פגישת תיאום עם נת"ע

מצב
הנושא נעול.

davidfainshtein

New member
מנהל
פגישת תיאום עם נת"ע

פגישת תיאום עם נת"ע
היום, בצל המתקפה על ישראל נערכה פגישת עבודה מתוכננת בין נציגי הפורום לבין נציגי נת"ע ומר גבי נבון, ממונה תכנון תחבורה ציבורית מחוזות תל-אביב והמרכז במשרד התחבורה.
מטרת הפגישה היתה לבסס ערוץ תקשורת ישיר בין נת"ע, משרד התחבורה והפורום בכל הנוגע לפרוייקט הרכבת הקלה בגוש דן בכלל, תחילת העבודות על הקו האדום בפרט ובעיקר לקראת השקתו של הקו האדום המקדים ב-1 לאוגוסט.

במשך כשעה וחצי ניהלנו דיון פורה בתוכניות נת"ע ומשרד התחבורה בנוגע לקו האדום המקדים ותחילת העבודות על הקו האדום. קבענו לקיים ערוץ תקשורת ישיר בין נת"ע ומשרד התחבורה לבין הפורום ע"מ שנוכל לקבל מהם את כל המידע שידרש במהלך הביצוע וכן כדי שאנו, מצידנו נוכל להעביר ולהעלות בפניהם ברמה מבצעית את הבעיות המערכתיות והנקודתיות שאנו חשופים אליהן במהלך העבודות.

במפגישה השתתפ מספר חברי פורום וביניהם amit1270; olli3; מסוף כרמלית; עמוד השדרה; איליה קוגן ועבדכם הנאמן.
משתתפי הפגישה האחרים מוזמנים להעלות את מסקנותיהם מהפגישה.
הגולשים מוזמנים להפנות אליי בעיות נקודתיות או כלליות בנוגע לפרוייקט הנגון ובנוהל עבודה שוטף אדאג להעביר את הפניות לגורמים הרלוונטיים.

כרגיל, פורום תחבורה ציבורית מוכיח את עצמו ככלי ראשון במעלה בכל הנוגע לדיון הציבורי בנושאי תח"צ בארץ.
 
תודה מחכים לשמוע עוד.

פגישת תיאום עם נת"ע
היום, בצל המתקפה על ישראל נערכה פגישת עבודה מתוכננת בין נציגי הפורום לבין נציגי נת"ע ומר גבי נבון, ממונה תכנון תחבורה ציבורית מחוזות תל-אביב והמרכז במשרד התחבורה.
מטרת הפגישה היתה לבסס ערוץ תקשורת ישיר בין נת"ע, משרד התחבורה והפורום בכל הנוגע לפרוייקט הרכבת הקלה בגוש דן בכלל, תחילת העבודות על הקו האדום בפרט ובעיקר לקראת השקתו של הקו האדום המקדים ב-1 לאוגוסט.

במשך כשעה וחצי ניהלנו דיון פורה בתוכניות נת"ע ומשרד התחבורה בנוגע לקו האדום המקדים ותחילת העבודות על הקו האדום. קבענו לקיים ערוץ תקשורת ישיר בין נת"ע ומשרד התחבורה לבין הפורום ע"מ שנוכל לקבל מהם את כל המידע שידרש במהלך הביצוע וכן כדי שאנו, מצידנו נוכל להעביר ולהעלות בפניהם ברמה מבצעית את הבעיות המערכתיות והנקודתיות שאנו חשופים אליהן במהלך העבודות.

במפגישה השתתפ מספר חברי פורום וביניהם amit1270; olli3; מסוף כרמלית; עמוד השדרה; איליה קוגן ועבדכם הנאמן.
משתתפי הפגישה האחרים מוזמנים להעלות את מסקנותיהם מהפגישה.
הגולשים מוזמנים להפנות אליי בעיות נקודתיות או כלליות בנוגע לפרוייקט הנגון ובנוהל עבודה שוטף אדאג להעביר את הפניות לגורמים הרלוונטיים.

כרגיל, פורום תחבורה ציבורית מוכיח את עצמו ככלי ראשון במעלה בכל הנוגע לדיון הציבורי בנושאי תח"צ בארץ.
תודה מחכים לשמוע עוד.
 
כל הכבוד על היוזמה

פגישת תיאום עם נת"ע
היום, בצל המתקפה על ישראל נערכה פגישת עבודה מתוכננת בין נציגי הפורום לבין נציגי נת"ע ומר גבי נבון, ממונה תכנון תחבורה ציבורית מחוזות תל-אביב והמרכז במשרד התחבורה.
מטרת הפגישה היתה לבסס ערוץ תקשורת ישיר בין נת"ע, משרד התחבורה והפורום בכל הנוגע לפרוייקט הרכבת הקלה בגוש דן בכלל, תחילת העבודות על הקו האדום בפרט ובעיקר לקראת השקתו של הקו האדום המקדים ב-1 לאוגוסט.

במשך כשעה וחצי ניהלנו דיון פורה בתוכניות נת"ע ומשרד התחבורה בנוגע לקו האדום המקדים ותחילת העבודות על הקו האדום. קבענו לקיים ערוץ תקשורת ישיר בין נת"ע ומשרד התחבורה לבין הפורום ע"מ שנוכל לקבל מהם את כל המידע שידרש במהלך הביצוע וכן כדי שאנו, מצידנו נוכל להעביר ולהעלות בפניהם ברמה מבצעית את הבעיות המערכתיות והנקודתיות שאנו חשופים אליהן במהלך העבודות.

במפגישה השתתפ מספר חברי פורום וביניהם amit1270; olli3; מסוף כרמלית; עמוד השדרה; איליה קוגן ועבדכם הנאמן.
משתתפי הפגישה האחרים מוזמנים להעלות את מסקנותיהם מהפגישה.
הגולשים מוזמנים להפנות אליי בעיות נקודתיות או כלליות בנוגע לפרוייקט הנגון ובנוהל עבודה שוטף אדאג להעביר את הפניות לגורמים הרלוונטיים.

כרגיל, פורום תחבורה ציבורית מוכיח את עצמו ככלי ראשון במעלה בכל הנוגע לדיון הציבורי בנושאי תח"צ בארץ.
כל הכבוד על היוזמה
 

בועז ל

New member
אני רואה שהצלחת לגרור אחריך "חצי פורום" לפגישה.

פגישת תיאום עם נת"ע
היום, בצל המתקפה על ישראל נערכה פגישת עבודה מתוכננת בין נציגי הפורום לבין נציגי נת"ע ומר גבי נבון, ממונה תכנון תחבורה ציבורית מחוזות תל-אביב והמרכז במשרד התחבורה.
מטרת הפגישה היתה לבסס ערוץ תקשורת ישיר בין נת"ע, משרד התחבורה והפורום בכל הנוגע לפרוייקט הרכבת הקלה בגוש דן בכלל, תחילת העבודות על הקו האדום בפרט ובעיקר לקראת השקתו של הקו האדום המקדים ב-1 לאוגוסט.

במשך כשעה וחצי ניהלנו דיון פורה בתוכניות נת"ע ומשרד התחבורה בנוגע לקו האדום המקדים ותחילת העבודות על הקו האדום. קבענו לקיים ערוץ תקשורת ישיר בין נת"ע ומשרד התחבורה לבין הפורום ע"מ שנוכל לקבל מהם את כל המידע שידרש במהלך הביצוע וכן כדי שאנו, מצידנו נוכל להעביר ולהעלות בפניהם ברמה מבצעית את הבעיות המערכתיות והנקודתיות שאנו חשופים אליהן במהלך העבודות.

במפגישה השתתפ מספר חברי פורום וביניהם amit1270; olli3; מסוף כרמלית; עמוד השדרה; איליה קוגן ועבדכם הנאמן.
משתתפי הפגישה האחרים מוזמנים להעלות את מסקנותיהם מהפגישה.
הגולשים מוזמנים להפנות אליי בעיות נקודתיות או כלליות בנוגע לפרוייקט הנגון ובנוהל עבודה שוטף אדאג להעביר את הפניות לגורמים הרלוונטיים.

כרגיל, פורום תחבורה ציבורית מוכיח את עצמו ככלי ראשון במעלה בכל הנוגע לדיון הציבורי בנושאי תח"צ בארץ.
אני רואה שהצלחת לגרור אחריך "חצי פורום" לפגישה.
ועוד במצב חירום.
, כבוד הרב. נכונות לשת"פ של נת"ע עם הפורום תמיד הייתה, אך אין זה סוד שבמבחן האמת הראשון, שבו העברנו את שאלותינו לארגון וחזרו התשובות שחזרו, השתררה אצלנו אכזבה לא קטנה מרמת המשוב המקצועי. עם זאת, יש מקום לקוות שנוכח השינויים הפרסונליים המשמעותיים שעובר הארגון בעת האחרונה, יחול שיפור בהתייחסות הארגון לשת"פ עם גוף ציבורי שואף מקצועיות כדוגמת הפורום.
זה המקום לגלות כי באחרונה מבצעת נת"ע "גניבת" אנשי מקצוע מוכשרים ומוכחים מקצועית מארגונים אחרים. מדובר בחריש עמוק שמבצעת החברה במטרה לחזק את החוליה החלשה ביותר שלה - חוליית הניהול והביצוע , שבגינה נמצא פרויקט התחבורה הענק במצבו ה...טוב, כולם כבר יודעים.

חלקם של "שחקני הרכש" החדשים של נת"ע מוכרים באופן אישי להנהלת הפורום וגם חלקם של אלה שיגיעו בהמשך. לתקווה להידוק ושיפור הקשר עם נת"ע מתווספת התקווה להתקדמות משמעותית בביצוע הפרויקט. אם אכן תושג התקדמות שכזו, אנו נהיה שם ע"מ לדווח לציבור.
 
רשמים שלי מהפגישה

פגישת תיאום עם נת"ע
היום, בצל המתקפה על ישראל נערכה פגישת עבודה מתוכננת בין נציגי הפורום לבין נציגי נת"ע ומר גבי נבון, ממונה תכנון תחבורה ציבורית מחוזות תל-אביב והמרכז במשרד התחבורה.
מטרת הפגישה היתה לבסס ערוץ תקשורת ישיר בין נת"ע, משרד התחבורה והפורום בכל הנוגע לפרוייקט הרכבת הקלה בגוש דן בכלל, תחילת העבודות על הקו האדום בפרט ובעיקר לקראת השקתו של הקו האדום המקדים ב-1 לאוגוסט.

במשך כשעה וחצי ניהלנו דיון פורה בתוכניות נת"ע ומשרד התחבורה בנוגע לקו האדום המקדים ותחילת העבודות על הקו האדום. קבענו לקיים ערוץ תקשורת ישיר בין נת"ע ומשרד התחבורה לבין הפורום ע"מ שנוכל לקבל מהם את כל המידע שידרש במהלך הביצוע וכן כדי שאנו, מצידנו נוכל להעביר ולהעלות בפניהם ברמה מבצעית את הבעיות המערכתיות והנקודתיות שאנו חשופים אליהן במהלך העבודות.

במפגישה השתתפ מספר חברי פורום וביניהם amit1270; olli3; מסוף כרמלית; עמוד השדרה; איליה קוגן ועבדכם הנאמן.
משתתפי הפגישה האחרים מוזמנים להעלות את מסקנותיהם מהפגישה.
הגולשים מוזמנים להפנות אליי בעיות נקודתיות או כלליות בנוגע לפרוייקט הנגון ובנוהל עבודה שוטף אדאג להעביר את הפניות לגורמים הרלוונטיים.

כרגיל, פורום תחבורה ציבורית מוכיח את עצמו ככלי ראשון במעלה בכל הנוגע לדיון הציבורי בנושאי תח"צ בארץ.
רשמים שלי מהפגישה
ראשית, רציתי להודות לדוד פיינשטיין ידידי היקר על ההזמנה והארגון, בהחלט רעיון מבורך.
הפגישה עצמה התנהלה מתוך רצון לשתף פעולה, מתוך הבנה שפורום תח"צ הינו כלי להעברת מידע דו כיווני: ממשרד התחבורה/נת"ע לציבור וכן קבלת פידבק בחזרה למאסדר. יחד עם זאת, נראה כי אנשי משרד התחבורה לא ציפו מנציגי הפורום לרמת בקיאות כזו שתקרא תיגר על הקביעות הידועות של המשרד בנושא שעות פעילות או תח"צ בשבת. נראה היה כי הם אינם מוכנים אף להקשיב לנושא... פרדיגמת ה"אין ביקוש בשבת כי אנשים לא ממתינים בתחנות" עדיין שולטת. מרבית זמן הפגישה הוקדש להצגת פרויקט הקו המקדים ועל "הכנה נפשית" לקראת תחילת עבודות התשתית של הרכבת הקלה, הקמת התחנות וכד'.
באשר לנושאים הספציפיים שהועלו ונידונו, להלן רשמיי:
  1. קו 1 - מהווה תוספת של כ-10 נסיעות בשעה יחסית למצב הקיים, כאשר המדובר בתדירות משותפת של הקווים העיקריים בגזע הקו (51, 42 בעיקר). שעות הפעילות מ-05:00 ועד -01:00. מרבית המסלול צפוי לקבל עדיפות כנת"צ (מעניין מתי זה יקרה). בינתיים הוחלט שהנת"צים הקיימים בתוואי יתפקדו כנת"צ במשך כל שעות היממה ולא רק בשעות מצומצמות ומוגדרות מראש.
  2. הפעלה באמצעות 50 מפרקיות - לא ברור לאן נעלמו עוד 40... ע"פ משרד התחבורה דן הצליחה לגייס מספיק נהגים להפעלה, ע"פ מקורותיי עדיין חסרים כמאה נהגים.
  3. נעשה נסיון למקם את תחנות קו 1 ביחד עם תחנות של קווים המגיעים ליעדים דומים. יוצאת דופן היא התחנה שליד יהודה הימית ביפו, שם תמוקם התחנה מעט קדימה, בקרבת בית הרופאים.
  4. בשלב הראשון, עם הפעלת הקו, תצומצם מעט תדירות הקווים המקבילים (בעיקר 51 ו-42), באופן ש"המשתמש לא ירגיש". בשלב הבא מסלולי קווים ישתנו, וכך גם התדירויות.
  5. השלב השני יתרחש כאשר יחלו עבודות התשתית. ניכר שעיקר החשש הוא מחסימת דרך בגין והורדת גשר מעריב, לצורך הקמת תחנת הרק"ל בקרליבך. אנשי המשרד מתייחסים למצב התנועה בעת העבודות כ"קטסטרופה", ונראה שאין עדיין תוכנית סדורה למצב החדש, למרות שהצפי מבחינתם לתחילת העבודות הוא בעוד כשנה. הרצון של אנשי נת"ע ומשרד התחבורה הוא לתת בלעדיות כמה שיותר גדולה לאוטובוסים ולצורך כך להפוך רחובות שלמים לרת"צים, או לבטל לחלוטין כניסת כלי רכב פרטיים לאזורים מסויימים בעיר.
  6. נבחנות מספר חלופות לעידוד השימוש בתח"צ: הפעלת מספר גדול יותר של חניוני חנה וסע, הפעלת קווי שאטל נוספים מהחניונים וכאמור, הקצאת מסלולים בלעדיים לתח"צ. קושי נוסף הוא השינויים הגדולים בתוואי כתוצאה מהדינמיקה של העבודות. מאוד מדאיג שעדיין אין מספר חלופות הפעלה מסודרות ליום בו יחלו העבודות ומשרד התחבורה עדיין עמל על הכנת התוכניות.
  7. באופן אישי, אני מאוד מקווה שנת"ע, יחד עם משרד התחבורה ישכילו להיפתח מעט ולשמוע גם את הרעיונות הקיימים בפורום. נראה שהם שקועים בלא מעט קבעונות ואני מקווה שערוץ התקשורת שייפתח מול הפורום יהיה ערוץ דו כיווני ולא ישמש רק להעברת הודעות לציבור.
מצ"ב תמונה שצילם חברנו "עשר תחנות" של מכשיר הכירטוס ששניים כמוהו יוצבו בכל אורבנית: מכשיר זה יאפשר תיקוף וכן רכישה של כרטיס נסיעה בודד מנייר או טעינת רב קו וזאת באמצעות כרטיס אשראי בלבד! 4 מכשירי תיקוף בלבד (כמו אלו שאנו מכירים מהפיילוט בקווי דן) נוספים יוצבו באורבניות.

 

kobi88l

New member
תודה רבה! אולי רק 50 מפרקיות בגלל כמות הנהגים,יש מצב?

רשמים שלי מהפגישה
ראשית, רציתי להודות לדוד פיינשטיין ידידי היקר על ההזמנה והארגון, בהחלט רעיון מבורך.
הפגישה עצמה התנהלה מתוך רצון לשתף פעולה, מתוך הבנה שפורום תח"צ הינו כלי להעברת מידע דו כיווני: ממשרד התחבורה/נת"ע לציבור וכן קבלת פידבק בחזרה למאסדר. יחד עם זאת, נראה כי אנשי משרד התחבורה לא ציפו מנציגי הפורום לרמת בקיאות כזו שתקרא תיגר על הקביעות הידועות של המשרד בנושא שעות פעילות או תח"צ בשבת. נראה היה כי הם אינם מוכנים אף להקשיב לנושא... פרדיגמת ה"אין ביקוש בשבת כי אנשים לא ממתינים בתחנות" עדיין שולטת. מרבית זמן הפגישה הוקדש להצגת פרויקט הקו המקדים ועל "הכנה נפשית" לקראת תחילת עבודות התשתית של הרכבת הקלה, הקמת התחנות וכד'.
באשר לנושאים הספציפיים שהועלו ונידונו, להלן רשמיי:
  1. קו 1 - מהווה תוספת של כ-10 נסיעות בשעה יחסית למצב הקיים, כאשר המדובר בתדירות משותפת של הקווים העיקריים בגזע הקו (51, 42 בעיקר). שעות הפעילות מ-05:00 ועד -01:00. מרבית המסלול צפוי לקבל עדיפות כנת"צ (מעניין מתי זה יקרה). בינתיים הוחלט שהנת"צים הקיימים בתוואי יתפקדו כנת"צ במשך כל שעות היממה ולא רק בשעות מצומצמות ומוגדרות מראש.
  2. הפעלה באמצעות 50 מפרקיות - לא ברור לאן נעלמו עוד 40... ע"פ משרד התחבורה דן הצליחה לגייס מספיק נהגים להפעלה, ע"פ מקורותיי עדיין חסרים כמאה נהגים.
  3. נעשה נסיון למקם את תחנות קו 1 ביחד עם תחנות של קווים המגיעים ליעדים דומים. יוצאת דופן היא התחנה שליד יהודה הימית ביפו, שם תמוקם התחנה מעט קדימה, בקרבת בית הרופאים.
  4. בשלב הראשון, עם הפעלת הקו, תצומצם מעט תדירות הקווים המקבילים (בעיקר 51 ו-42), באופן ש"המשתמש לא ירגיש". בשלב הבא מסלולי קווים ישתנו, וכך גם התדירויות.
  5. השלב השני יתרחש כאשר יחלו עבודות התשתית. ניכר שעיקר החשש הוא מחסימת דרך בגין והורדת גשר מעריב, לצורך הקמת תחנת הרק"ל בקרליבך. אנשי המשרד מתייחסים למצב התנועה בעת העבודות כ"קטסטרופה", ונראה שאין עדיין תוכנית סדורה למצב החדש, למרות שהצפי מבחינתם לתחילת העבודות הוא בעוד כשנה. הרצון של אנשי נת"ע ומשרד התחבורה הוא לתת בלעדיות כמה שיותר גדולה לאוטובוסים ולצורך כך להפוך רחובות שלמים לרת"צים, או לבטל לחלוטין כניסת כלי רכב פרטיים לאזורים מסויימים בעיר.
  6. נבחנות מספר חלופות לעידוד השימוש בתח"צ: הפעלת מספר גדול יותר של חניוני חנה וסע, הפעלת קווי שאטל נוספים מהחניונים וכאמור, הקצאת מסלולים בלעדיים לתח"צ. קושי נוסף הוא השינויים הגדולים בתוואי כתוצאה מהדינמיקה של העבודות. מאוד מדאיג שעדיין אין מספר חלופות הפעלה מסודרות ליום בו יחלו העבודות ומשרד התחבורה עדיין עמל על הכנת התוכניות.
  7. באופן אישי, אני מאוד מקווה שנת"ע, יחד עם משרד התחבורה ישכילו להיפתח מעט ולשמוע גם את הרעיונות הקיימים בפורום. נראה שהם שקועים בלא מעט קבעונות ואני מקווה שערוץ התקשורת שייפתח מול הפורום יהיה ערוץ דו כיווני ולא ישמש רק להעברת הודעות לציבור.
מצ"ב תמונה שצילם חברנו "עשר תחנות" של מכשיר הכירטוס ששניים כמוהו יוצבו בכל אורבנית: מכשיר זה יאפשר תיקוף וכן רכישה של כרטיס נסיעה בודד מנייר או טעינת רב קו וזאת באמצעות כרטיס אשראי בלבד! 4 מכשירי תיקוף בלבד (כמו אלו שאנו מכירים מהפיילוט בקווי דן) נוספים יוצבו באורבניות.
תודה רבה! אולי רק 50 מפרקיות בגלל כמות הנהגים,יש מצב?
 

בועז ל

New member
תודה על הסיכום והעלאת הרשמים, אנדי.

רשמים שלי מהפגישה
ראשית, רציתי להודות לדוד פיינשטיין ידידי היקר על ההזמנה והארגון, בהחלט רעיון מבורך.
הפגישה עצמה התנהלה מתוך רצון לשתף פעולה, מתוך הבנה שפורום תח"צ הינו כלי להעברת מידע דו כיווני: ממשרד התחבורה/נת"ע לציבור וכן קבלת פידבק בחזרה למאסדר. יחד עם זאת, נראה כי אנשי משרד התחבורה לא ציפו מנציגי הפורום לרמת בקיאות כזו שתקרא תיגר על הקביעות הידועות של המשרד בנושא שעות פעילות או תח"צ בשבת. נראה היה כי הם אינם מוכנים אף להקשיב לנושא... פרדיגמת ה"אין ביקוש בשבת כי אנשים לא ממתינים בתחנות" עדיין שולטת. מרבית זמן הפגישה הוקדש להצגת פרויקט הקו המקדים ועל "הכנה נפשית" לקראת תחילת עבודות התשתית של הרכבת הקלה, הקמת התחנות וכד'.
באשר לנושאים הספציפיים שהועלו ונידונו, להלן רשמיי:
  1. קו 1 - מהווה תוספת של כ-10 נסיעות בשעה יחסית למצב הקיים, כאשר המדובר בתדירות משותפת של הקווים העיקריים בגזע הקו (51, 42 בעיקר). שעות הפעילות מ-05:00 ועד -01:00. מרבית המסלול צפוי לקבל עדיפות כנת"צ (מעניין מתי זה יקרה). בינתיים הוחלט שהנת"צים הקיימים בתוואי יתפקדו כנת"צ במשך כל שעות היממה ולא רק בשעות מצומצמות ומוגדרות מראש.
  2. הפעלה באמצעות 50 מפרקיות - לא ברור לאן נעלמו עוד 40... ע"פ משרד התחבורה דן הצליחה לגייס מספיק נהגים להפעלה, ע"פ מקורותיי עדיין חסרים כמאה נהגים.
  3. נעשה נסיון למקם את תחנות קו 1 ביחד עם תחנות של קווים המגיעים ליעדים דומים. יוצאת דופן היא התחנה שליד יהודה הימית ביפו, שם תמוקם התחנה מעט קדימה, בקרבת בית הרופאים.
  4. בשלב הראשון, עם הפעלת הקו, תצומצם מעט תדירות הקווים המקבילים (בעיקר 51 ו-42), באופן ש"המשתמש לא ירגיש". בשלב הבא מסלולי קווים ישתנו, וכך גם התדירויות.
  5. השלב השני יתרחש כאשר יחלו עבודות התשתית. ניכר שעיקר החשש הוא מחסימת דרך בגין והורדת גשר מעריב, לצורך הקמת תחנת הרק"ל בקרליבך. אנשי המשרד מתייחסים למצב התנועה בעת העבודות כ"קטסטרופה", ונראה שאין עדיין תוכנית סדורה למצב החדש, למרות שהצפי מבחינתם לתחילת העבודות הוא בעוד כשנה. הרצון של אנשי נת"ע ומשרד התחבורה הוא לתת בלעדיות כמה שיותר גדולה לאוטובוסים ולצורך כך להפוך רחובות שלמים לרת"צים, או לבטל לחלוטין כניסת כלי רכב פרטיים לאזורים מסויימים בעיר.
  6. נבחנות מספר חלופות לעידוד השימוש בתח"צ: הפעלת מספר גדול יותר של חניוני חנה וסע, הפעלת קווי שאטל נוספים מהחניונים וכאמור, הקצאת מסלולים בלעדיים לתח"צ. קושי נוסף הוא השינויים הגדולים בתוואי כתוצאה מהדינמיקה של העבודות. מאוד מדאיג שעדיין אין מספר חלופות הפעלה מסודרות ליום בו יחלו העבודות ומשרד התחבורה עדיין עמל על הכנת התוכניות.
  7. באופן אישי, אני מאוד מקווה שנת"ע, יחד עם משרד התחבורה ישכילו להיפתח מעט ולשמוע גם את הרעיונות הקיימים בפורום. נראה שהם שקועים בלא מעט קבעונות ואני מקווה שערוץ התקשורת שייפתח מול הפורום יהיה ערוץ דו כיווני ולא ישמש רק להעברת הודעות לציבור.
מצ"ב תמונה שצילם חברנו "עשר תחנות" של מכשיר הכירטוס ששניים כמוהו יוצבו בכל אורבנית: מכשיר זה יאפשר תיקוף וכן רכישה של כרטיס נסיעה בודד מנייר או טעינת רב קו וזאת באמצעות כרטיס אשראי בלבד! 4 מכשירי תיקוף בלבד (כמו אלו שאנו מכירים מהפיילוט בקווי דן) נוספים יוצבו באורבניות.
תודה על הסיכום והעלאת הרשמים, אנדי.
 

אורי404

New member
אנדי תודה על השיתוף בפגישה

רשמים שלי מהפגישה
ראשית, רציתי להודות לדוד פיינשטיין ידידי היקר על ההזמנה והארגון, בהחלט רעיון מבורך.
הפגישה עצמה התנהלה מתוך רצון לשתף פעולה, מתוך הבנה שפורום תח"צ הינו כלי להעברת מידע דו כיווני: ממשרד התחבורה/נת"ע לציבור וכן קבלת פידבק בחזרה למאסדר. יחד עם זאת, נראה כי אנשי משרד התחבורה לא ציפו מנציגי הפורום לרמת בקיאות כזו שתקרא תיגר על הקביעות הידועות של המשרד בנושא שעות פעילות או תח"צ בשבת. נראה היה כי הם אינם מוכנים אף להקשיב לנושא... פרדיגמת ה"אין ביקוש בשבת כי אנשים לא ממתינים בתחנות" עדיין שולטת. מרבית זמן הפגישה הוקדש להצגת פרויקט הקו המקדים ועל "הכנה נפשית" לקראת תחילת עבודות התשתית של הרכבת הקלה, הקמת התחנות וכד'.
באשר לנושאים הספציפיים שהועלו ונידונו, להלן רשמיי:
  1. קו 1 - מהווה תוספת של כ-10 נסיעות בשעה יחסית למצב הקיים, כאשר המדובר בתדירות משותפת של הקווים העיקריים בגזע הקו (51, 42 בעיקר). שעות הפעילות מ-05:00 ועד -01:00. מרבית המסלול צפוי לקבל עדיפות כנת"צ (מעניין מתי זה יקרה). בינתיים הוחלט שהנת"צים הקיימים בתוואי יתפקדו כנת"צ במשך כל שעות היממה ולא רק בשעות מצומצמות ומוגדרות מראש.
  2. הפעלה באמצעות 50 מפרקיות - לא ברור לאן נעלמו עוד 40... ע"פ משרד התחבורה דן הצליחה לגייס מספיק נהגים להפעלה, ע"פ מקורותיי עדיין חסרים כמאה נהגים.
  3. נעשה נסיון למקם את תחנות קו 1 ביחד עם תחנות של קווים המגיעים ליעדים דומים. יוצאת דופן היא התחנה שליד יהודה הימית ביפו, שם תמוקם התחנה מעט קדימה, בקרבת בית הרופאים.
  4. בשלב הראשון, עם הפעלת הקו, תצומצם מעט תדירות הקווים המקבילים (בעיקר 51 ו-42), באופן ש"המשתמש לא ירגיש". בשלב הבא מסלולי קווים ישתנו, וכך גם התדירויות.
  5. השלב השני יתרחש כאשר יחלו עבודות התשתית. ניכר שעיקר החשש הוא מחסימת דרך בגין והורדת גשר מעריב, לצורך הקמת תחנת הרק"ל בקרליבך. אנשי המשרד מתייחסים למצב התנועה בעת העבודות כ"קטסטרופה", ונראה שאין עדיין תוכנית סדורה למצב החדש, למרות שהצפי מבחינתם לתחילת העבודות הוא בעוד כשנה. הרצון של אנשי נת"ע ומשרד התחבורה הוא לתת בלעדיות כמה שיותר גדולה לאוטובוסים ולצורך כך להפוך רחובות שלמים לרת"צים, או לבטל לחלוטין כניסת כלי רכב פרטיים לאזורים מסויימים בעיר.
  6. נבחנות מספר חלופות לעידוד השימוש בתח"צ: הפעלת מספר גדול יותר של חניוני חנה וסע, הפעלת קווי שאטל נוספים מהחניונים וכאמור, הקצאת מסלולים בלעדיים לתח"צ. קושי נוסף הוא השינויים הגדולים בתוואי כתוצאה מהדינמיקה של העבודות. מאוד מדאיג שעדיין אין מספר חלופות הפעלה מסודרות ליום בו יחלו העבודות ומשרד התחבורה עדיין עמל על הכנת התוכניות.
  7. באופן אישי, אני מאוד מקווה שנת"ע, יחד עם משרד התחבורה ישכילו להיפתח מעט ולשמוע גם את הרעיונות הקיימים בפורום. נראה שהם שקועים בלא מעט קבעונות ואני מקווה שערוץ התקשורת שייפתח מול הפורום יהיה ערוץ דו כיווני ולא ישמש רק להעברת הודעות לציבור.
מצ"ב תמונה שצילם חברנו "עשר תחנות" של מכשיר הכירטוס ששניים כמוהו יוצבו בכל אורבנית: מכשיר זה יאפשר תיקוף וכן רכישה של כרטיס נסיעה בודד מנייר או טעינת רב קו וזאת באמצעות כרטיס אשראי בלבד! 4 מכשירי תיקוף בלבד (כמו אלו שאנו מכירים מהפיילוט בקווי דן) נוספים יוצבו באורבניות.
אנדי תודה על השיתוף בפגישה
למרות, שאופן יישום הפעלת הקו האדום לוקה בדברים שונים בחסר, עדיין קיימות, לדעתי נקודות אור:
* התמצאות האנשים - התמצאות של המשתתפים הנכבדים בפגישה: לדעתי יש פה דבר טוב. אולי כעת יחלו גורמים שונים במשרד התחבורה בכלל ובנת"ע בפרט להבין שיש אנשים בציבור, שמבינים בדברים שונים.
זה להבדיל, ממה שקרה בתכנון קו הBRT בכפר סבא-רעננה-הרצליה. לא היה שום שיתוף פעולה עם הציבור. הפרויקט תוכנן באופן לא מוצלח, כמו חריגות תקציב ופרק זמן ממושך של עבודות. על כך היו ביקורות, ביניהן של מבקר המדינה. בשבוע שעבר הייתה כתבה באחד ממקומוני השרון. בניהול נת"ע הודו, כי התכנון, שהיה בקו זה, אכן לא היה מוצלח בכל הנקודות, אבל "הופקו הלקחים" וכי הפרויקט מתוכנן להתבצע באופן שונה.

* כמות הנסיעות בקו 1 - על-פניו יהיה שיפור. מדובר בהעלאת התדירות, שבה יפעלו מפרקיות. מה ואיך זה יהיה בפועל, זוהי כבר שאלה אחרת. שעות פעילות 05:00 עד 01:00 - אולי לא המצב האידיאלי, אך עדיין עדיף מהמצב הקיים.

* "חלופות שונות לעידוד התח"צ" - לפני מספר שנים פורסמו תכניות שונות לנת"צים/מת"צים בגוש דן. בין היתר דרך רוקח ובציר אלוף שדה-דרך השלום-קפלן. מעניין מתי זה ייצא לפועל.
 

droriko

New member
כמה שאלות

רשמים שלי מהפגישה
ראשית, רציתי להודות לדוד פיינשטיין ידידי היקר על ההזמנה והארגון, בהחלט רעיון מבורך.
הפגישה עצמה התנהלה מתוך רצון לשתף פעולה, מתוך הבנה שפורום תח"צ הינו כלי להעברת מידע דו כיווני: ממשרד התחבורה/נת"ע לציבור וכן קבלת פידבק בחזרה למאסדר. יחד עם זאת, נראה כי אנשי משרד התחבורה לא ציפו מנציגי הפורום לרמת בקיאות כזו שתקרא תיגר על הקביעות הידועות של המשרד בנושא שעות פעילות או תח"צ בשבת. נראה היה כי הם אינם מוכנים אף להקשיב לנושא... פרדיגמת ה"אין ביקוש בשבת כי אנשים לא ממתינים בתחנות" עדיין שולטת. מרבית זמן הפגישה הוקדש להצגת פרויקט הקו המקדים ועל "הכנה נפשית" לקראת תחילת עבודות התשתית של הרכבת הקלה, הקמת התחנות וכד'.
באשר לנושאים הספציפיים שהועלו ונידונו, להלן רשמיי:
  1. קו 1 - מהווה תוספת של כ-10 נסיעות בשעה יחסית למצב הקיים, כאשר המדובר בתדירות משותפת של הקווים העיקריים בגזע הקו (51, 42 בעיקר). שעות הפעילות מ-05:00 ועד -01:00. מרבית המסלול צפוי לקבל עדיפות כנת"צ (מעניין מתי זה יקרה). בינתיים הוחלט שהנת"צים הקיימים בתוואי יתפקדו כנת"צ במשך כל שעות היממה ולא רק בשעות מצומצמות ומוגדרות מראש.
  2. הפעלה באמצעות 50 מפרקיות - לא ברור לאן נעלמו עוד 40... ע"פ משרד התחבורה דן הצליחה לגייס מספיק נהגים להפעלה, ע"פ מקורותיי עדיין חסרים כמאה נהגים.
  3. נעשה נסיון למקם את תחנות קו 1 ביחד עם תחנות של קווים המגיעים ליעדים דומים. יוצאת דופן היא התחנה שליד יהודה הימית ביפו, שם תמוקם התחנה מעט קדימה, בקרבת בית הרופאים.
  4. בשלב הראשון, עם הפעלת הקו, תצומצם מעט תדירות הקווים המקבילים (בעיקר 51 ו-42), באופן ש"המשתמש לא ירגיש". בשלב הבא מסלולי קווים ישתנו, וכך גם התדירויות.
  5. השלב השני יתרחש כאשר יחלו עבודות התשתית. ניכר שעיקר החשש הוא מחסימת דרך בגין והורדת גשר מעריב, לצורך הקמת תחנת הרק"ל בקרליבך. אנשי המשרד מתייחסים למצב התנועה בעת העבודות כ"קטסטרופה", ונראה שאין עדיין תוכנית סדורה למצב החדש, למרות שהצפי מבחינתם לתחילת העבודות הוא בעוד כשנה. הרצון של אנשי נת"ע ומשרד התחבורה הוא לתת בלעדיות כמה שיותר גדולה לאוטובוסים ולצורך כך להפוך רחובות שלמים לרת"צים, או לבטל לחלוטין כניסת כלי רכב פרטיים לאזורים מסויימים בעיר.
  6. נבחנות מספר חלופות לעידוד השימוש בתח"צ: הפעלת מספר גדול יותר של חניוני חנה וסע, הפעלת קווי שאטל נוספים מהחניונים וכאמור, הקצאת מסלולים בלעדיים לתח"צ. קושי נוסף הוא השינויים הגדולים בתוואי כתוצאה מהדינמיקה של העבודות. מאוד מדאיג שעדיין אין מספר חלופות הפעלה מסודרות ליום בו יחלו העבודות ומשרד התחבורה עדיין עמל על הכנת התוכניות.
  7. באופן אישי, אני מאוד מקווה שנת"ע, יחד עם משרד התחבורה ישכילו להיפתח מעט ולשמוע גם את הרעיונות הקיימים בפורום. נראה שהם שקועים בלא מעט קבעונות ואני מקווה שערוץ התקשורת שייפתח מול הפורום יהיה ערוץ דו כיווני ולא ישמש רק להעברת הודעות לציבור.
מצ"ב תמונה שצילם חברנו "עשר תחנות" של מכשיר הכירטוס ששניים כמוהו יוצבו בכל אורבנית: מכשיר זה יאפשר תיקוף וכן רכישה של כרטיס נסיעה בודד מנייר או טעינת רב קו וזאת באמצעות כרטיס אשראי בלבד! 4 מכשירי תיקוף בלבד (כמו אלו שאנו מכירים מהפיילוט בקווי דן) נוספים יוצבו באורבניות.
כמה שאלות
1.הם סגורים על זה שזה נפתח באוגוסט?
2.מתי להערכת יהיה השלב השני?
3.האם שינויי המסלול בשלב השני יהיו רק ב-42/51 או בעוד קוים?
4.האם שאלתם על העומס שיווצר בתמפת?
 

olli3

New member
מנהל
תשובות>>>

כמה שאלות
1.הם סגורים על זה שזה נפתח באוגוסט?
2.מתי להערכת יהיה השלב השני?
3.האם שינויי המסלול בשלב השני יהיו רק ב-42/51 או בעוד קוים?
4.האם שאלתם על העומס שיווצר בתמפת?
תשובות>>>
1. סגורים על זה שיום שישי ה-1 לאוגוסט.
&nbsp
2. מאי 2015.
&nbsp
3. בעוד קווים וככל שהבנתי לא מעט (קרא את הסקירה שלי).
&nbsp
4. לא שאלנו. אם כי, אם יקצרו את 641/821/921 למרכזית פתח תקווה זה יגרור עוד בעיות. מה שכן, אדיוטי לקצר את 641/921/821 בלי לתת מענה הולם להוד השרון ובכלל לנתק את בלינסון וגם את קרית אריה מהקישור הישיר להוד השרון וגם לנתניה ולצפון.
 

alantan

New member
אולי אפשר לסיים את קווים 641, 821 ו-921

תשובות>>>
1. סגורים על זה שיום שישי ה-1 לאוגוסט.
&nbsp
2. מאי 2015.
&nbsp
3. בעוד קווים וככל שהבנתי לא מעט (קרא את הסקירה שלי).
&nbsp
4. לא שאלנו. אם כי, אם יקצרו את 641/821/921 למרכזית פתח תקווה זה יגרור עוד בעיות. מה שכן, אדיוטי לקצר את 641/921/821 בלי לתת מענה הולם להוד השרון ובכלל לנתק את בלינסון וגם את קרית אריה מהקישור הישיר להוד השרון וגם לנתניה ולצפון.
אולי אפשר לסיים את קווים 641, 821 ו-921
בבילינסון במסוף החדש?
 
המסוף החדש מיועד לקווים עירוניים

אולי אפשר לסיים את קווים 641, 821 ו-921
בבילינסון במסוף החדש?
המסוף החדש מיועד לקווים עירוניים
לא לקווים בינעירוניים.
יותר חשוב שקווים 16 ו-62, למשל, יעברו לשם וייצרו קישור נוח עבור תושבי פתח תקוה לקו 1 ובעתיד לקו האדום.
כנראה יקצרו גם את אחד מהקווים 22 או 98 לשם.
ולא יזיק גם שייצא משם שאטל תדיר לתחנת הרכבת קרית אריה.
מילא הגישה שקו הרכבת הכבדה לא מיועד לתושבי פתח תקוה, אבל ליישם את הגישה הזו גם לקו 1 ולקו האדום?
כן, מה לעשות... צריך לחשוב גם על קישור שכונות פתח תקוה ולא רק על טובת המגיעים מחוץ לפתח תקוה.

יש תכנון למסופי צד בסמוך לפורטל שנקר. 641, 551, 561 ו 571 יכולים להתחיל ולסיים שם. 821 צריך להתחיל ולסיים בצומת רעננה (לדעתי בעתיד הוא בכלל צריך להתחיל ולסיים בחדרה). 921 צריך להתחיל ולסיים או בצומת רעננה או בתחנה המרכזית של פתח תקוה. ולא יקרה שום דבר נורא אם בתחנה המרכזית יחליפו לקו 1 ובעתיד לקו האדום. גם אם יחליפו מקווי 5XX ו-641.
 
ואגב, בתכנונים של נת"ע קיים קו BRT

המסוף החדש מיועד לקווים עירוניים
לא לקווים בינעירוניים.
יותר חשוב שקווים 16 ו-62, למשל, יעברו לשם וייצרו קישור נוח עבור תושבי פתח תקוה לקו 1 ובעתיד לקו האדום.
כנראה יקצרו גם את אחד מהקווים 22 או 98 לשם.
ולא יזיק גם שייצא משם שאטל תדיר לתחנת הרכבת קרית אריה.
מילא הגישה שקו הרכבת הכבדה לא מיועד לתושבי פתח תקוה, אבל ליישם את הגישה הזו גם לקו 1 ולקו האדום?
כן, מה לעשות... צריך לחשוב גם על קישור שכונות פתח תקוה ולא רק על טובת המגיעים מחוץ לפתח תקוה.

יש תכנון למסופי צד בסמוך לפורטל שנקר. 641, 551, 561 ו 571 יכולים להתחיל ולסיים שם. 821 צריך להתחיל ולסיים בצומת רעננה (לדעתי בעתיד הוא בכלל צריך להתחיל ולסיים בחדרה). 921 צריך להתחיל ולסיים או בצומת רעננה או בתחנה המרכזית של פתח תקוה. ולא יקרה שום דבר נורא אם בתחנה המרכזית יחליפו לקו 1 ובעתיד לקו האדום. גם אם יחליפו מקווי 5XX ו-641.
ואגב, בתכנונים של נת"ע קיים קו BRT
שאמור לחבר את כפר סבא והוד השרון לתחנה המרכזית של פתח תקוה דרך כביש 40 והם קוראים לו "הקו התכלת" (כך הוא הוצג באפריל השנה לועדת הכלכלה של הכנסת), אם כי באתר נת"ע הוא מופיע כשלוחה מזרחית של הקו הצהוב.
הקו הזה ממילא ייתר את הקטעים של 5XX, 641, 821, 921 בין צומת רעננה לפתח תקוה (את 641 כנראה ישאירו על מנת שיהיה קישור ישיר בין נתניה לפתח תקוה).
התחנה המרכזית של פתח תקוה תשמש תחנת מעבר בין הקו הזה לקו האדום.
 

droriko

New member
זה אגב יכולה להיות תשובה לשאלה 4 שלי

המסוף החדש מיועד לקווים עירוניים
לא לקווים בינעירוניים.
יותר חשוב שקווים 16 ו-62, למשל, יעברו לשם וייצרו קישור נוח עבור תושבי פתח תקוה לקו 1 ובעתיד לקו האדום.
כנראה יקצרו גם את אחד מהקווים 22 או 98 לשם.
ולא יזיק גם שייצא משם שאטל תדיר לתחנת הרכבת קרית אריה.
מילא הגישה שקו הרכבת הכבדה לא מיועד לתושבי פתח תקוה, אבל ליישם את הגישה הזו גם לקו 1 ולקו האדום?
כן, מה לעשות... צריך לחשוב גם על קישור שכונות פתח תקוה ולא רק על טובת המגיעים מחוץ לפתח תקוה.

יש תכנון למסופי צד בסמוך לפורטל שנקר. 641, 551, 561 ו 571 יכולים להתחיל ולסיים שם. 821 צריך להתחיל ולסיים בצומת רעננה (לדעתי בעתיד הוא בכלל צריך להתחיל ולסיים בחדרה). 921 צריך להתחיל ולסיים או בצומת רעננה או בתחנה המרכזית של פתח תקוה. ולא יקרה שום דבר נורא אם בתחנה המרכזית יחליפו לקו 1 ובעתיד לקו האדום. גם אם יחליפו מקווי 5XX ו-641.
זה אגב יכולה להיות תשובה לשאלה 4 שלי
בשביל להוריד את העומס בתמפת אפשר להעביר חלק מהקווים העירוניים למסוף בלינסון כשיוקם
 
הוא פחות מתאים לקווים עירוניים שהתחנה המרכזית

זה אגב יכולה להיות תשובה לשאלה 4 שלי
בשביל להוריד את העומס בתמפת אפשר להעביר חלק מהקווים העירוניים למסוף בלינסון כשיוקם
הוא פחות מתאים לקווים עירוניים שהתחנה המרכזית
היא תחנת קצה שלהם.
אפשר לקצר את 87 ואת 41 אליו (את 41 ייתכן שיבטלו), אבל קווים אחרים, כמו 21,23,25,31,44,53,91,97,99,17,76,78,8X לא סביר להעביר מהתחנה המרכזית לבילינסון.
הסבירות הגבוהה היא שהמסוף הזה יקלוט קווים ממסוף החרש וממסוף שניידר וקווים כמו 46, 41 ו-87.
מה שכן, מאוד מאוד ייתכן שבעתיד (אל תשאל אותי מתי, כי אף אחד לא יודע) 164 יקוצר כך שתחנת הקצה שלו תהיה בז'בוטינסקי (בילינסון או שנקר), כפי שקיים כבר כיום עם קווי מודיעין 201 ו-202.
וכך גם חלק מקווי דן, למשל: 49 ואפילו 66.
מצד שני צפויים להיות קווים שיקוצרו לתחנה המרכזית (קווים המגיעים מכוון השרון, השומרון וראש העין).
והתחנה המרכזית של פתח תקוה אמורה מתישהו להשתדרג.
אם לא יוותרו ויקימו גם את הקו הסגול במתכונתו הרחבה (עד סגולה), אז הקו הסגול יוכל להחליף מספר קווים עירוניים המגיעים לתחנה המרכזית, למשל 53 ו-25.
 

alantan

New member
רק שאלתי... אני לא מכיר את המסוף ולא יודע כמה

המסוף החדש מיועד לקווים עירוניים
לא לקווים בינעירוניים.
יותר חשוב שקווים 16 ו-62, למשל, יעברו לשם וייצרו קישור נוח עבור תושבי פתח תקוה לקו 1 ובעתיד לקו האדום.
כנראה יקצרו גם את אחד מהקווים 22 או 98 לשם.
ולא יזיק גם שייצא משם שאטל תדיר לתחנת הרכבת קרית אריה.
מילא הגישה שקו הרכבת הכבדה לא מיועד לתושבי פתח תקוה, אבל ליישם את הגישה הזו גם לקו 1 ולקו האדום?
כן, מה לעשות... צריך לחשוב גם על קישור שכונות פתח תקוה ולא רק על טובת המגיעים מחוץ לפתח תקוה.

יש תכנון למסופי צד בסמוך לפורטל שנקר. 641, 551, 561 ו 571 יכולים להתחיל ולסיים שם. 821 צריך להתחיל ולסיים בצומת רעננה (לדעתי בעתיד הוא בכלל צריך להתחיל ולסיים בחדרה). 921 צריך להתחיל ולסיים או בצומת רעננה או בתחנה המרכזית של פתח תקוה. ולא יקרה שום דבר נורא אם בתחנה המרכזית יחליפו לקו 1 ובעתיד לקו האדום. גם אם יחליפו מקווי 5XX ו-641.
רק שאלתי... אני לא מכיר את המסוף ולא יודע כמה
שטח יש שם והאם הוא תוכנן עם רזרבה להרחבה עתידית בשימוש. בכל מקרה, לא התכוונתי שהדבר יבוא על חשבון קווים עירוניים.
 

olli3

New member
מנהל
לא יקרה כלום? הנסיעה תהיה איטית משמעותית

המסוף החדש מיועד לקווים עירוניים
לא לקווים בינעירוניים.
יותר חשוב שקווים 16 ו-62, למשל, יעברו לשם וייצרו קישור נוח עבור תושבי פתח תקוה לקו 1 ובעתיד לקו האדום.
כנראה יקצרו גם את אחד מהקווים 22 או 98 לשם.
ולא יזיק גם שייצא משם שאטל תדיר לתחנת הרכבת קרית אריה.
מילא הגישה שקו הרכבת הכבדה לא מיועד לתושבי פתח תקוה, אבל ליישם את הגישה הזו גם לקו 1 ולקו האדום?
כן, מה לעשות... צריך לחשוב גם על קישור שכונות פתח תקוה ולא רק על טובת המגיעים מחוץ לפתח תקוה.

יש תכנון למסופי צד בסמוך לפורטל שנקר. 641, 551, 561 ו 571 יכולים להתחיל ולסיים שם. 821 צריך להתחיל ולסיים בצומת רעננה (לדעתי בעתיד הוא בכלל צריך להתחיל ולסיים בחדרה). 921 צריך להתחיל ולסיים או בצומת רעננה או בתחנה המרכזית של פתח תקוה. ולא יקרה שום דבר נורא אם בתחנה המרכזית יחליפו לקו 1 ובעתיד לקו האדום. גם אם יחליפו מקווי 5XX ו-641.
לא יקרה כלום? הנסיעה תהיה איטית משמעותית
ממה שכיום.
&nbsp
גם ככה כיום תושבי הוד השרון מעדיפים את 821/921 על פני 641 עקב מהירות הנסיעה ב821/921. אז להחליף לקו 1? סיוט.
 
נסיעה איטית משמעותית בקטע של קילומטרים

לא יקרה כלום? הנסיעה תהיה איטית משמעותית
ממה שכיום.
&nbsp
גם ככה כיום תושבי הוד השרון מעדיפים את 821/921 על פני 641 עקב מהירות הנסיעה ב821/921. אז להחליף לקו 1? סיוט.
נסיעה איטית משמעותית בקטע של קילומטרים
בודדים?
כמה משמעותית? עוד דקה? עוד 3 דקות?
פתאום החלפה מבחינתך היא סיוט?
אתה מסביר במרץ רב מדוע זה בסדר שאין אף קו מהיר בין פתח תקוה לתל אביב, אבל בין הוד השרון לקרית אריה מבחינתך חייב להיות קו מהיר.
באמת מעניין אותי לדעת כיצד אתה קובע את הקריטריונים שלך.
921 ו-821 הם קווים מאספים ארוכים. לא תפקיד שלהם לבצע קישור בין הוד השרון לפתח תקוה וודאי שלא לתל אביב. ואם לדעתך כן, אולי תסביר לי מדוע שלא יבצעו גם קישור מהיר בין פתח תקוה לתל אביב? למה שלא יבצעו בבלינסון איסוף לכיוון תל אביב? כי לפי הקריטריונים שלך מהירות נסיעה חשובה להוד השרונים אבל לא חשובה לפתח תקוואים?
אתה יודע להסביר היטב מדוע קו 50 חייב להיות קו איטי שעוצר גם בבני ברק וברמת גן. אבל 921 ו-821 חייבים לשרת במהירות את ההוד השרונים שרוצים להגיע לקרית אריה...
בעת "קטסטרופה" שמי הולכים לסבול ממנה הכי הרבה הם תושבי פתח תקוה (כי היציאות מהעיר ללב גוש-דן יהיו סתומות לחלוטין) טיפטיפה פחות מהירות להוד השרונים שרוצים להגיע לקרית אריה שווה הורדת מספר אוטובוסים מציר היציאה הראשי מפתח תקוה לכיוון לב גוש-דן.

הגיע הזמן להתחשב גם בתושבי פתח תקוה.
 

olli3

New member
מנהל
הטון התקיף שלך לא עושה טוב.

נסיעה איטית משמעותית בקטע של קילומטרים
בודדים?
כמה משמעותית? עוד דקה? עוד 3 דקות?
פתאום החלפה מבחינתך היא סיוט?
אתה מסביר במרץ רב מדוע זה בסדר שאין אף קו מהיר בין פתח תקוה לתל אביב, אבל בין הוד השרון לקרית אריה מבחינתך חייב להיות קו מהיר.
באמת מעניין אותי לדעת כיצד אתה קובע את הקריטריונים שלך.
921 ו-821 הם קווים מאספים ארוכים. לא תפקיד שלהם לבצע קישור בין הוד השרון לפתח תקוה וודאי שלא לתל אביב. ואם לדעתך כן, אולי תסביר לי מדוע שלא יבצעו גם קישור מהיר בין פתח תקוה לתל אביב? למה שלא יבצעו בבלינסון איסוף לכיוון תל אביב? כי לפי הקריטריונים שלך מהירות נסיעה חשובה להוד השרונים אבל לא חשובה לפתח תקוואים?
אתה יודע להסביר היטב מדוע קו 50 חייב להיות קו איטי שעוצר גם בבני ברק וברמת גן. אבל 921 ו-821 חייבים לשרת במהירות את ההוד השרונים שרוצים להגיע לקרית אריה...
בעת "קטסטרופה" שמי הולכים לסבול ממנה הכי הרבה הם תושבי פתח תקוה (כי היציאות מהעיר ללב גוש-דן יהיו סתומות לחלוטין) טיפטיפה פחות מהירות להוד השרונים שרוצים להגיע לקרית אריה שווה הורדת מספר אוטובוסים מציר היציאה הראשי מפתח תקוה לכיוון לב גוש-דן.

הגיע הזמן להתחשב גם בתושבי פתח תקוה.
הטון התקיף שלך לא עושה טוב.
זו גם הסיבה שלא הכי זכית לתשובות במפגש.
&nbsp
אני מזמין אותך לעלות על 921 או 821 ולבדוק כמה זמן נסיעה לוקח להם מבלינסון למרכזית ת"א וכמה זמן זה לוקח בקו 51 וכמה זמן זה ייקח בקו 1 שיעצור בכל תחנה ותחנה.
&nbsp
מדובר בהפרש של כ-20 דקות ועוד בלי הזמן שצריך להמתין להחלפה.
&nbsp
אני נוסע לא פעם מת"א לפתח תקווה עם 821/921 וחוזר על עקבותיי עם אגד או קווים למרכז פתח תקווה/מרכזית פתח תקווה וזה יוצא יותר מהיר מנסיעה ב51 ועשיתי את זה כבר יותר מ10 פעמים וכל פעם זה היה מהיר יותר.
&nbsp
אני רוצה שאתה תביא לי ציטוט של דבריי בהם אני אומר ברצינות רבה שאין שום צורך בקו מהיר בין פתח תקווה לת"א. כי מעולם לא אמרתי את זה וגם יש קו כזה, 49... וגם 641 הוא קו מהיר, תרצה או לא - הוא זה שדומה ל50 של פעם עקב מיעוט תחנות והוא זה שפעיל כל היום שלא כמו 50.
&nbsp
אז מדוע להיטפל רק ל50?
&nbsp
821/921 במקטע שבין הוד השרון לת"א עושים עבודה נפלאה! הם מקשרים במהירות וביעילות את תושבי הוד השרון גם לפתח תקווה וגם לבני ברק-רמת גן.
&nbsp
יחד עם זאת, במידה והם יבצעו קישור גם בין בלינסון לת"א זה בהחלט יהיה מעולה. שבלינסון תהיה התחנה האחרונה לאיסוף+הורדה זה יהיה נפלא.
&nbsp
אבל עם כל הכבוד לפתח תקווה, היא נמצאת הרבה יותר קרוב לת"א. בדיוק כמו קרית אונו או בת ים או חולון ולראשון לציון כבר מגיע שירות מהיר בכבישים מהירים כמו שיש כיום וחבל על 174 ו274 למרות שנסעתי בהם וזמן הנסיעה נשאר אותו הדבר כמעט, לא ממש מורגש.
&nbsp
בכל מקרה, 641 מקשר היטב את פתח תקווה לת"א בצורה מהירה. יש לו פחות תחנות בדרך ולכן זמן הנסיעה בו קצר יותר.
&nbsp
על כן, זה פשוט קשקוש לטעון שלפתח תקווה אין שום קו מהיר בינה לבין תל אביב כשיש את 49 ו641.
&nbsp
חוץ מזה שזה שתוריד את 641/821/921 מציר ז'בוטינסקי, זה לא מה שיפתור את הקטסטרופה ואפילו לא יפתור קמצוץ ממנה.
 
49 לא מקשר בין פ"ת למרכז ת"א

הטון התקיף שלך לא עושה טוב.
זו גם הסיבה שלא הכי זכית לתשובות במפגש.
&nbsp
אני מזמין אותך לעלות על 921 או 821 ולבדוק כמה זמן נסיעה לוקח להם מבלינסון למרכזית ת"א וכמה זמן זה לוקח בקו 51 וכמה זמן זה ייקח בקו 1 שיעצור בכל תחנה ותחנה.
&nbsp
מדובר בהפרש של כ-20 דקות ועוד בלי הזמן שצריך להמתין להחלפה.
&nbsp
אני נוסע לא פעם מת"א לפתח תקווה עם 821/921 וחוזר על עקבותיי עם אגד או קווים למרכז פתח תקווה/מרכזית פתח תקווה וזה יוצא יותר מהיר מנסיעה ב51 ועשיתי את זה כבר יותר מ10 פעמים וכל פעם זה היה מהיר יותר.
&nbsp
אני רוצה שאתה תביא לי ציטוט של דבריי בהם אני אומר ברצינות רבה שאין שום צורך בקו מהיר בין פתח תקווה לת"א. כי מעולם לא אמרתי את זה וגם יש קו כזה, 49... וגם 641 הוא קו מהיר, תרצה או לא - הוא זה שדומה ל50 של פעם עקב מיעוט תחנות והוא זה שפעיל כל היום שלא כמו 50.
&nbsp
אז מדוע להיטפל רק ל50?
&nbsp
821/921 במקטע שבין הוד השרון לת"א עושים עבודה נפלאה! הם מקשרים במהירות וביעילות את תושבי הוד השרון גם לפתח תקווה וגם לבני ברק-רמת גן.
&nbsp
יחד עם זאת, במידה והם יבצעו קישור גם בין בלינסון לת"א זה בהחלט יהיה מעולה. שבלינסון תהיה התחנה האחרונה לאיסוף+הורדה זה יהיה נפלא.
&nbsp
אבל עם כל הכבוד לפתח תקווה, היא נמצאת הרבה יותר קרוב לת"א. בדיוק כמו קרית אונו או בת ים או חולון ולראשון לציון כבר מגיע שירות מהיר בכבישים מהירים כמו שיש כיום וחבל על 174 ו274 למרות שנסעתי בהם וזמן הנסיעה נשאר אותו הדבר כמעט, לא ממש מורגש.
&nbsp
בכל מקרה, 641 מקשר היטב את פתח תקווה לת"א בצורה מהירה. יש לו פחות תחנות בדרך ולכן זמן הנסיעה בו קצר יותר.
&nbsp
על כן, זה פשוט קשקוש לטעון שלפתח תקווה אין שום קו מהיר בינה לבין תל אביב כשיש את 49 ו641.
&nbsp
חוץ מזה שזה שתוריד את 641/821/921 מציר ז'בוטינסקי, זה לא מה שיפתור את הקטסטרופה ואפילו לא יפתור קמצוץ ממנה.
49 לא מקשר בין פ"ת למרכז ת"א
להזכיר אותו בהקשר הזה זה קשקוש.
להזמין אותי לעלות על 921 או 821 כדי לבדוק את זמן הנסיעה בין בילינסון לת"א כאשר התחנה האחרונה בה אפשר לעלות עליהם היא בכפר אברהם זה גם קשקוש.
אתה הסברת ארוכות מדוע קו 50 חייב לעצור בבני ברק וברמת גן ולמה פ"ת "אכלה אותה" כלשונך.
לקרית אונו יש את קו 56 ואת קו 168. לחולון ובת ים יש תחנות רכבת מקושרות היטב (מה שלדעתך לא צריך להיות בפתח תקוה) וכן מספר קטן של קוים שנוסעים דרך קטעים בכביש 20. הרצליה גם נמצאת "הרבה יותר קרוב לתל אביב" ויש לה את 502 ואת 347.
על 641 אפשר לומר שהוא גם מקשר היטב בין הוד השרון לקרית אריה, אז שיישאר רק 641 ו-921/821 יתפנו מהיציאה המערבית הראשית של פתח תקוה שעומדת להצטמצם לנתיב אחד בלבד (כן - מצומת שנקר עד מחלף גהה נת"ע רוצים להשאיר נתיב אחד פתוח לכל התנועה, הפרטית והציבורית)/
פתח תקוה לא נמצאת יותר קרוב לתל אביב מאשר הוד השרון לבילינסון או לקרית אריה. להוד השרון יש את קו 249 המהיר לתל אביב.
ולגבי תשובות במפגש,הנה ציטוטים שלך על התשובות שאתה (העדין) קיבלת במפגש:
"נעניתי שבוודאי שזה יקרה אך ללא פירוט"
"שום תשובה רצינית ונחרצת לא קיבלתי"
הטון "העדין" שלך ממש עזר...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה