כביש 1 - פרויקט ה
של "נתיבי ישראל"

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
די הצליח לו. בכביש 38 הוא הצליח להפחית את

אתה בוודאי זוכר את פגישתנו עם שקד
הוא בכלל רצה 80 (טען שהמהירות המתוכננת היא 100). אולי הגיעו לאיזושהי פשרה.
די הצליח לו. בכביש 38 הוא הצליח להפחית את
מספר הנתיבים מ-3 בכל כיוון ל-2.
 

easylivin

New member
אבל איך הוא קשור למהירות המותרת בכבישים?!

אתה בוודאי זוכר את פגישתנו עם שקד
הוא בכלל רצה 80 (טען שהמהירות המתוכננת היא 100). אולי הגיעו לאיזושהי פשרה.
אבל איך הוא קשור למהירות המותרת בכבישים?!
 

amit1270

New member
ככל שמהירות התכן גדולה, הרדיוסים גדלים

אבל איך הוא קשור למהירות המותרת בכבישים?!
ככל שמהירות התכן גדולה, הרדיוסים גדלים
והשיפועים קטנים, מה שאומר עבודות עפר ושינויים גדולים יותר של פני השטח, וזה מסוג הדברים שארגוני הסביבה לא מחבבים.
 

alantan

New member
אז כנראה שהמגבלה היא רק בגלל השיפועים,

ככל שמהירות התכן גדולה, הרדיוסים גדלים
והשיפועים קטנים, מה שאומר עבודות עפר ושינויים גדולים יותר של פני השטח, וזה מסוג הדברים שארגוני הסביבה לא מחבבים.
אז כנראה שהמגבלה היא רק בגלל השיפועים,
כי הרדיוסים ממילא עומדים להיות גדולים (בגלל הגישור והמנהור).
 

אלון ל

New member
שאלה: האם מישהו מכם יודע מתי שר התחבורה

אז כנראה שהמגבלה היא רק בגלל השיפועים,
כי הרדיוסים ממילא עומדים להיות גדולים (בגלל הגישור והמנהור).
שאלה: האם מישהו מכם יודע מתי שר התחבורה
יקיים את הבטחתו מתאריך 25.12.2012 לגבי העלאת המהירות בכביש 6 ל 130 קמ"ש (או 120 דה-יורה) ?

הבחירות עברו ולי אישית ישנה התחושה שהוא שכח מזה (או רוצה לשכוח מזה).

אני לא שכחתי....


אם למישהו ישנה פיסת מידע אשמח אם ישתף...
 

alantan

New member
אני לא בטוח, אבל אולי הדבר דורש פעילות מעבר

שאלה: האם מישהו מכם יודע מתי שר התחבורה
יקיים את הבטחתו מתאריך 25.12.2012 לגבי העלאת המהירות בכביש 6 ל 130 קמ"ש (או 120 דה-יורה) ?

הבחירות עברו ולי אישית ישנה התחושה שהוא שכח מזה (או רוצה לשכוח מזה).

אני לא שכחתי....


אם למישהו ישנה פיסת מידע אשמח אם ישתף...
אני לא בטוח, אבל אולי הדבר דורש פעילות מעבר
בניגוד לשינוי מהירות בדרך מהירה בטווח שבין 90 ל-110 שדורש רק החלטה של שר התחבורה.

הרי המהירות החוקית בדרך מהירה היתה מאז ומעולם 110 אלא אם צויינה מהירות מגבילה מתחת לשלט המלבני התכלת. לא משנה שעד לפני מספר שנים כל הדרכים הוגבלו ל-90...

פה כבר מדובר בשינוי ההגדרה של דרך מהירה. אני לא חושב שדרושה חקיקה בכנסת, אבל אולי יש צורך בעבודת מטה כלשהי?
 

אלון ל

New member
בוא נגיד שדרושה עבודת מטה, כמה זמן זה לוקח?

אני לא בטוח, אבל אולי הדבר דורש פעילות מעבר
בניגוד לשינוי מהירות בדרך מהירה בטווח שבין 90 ל-110 שדורש רק החלטה של שר התחבורה.

הרי המהירות החוקית בדרך מהירה היתה מאז ומעולם 110 אלא אם צויינה מהירות מגבילה מתחת לשלט המלבני התכלת. לא משנה שעד לפני מספר שנים כל הדרכים הוגבלו ל-90...

פה כבר מדובר בשינוי ההגדרה של דרך מהירה. אני לא חושב שדרושה חקיקה בכנסת, אבל אולי יש צורך בעבודת מטה כלשהי?
בוא נגיד שדרושה עבודת מטה, כמה זמן זה לוקח?
שנה ?????

העיקר שהשמן זרק עצם לפני הבחירות שהוא מתכוון לבצע ואצלי משום מה קיימת התחושה שהוא לא מתכוון לבצע כלום בנידון.

אולי אור ירוק והמשטרה הרימו קול צעקה והשר השמן נרתע לאחוריו ?
 

down under

New member
אינני יודע מדוע (וגם באיזו זכות מוסרית)

בוא נגיד שדרושה עבודת מטה, כמה זמן זה לוקח?
שנה ?????

העיקר שהשמן זרק עצם לפני הבחירות שהוא מתכוון לבצע ואצלי משום מה קיימת התחושה שהוא לא מתכוון לבצע כלום בנידון.

אולי אור ירוק והמשטרה הרימו קול צעקה והשר השמן נרתע לאחוריו ?
אינני יודע מדוע (וגם באיזו זכות מוסרית)
אתה מוציא דיבתו רעה בנושאי מהירות.
ראשית, זה שר התחבורה הראשון אי פעם בארץ שדבר על כך שאפשר דה פקטו לנסוע על 10 קמ"ש מעל המהירות המותרת,
הוא הראשון שהעלה בחלק מן הכבישים ב-20 קמ"ש, כן, כן, עשרים קמ"ש, את המהירות המותרת.
כביש 2 בין אולגה לחיפה, כביש 431, כביש 471. שלושת הכבישים הללו הוא העלה מ-90 ל-110 קמ"ש.

שנית, הוא קידם מאוד ברצינות את נושא הרכבת התחתית בת"א, הוא קידם חזק מאוד את המטרונית בחיפה, את הקו של הרכבת לשדרות, את זירוז עבודות הרכבת הקלה בירושלים וגם
בזכותו הונהגה נסיעה חינם לחודשיים שלושה בזמן ההרצות שלה.
 

אלון ל

New member
זה בדיוק מה שמפריע לי...

אינני יודע מדוע (וגם באיזו זכות מוסרית)
אתה מוציא דיבתו רעה בנושאי מהירות.
ראשית, זה שר התחבורה הראשון אי פעם בארץ שדבר על כך שאפשר דה פקטו לנסוע על 10 קמ"ש מעל המהירות המותרת,
הוא הראשון שהעלה בחלק מן הכבישים ב-20 קמ"ש, כן, כן, עשרים קמ"ש, את המהירות המותרת.
כביש 2 בין אולגה לחיפה, כביש 431, כביש 471. שלושת הכבישים הללו הוא העלה מ-90 ל-110 קמ"ש.

שנית, הוא קידם מאוד ברצינות את נושא הרכבת התחתית בת"א, הוא קידם חזק מאוד את המטרונית בחיפה, את הקו של הרכבת לשדרות, את זירוז עבודות הרכבת הקלה בירושלים וגם
בזכותו הונהגה נסיעה חינם לחודשיים שלושה בזמן ההרצות שלה.
זה בדיוק מה שמפריע לי...
מדוע לומר שמותר לנסוע 10 קמ"ש דה פקטו מעל המהירות ?

לדעתי יותר נכון להעלות את המהירות המותרת לערך שבו אתה חושב שצריך לנסוע ולבצע אכיפה על חריגה מינורית.

נ.ב. בסוף ספטמבר 2010 הוגשה עתירה לבג"צ ע"י 2 אנשים (אהרונוביץ ופלקוב) בנוגע להפעלת המצלמות בשילוב עם חוקי מהירות ארכאיים.
בעתירה (שהופנתה נגד שר התחבורה, השר לבטחון פנים, מפכ"ל המשטרה ור' אגף התנועה) נכתב:

מדוע מציבים מצלמות בכבישים בטוחים או לחילופין מדוע שלא תעלה המהירות לרמה המקובלת במדינות אירופה.


בג"צ , כהרגלו, ביקש את התייחסות המשיבים.

תוך שבוע פרסם שר התחבורה העלאה מינורית של המהירות ב 10 קמ"ש (עלה תאנה) ובכך אימץ את המלצות הוועדה שהוגשו בפניו שנה קודם לכן.

הפעימה השנייה של העלאות המהירות היתה ערב הבחירות. הוא גם הבטיח שיבצע שינוי בחקיקה ויאפשר בכביש 6 120 קמ"ש (בפועל 130).
השאלה שלי היא מדוע זה לוקח לו למעלה משנה .

אני לא חולק על נושא הרכבות והפרוייקטים שהוא זירז אותם אבל מה עניין שמיטה בהר סיני ?

נ.ב. בכביש 431 הוא העלה רק ב 10 קמ"ש (היה מותר שם 100 קמ"ש) וגם לא בכל הכביש אלא ממחלף נס ציונה ועד ענבה.
אני חושב שאם כביש כזה היה מוצב באיטליה הוא היה מקבל מהירות מותרת של 150 קמ"ש מכיוון שהוא מכיל 3 נתיבים.

בשורה התחתונה הצעד שביצע מבורך (עם או בלי קשר לבחירות או בג"ץ) אבל זה לא מספיק ורחוק מלהספיק.
אני עדיין לא יכול לנהוג בהתאם לתנאי הדרך מבלי חשש לאבד כמה מאות ש"ח ולקבל נקודות.
אני רוצה לנהוג מבלי להתבונן במד המהירות כלל.

אני לא מחפש לסגור סקאלה.
 

alantan

New member
טוב, קראתי שני מאמרים בנושא


מי שמתעניין בפרוגרמות לתכנון כבישים בארץ, ניתן לקרוא באתר נתיבי ישראל.
טוב, קראתי שני מאמרים בנושא
נראה לי שלמרות שמהירות התכן היא 90 קמ"ש, זה רלוונטי בעיקר כאשר להבדלי השיפועים יש השפעה על מרחק העצירה, בעיקר בגלל ראות לקוייה כשעוברים משיפוע מסויים לשיפוע אחר.

מהירות התכן היא המהירות הנמוכה ביותר בכלל הכביש, גם אם מדובר בקטע של 100 מ' מתוך 10 ק"מ שדורש מהירות של 90 קמ"ש. הטבלה של הפרוגרמה היא דרך קלה לקבוע מהירות תכן לכלל הכביש מבלי להתיחס למהירות המירבית שרצוי לקבוע לקטע ספציפי.

כמו שעמית ציין לעיל, המהירות המירבית לא חייבת להיות זהה. בקטעים מסויימים או אפילו רבים אפשר גם שהיא תהיה גבוהה יותר.

כדי לקבוע מהירות מירבית בפועל, יצטרכו לנתח כל קטע בפני עצמו ולקבל החלטה. היא תהיה מבוססת על תנאי אותו קטע ועל המשכיות עם המהירות המירבית בקטעים אחרים כדי שהמהירות לא תשתנה יותר מדי לאורך הכביש כולו.
 

אלון ל

New member
על 130 אפילו אין הגדרה....


מי שמתעניין בפרוגרמות לתכנון כבישים בארץ, ניתן לקרוא באתר נתיבי ישראל.
על 130 אפילו אין הגדרה....
מעניין על פי איזה קריטריונים משתמשים במרבית מדינות העולם בשביל מהירות כזאת...
או 140 קמ"ש בפולין ובבולגריה,
או 150 באיטליה
או 160 באוסטריה

ואפילו לא הזכרתי גרמניה...


רק בישראל אין אפילו כביש אחד או קטע מכביש שמאפשר נסיעה בטוחה במהירות אירופאית ?!
 

Rubim88

New member
שים לב שמדובר רק בקטעים עם שיפוע החל מ4%

על 130 אפילו אין הגדרה....
מעניין על פי איזה קריטריונים משתמשים במרבית מדינות העולם בשביל מהירות כזאת...
או 140 קמ"ש בפולין ובבולגריה,
או 150 באיטליה
או 160 באוסטריה

ואפילו לא הזכרתי גרמניה...


רק בישראל אין אפילו כביש אחד או קטע מכביש שמאפשר נסיעה בטוחה במהירות אירופאית ?!
שים לב שמדובר רק בקטעים עם שיפוע החל מ4%
 

אלון ל

New member
בזמנו פרסמו באתר משרד התחבורה

שים לב שמדובר רק בקטעים עם שיפוע החל מ4%
בזמנו פרסמו באתר משרד התחבורה
הנחיות לקביעת מהירות בדרכים בישראל.
המאמר פורסם ע"י צוות הטכניון
הכל טוב ויפה אלא שהכתבה מלאה באי דיוקים (לדעתי מגמתיים).

בכתבה נכתב שרמת הבטיחות של הדרכים המהירות בישראל נמוכה (מקום 11 מתוך 19 במדד הרוגים למילארד ק"מ לנתיב).

א. הם לא יודעים לספור. אני ספרתי במקום 10.
ב. זה שייך לקבוצה השניה של הבטיחות- אם אמצע את הכתבה אשלח. מכיוון שהמקומות 6-10 היו צמודים מאד ובפער ניכר ממקומות 11-19.
ג. רק לפי הכותרת "הרוכב מהר אינו בטוח מהמכשול" שכתב שלמה אבן גבירול הבנתי שהם מנסים להוכיח שמהירות הורגת.

הם גם כתבו במאמר שמטרת הגבלות המהירות הם להטות כלפי מטה את המהירות וטוב שהן מתחת למהירות הממוצעת.

אם אלו הנחות היסוד שלהם אז אין מילים בפי.


לדעתי האישית, כל כביש (גם בארץ אם קיים כזה) הבנוי כמו אוטובהן , צריך לאפשר בו מהירות בלתי מוגבלת! ובמקביל להילחם מלחמת חומרה בנהגי הנתיב השמאלי שמשייטים לעצמם בנחת ב120 קמ"ש ומפריעים לתנועה. עד כדי פסילת רשיון מנהלית ל 30 יום!!!!

הם הרבה יותר מסוכנים מנהג פורשה שנוסע בשעת לילה מאוחרת ב 210 קמ"ש.
 

zvir1

New member
משטרה לא קובעת מהירות

מהירות התכן - 90 קמ"ש
מהירות הנסיעה המותרת בכביש - בהתאם להחלטת המשטרה.
בתמונה: ניצביו של גשר מוצא העתידי.
משטרה לא קובעת מהירות
שר התחבורה קובע בהתאם לתכנון ההנדסי
המשטרה צריכה רק לאכוף.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה