כביש 1 - פרויקט ה
של "נתיבי ישראל"

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
וגם זה

כביש 1 - פרויקט ה
של "נתיבי ישראל"
שבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
"שבתשתיות" יוצא השבוע לחופשה ובמקומו מובאת סקירה מפרויקט שאמנם אינו תח"צי, אך בהחלט פרויקט תחבורתי חשוב שלא ניתן להתעלם ממנו. דומני שאין צורך להכביר מילים על חשיבותו של כביש 1 כעורק התחבורה הראשי לירושלים. לראיה, אפילו חכ"מ (חובב כבישים מצוי), כמנהלנו היקר רמי'ש
, מכיר בחשיבותו ובחיוניותו של הכביש.

לפני שנצא לדרך, אבקש להודות לדובר "נתיבי ישראל", גיא מי-טל, לאיש יח"צ של הפרויקט, טום גולדפלד, ולמנהלת הפרויקט על הסיוע הרב בהכנת הסקירה.
תודה רבה-רבה


יאללה, המסוק של אנדי כבר מחכה לנו לביצוע טיסת הדמיה מעל הכביש החדש.
וגם זה
חלק מהנוף החדש.
 

בועז ל

New member
תמונה אחרונה.

כביש 1 - פרויקט ה
של "נתיבי ישראל"
שבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
"שבתשתיות" יוצא השבוע לחופשה ובמקומו מובאת סקירה מפרויקט שאמנם אינו תח"צי, אך בהחלט פרויקט תחבורתי חשוב שלא ניתן להתעלם ממנו. דומני שאין צורך להכביר מילים על חשיבותו של כביש 1 כעורק התחבורה הראשי לירושלים. לראיה, אפילו חכ"מ (חובב כבישים מצוי), כמנהלנו היקר רמי'ש
, מכיר בחשיבותו ובחיוניותו של הכביש.

לפני שנצא לדרך, אבקש להודות לדובר "נתיבי ישראל", גיא מי-טל, לאיש יח"צ של הפרויקט, טום גולדפלד, ולמנהלת הפרויקט על הסיוע הרב בהכנת הסקירה.
תודה רבה-רבה


יאללה, המסוק של אנדי כבר מחכה לנו לביצוע טיסת הדמיה מעל הכביש החדש.
תמונה אחרונה.
ארץ המבתרים של כביש 1. אני מקווה שהפרידה הזמנית מ"שבתשתיות" תתקבל בהבנה עלי ידיכם, ששת קוראיי הנאמנים. בשבוע הבא חוזרים לשגרה. עד אז, אדיוס אמיגוס.
 

easylivin

New member
תודה בועז. ואני חייב לציין:

תמונה אחרונה.
ארץ המבתרים של כביש 1. אני מקווה שהפרידה הזמנית מ"שבתשתיות" תתקבל בהבנה עלי ידיכם, ששת קוראיי הנאמנים. בשבוע הבא חוזרים לשגרה. עד אז, אדיוס אמיגוס.
תודה בועז. ואני חייב לציין:
להבדיל מנחל יתלה, שאת המראות ממנו ואת המאמיצים הכבירים למזער את הפגיעה בו כולנו מכירים, במקרה הזה לא ראינו קמפיין מחאה מתוקשר בהשתתפות סלבים. למה?.. (שאלה רטורית.)

לעניות דעתי, את המראה של מבתרים עצומים שכאלה שום שיקום סביבתי לא באמת ירפא. ולא שאני מתנגד לשדרוג לכביש, להיפך, ברור לי שזה דבר מתבקש מזמן. העניין שישנן קבוצות מסויימות שזועקות חמס כשלא באמת צריך, אך ממלאות פיהן מים במקרים משוועים הרבה יותר. צביעות וגרוע מכך.
 

wantok

New member
אני לא מישר קו עם דעה זו

תודה בועז. ואני חייב לציין:
להבדיל מנחל יתלה, שאת המראות ממנו ואת המאמיצים הכבירים למזער את הפגיעה בו כולנו מכירים, במקרה הזה לא ראינו קמפיין מחאה מתוקשר בהשתתפות סלבים. למה?.. (שאלה רטורית.)

לעניות דעתי, את המראה של מבתרים עצומים שכאלה שום שיקום סביבתי לא באמת ירפא. ולא שאני מתנגד לשדרוג לכביש, להיפך, ברור לי שזה דבר מתבקש מזמן. העניין שישנן קבוצות מסויימות שזועקות חמס כשלא באמת צריך, אך ממלאות פיהן מים במקרים משוועים הרבה יותר. צביעות וגרוע מכך.
אני לא מישר קו עם דעה זו
ישנו הבדל יסודי בין מקרה יתלה למקרה כביש 1.
במקרה של הגשר על נחל יתלה מדובר באתר הנמצא בלב ליבו של שטח פתוח מאד איכותי וייחודי כמעט ולא מופרע ובעל מאפייני נוף ייחודיים ושילוב זה הופך אותו לאחד האתרים הנדירים ובעלי ערכי השימור הגבוהים ביותר באזור מרכז הארץ. אני ממליץ לעיין בסקרי השטח הסופר-מקצועיים, בין אם ההיסטוריים של מרכוס ושות' או העדכניים יותר של מכון דש"א על מנת לקבל מושג על החשיבות של שטח פתוח איכותי לא מופרע והנזק שביצירת הפרעה סביבתית בלב ליבו.
כביש 1 הקיים קוטע ממילא באופן קשה את רצף השטח הפתוח ומהוה חיץ בין השטח מצפון לזה שמדרום. אי לכך, ומבלי לזלזל בחומרה שבפגיעה הנופית, הנזק שנגרם במקרה זה בעל השלכות הרבה פחות רחבות וחמורות, ובניגוד לנזק ביתלה, ניתן לצמצום במידה רבה יחסית על-ידי שיקום נופי מקצועי, במידה ואכן יבוצע כזה.
 

wantok

New member
למען הסר ספק

אני לא מישר קו עם דעה זו
ישנו הבדל יסודי בין מקרה יתלה למקרה כביש 1.
במקרה של הגשר על נחל יתלה מדובר באתר הנמצא בלב ליבו של שטח פתוח מאד איכותי וייחודי כמעט ולא מופרע ובעל מאפייני נוף ייחודיים ושילוב זה הופך אותו לאחד האתרים הנדירים ובעלי ערכי השימור הגבוהים ביותר באזור מרכז הארץ. אני ממליץ לעיין בסקרי השטח הסופר-מקצועיים, בין אם ההיסטוריים של מרכוס ושות' או העדכניים יותר של מכון דש"א על מנת לקבל מושג על החשיבות של שטח פתוח איכותי לא מופרע והנזק שביצירת הפרעה סביבתית בלב ליבו.
כביש 1 הקיים קוטע ממילא באופן קשה את רצף השטח הפתוח ומהוה חיץ בין השטח מצפון לזה שמדרום. אי לכך, ומבלי לזלזל בחומרה שבפגיעה הנופית, הנזק שנגרם במקרה זה בעל השלכות הרבה פחות רחבות וחמורות, ובניגוד לנזק ביתלה, ניתן לצמצום במידה רבה יחסית על-ידי שיקום נופי מקצועי, במידה ואכן יבוצע כזה.
למען הסר ספק
אני תומך ב- A1 גם במחיר הסביבתי שלדעתי הוא כבד מאד, בפרט בנחל יתלה, אך אני לא חושב שההתנגדות הסביבתית היתה בלתי סבירה, ואני לא משוכנע שעם התנהלות מקצועית יותר של הרכבת בשלבים מוקדמים של הפרוייקט, לא ניתן היה להמנע מהנזק.
 

alantan

New member
תודה רבה בועז, הדיווחים הללו גם הם מאוד

תמונה אחרונה.
ארץ המבתרים של כביש 1. אני מקווה שהפרידה הזמנית מ"שבתשתיות" תתקבל בהבנה עלי ידיכם, ששת קוראיי הנאמנים. בשבוע הבא חוזרים לשגרה. עד אז, אדיוס אמיגוס.
תודה רבה בועז, הדיווחים הללו גם הם מאוד
מענינים!
 

darkshadow1

New member
רבה!

תמונה אחרונה.
ארץ המבתרים של כביש 1. אני מקווה שהפרידה הזמנית מ"שבתשתיות" תתקבל בהבנה עלי ידיכם, ששת קוראיי הנאמנים. בשבוע הבא חוזרים לשגרה. עד אז, אדיוס אמיגוס.
רבה!
אם A1 היה מתקדם לפי הלו"ז המקורי, הפרוייקט הזה היה מגיע בתזמון מושלם.
 

amit1270

New member
תודה רבה על עונג שבת של תשתיות

תמונה אחרונה.
ארץ המבתרים של כביש 1. אני מקווה שהפרידה הזמנית מ"שבתשתיות" תתקבל בהבנה עלי ידיכם, ששת קוראיי הנאמנים. בשבוע הבא חוזרים לשגרה. עד אז, אדיוס אמיגוס.
תודה רבה על עונג שבת של תשתיות
לא פרידה ולא נעליים, גם כבישים הם תשתיות.
 
תודה רבה מהקורא ה-777 שלך !


תמונה אחרונה.
ארץ המבתרים של כביש 1. אני מקווה שהפרידה הזמנית מ"שבתשתיות" תתקבל בהבנה עלי ידיכם, ששת קוראיי הנאמנים. בשבוע הבא חוזרים לשגרה. עד אז, אדיוס אמיגוס.
תודה רבה מהקורא ה-777 שלך !

אין, אין תמונה שפרסמת כאן מאז ומעולם שלא הועתקה אליי למחשב...
 

אלון ל

New member
תודה רבה.

תמונה אחרונה.
ארץ המבתרים של כביש 1. אני מקווה שהפרידה הזמנית מ"שבתשתיות" תתקבל בהבנה עלי ידיכם, ששת קוראיי הנאמנים. בשבוע הבא חוזרים לשגרה. עד אז, אדיוס אמיגוס.
תודה רבה.
אני מניח שלאחר השיפוץ ולאחר חניכת הרכבת , להגיע לירושלים זה יהיה חלום.....
 

mauzer

New member
תודה רבה בועז !

תמונה אחרונה.
ארץ המבתרים של כביש 1. אני מקווה שהפרידה הזמנית מ"שבתשתיות" תתקבל בהבנה עלי ידיכם, ששת קוראיי הנאמנים. בשבוע הבא חוזרים לשגרה. עד אז, אדיוס אמיגוס.
תודה רבה בועז !
 
רבה בועז !


כביש 1 - פרויקט ה
של "נתיבי ישראל"
שבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
"שבתשתיות" יוצא השבוע לחופשה ובמקומו מובאת סקירה מפרויקט שאמנם אינו תח"צי, אך בהחלט פרויקט תחבורתי חשוב שלא ניתן להתעלם ממנו. דומני שאין צורך להכביר מילים על חשיבותו של כביש 1 כעורק התחבורה הראשי לירושלים. לראיה, אפילו חכ"מ (חובב כבישים מצוי), כמנהלנו היקר רמי'ש
, מכיר בחשיבותו ובחיוניותו של הכביש.

לפני שנצא לדרך, אבקש להודות לדובר "נתיבי ישראל", גיא מי-טל, לאיש יח"צ של הפרויקט, טום גולדפלד, ולמנהלת הפרויקט על הסיוע הרב בהכנת הסקירה.
תודה רבה-רבה


יאללה, המסוק של אנדי כבר מחכה לנו לביצוע טיסת הדמיה מעל הכביש החדש.
רבה בועז !
 
תמונה מהבוקר מכביש 1

כביש 1 - פרויקט ה
של "נתיבי ישראל"
שבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
"שבתשתיות" יוצא השבוע לחופשה ובמקומו מובאת סקירה מפרויקט שאמנם אינו תח"צי, אך בהחלט פרויקט תחבורתי חשוב שלא ניתן להתעלם ממנו. דומני שאין צורך להכביר מילים על חשיבותו של כביש 1 כעורק התחבורה הראשי לירושלים. לראיה, אפילו חכ"מ (חובב כבישים מצוי), כמנהלנו היקר רמי'ש
, מכיר בחשיבותו ובחיוניותו של הכביש.

לפני שנצא לדרך, אבקש להודות לדובר "נתיבי ישראל", גיא מי-טל, לאיש יח"צ של הפרויקט, טום גולדפלד, ולמנהלת הפרויקט על הסיוע הרב בהכנת הסקירה.
תודה רבה-רבה


יאללה, המסוק של אנדי כבר מחכה לנו לביצוע טיסת הדמיה מעל הכביש החדש.
תמונה מהבוקר מכביש 1
התמונה מהמסוק המשטרתי, לפני שעה קלה.

השיירה המלווה את ארונו של ראה"מ לשעבר אריאל שרון ז"ל בדרכה למשכן הכנסת בירושלים, על רקע העבודות להרחבת הכביש.
 
כביש 1 החדש שלט , סיום יוני 2017

כביש 1 - פרויקט ה
של "נתיבי ישראל"
שבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
"שבתשתיות" יוצא השבוע לחופשה ובמקומו מובאת סקירה מפרויקט שאמנם אינו תח"צי, אך בהחלט פרויקט תחבורתי חשוב שלא ניתן להתעלם ממנו. דומני שאין צורך להכביר מילים על חשיבותו של כביש 1 כעורק התחבורה הראשי לירושלים. לראיה, אפילו חכ"מ (חובב כבישים מצוי), כמנהלנו היקר רמי'ש
, מכיר בחשיבותו ובחיוניותו של הכביש.

לפני שנצא לדרך, אבקש להודות לדובר "נתיבי ישראל", גיא מי-טל, לאיש יח"צ של הפרויקט, טום גולדפלד, ולמנהלת הפרויקט על הסיוע הרב בהכנת הסקירה.
תודה רבה-רבה


יאללה, המסוק של אנדי כבר מחכה לנו לביצוע טיסת הדמיה מעל הכביש החדש.
כביש 1 החדש שלט , סיום יוני 2017
לחובבי השלטים...
 

coral chan

New member
מהמם! תודה רבה על התמונות הנדירות

כביש 1 - פרויקט ה
של "נתיבי ישראל"
שבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
"שבתשתיות" יוצא השבוע לחופשה ובמקומו מובאת סקירה מפרויקט שאמנם אינו תח"צי, אך בהחלט פרויקט תחבורתי חשוב שלא ניתן להתעלם ממנו. דומני שאין צורך להכביר מילים על חשיבותו של כביש 1 כעורק התחבורה הראשי לירושלים. לראיה, אפילו חכ"מ (חובב כבישים מצוי), כמנהלנו היקר רמי'ש
, מכיר בחשיבותו ובחיוניותו של הכביש.

לפני שנצא לדרך, אבקש להודות לדובר "נתיבי ישראל", גיא מי-טל, לאיש יח"צ של הפרויקט, טום גולדפלד, ולמנהלת הפרויקט על הסיוע הרב בהכנת הסקירה.
תודה רבה-רבה


יאללה, המסוק של אנדי כבר מחכה לנו לביצוע טיסת הדמיה מעל הכביש החדש.
מהמם! תודה רבה על התמונות הנדירות
אני תוהה לאן תנוקז כל נפח התנועה שבכביש?
כי הכניסה העליונה לירושלים גם ככה ממש צפופה. האם היא תזכה לשדרוג?
(לא קראתי כאן את כל ההודעות ואם זה זכה להתייחסות התנצלותי מראש!)
 

בועז ל

New member
מתוכנן כביש 16, או "כביש עובדיה יוסף"

מהמם! תודה רבה על התמונות הנדירות
אני תוהה לאן תנוקז כל נפח התנועה שבכביש?
כי הכניסה העליונה לירושלים גם ככה ממש צפופה. האם היא תזכה לשדרוג?
(לא קראתי כאן את כל ההודעות ואם זה זכה להתייחסות התנצלותי מראש!)
מתוכנן כביש 16, או "כביש עובדיה יוסף"
בשמו העתידי. כביש זה אמור להקל על עומסי התנועה בכניסה לעיר, אם כי חייבים לזכור שבסופו של יום או כביש, תמיד מצפה צוואר הבקבוק.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה