגוחכת. אם כבר אתה כותב לי שאני לא רציני. אתה פשוט מגוחך.

אתה פשוט לא מבין את המשמעות של העבודות שהולכות להתבצע על פורטל שנקר בקטע שבין צומת שנקר (צומת קרית מטלון) למחלף גהה. בקטע הזה הולך להיות המעבר מהתוואי התת-קרקעי לתוואי הקרקעי של הרכבת הקלה והפיצול לשלוחה לדיפו. העבודות שהולכות להתבצע שם ישאירו בקטעי זמן ארוכים נתיב אחד בלבד פתוח לכל כיוון..
ולא, אי אפשר לחסום את הגישה שם לכלי רכב פרטיים כי משרד התחבורה לא השכיל לייצר חלופות ראויות לכלי רכב פרטיים (אליהן התיחחסתי בהודעה אחרת).
אתה לא יכול לחסום לחלוטין את הגישה הראשית לפתח תקוה ולבני ברק לכלי רכב פרטיים.
אז כן, אין מנוס מלדלל את התחבורה הציבורית שעוברת שם ולהשאיר רק את מה שבאמת חייב לעבור שם.
641, 821 ו 921 לא חייבים לעבור שם. קווי אריאל לא חייבים לעבור שם. קו 164 לא חייב לעבור שם.
אם חיוני ש 641, 821 ו 921 יגיעו עד בילינסון וקרית אריה, אז שיפנו במשה דיין צפונה ויעצרו במסוף החרש. אבל אני לא השתכנעתי שחיוני שיגיעו עד לשם.

אבל אין טעם להמשיך להתווכח. המציאות עוד שנה ממילא תקבע את המהלכים בזמן אמת ואז הכל יתבצע ככיבוי שריפות, טלאי על טלאי, ללא תכנון מסודר וללא מחשבה מעמיקה. עמידה בהסכמים וחוזים תהיה אז הדאגה האחרונה של משרדי התחבורה והאוצר.
אז נראה מי באמת תלוש מהמציאות.
משרד התחבורה ונת"ע בעצמם משתמשים במילה "קטסטרופה" (למעשה הם הראשונים שהגדירו כך את המצב הצפוי). הם יודעים היטב מדוע. אבל הם לא יודעים מה לעשות לגבי זה. כשמשרד התחבורה מבטיח קטסטרופה מראש אפשר להניח בסבירות גבוהה שמה שיקרה זה קטסטרופה בריבוע.
אתה כנראה עוד לא הפנמת את המשמעות.
הפנמתי שאתה רואה בעיקר את טובת פתח תקווה
על 164 עולים יותר נוסעים אחרי יצחק רבין ובכביש גהה מאשר במקטע שבין המרכזית ליצחק רבין, אז לבטל את המעבר שלו שם...
&nbsp
על השאר דיברנו מספיק, אני לא הולך להסביר שוב ושוב למה הקישורים האלו חשובים ולמה אם יבוטלו יגרם עוול ענק לנוסעים רבים.
 
אתה כותב על מצב רגיל שלגביו אין לי ויכוח איתך

הפנמתי שאתה רואה בעיקר את טובת פתח תקווה
על 164 עולים יותר נוסעים אחרי יצחק רבין ובכביש גהה מאשר במקטע שבין המרכזית ליצחק רבין, אז לבטל את המעבר שלו שם...
&nbsp
על השאר דיברנו מספיק, אני לא הולך להסביר שוב ושוב למה הקישורים האלו חשובים ולמה אם יבוטלו יגרם עוול ענק לנוסעים רבים.
אתה כותב על מצב רגיל שלגביו אין לי ויכוח איתך
אבל אתה עדיין לא מבין מה המשמעות של העבודות שהולכות להיות.
העוול שייגרם לנוסעים של 164 מהמעבר בקטע הזה כאשר אפשר לחסוך להם אותו יהיה עצום.
בשעות הבוקר לא עולים הרבה בקטע שבין רבין לגהה. לגבי שעות אחר הצהריים אני מסכים איתך.
ובכיוון ההפוךבבוקר כיורדים הרבה ואחר הצהריים לא.
אז אפשר לעשות מסלול שונה בשעות שונות. זה יהיה לטובת הנוסעים, תאמין לי.
וברור שכשמדובר בתח"צ בפתח תקוה אני רואה בעיקר את טובת פתח תקוה. למה זה מפתיע אותך?
זה לא טבעי שתושב פתח תקוה יראה את טובת פתח תקוה?
לפחות אתה "מאשר" שאני אכן רואה את טובת פתח תקוה. לא התכוונת - אבל אני מקבל את זה כמחמאה ולא כביקורת.
כאשר הולך להתרגש על פתח תקוה, בה אני גר, משבר תחבורתי גדול, אני בהחלט חושב כיצד ניתן לצמצם את מימדי המשבר הזה.
אם תאמר לי שאתה לא היית עושה אותו דבר אם היה מדובר בבאר שבע, לא הייתי מאמין לך.
תנסה לדמיין לעצמך את שדרות רגר והיציאה הצפונית הראשית של באר שבע מצטצמצות לנתיב אחד לכל כיוון.
לכך בדיוק אני מתכוון שאתה לא מפנים את המשמעות של המצב שהולך להיות בזמן העבודות ובוחן אותו בפרמטרים של המצב היום.
אם לדעתך עדיף מצב שבו טורי אוטובוסים ארוכים יעמדו שעה עד אשר יצליחו לצאת מפ"ת או להיכנס אליה, או שאינך יכול לדמיין מצב כזה, אז המציאות היא זו שתגרום לך לשנות את דעתך.
זה מה שעומד לקרות בז'בוטינסקי מערבה מדרך רבין.
אכתוב שוב: לא סתם נת"ע ומשרד התחבורה משתמשים במילה קטרסטרופה.
יו"ר נת"ע בעבר, מיכאל רצון, השתמש במילה הזו בהקשר של תקופת העבודות, כבר לפני 3 שנים.
כל נוסע שאפשר לחסוך לו כניסה לקטע הזה ולא יחסכו לו - ייגרם לו ביודעין ובמודע עוול ענק.
 
תשובות:

כמה שאלות
1.הם סגורים על זה שזה נפתח באוגוסט?
2.מתי להערכת יהיה השלב השני?
3.האם שינויי המסלול בשלב השני יהיו רק ב-42/51 או בעוד קוים?
4.האם שאלתם על העומס שיווצר בתמפת?
תשובות:
1. כן, ב-1.8 הקו יתחיל לפעול.
2. השלב השני במובן של תחילת עבודות החפירה מתוכנן לסביבות מאי 2015. אבל בין אוגוסט 2014 למאי 2015 עשויים להיות התאמות ושינויים תוך כדי למידה.
3. אין שום תכנון מסודר ומוגדר לשינויי הקווים מעבר להפחתת תדירות מסויימת בקווים מסויימים עם התחלת הפעלת קו 1. דווקא הסבירות הגבוהה היא לשינויי מסלול בקווים אחרים ולא ב-51 ו 42 שלגביהם הסבירות הגבוהה היא הפחתת תדירות הדרגתית ולאו דווקא שינוי מסלול.
4. השאלה הזו לא נשאלה. נשאלה שאלה לגבי המעבר בשוק בפ"ת שלא זכתה למענה.
 
היתה פגישה מעניינת.

פגישת תיאום עם נת"ע
היום, בצל המתקפה על ישראל נערכה פגישת עבודה מתוכננת בין נציגי הפורום לבין נציגי נת"ע ומר גבי נבון, ממונה תכנון תחבורה ציבורית מחוזות תל-אביב והמרכז במשרד התחבורה.
מטרת הפגישה היתה לבסס ערוץ תקשורת ישיר בין נת"ע, משרד התחבורה והפורום בכל הנוגע לפרוייקט הרכבת הקלה בגוש דן בכלל, תחילת העבודות על הקו האדום בפרט ובעיקר לקראת השקתו של הקו האדום המקדים ב-1 לאוגוסט.

במשך כשעה וחצי ניהלנו דיון פורה בתוכניות נת"ע ומשרד התחבורה בנוגע לקו האדום המקדים ותחילת העבודות על הקו האדום. קבענו לקיים ערוץ תקשורת ישיר בין נת"ע ומשרד התחבורה לבין הפורום ע"מ שנוכל לקבל מהם את כל המידע שידרש במהלך הביצוע וכן כדי שאנו, מצידנו נוכל להעביר ולהעלות בפניהם ברמה מבצעית את הבעיות המערכתיות והנקודתיות שאנו חשופים אליהן במהלך העבודות.

במפגישה השתתפ מספר חברי פורום וביניהם amit1270; olli3; מסוף כרמלית; עמוד השדרה; איליה קוגן ועבדכם הנאמן.
משתתפי הפגישה האחרים מוזמנים להעלות את מסקנותיהם מהפגישה.
הגולשים מוזמנים להפנות אליי בעיות נקודתיות או כלליות בנוגע לפרוייקט הנגון ובנוהל עבודה שוטף אדאג להעביר את הפניות לגורמים הרלוונטיים.

כרגיל, פורום תחבורה ציבורית מוכיח את עצמו ככלי ראשון במעלה בכל הנוגע לדיון הציבורי בנושאי תח"צ בארץ.
היתה פגישה מעניינת.
אמנם אני לא חושב ששמענו הרבה מעבר למה שכבר ידענו, אבל אולי זה לא נורא, כי ספק אם זאת היתה המטרה העיקרית של הפגישה. נראה לי שהמטרה החשובה יותר היא יצירת שת"פ צמוד ומתמשך עם הפורום, וכאן דוד עשה עבודה נהדרת בהצגת הפורום ובהעברת המסר בצורה משכנעת.
&nbsp
 

אורי404

New member
תודה רבה דוד ותודה למשתתפים

פגישת תיאום עם נת"ע
היום, בצל המתקפה על ישראל נערכה פגישת עבודה מתוכננת בין נציגי הפורום לבין נציגי נת"ע ומר גבי נבון, ממונה תכנון תחבורה ציבורית מחוזות תל-אביב והמרכז במשרד התחבורה.
מטרת הפגישה היתה לבסס ערוץ תקשורת ישיר בין נת"ע, משרד התחבורה והפורום בכל הנוגע לפרוייקט הרכבת הקלה בגוש דן בכלל, תחילת העבודות על הקו האדום בפרט ובעיקר לקראת השקתו של הקו האדום המקדים ב-1 לאוגוסט.

במשך כשעה וחצי ניהלנו דיון פורה בתוכניות נת"ע ומשרד התחבורה בנוגע לקו האדום המקדים ותחילת העבודות על הקו האדום. קבענו לקיים ערוץ תקשורת ישיר בין נת"ע ומשרד התחבורה לבין הפורום ע"מ שנוכל לקבל מהם את כל המידע שידרש במהלך הביצוע וכן כדי שאנו, מצידנו נוכל להעביר ולהעלות בפניהם ברמה מבצעית את הבעיות המערכתיות והנקודתיות שאנו חשופים אליהן במהלך העבודות.

במפגישה השתתפ מספר חברי פורום וביניהם amit1270; olli3; מסוף כרמלית; עמוד השדרה; איליה קוגן ועבדכם הנאמן.
משתתפי הפגישה האחרים מוזמנים להעלות את מסקנותיהם מהפגישה.
הגולשים מוזמנים להפנות אליי בעיות נקודתיות או כלליות בנוגע לפרוייקט הנגון ובנוהל עבודה שוטף אדאג להעביר את הפניות לגורמים הרלוונטיים.

כרגיל, פורום תחבורה ציבורית מוכיח את עצמו ככלי ראשון במעלה בכל הנוגע לדיון הציבורי בנושאי תח"צ בארץ.
תודה רבה דוד ותודה למשתתפים
תודה רבה דוד על היוזמה ועל הארגון.
תודה רבה למשתתפים מיכאל, עמית, אנדי, "עמוד השדרה" ואיליה.
 
הנקודות הבעייתיות שנבלעו...

פגישת תיאום עם נת"ע
היום, בצל המתקפה על ישראל נערכה פגישת עבודה מתוכננת בין נציגי הפורום לבין נציגי נת"ע ומר גבי נבון, ממונה תכנון תחבורה ציבורית מחוזות תל-אביב והמרכז במשרד התחבורה.
מטרת הפגישה היתה לבסס ערוץ תקשורת ישיר בין נת"ע, משרד התחבורה והפורום בכל הנוגע לפרוייקט הרכבת הקלה בגוש דן בכלל, תחילת העבודות על הקו האדום בפרט ובעיקר לקראת השקתו של הקו האדום המקדים ב-1 לאוגוסט.

במשך כשעה וחצי ניהלנו דיון פורה בתוכניות נת"ע ומשרד התחבורה בנוגע לקו האדום המקדים ותחילת העבודות על הקו האדום. קבענו לקיים ערוץ תקשורת ישיר בין נת"ע ומשרד התחבורה לבין הפורום ע"מ שנוכל לקבל מהם את כל המידע שידרש במהלך הביצוע וכן כדי שאנו, מצידנו נוכל להעביר ולהעלות בפניהם ברמה מבצעית את הבעיות המערכתיות והנקודתיות שאנו חשופים אליהן במהלך העבודות.

במפגישה השתתפ מספר חברי פורום וביניהם amit1270; olli3; מסוף כרמלית; עמוד השדרה; איליה קוגן ועבדכם הנאמן.
משתתפי הפגישה האחרים מוזמנים להעלות את מסקנותיהם מהפגישה.
הגולשים מוזמנים להפנות אליי בעיות נקודתיות או כלליות בנוגע לפרוייקט הנגון ובנוהל עבודה שוטף אדאג להעביר את הפניות לגורמים הרלוונטיים.

כרגיל, פורום תחבורה ציבורית מוכיח את עצמו ככלי ראשון במעלה בכל הנוגע לדיון הציבורי בנושאי תח"צ בארץ.
הנקודות הבעייתיות שנבלעו...
א. מההתרשמות חיצונית שלי- הפורום הצליח להציג את עצמו בצורה טובה מקצועית ואיכותית ביותר.
ב. למרות מה שגבי אמר- הקו מתוכנן לפעול עד 00:00 ולא 01:00.
ג. לא הועלה נושא התשלום שהוא הבעייתי והרגיש ביותר.
נכון לכרגע לא ניתן לשלם במזומן במכונות אלא רק באשראי (בעייתי בעיקר לקשישים, עובדים זרים וילדים).
כמו כן זמן הפעולה של המכונה, והעובדה שהפעולות בה מתבצעות בזמן נסיעה של אוטובוס זו קטסטרופה אחת גדולה.
ד. המפגש הציג בעיני (בפעם המי יודע כמה) את הניתוק של משרד התחבורה מהשטח (למרות שהם חושבים שהם כן נמצאים בשטח, ויאמר לזכותם שהם מנסים), הקיבעון המחשבתי וחוסר היכולת לראות מציאות מורכבת מעבר לבירוקרטיה ופשטנות (הדבר בלט ביותר בהקשר לגבי פעילות בלילה). למרות זאת בהחלט ניתן היה להתרשם מרצון לשיתוף פעולה עתידי ויחס חיובי כלפי הפורום.
 
אני חושב שהכוונה ב-01:00 לזמן סיום השירות בתחנות הסופיות

הנקודות הבעייתיות שנבלעו...
א. מההתרשמות חיצונית שלי- הפורום הצליח להציג את עצמו בצורה טובה מקצועית ואיכותית ביותר.
ב. למרות מה שגבי אמר- הקו מתוכנן לפעול עד 00:00 ולא 01:00.
ג. לא הועלה נושא התשלום שהוא הבעייתי והרגיש ביותר.
נכון לכרגע לא ניתן לשלם במזומן במכונות אלא רק באשראי (בעייתי בעיקר לקשישים, עובדים זרים וילדים).
כמו כן זמן הפעולה של המכונה, והעובדה שהפעולות בה מתבצעות בזמן נסיעה של אוטובוס זו קטסטרופה אחת גדולה.
ד. המפגש הציג בעיני (בפעם המי יודע כמה) את הניתוק של משרד התחבורה מהשטח (למרות שהם חושבים שהם כן נמצאים בשטח, ויאמר לזכותם שהם מנסים), הקיבעון המחשבתי וחוסר היכולת לראות מציאות מורכבת מעבר לבירוקרטיה ופשטנות (הדבר בלט ביותר בהקשר לגבי פעילות בלילה). למרות זאת בהחלט ניתן היה להתרשם מרצון לשיתוף פעולה עתידי ויחס חיובי כלפי הפורום.
אני חושב שהכוונה ב-01:00 לזמן סיום השירות בתחנות הסופיות
(בערך). זמן היציאות האחרונות מתחנות המוצא הוא אכן 00:00.
לגבי תשלום במזומן - נאמר שיוצבו כרטיסנים באוטובוסים. אני מסכים איתך שהדרך בה כל הנושא מטופל גרועה.

הרושם שהיה לי עוד לפני הפגישה ורק התעצם לאחריה הוא שכל הטיפול בפרויקט הזה נעשה טלאי על טלאי, ללא תכנון מערכתי מסודר ועם גישה של "יהיה בסדר" ו"אם תהיה שריפה, נכבה אותה".
מאוד מאכזב לשמוע נציג של משרד התחבורה מדבר בעצמו במפורש על "קטסטרופה" כאשר במקביל הוא נראה די זחוח לנוכח הקטסטרופה המתקרבת ולא יכול להציג תוכנית מניעה כוללת ומסודרת לצמצום (אם לא מניעה) של אותה קטסטרופה. הרושם שאני קיבלתי מהפגישה הוא שמשרד התחבורה יודע היטב שצפויה קטסטרופה אבל לא יודע כיצד למנוע את הקטסטרופה.
 
והכי אבסורדי - זה שכפתרון לאותה קסטסרופה

אני חושב שהכוונה ב-01:00 לזמן סיום השירות בתחנות הסופיות
(בערך). זמן היציאות האחרונות מתחנות המוצא הוא אכן 00:00.
לגבי תשלום במזומן - נאמר שיוצבו כרטיסנים באוטובוסים. אני מסכים איתך שהדרך בה כל הנושא מטופל גרועה.

הרושם שהיה לי עוד לפני הפגישה ורק התעצם לאחריה הוא שכל הטיפול בפרויקט הזה נעשה טלאי על טלאי, ללא תכנון מערכתי מסודר ועם גישה של "יהיה בסדר" ו"אם תהיה שריפה, נכבה אותה".
מאוד מאכזב לשמוע נציג של משרד התחבורה מדבר בעצמו במפורש על "קטסטרופה" כאשר במקביל הוא נראה די זחוח לנוכח הקטסטרופה המתקרבת ולא יכול להציג תוכנית מניעה כוללת ומסודרת לצמצום (אם לא מניעה) של אותה קטסטרופה. הרושם שאני קיבלתי מהפגישה הוא שמשרד התחבורה יודע היטב שצפויה קטסטרופה אבל לא יודע כיצד למנוע את הקטסטרופה.
והכי אבסורדי - זה שכפתרון לאותה קסטסרופה
הוצג דווקא צמצום תשומות.
כן כן, שמעתם נכון, אחד הפתרונות של משרד התחבורה לעומס הרב שייווצר על ציר בגין - ז'בוטינסקי שהנתיבים בו יצטמצמו בתקופת העבודות - הוא קיצור קווים שמגיעים מהצפון (לא פורטו הקווים, אבל כנראה הכוונה לקווים בסגנון 641, 821, 921) כך שיסתיימו בפתח תקווה.
כאלו אם פחות קווי אוטובוס ייכנסו לציר ז'בוטינסקי, זה יקטין את העומסים!
&nbsp
 
למען הסר ספק, זה היה הגיוני לו דובר על העברת

והכי אבסורדי - זה שכפתרון לאותה קסטסרופה
הוצג דווקא צמצום תשומות.
כן כן, שמעתם נכון, אחד הפתרונות של משרד התחבורה לעומס הרב שייווצר על ציר בגין - ז'בוטינסקי שהנתיבים בו יצטמצמו בתקופת העבודות - הוא קיצור קווים שמגיעים מהצפון (לא פורטו הקווים, אבל כנראה הכוונה לקווים בסגנון 641, 821, 921) כך שיסתיימו בפתח תקווה.
כאלו אם פחות קווי אוטובוס ייכנסו לציר ז'בוטינסקי, זה יקטין את העומסים!
&nbsp
למען הסר ספק, זה היה הגיוני לו דובר על העברת
תשומות לקווים אחרים ותגבור בצירים מסוימים, כמו הרעיונות המעולים שהציג עמוד השדרה. אבל לא, קיצור הקווים הוצג כפתרון בפני עצמו וכמשהו חיובי.
 

mister K

New member
אבל להעביר קווים גם בצירים אחרים - חס וחלילה..

והכי אבסורדי - זה שכפתרון לאותה קסטסרופה
הוצג דווקא צמצום תשומות.
כן כן, שמעתם נכון, אחד הפתרונות של משרד התחבורה לעומס הרב שייווצר על ציר בגין - ז'בוטינסקי שהנתיבים בו יצטמצמו בתקופת העבודות - הוא קיצור קווים שמגיעים מהצפון (לא פורטו הקווים, אבל כנראה הכוונה לקווים בסגנון 641, 821, 921) כך שיסתיימו בפתח תקווה.
כאלו אם פחות קווי אוטובוס ייכנסו לציר ז'בוטינסקי, זה יקטין את העומסים!
&nbsp
אבל להעביר קווים גם בצירים אחרים - חס וחלילה..
הרי מבחינת משרד התחבורה אנחנו עדיין בשנות ה-70 וז'בוטינסקי הוא הציר היחיד בו ניתן לנסוע מפתח תקוה לתל אביב.
קיבעון לא פחות דבילי והרסני מהקיבעון של אי הפעלה אחרי 24:00 בלילה.
 

olli3

New member
מנהל
לגבי נושא התשלום>>>

הנקודות הבעייתיות שנבלעו...
א. מההתרשמות חיצונית שלי- הפורום הצליח להציג את עצמו בצורה טובה מקצועית ואיכותית ביותר.
ב. למרות מה שגבי אמר- הקו מתוכנן לפעול עד 00:00 ולא 01:00.
ג. לא הועלה נושא התשלום שהוא הבעייתי והרגיש ביותר.
נכון לכרגע לא ניתן לשלם במזומן במכונות אלא רק באשראי (בעייתי בעיקר לקשישים, עובדים זרים וילדים).
כמו כן זמן הפעולה של המכונה, והעובדה שהפעולות בה מתבצעות בזמן נסיעה של אוטובוס זו קטסטרופה אחת גדולה.
ד. המפגש הציג בעיני (בפעם המי יודע כמה) את הניתוק של משרד התחבורה מהשטח (למרות שהם חושבים שהם כן נמצאים בשטח, ויאמר לזכותם שהם מנסים), הקיבעון המחשבתי וחוסר היכולת לראות מציאות מורכבת מעבר לבירוקרטיה ופשטנות (הדבר בלט ביותר בהקשר לגבי פעילות בלילה). למרות זאת בהחלט ניתן היה להתרשם מרצון לשיתוף פעולה עתידי ויחס חיובי כלפי הפורום.
לגבי נושא התשלום>>>
מעבר למה שנכתב כאן בנוגע לכרטיסינים שיוצבו בתחנות עצמן ואצלם יהיה ניתן לרכוש כרטיס בודד במזומן ומעבר למכונות לטעינת רב קו שכבר פרוסות בציר ז'בוטינסקי ונפרסו על ידי חברת קווים שבהן ניתן לטעון את הרב קו גם במזומן (מכונות כחלק ממכרז חשמונאים)...
&nbsp
מעבר לכך, נטען שגם דן תציב מכונות שכאלו בתחנות עצמן לטעינת רב קו במזומן ובאשראי.
&nbsp
כמו כן, לגבי הטענה של קשישים, פעם כשהמציאו את הכספומטים, אמרו ומה יהיה עם הקשישים... הם מסתדרים. מה עם הקשישים ברחבי העול םשכדי לעלות לתח"צ הם חייבים לטעון את הכרטיס במכונה וכו'? מסתדרים. גם עוד לפני שהיה רב קו בישראל והיו כרטיסי טעינה כמו מטרופס במטרופולין ועוד כרטיסים בחברות אחרות, גם אז הקשישים הסתדרו.
&nbsp
לגבי העובדים הזרים, יש המון שמחזיקים חופשי חודשי. אני לא רואה מה הבעיה כאן... כל השאר תמיד יכולים לטעון את הרב קו שלהם בכל אוטובוס אחר ולהשתמש גם בקו 1 בלי בעיה. הנ"ל תקף גם עבור ילדים.
 

olli3

New member
מנהל
זה מה שיש לי להוסיף בנוגע לפגישה.

פגישת תיאום עם נת"ע
היום, בצל המתקפה על ישראל נערכה פגישת עבודה מתוכננת בין נציגי הפורום לבין נציגי נת"ע ומר גבי נבון, ממונה תכנון תחבורה ציבורית מחוזות תל-אביב והמרכז במשרד התחבורה.
מטרת הפגישה היתה לבסס ערוץ תקשורת ישיר בין נת"ע, משרד התחבורה והפורום בכל הנוגע לפרוייקט הרכבת הקלה בגוש דן בכלל, תחילת העבודות על הקו האדום בפרט ובעיקר לקראת השקתו של הקו האדום המקדים ב-1 לאוגוסט.

במשך כשעה וחצי ניהלנו דיון פורה בתוכניות נת"ע ומשרד התחבורה בנוגע לקו האדום המקדים ותחילת העבודות על הקו האדום. קבענו לקיים ערוץ תקשורת ישיר בין נת"ע ומשרד התחבורה לבין הפורום ע"מ שנוכל לקבל מהם את כל המידע שידרש במהלך הביצוע וכן כדי שאנו, מצידנו נוכל להעביר ולהעלות בפניהם ברמה מבצעית את הבעיות המערכתיות והנקודתיות שאנו חשופים אליהן במהלך העבודות.

במפגישה השתתפ מספר חברי פורום וביניהם amit1270; olli3; מסוף כרמלית; עמוד השדרה; איליה קוגן ועבדכם הנאמן.
משתתפי הפגישה האחרים מוזמנים להעלות את מסקנותיהם מהפגישה.
הגולשים מוזמנים להפנות אליי בעיות נקודתיות או כלליות בנוגע לפרוייקט הנגון ובנוהל עבודה שוטף אדאג להעביר את הפניות לגורמים הרלוונטיים.

כרגיל, פורום תחבורה ציבורית מוכיח את עצמו ככלי ראשון במעלה בכל הנוגע לדיון הציבורי בנושאי תח"צ בארץ.
זה מה שיש לי להוסיף בנוגע לפגישה.
ראשית, שלב ההצגה היה דיי מיותר עבורי וכך גם עבור שאר המשתתפים. רובנו כבר ראינו את הכל כאן בפורום.
&nbsp
שנית, זה לא סוד שקו 1 לא יביא בשורה של ממש מלבד הפחתת העומסים. זה לא מה שיעודד אנשים לנטוש את הרכב הפרטי (כמו שמשרד התחבורה מעוניין) ולעבור למפרקית המתקדמת ביותר בישראל.
&nbsp
מעבר לכך, דווקא בשעות השפל, אני אישית אעדיף כבר את קו 51 על פני קו 1. לא פרקטי לנסוע באוטובוס שעוצר בכל תחנה ותחנה בדרך גם אם אף אחד לא רוצה לעלות או לרדת.
&nbsp
שאלתי מספר שאלות, בין היתר על העברת קווים שונים למסלולי אחרים בעת תחילת העבודות, לדרך אבא הילל ולאלוף שדה. נעניתי שבוודאי שזה יקרה אך ללא פירוט.
&nbsp
לשאלה האם ינצלו את הרכבת הכבדה לצורך גישה טובה ומהירה בין פתח תקווה ובני ברק (ולא רק) אל ת"א (ולא רק ת"א), נאמר שכן. אבל אין שום תוכנית פעולה על איך לגרום לזה לקרות, כי מקומות חניה בתחנות הרכבת בפתח תקווה ובני ברק - אין מספיק מן הסתם וקווי תח"צ לתחנות בפתח תקווה גם ככה אין מספיק גם כן.... וחשוב מכך, תעריפי הנסיעה. מלבד התוכנית הכללית של משרד התחבורה להאחדת תעריפים והכנסת רכבת ישראל בגוש דן לכרטוס משותף עם מפעילות האוטובוסים - שום תשובה רצינית ונחרצת לא קיבלתי.
&nbsp
לא הספקתי לשאול האם קו 1 יהיה מהיר יותר בכך שתהיינה פחות תחנות לאורך התוואי או שאותו הדבר כמו מה שיש היום ל42 ו51. לטעמי צריך תחנה כל 400-500 מטרים ובמקומות מסויימות גם כל 800 מטרים. זה צריך להיות דומה לקו 1 בחיפה. לא צריך תחנה כל 200 מטרים אם רוצים לייצר שירות מהיר, בטח לא אחד כזה שיעצור בכל תחנה ותחנה גם אם אין בה אף אחד שרוצה לעלות או לרדת.
&nbsp
בנוגע לסככות התחנה, אז J.C.DECO זכו במכרז אך הדגישו בפנינו שהתחנות תהיינה עם זכוכית כהה. יותר חשוב מכך, התחנה תהיה גדולה ב25% מהתחנות הקיימות וככל הנראה יהיה בה ספסל נוסף (עוד שני מקומות ישיבה). כן, אני יודע, זה נשמע דיי בלאי... אבל כל זה ימחק אחר כך לטובת הרכבת עצמה.
&nbsp
במת"צ בפתח תקווה קו 1 יסע ביחד עם כל שאר הקווים, לא תהיה הפרדה וזה טוב.
&nbsp
כשיורידו את גשר מעריב, יהיה שמח. כל חברות התח"צ אשר יוצאות ממרכזית ת"א צפונה, תיאלצנה להתאים את עצמן למצב החדש והבלאגניסטי שהדבר ייצור בשעות רבות מהיום.
&nbsp
אני ממש אבל ממש לא מקנא בגוש דנים ובמרכזניקים בכלל על מה שהולך להיות בז'בוטינסקי. זה אפילו לא מתקרב למה שהיה בירושלים.
&nbsp
אהה כן, שפתח תקווה כבר תלמד מזה גל ירוק! אחרת, בזמן העבודות, פתח תקווה תהיה העיר הפקוקה ביותר במדינת ישראל.
 

alantan

New member
לגבי גשר מעריב, הייתה תכנית לכריית מנהרה בין

זה מה שיש לי להוסיף בנוגע לפגישה.
ראשית, שלב ההצגה היה דיי מיותר עבורי וכך גם עבור שאר המשתתפים. רובנו כבר ראינו את הכל כאן בפורום.
&nbsp
שנית, זה לא סוד שקו 1 לא יביא בשורה של ממש מלבד הפחתת העומסים. זה לא מה שיעודד אנשים לנטוש את הרכב הפרטי (כמו שמשרד התחבורה מעוניין) ולעבור למפרקית המתקדמת ביותר בישראל.
&nbsp
מעבר לכך, דווקא בשעות השפל, אני אישית אעדיף כבר את קו 51 על פני קו 1. לא פרקטי לנסוע באוטובוס שעוצר בכל תחנה ותחנה בדרך גם אם אף אחד לא רוצה לעלות או לרדת.
&nbsp
שאלתי מספר שאלות, בין היתר על העברת קווים שונים למסלולי אחרים בעת תחילת העבודות, לדרך אבא הילל ולאלוף שדה. נעניתי שבוודאי שזה יקרה אך ללא פירוט.
&nbsp
לשאלה האם ינצלו את הרכבת הכבדה לצורך גישה טובה ומהירה בין פתח תקווה ובני ברק (ולא רק) אל ת"א (ולא רק ת"א), נאמר שכן. אבל אין שום תוכנית פעולה על איך לגרום לזה לקרות, כי מקומות חניה בתחנות הרכבת בפתח תקווה ובני ברק - אין מספיק מן הסתם וקווי תח"צ לתחנות בפתח תקווה גם ככה אין מספיק גם כן.... וחשוב מכך, תעריפי הנסיעה. מלבד התוכנית הכללית של משרד התחבורה להאחדת תעריפים והכנסת רכבת ישראל בגוש דן לכרטוס משותף עם מפעילות האוטובוסים - שום תשובה רצינית ונחרצת לא קיבלתי.
&nbsp
לא הספקתי לשאול האם קו 1 יהיה מהיר יותר בכך שתהיינה פחות תחנות לאורך התוואי או שאותו הדבר כמו מה שיש היום ל42 ו51. לטעמי צריך תחנה כל 400-500 מטרים ובמקומות מסויימות גם כל 800 מטרים. זה צריך להיות דומה לקו 1 בחיפה. לא צריך תחנה כל 200 מטרים אם רוצים לייצר שירות מהיר, בטח לא אחד כזה שיעצור בכל תחנה ותחנה גם אם אין בה אף אחד שרוצה לעלות או לרדת.
&nbsp
בנוגע לסככות התחנה, אז J.C.DECO זכו במכרז אך הדגישו בפנינו שהתחנות תהיינה עם זכוכית כהה. יותר חשוב מכך, התחנה תהיה גדולה ב25% מהתחנות הקיימות וככל הנראה יהיה בה ספסל נוסף (עוד שני מקומות ישיבה). כן, אני יודע, זה נשמע דיי בלאי... אבל כל זה ימחק אחר כך לטובת הרכבת עצמה.
&nbsp
במת"צ בפתח תקווה קו 1 יסע ביחד עם כל שאר הקווים, לא תהיה הפרדה וזה טוב.
&nbsp
כשיורידו את גשר מעריב, יהיה שמח. כל חברות התח"צ אשר יוצאות ממרכזית ת"א צפונה, תיאלצנה להתאים את עצמן למצב החדש והבלאגניסטי שהדבר ייצור בשעות רבות מהיום.
&nbsp
אני ממש אבל ממש לא מקנא בגוש דנים ובמרכזניקים בכלל על מה שהולך להיות בז'בוטינסקי. זה אפילו לא מתקרב למה שהיה בירושלים.
&nbsp
אהה כן, שפתח תקווה כבר תלמד מזה גל ירוק! אחרת, בזמן העבודות, פתח תקווה תהיה העיר הפקוקה ביותר במדינת ישראל.
לגבי גשר מעריב, הייתה תכנית לכריית מנהרה בין
קרליבך ליצחק שדה, אבל לטעמי הדבר לא יעזור הרבה עבור התנועה שבדרך בגין. בכל מקרה רוב הקווים שיוצאים מהתמח"ת עוברים ברחוב המסגר שעשוי להיות יותר עמוס מאשר היום, אבל לא בצורה קטסטרופלית. לדעתי רחוב לה גוארדיה ורחוב הרכבת יהיו עמוסים יותר בכלי רכב שמנסים לעקוף את צומת מעריב, אבל רובם יגיעו מהאיילון ואליו.

לגבי גל ירוק - האם זה אינו פוגע בתחבורה ציבורית שתמיד מגיעה לאדום ונאלצת להמתין מחזור שלם?
 

טנק2

New member
חוץ מנהגים טייסים בקווים הלא הכי עמוסים

לגבי גשר מעריב, הייתה תכנית לכריית מנהרה בין
קרליבך ליצחק שדה, אבל לטעמי הדבר לא יעזור הרבה עבור התנועה שבדרך בגין. בכל מקרה רוב הקווים שיוצאים מהתמח"ת עוברים ברחוב המסגר שעשוי להיות יותר עמוס מאשר היום, אבל לא בצורה קטסטרופלית. לדעתי רחוב לה גוארדיה ורחוב הרכבת יהיו עמוסים יותר בכלי רכב שמנסים לעקוף את צומת מעריב, אבל רובם יגיעו מהאיילון ואליו.

לגבי גל ירוק - האם זה אינו פוגע בתחבורה ציבורית שתמיד מגיעה לאדום ונאלצת להמתין מחזור שלם?
חוץ מנהגים טייסים בקווים הלא הכי עמוסים
או אחרת-הוא יוצא בירוק, עוצר בתחנה בין שני הרמזורים, בינתיים הרמזור השני הופך לאדום, הנהג מסיים לעלות נוסעים ומתחיל לנסוע, ואז מתחיל הירוק הבא והוא מספיק לעבור וכן הלאה (אין ספק שכאן מובאת האיטיות של הנסיעה לעומת רכב פרטי בקווים התדירים והעמוסים)
יש גם אפשרות שלישית-שאוטובוס אחד של אותו קו כבר קיים בתחנה, והאוטובוס האחר מדלג על תחנות ועוצר בתחנה העמוסה הבאה, והם מתחלפים ביניהם.
 
אם הבנתי נכון, גבי נבון אמר שדרך בגין

לגבי גשר מעריב, הייתה תכנית לכריית מנהרה בין
קרליבך ליצחק שדה, אבל לטעמי הדבר לא יעזור הרבה עבור התנועה שבדרך בגין. בכל מקרה רוב הקווים שיוצאים מהתמח"ת עוברים ברחוב המסגר שעשוי להיות יותר עמוס מאשר היום, אבל לא בצורה קטסטרופלית. לדעתי רחוב לה גוארדיה ורחוב הרכבת יהיו עמוסים יותר בכלי רכב שמנסים לעקוף את צומת מעריב, אבל רובם יגיעו מהאיילון ואליו.

לגבי גל ירוק - האם זה אינו פוגע בתחבורה ציבורית שתמיד מגיעה לאדום ונאלצת להמתין מחזור שלם?
אם הבנתי נכון, גבי נבון אמר שדרך בגין
תיחסם לחלוטין לחלק מתקופת העבודות. אם זה יקרה, זה יפנה את רוב התנועה למסגר.
 

alantan

New member
אם כך, יש מקום לבצע שינויים ברחוב החשמונאים

אם הבנתי נכון, גבי נבון אמר שדרך בגין
תיחסם לחלוטין לחלק מתקופת העבודות. אם זה יקרה, זה יפנה את רוב התנועה למסגר.
אם כך, יש מקום לבצע שינויים ברחוב החשמונאים
שיאפשרו מעבר ישירות לרחוב יהודה הלוי ללא פניה ימינה דרך הסינמטק? או שהדבר יגרום לבלאגן גדול מדי באיזור הסינמטק?
 
רעיון מעניין. זה כנראה אפשרי.

אם כך, יש מקום לבצע שינויים ברחוב החשמונאים
שיאפשרו מעבר ישירות לרחוב יהודה הלוי ללא פניה ימינה דרך הסינמטק? או שהדבר יגרום לבלאגן גדול מדי באיזור הסינמטק?
רעיון מעניין. זה כנראה אפשרי.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה