פגישת תיאום עם נת"ע

מצב
הנושא נעול.

אוהדא11

New member
לפני שנים רבות היתה נסיעה בשני הכיוונים ברחוב

אם כך, יש מקום לבצע שינויים ברחוב החשמונאים
שיאפשרו מעבר ישירות לרחוב יהודה הלוי ללא פניה ימינה דרך הסינמטק? או שהדבר יגרום לבלאגן גדול מדי באיזור הסינמטק?
לפני שנים רבות היתה נסיעה בשני הכיוונים ברחוב
החשמונאים, שני נתיבים לכיוון דרך בגין ונתיב אחד לכיוון יהודה הלוי. אלא שהדבר יצר עומס בשני הכיוונים ולכן הפכו את קטע הנסיעה הזה לחד-סטרי כפי שהוא כיום
 

alantan

New member
בלי קשר לנ"ל, הייתי גונב את הנתיב

לפני שנים רבות היתה נסיעה בשני הכיוונים ברחוב
החשמונאים, שני נתיבים לכיוון דרך בגין ונתיב אחד לכיוון יהודה הלוי. אלא שהדבר יצר עומס בשני הכיוונים ולכן הפכו את קטע הנסיעה הזה לחד-סטרי כפי שהוא כיום
בלי קשר לנ"ל, הייתי גונב את הנתיב
המערבי של קרליבך מאבן גבירול לרחוב החשמונאים ומעביר שם תחבורה ציבורית (נגד כיוון התנועה, כמו שעושים בבן יהודה). כמו כן, מאפשר נסיעה ישרה משד' בן ציון למרמורק עבור תחבורה ציבורית. בכך הקווים X89, 26, 126, 63 היו הופכים סימטרים ולא היו חייבים לעשות את הסיבוב דרך רוטשילד/יהודה הלוי כדי להגיע לרחוב החשמונאים וקרליבך.
&nbsp
סתם דוגמא לשינוי תשתיתי שהיה מתבקש כחלק מהרה-ארגון שנעשה בשנת 2011.
 

אוהדא11

New member
אלן, "הגניבה" שאתה מציע היתה קיימת בעבר והיתה

בלי קשר לנ"ל, הייתי גונב את הנתיב
המערבי של קרליבך מאבן גבירול לרחוב החשמונאים ומעביר שם תחבורה ציבורית (נגד כיוון התנועה, כמו שעושים בבן יהודה). כמו כן, מאפשר נסיעה ישרה משד' בן ציון למרמורק עבור תחבורה ציבורית. בכך הקווים X89, 26, 126, 63 היו הופכים סימטרים ולא היו חייבים לעשות את הסיבוב דרך רוטשילד/יהודה הלוי כדי להגיע לרחוב החשמונאים וקרליבך.
&nbsp
סתם דוגמא לשינוי תשתיתי שהיה מתבקש כחלק מהרה-ארגון שנעשה בשנת 2011.
אלן, "הגניבה" שאתה מציע היתה קיימת בעבר והיתה
פניה מלסקוב לקרליבך. אלא שכאשר הפכו את החשמונאים לחד-סיטרי, כפי שכתבתי לעיל, ביטלו את הפניה הזו והיפנו את הקווים ליהודה הלוי-החשמונאים. מעולם לא היתה פניה שמאלה מאבן גבירול לקרליבך ולא נסיעה ישרה ממרמורק לקרליבך בגלל כיוון הרמזורים
 

olli3

New member
מנהל
בדיוק ההפך כמו שטנק 2 ציין.

לגבי גשר מעריב, הייתה תכנית לכריית מנהרה בין
קרליבך ליצחק שדה, אבל לטעמי הדבר לא יעזור הרבה עבור התנועה שבדרך בגין. בכל מקרה רוב הקווים שיוצאים מהתמח"ת עוברים ברחוב המסגר שעשוי להיות יותר עמוס מאשר היום, אבל לא בצורה קטסטרופלית. לדעתי רחוב לה גוארדיה ורחוב הרכבת יהיו עמוסים יותר בכלי רכב שמנסים לעקוף את צומת מעריב, אבל רובם יגיעו מהאיילון ואליו.

לגבי גל ירוק - האם זה אינו פוגע בתחבורה ציבורית שתמיד מגיעה לאדום ונאלצת להמתין מחזור שלם?
בדיוק ההפך כמו שטנק 2 ציין.
במיוחד בתחנות עמוסות, לוקח זמן עד שכולם עולים ויורדים ועד שהאוטובוס כבר יוצא לדרכו הוא ממתין מעט זמן ברמזור או מגיע אליו כשהוא כבר ירוק.
&nbsp
מעבר לכך שיש כבישים עירוניים מהירים שבהם יש אינטרס גדול שיהיה גל ירוק וגם התח"צ תסע בו במהירות זהה לרכב פרטי. אני מדבר על כבישים עירוניים מהירים שבהם אין ממש תחנות או שיש אבל הן במקומות דיי נטושים כך שכמעט ולא עולים או יורדים בתחנות שבכביש.
&nbsp
גל ירוק מטיב עם כולם, גם עם התח"צ וגם עם הרכב הפרטי. נכון שהתח"צ תסע לאט יותר כי מה לעשות שצריך לעצור בתחנות ולהעלות ולהוריד אבל מנגד, הכביש יהיה עמוס הרבה פחות ולכן הנסיעה תהיה יותר מהירה גם לתח"צ וגם לרכב הפרטי, כך שנוסעי התח"צ סובלים מבזבוז זמן קטן בהרבה.
&nbsp
ואם אנחנו מסתכלים על קווים בין עירוניים ברחבי הארץ שנוסעים בדרך עירונית רק כי התחנה המרכזית נמצאת בלב העיר וזה קיים בערים רבות, אז בהחלט שהגל הירוק מטיב עם השירות הבין עירוני שלא נאלץ לעצור בכל רמזור ורמזור.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה