סליחה שלא התאפקתי, הוכחה לטעותו של פד"פ

מצב
הנושא נעול.
אבל כל הוויכוח מראשיתו עסק בפורמליות

פארק דה פרנס משתמש בדוגמאות מעשיות מהשטח
רק כשזה מחזק את דבריו לגבי מערב ירושלים ולגבי מערב ירושלים הוא אכן צודק בדבריו.
אבל כאשר מדובר בדוגמאות מעשיות מהשטח באזורים אחרים המנוגדות לתוכנית החלוקה הוא דבק בפורמליות.
אז פורמלית זה נכון שלמדינת ישראל אין גבולות מוכרים, אבל ההבחנה שפארק דה פרנס עושה מבחינת הכרה בריבונות בין תל אביב ליפו היא הבחנה שמתאימה אולי לספרי משפט ורחוקה מהשטח כרחוק מזרח ממערב.
אבל כל הוויכוח מראשיתו עסק בפורמליות
זו היתה הטענה המקורית שלי כאן לפני שנים וזה מה שהרגיז את קובי (ואחרים) שפוצצתי לו את בועת האשליות.

לכן מה שכתבת כלל אינו רלבנטי לוויכוח. אתה יכול לנהל ויכוח נפרד בנושא אחר אבל אין לזה קשר לוויכוח ביני לבין קובי.
 
אבל כשנוח לך אתה מביא דוגמאות שהן מעבר

אבל כל הוויכוח מראשיתו עסק בפורמליות
זו היתה הטענה המקורית שלי כאן לפני שנים וזה מה שהרגיז את קובי (ואחרים) שפוצצתי לו את בועת האשליות.

לכן מה שכתבת כלל אינו רלבנטי לוויכוח. אתה יכול לנהל ויכוח נפרד בנושא אחר אבל אין לזה קשר לוויכוח ביני לבין קובי.
אבל כשנוח לך אתה מביא דוגמאות שהן מעבר
לפורמליות. הדבקות שלך בפורמליות היא רק כשהדוגמאות לא מתאימות לך.
 
לא, הדוגמאות שהבאתי מהוות ביטוי למצב המשפטי

אבל כשנוח לך אתה מביא דוגמאות שהן מעבר
לפורמליות. הדבקות שלך בפורמליות היא רק כשהדוגמאות לא מתאימות לך.
לא, הדוגמאות שהבאתי מהוות ביטוי למצב המשפטי
ומוכיחות את חוסר הבסיס של טענותיו של קובי. הן לא סותרות את הצד הפורמלי, שהוא ברור. תפריד בין הבסיס המשפטי הפורמלי לבין הביטוי שלו בשטח (הבאתי לך כמה וכמה דוגמאות לכך).

במסגרת "ויכוח המשנה" בינינו ניסיתי להסביר לך מדוע הבסיס היחיד למעמד המיוחד של ירושלים הינו בתכנית החלוקה. אתה רשאי כמובן לא להבין את מה שכתבתי, זו זכותך.

אגב, הדרישה הכלל עולמית להקמת מדינה פלסטינית והמושג "שתי מדינות לשני עמים" מתבססים אך ורק על תכנית החלוקה ולא על שום דבר אחר. זה המקור היחיד להקמת שתי מדינות בשטח המנדט לשעבר, אין שום מקור אחר. עצם העלאת הדרישות האלו מהווה הוכחה חותכת לתקפות תכנית החלוקה עד היום, הן לדעת האו"ם והן לדעת (כמעט) כל מדינות העולם, כולל חלק גדול מהציבור הישראלי.

כאמור, מאחר שתכנית החלוקה היתה מקשה אחת, ההכרה בתקופתה מחייבת גם הכרה בגבול שהיא ציירה.
 

down under

New member
לא, ממש לא!

לא, הדוגמאות שהבאתי מהוות ביטוי למצב המשפטי
ומוכיחות את חוסר הבסיס של טענותיו של קובי. הן לא סותרות את הצד הפורמלי, שהוא ברור. תפריד בין הבסיס המשפטי הפורמלי לבין הביטוי שלו בשטח (הבאתי לך כמה וכמה דוגמאות לכך).

במסגרת "ויכוח המשנה" בינינו ניסיתי להסביר לך מדוע הבסיס היחיד למעמד המיוחד של ירושלים הינו בתכנית החלוקה. אתה רשאי כמובן לא להבין את מה שכתבתי, זו זכותך.

אגב, הדרישה הכלל עולמית להקמת מדינה פלסטינית והמושג "שתי מדינות לשני עמים" מתבססים אך ורק על תכנית החלוקה ולא על שום דבר אחר. זה המקור היחיד להקמת שתי מדינות בשטח המנדט לשעבר, אין שום מקור אחר. עצם העלאת הדרישות האלו מהווה הוכחה חותכת לתקפות תכנית החלוקה עד היום, הן לדעת האו"ם והן לדעת (כמעט) כל מדינות העולם, כולל חלק גדול מהציבור הישראלי.

כאמור, מאחר שתכנית החלוקה היתה מקשה אחת, ההכרה בתקופתה מחייבת גם הכרה בגבול שהיא ציירה.
לא, ממש לא!
אתה מבלבל בין סיבה למסובב.

הסיבה לתכנית החלוקה היתה זה שיש כאן בפועל שני עמים שרבו ריב מדמם עוד משלהי המאה ה-19.

היתה הרי גם תכנית חלוקה ראשונית משנת 37'.

הדרישה העולמית לשתי מדינות לשני עמים ממש אבל ממש לא מתבססת על תכנית החלוקה אלא על המצב בפועל. של מאבק דמים ארוך ומתיש שנהרגו בו עשרות אלפי אנשים
וממצב שבו יש בשטח ארץ ישראל המנדטורית המערבית (מערבית לנהר הירדן) כ-3 מליון פלשתינאים.
אתה צריך להיות אדיוט כה גמור ונבל כה נבזה על מנת לטעון שרק תכנית החלוקה היא המקור לדרישה של שתי מדינות לשני עמים.
 
התכנית משנת 37' מעולם לא אושרה

לא, ממש לא!
אתה מבלבל בין סיבה למסובב.

הסיבה לתכנית החלוקה היתה זה שיש כאן בפועל שני עמים שרבו ריב מדמם עוד משלהי המאה ה-19.

היתה הרי גם תכנית חלוקה ראשונית משנת 37'.

הדרישה העולמית לשתי מדינות לשני עמים ממש אבל ממש לא מתבססת על תכנית החלוקה אלא על המצב בפועל. של מאבק דמים ארוך ומתיש שנהרגו בו עשרות אלפי אנשים
וממצב שבו יש בשטח ארץ ישראל המנדטורית המערבית (מערבית לנהר הירדן) כ-3 מליון פלשתינאים.
אתה צריך להיות אדיוט כה גמור ונבל כה נבזה על מנת לטעון שרק תכנית החלוקה היא המקור לדרישה של שתי מדינות לשני עמים.
התכנית משנת 37' מעולם לא אושרה
היא נותרה תכנית על הנייר ואין לה שום תוקף.

אגב היו תכניות נוספות לאחר מכן בשנים 37' - 47'.

התכנית היחידה שאושרה וקיבלה תוקף לגבי שטח המנדט היתה התכנית משנת 47'.

ואכן כפי שכתבתי, היא היתה ונותרה המקור היחיד המחייב להקמת שתי מדינות לשני עמים. אין במשפט הבינ"ל שום מקור אחר ומעולם לא היה.

"המצב בפועל" אינו מקור משפטי ואין לו שום תוקף משפטי. הוא לא רלבנטי בכלל לוויכוח.
 

down under

New member
תגיד, אתה באמת טמבל?

התכנית משנת 37' מעולם לא אושרה
היא נותרה תכנית על הנייר ואין לה שום תוקף.

אגב היו תכניות נוספות לאחר מכן בשנים 37' - 47'.

התכנית היחידה שאושרה וקיבלה תוקף לגבי שטח המנדט היתה התכנית משנת 47'.

ואכן כפי שכתבתי, היא היתה ונותרה המקור היחיד המחייב להקמת שתי מדינות לשני עמים. אין במשפט הבינ"ל שום מקור אחר ומעולם לא היה.

"המצב בפועל" אינו מקור משפטי ואין לו שום תוקף משפטי. הוא לא רלבנטי בכלל לוויכוח.
תגיד, אתה באמת טמבל?
המצב בפועל הוא מצב של מעין מלחמה ותפקיד האו"ם הוא לנסות להשכין שלום.

גם אין שום הסכם בינ"ל במלחמה בין רוסיה לאוקראינה ובכל זאת האו"ם מנסה להשיג שם סוג של פשרה.

בכל סכסוך עולמי, כמעט, האו"ם מנסה להתערב, בלי קשר להאם יש או אין הסכם בינ"ל בעל תוקף משפטי.

גם מזרח טימור שקבלה הכרה בשנות ה-2000 המוקדמות לא השיגה זאת על סמך מסמך בינ"ל מחייב כלשהו. פשוט היתה התקוממות ארוכת שנים ובסוף אינדונזיה (כמדומני אינדונזיה שלטה בהם)
נאלצה להכיר בהם.

גם בצפון קפריסין האו"ם ניסה להתערב למרות שאין שום אזכור קודם למדינת צפון קפריסין. פשוט הצבא הטורקי פלש ולכן האו"ם ניסה להשכין שם שלום.
זה שהם לא הצליחו לגרום לנסיגת הטורקים זה משהו אחר.
מה שאני מנסה להראות הוא שהצעות לפתרון סכסוכים ממש לא נובעת מהסכמים בינ"ל קודמים אלא אך ורק על המצב בפועל + השכל היישר + ניסיון (שלא תמיד הוא כן) להגיע לפשרה.
 
אני מודה על הויכוח ביניכם,כי נכנסתי לויקיפדיה

תגיד, אתה באמת טמבל?
המצב בפועל הוא מצב של מעין מלחמה ותפקיד האו"ם הוא לנסות להשכין שלום.

גם אין שום הסכם בינ"ל במלחמה בין רוסיה לאוקראינה ובכל זאת האו"ם מנסה להשיג שם סוג של פשרה.

בכל סכסוך עולמי, כמעט, האו"ם מנסה להתערב, בלי קשר להאם יש או אין הסכם בינ"ל בעל תוקף משפטי.

גם מזרח טימור שקבלה הכרה בשנות ה-2000 המוקדמות לא השיגה זאת על סמך מסמך בינ"ל מחייב כלשהו. פשוט היתה התקוממות ארוכת שנים ובסוף אינדונזיה (כמדומני אינדונזיה שלטה בהם)
נאלצה להכיר בהם.

גם בצפון קפריסין האו"ם ניסה להתערב למרות שאין שום אזכור קודם למדינת צפון קפריסין. פשוט הצבא הטורקי פלש ולכן האו"ם ניסה להשכין שם שלום.
זה שהם לא הצליחו לגרום לנסיגת הטורקים זה משהו אחר.
מה שאני מנסה להראות הוא שהצעות לפתרון סכסוכים ממש לא נובעת מהסכמים בינ"ל קודמים אלא אך ורק על המצב בפועל + השכל היישר + ניסיון (שלא תמיד הוא כן) להגיע לפשרה.
אני מודה על הויכוח ביניכם,כי נכנסתי לויקיפדיה
וזה מה שמצאתי, בסעיף "מעמדם המשפטי של הגבולות:
"מעמדם החוקי של גבולות ישראל מגוון. גבולותיה של ישראל עם מצרים וירדן מוכרים בינלאומית בעקבות הסכם שלום. הגבול הישראלי-לבנוני מקובל על ידי הקהילה הבינלאומית, אך לא על ידי לבנון עצמה. בגבול הסורי קיים קו הפסקת אש שהחוק הישראלי מכיר בו כגבול סופי אך הקהילה הבינלאומית אינה מקבלת. עם רצועת עזה יש קו שבאופן מעשי הוא כמו קו הפסקת אש, הוא מקובל בעולם אך אינו מגובה בחוק. ואילו ההפרדה בין מדינת ישראל לבין השטחים המאוכלסים בפלסטינים בגדה המערבית מוכרת כגבול זמני, למעט באזור ירושלים ששם החוק הישראלי מכיר בהפרדה כסופית.

גבולות עם הכרה בינלאומית:
גבול ישראל-מצרים מוכר כגבול בינלאומי.
גבול ישראל-ירדן מוכר כגבול בינלאומי בקטע העובר בערבה, ובקטע העובר ממזרח לעמק בית שאן. בהסכם השלום עם ירדן נקבעו שטחים הנמצאים בריבונות ירדנית אולם ישראלים רשאים להיכנס אליהם ולעבדם, ללא צורך בדרכון.
גבול ישראל-לבנון אושר על ידי האו"ם בשנת 2000 לפי בקשת ישראל, והוא מתבסס על התיקונים להסכמי סייקס-פיקו משנת 1924, בשינויים קלים.
גבולות חסרי הכרה בינלאומית:
גבול ישראל-סוריה נקבע על ידי ישראל באופן חד-צדדי בשנת 1981 ב"חוק רמת הגולן" אשר החיל את המשפט הישראלי על רמת הגולן. הגבול מסומן בהתבסס על "הקו הקדמי הישראלי" המוגדר בהסכם הפרדת הכוחות בין ישראל לסוריה משנת 1974. הקהילה הבינלאומית אינה מכירה ברמת הגולן כחלק ממדינת ישראל. סוריה טוענת כי הגבול צריך לעבור ב"קווי הארבעה ביוני" כלומר הקו המערבי ביותר שאליו הגיעה שליטת הסורים לפני מלחמת ששת הימים. הגבול הבינלאומי בין המנדט הבריטי לסוריה, עובר מעט מזרחה ל"קווי הארבעה ביוני". לגבי קו שביתת הנשק שנקבע ב"הסכמי רודוס" (1949) קיימת מחלוקת. לפי הסכם רודוס נקבע "אזור מפורז" בין הגבול הבינלאומי של סוריה ושטח המנדט הבריטי לבין קו מערבה לו. לפי עמדת ישראל - האזור המפורז היה בריבונות ישראל (אם כי תוך הגבלת הכוח הצבאי המותר) אולם סוריה לא קיבלה עמדה זו. בפועל, ישראל וסוריה השתלטו על חלקים מן האזור המפורז.
גבול ישראל-רצועת עזה נקבע חד-צדדית על ידי ישראל בשנת 2005 בהתבסס על הסכמי שביתת הנשק עם מצרים משנת 1949.
בין ישראל לבין שטחים מאוכלסים בפלסטינים בגדה המערבית:
בין ישראל לירדן שוכנת הגדה המערבית (יהודה ושומרון), שטח שמעמדו הסופי טרם נקבע, ואשר חלקו נתון לשליטת הרשות הפלסטינית לפי הסכמי אוסלו. תחום "הגדה המערבית" נקבע בהסכמי רודוס (1949), והחוק והמשפט בו שונים מאלו של מדינת ישראל. בשנים האחרונות החלה ישראל בהקמת גדר ההפרדה בינה לבין "הגדה המערבית", אולם היא אינה צמודה לתוואי קווי שביתת הנשק עם ירדן ששורטטו ב-1949.
באזור מזרח ירושלים - ב-1967, החילה מדינת ישראל את החוק הישראלי על החלק המזרחי של העיר ירושלים ועל כמה כפרים ועיירות ממזרח לה (שסופחו לשטח המוניציפלי של ירושלים). גם מעשה זה אינו מוכר על ידי הקהילה הבינלאומית (ראו מעמדה החוקי של ירושלים)."

כלומר, הטענה שגבולות 67 הם "גבולות מוכרים" (שמושמעת לא פעם בתקשורת ובחוגי השמאל, בסה"כ מדובר בגבולות הפסקת אש) היא לא נכונה, והצדק הוא עם פארק דה פרנס.

נ.ב. אמנם ויקיפדיה לא בהכרח משמשת כאוטוריטה מושלמת, אבל הוא שייך לערכים שנבדקו בקפידה ותויגו כ"ערך מומלץ".
 

טשאפק 2

New member
הערך בוויקיפדיה אינו תומך בדברי פד"פ

אני מודה על הויכוח ביניכם,כי נכנסתי לויקיפדיה
וזה מה שמצאתי, בסעיף "מעמדם המשפטי של הגבולות:
"מעמדם החוקי של גבולות ישראל מגוון. גבולותיה של ישראל עם מצרים וירדן מוכרים בינלאומית בעקבות הסכם שלום. הגבול הישראלי-לבנוני מקובל על ידי הקהילה הבינלאומית, אך לא על ידי לבנון עצמה. בגבול הסורי קיים קו הפסקת אש שהחוק הישראלי מכיר בו כגבול סופי אך הקהילה הבינלאומית אינה מקבלת. עם רצועת עזה יש קו שבאופן מעשי הוא כמו קו הפסקת אש, הוא מקובל בעולם אך אינו מגובה בחוק. ואילו ההפרדה בין מדינת ישראל לבין השטחים המאוכלסים בפלסטינים בגדה המערבית מוכרת כגבול זמני, למעט באזור ירושלים ששם החוק הישראלי מכיר בהפרדה כסופית.

גבולות עם הכרה בינלאומית:
גבול ישראל-מצרים מוכר כגבול בינלאומי.
גבול ישראל-ירדן מוכר כגבול בינלאומי בקטע העובר בערבה, ובקטע העובר ממזרח לעמק בית שאן. בהסכם השלום עם ירדן נקבעו שטחים הנמצאים בריבונות ירדנית אולם ישראלים רשאים להיכנס אליהם ולעבדם, ללא צורך בדרכון.
גבול ישראל-לבנון אושר על ידי האו"ם בשנת 2000 לפי בקשת ישראל, והוא מתבסס על התיקונים להסכמי סייקס-פיקו משנת 1924, בשינויים קלים.
גבולות חסרי הכרה בינלאומית:
גבול ישראל-סוריה נקבע על ידי ישראל באופן חד-צדדי בשנת 1981 ב"חוק רמת הגולן" אשר החיל את המשפט הישראלי על רמת הגולן. הגבול מסומן בהתבסס על "הקו הקדמי הישראלי" המוגדר בהסכם הפרדת הכוחות בין ישראל לסוריה משנת 1974. הקהילה הבינלאומית אינה מכירה ברמת הגולן כחלק ממדינת ישראל. סוריה טוענת כי הגבול צריך לעבור ב"קווי הארבעה ביוני" כלומר הקו המערבי ביותר שאליו הגיעה שליטת הסורים לפני מלחמת ששת הימים. הגבול הבינלאומי בין המנדט הבריטי לסוריה, עובר מעט מזרחה ל"קווי הארבעה ביוני". לגבי קו שביתת הנשק שנקבע ב"הסכמי רודוס" (1949) קיימת מחלוקת. לפי הסכם רודוס נקבע "אזור מפורז" בין הגבול הבינלאומי של סוריה ושטח המנדט הבריטי לבין קו מערבה לו. לפי עמדת ישראל - האזור המפורז היה בריבונות ישראל (אם כי תוך הגבלת הכוח הצבאי המותר) אולם סוריה לא קיבלה עמדה זו. בפועל, ישראל וסוריה השתלטו על חלקים מן האזור המפורז.
גבול ישראל-רצועת עזה נקבע חד-צדדית על ידי ישראל בשנת 2005 בהתבסס על הסכמי שביתת הנשק עם מצרים משנת 1949.
בין ישראל לבין שטחים מאוכלסים בפלסטינים בגדה המערבית:
בין ישראל לירדן שוכנת הגדה המערבית (יהודה ושומרון), שטח שמעמדו הסופי טרם נקבע, ואשר חלקו נתון לשליטת הרשות הפלסטינית לפי הסכמי אוסלו. תחום "הגדה המערבית" נקבע בהסכמי רודוס (1949), והחוק והמשפט בו שונים מאלו של מדינת ישראל. בשנים האחרונות החלה ישראל בהקמת גדר ההפרדה בינה לבין "הגדה המערבית", אולם היא אינה צמודה לתוואי קווי שביתת הנשק עם ירדן ששורטטו ב-1949.
באזור מזרח ירושלים - ב-1967, החילה מדינת ישראל את החוק הישראלי על החלק המזרחי של העיר ירושלים ועל כמה כפרים ועיירות ממזרח לה (שסופחו לשטח המוניציפלי של ירושלים). גם מעשה זה אינו מוכר על ידי הקהילה הבינלאומית (ראו מעמדה החוקי של ירושלים)."

כלומר, הטענה שגבולות 67 הם "גבולות מוכרים" (שמושמעת לא פעם בתקשורת ובחוגי השמאל, בסה"כ מדובר בגבולות הפסקת אש) היא לא נכונה, והצדק הוא עם פארק דה פרנס.

נ.ב. אמנם ויקיפדיה לא בהכרח משמשת כאוטוריטה מושלמת, אבל הוא שייך לערכים שנבדקו בקפידה ותויגו כ"ערך מומלץ".
הערך בוויקיפדיה אינו תומך בדברי פד"פ
הרי הוא טוען שהגבול עם לבנון והגבול עם מצרים הם גבולות מוכרים. ובכן, גבולות אלה כוללים בתוך ישראל שטחים שנכבשו במלחמת השחרור, ואינם חלק מן המדינה היהודית לפי תוכנית החלוקה.
 
הגבולות אינם בין ישראל ללבנון ומצרים

הערך בוויקיפדיה אינו תומך בדברי פד"פ
הרי הוא טוען שהגבול עם לבנון והגבול עם מצרים הם גבולות מוכרים. ובכן, גבולות אלה כוללים בתוך ישראל שטחים שנכבשו במלחמת השחרור, ואינם חלק מן המדינה היהודית לפי תוכנית החלוקה.
הגבולות אינם בין ישראל ללבנון ומצרים
אלא בין לבנון ומצרים לבין שטח המנדט.

כשישראל נסוגה מסיני ומדרום לבנון האו"ם אישר את הנסיגות אך נמנע במכוון ובמובהק מלהכריז שהשטח שישראל נסוגה אליו בו מצוי בריבונותה, כולו או חלקו. הוא נמנע מלהכריז על הגבול כגבול ישראל-לבנון או כגבול ישראל-מצרים וזה ממש לא היה במקרה...
 

alantan

New member
אני פשוט לא מבין איך זה מהווה הוכחה למשהו

הגבולות אינם בין ישראל ללבנון ומצרים
אלא בין לבנון ומצרים לבין שטח המנדט.

כשישראל נסוגה מסיני ומדרום לבנון האו"ם אישר את הנסיגות אך נמנע במכוון ובמובהק מלהכריז שהשטח שישראל נסוגה אליו בו מצוי בריבונותה, כולו או חלקו. הוא נמנע מלהכריז על הגבול כגבול ישראל-לבנון או כגבול ישראל-מצרים וזה ממש לא היה במקרה...
אני פשוט לא מבין איך זה מהווה הוכחה למשהו
אז לא אמרו שהשטח שממזרח לגבול מצרים או מדרום לגבול לבנון שייך לישראל. אבל אמירה כזו גם אינה הגיונית בקונטקסט של נסיגה ממה שהאו"ם מכיר בתור מדינה אחרת.

ההצהרה "ישראל נסוגה בצורה מלאה משטח לבנון והשטח שאליו היא נסוגה היא בריבונותה" אינה הכרחית לצורך האמירה שרוצה האו"ם להגיד. ההצהרה "ישראל נסוגה בצורה מלאה משטח לבנון" היא מספיקה לצורך העניין.

לאו"ם לא היה רלוונטי להגדיר מהו שטח ישראל באותם מקרים אלא שהשלמות הטריטוריאלית הלבנונית והמצרית הושבו על כנן.
 
וכמובן, איך אפשר בלי הקישור

תגיד, אתה באמת טמבל?
המצב בפועל הוא מצב של מעין מלחמה ותפקיד האו"ם הוא לנסות להשכין שלום.

גם אין שום הסכם בינ"ל במלחמה בין רוסיה לאוקראינה ובכל זאת האו"ם מנסה להשיג שם סוג של פשרה.

בכל סכסוך עולמי, כמעט, האו"ם מנסה להתערב, בלי קשר להאם יש או אין הסכם בינ"ל בעל תוקף משפטי.

גם מזרח טימור שקבלה הכרה בשנות ה-2000 המוקדמות לא השיגה זאת על סמך מסמך בינ"ל מחייב כלשהו. פשוט היתה התקוממות ארוכת שנים ובסוף אינדונזיה (כמדומני אינדונזיה שלטה בהם)
נאלצה להכיר בהם.

גם בצפון קפריסין האו"ם ניסה להתערב למרות שאין שום אזכור קודם למדינת צפון קפריסין. פשוט הצבא הטורקי פלש ולכן האו"ם ניסה להשכין שם שלום.
זה שהם לא הצליחו לגרום לנסיגת הטורקים זה משהו אחר.
מה שאני מנסה להראות הוא שהצעות לפתרון סכסוכים ממש לא נובעת מהסכמים בינ"ל קודמים אלא אך ורק על המצב בפועל + השכל היישר + ניסיון (שלא תמיד הוא כן) להגיע לפשרה.
וכמובן, איך אפשר בלי הקישור
http://he.wikipedia.org/wiki/גבולות_מדינת_ישראל
 
אין לכך כל קשר לוויכוח בינינו

תגיד, אתה באמת טמבל?
המצב בפועל הוא מצב של מעין מלחמה ותפקיד האו"ם הוא לנסות להשכין שלום.

גם אין שום הסכם בינ"ל במלחמה בין רוסיה לאוקראינה ובכל זאת האו"ם מנסה להשיג שם סוג של פשרה.

בכל סכסוך עולמי, כמעט, האו"ם מנסה להתערב, בלי קשר להאם יש או אין הסכם בינ"ל בעל תוקף משפטי.

גם מזרח טימור שקבלה הכרה בשנות ה-2000 המוקדמות לא השיגה זאת על סמך מסמך בינ"ל מחייב כלשהו. פשוט היתה התקוממות ארוכת שנים ובסוף אינדונזיה (כמדומני אינדונזיה שלטה בהם)
נאלצה להכיר בהם.

גם בצפון קפריסין האו"ם ניסה להתערב למרות שאין שום אזכור קודם למדינת צפון קפריסין. פשוט הצבא הטורקי פלש ולכן האו"ם ניסה להשכין שם שלום.
זה שהם לא הצליחו לגרום לנסיגת הטורקים זה משהו אחר.
מה שאני מנסה להראות הוא שהצעות לפתרון סכסוכים ממש לא נובעת מהסכמים בינ"ל קודמים אלא אך ורק על המצב בפועל + השכל היישר + ניסיון (שלא תמיד הוא כן) להגיע לפשרה.
אין לכך כל קשר לוויכוח בינינו
הוויכוח עוסק בהכרה בינ"ל בריבונות ישראל על שטח מסויים.

אין לכך כל קשר להתערבות האו"ם בסכסוכים כלשהם.

גם הדרישה להקים מדינה ערבית אינה קשורה לכל מה שכתבת לגבי פעולות האו"ם.

מדובר על המקור המשפטי לעקרון שתי המדינות. המקור היחידי הוא אך ורק תכנית החלוקה, חוץ ממנה אין שום דבר.

העובדה שאין לך שום טענה רלבנטית לוויכוח מאלצת אותך וזרוק בוץ, לקלל ולנסות לשנות את נושא הוויכוח. הנסיון שלך לא יצליח. הוא רק מוכיח את טעותך.

פתחת את השרשור עם שיק בלי כיסוי, ברגע שזה התגלה אתה מחפש מתחת לאדמה דרכים להתחמק מהודאה בטעות, מעלה מחדש טענות ישנות שהפרכתי כבר לפני שנים, ומנסה להשמיץ. זה רק מחליש עוד יותר את טענותיך.
 

down under

New member
אני מקלל ומשמיץ רק אנשים שמתנהגים כמו

אין לכך כל קשר לוויכוח בינינו
הוויכוח עוסק בהכרה בינ"ל בריבונות ישראל על שטח מסויים.

אין לכך כל קשר להתערבות האו"ם בסכסוכים כלשהם.

גם הדרישה להקים מדינה ערבית אינה קשורה לכל מה שכתבת לגבי פעולות האו"ם.

מדובר על המקור המשפטי לעקרון שתי המדינות. המקור היחידי הוא אך ורק תכנית החלוקה, חוץ ממנה אין שום דבר.

העובדה שאין לך שום טענה רלבנטית לוויכוח מאלצת אותך וזרוק בוץ, לקלל ולנסות לשנות את נושא הוויכוח. הנסיון שלך לא יצליח. הוא רק מוכיח את טעותך.

פתחת את השרשור עם שיק בלי כיסוי, ברגע שזה התגלה אתה מחפש מתחת לאדמה דרכים להתחמק מהודאה בטעות, מעלה מחדש טענות ישנות שהפרכתי כבר לפני שנים, ומנסה להשמיץ. זה רק מחליש עוד יותר את טענותיך.
אני מקלל ומשמיץ רק אנשים שמתנהגים כמו
טרול.
אף אחד לא הסכים איתך בשרשור הזה.
לא שמעתי אף פעם דרישה מישראל לסגת לגבולות החלוקה אבל בלי סוף שמעתי דרישה לסגת לקווי ערב מלחמת ששת הימים.

אתה לא מביא שום טענה להוכחת טענתך ואני ואחרים הבאנו כמה וכמה.
 
אתה טועה שלוש פעמים

אני מקלל ומשמיץ רק אנשים שמתנהגים כמו
טרול.
אף אחד לא הסכים איתך בשרשור הזה.
לא שמעתי אף פעם דרישה מישראל לסגת לגבולות החלוקה אבל בלי סוף שמעתי דרישה לסגת לקווי ערב מלחמת ששת הימים.

אתה לא מביא שום טענה להוכחת טענתך ואני ואחרים הבאנו כמה וכמה.
אתה טועה שלוש פעמים
ראשית כן הסכימו איתי בשרשור הזה. אתה פשוט טומן את הראש בחול גם בנושא הזה.

שנית מעולם לא התנהגתי כמו טרול. אתה פתחת את השרשור ואני עניתי לך. בניגוד אליך, אני שמרתי על ויכוח ענייני. אתה השמצת וקיללת כי אינך מסוגל לנהל ויכוח ענייני בנושא - אתה טועה, ומתבייש להודות בטעותך.

שלישית מספר האנשים שמסכימים איתי בשרשור זה, כמו גם העלאת דרישה מישראל לסגת לגבולות החלוקה או אי העלאתה, אינם משפיעים בשום צורה על מעמד השטח במשפט הבינ"ל. הטענות שלך כרגיל בלתי רלבנטיות.
 

אלון 58

New member
גם באר-שבע לא כלולה בהחלטה של 1947...,

סליחה שלא התאפקתי, הוכחה לטעותו של פד"פ
לגבי אי הכרה של אומות העולם המערבי (וגם חלק לא מבוטל מהעולם השני והשלישי) אשר כן מכירות בישראל בשטחים שהם מעבר למה שהיה בתכנית החלוקה של הכ"ט בנובמבר.
הנה ההוכחה שמדינה מאוד מרכזית בעולם בכלל ובאירופה בפרט כן מכירה בכל השטחים של ישראל מלפני ה-5 ביוני 67' (כלומר מכירה ראס בן אמו מכירה גם בשטחים שהם לא היו כלולים
בתכנית החלוקה אבל כן נכבשו עד ה-30 במארס 49').

ממשלת גרמניה פרסמה בשנות ה-70 תכנית פנסיה ממשלתית שכל תושבי העולם, בתנאי שהמדינה שלהם תחתום מול גרמניה, יהיו זכאים לה.
כולכם שמעתם על התכנית הזו שכן מי שניהל את הכספים בארץ היה עו"ד ישראל פרי, זה שנכנס להמון שנים בכלא על גניבת חלק מכספי פנסיה זו.
בשטחיות הבזויה של העיתונאים בארץ זה הוצג כגניבת הפנסיה של ניצולי השואה. ולא היא.
הפנסיה הזו נתנה גם לערבים ישראלים (מוסלמים ונוצרים), גם לדרוזים וגם ליהודים בני עדות המזרח שלא היו קשורים ולו בעקיפי עקיפין לשואה. כל דכפין שנרשם בזמן ושלם מקדמה היה זכאי לפנסיה
הזו.

ההחרגה היחידה לגבי ישראל של ממשלת גרמניה היתה אי מגורים באזורים שנכבשו במלחמת ששת הימים.
תושבי מערב ירושלים כן היו זכאים, תושבי מזרח ירושלים וההתנחלויות ביש"ע (אז עזה עוד היתה בידינו) לא היו זכאים.
נפסלו כמה וכמה בקשות של ישראלים ממזרח ירושלים ומההתנחלויות.
אבל כן אושרו בקשות של יהודים ממערב ירושלים ומאזורים כמו נהריה, אשדוד ואשקלון, מקומות שלא נכללו בתכנית החלוקה של ה-29 בנובמבר שנת אלף תשע מאות ארבעים ושבע.

לידיעת הפד"פ שכמובן אינו טועה לעולם.
גם באר-שבע לא כלולה בהחלטה של 1947...,
בשטח המדינה היהודית,עירי ערד,במקומה כיום גם לא כלולה,אבל היכן שדימונה למשל ממוקמת,כן כלולה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה