ידיעה ראשונית על 'קשת מודיעין'

מצב
הנושא נעול.

Rubim88

New member
תוואי אחיד לא היה עובר מזרחית למודיעין

אבל אתם לא לוקחים בחשבון שיקול נוסף
אם היו מאחדים את שלוחת מודיעין עם התוואי של המסילה לירושלים, אז המשך המסילה לירושלים (מזרחית למודיעין) היה עובר עמוק יותר מעבר לקו הירוק ויש כאן גם שיקולים מדיניים.
אתם מתייחסים לשיקולים תחבורתיים נטו, אבל בתכנונים באזור הזה יש הרבה שיקולים אחרים שהשפעתם חזקה יותר.
תוואי אחיד לא היה עובר מזרחית למודיעין
אלא דרומית אליה, פחות מ2 ק"מ במקביל לתוואי הקיים במנהרה 1 ולכן אין פה הבדל מA1(שאף עושה זאת שוב באיזור מבשרת).
 
ואז תחנת מודיעין מרכז לא הייתה מודיעין מרכז

תוואי אחיד לא היה עובר מזרחית למודיעין
אלא דרומית אליה, פחות מ2 ק"מ במקביל לתוואי הקיים במנהרה 1 ולכן אין פה הבדל מA1(שאף עושה זאת שוב באיזור מבשרת).
ואז תחנת מודיעין מרכז לא הייתה מודיעין מרכז
 
זה לא חלק דרומי של המרכז, זה דרום העיר

הייתה גם הייתה
רק בחלק הדרומי של המרכז, עם רציפים בכיוון מזרח-מערב ולא צפון-דרום. נראה כאילו אני היחיד שפותח מפה..
זה לא חלק דרומי של המרכז, זה דרום העיר
אתה מתכוון שהמסילה הייתה ממשיכה מתחת לרעות?
אתה פותח מפה, אבל השאלה מתי היית במודיעין עצמה.
יש הבדל בין לצייר תוואי תיאורטי על מפה לבין התאמתו לשטח.
תוואי כמו זה שאתה מציע (אם אני מבין נכון) היה נתקל בהתנגדויות קשות וגם יקר הרבה יותר.
 

amit1270

New member


זה לא חלק דרומי של המרכז, זה דרום העיר
אתה מתכוון שהמסילה הייתה ממשיכה מתחת לרעות?
אתה פותח מפה, אבל השאלה מתי היית במודיעין עצמה.
יש הבדל בין לצייר תוואי תיאורטי על מפה לבין התאמתו לשטח.
תוואי כמו זה שאתה מציע (אם אני מבין נכון) היה נתקל בהתנגדויות קשות וגם יקר הרבה יותר.
 

Rubim88

New member
100 מטר דרומית לתחנה הקיימת זו לא דרום העיר

זה לא חלק דרומי של המרכז, זה דרום העיר
אתה מתכוון שהמסילה הייתה ממשיכה מתחת לרעות?
אתה פותח מפה, אבל השאלה מתי היית במודיעין עצמה.
יש הבדל בין לצייר תוואי תיאורטי על מפה לבין התאמתו לשטח.
תוואי כמו זה שאתה מציע (אם אני מבין נכון) היה נתקל בהתנגדויות קשות וגם יקר הרבה יותר.
100 מטר דרומית לתחנה הקיימת זו לא דרום העיר
לגבי העלות, הגבתי כבר למעלה.
 

Rubim88

New member
זה בסה"כ רה-ארגון של מרכזה

וזה היה אומר לתכנן את העיר קצת אחרת
לא אמרתי שצריך להזיז אותה, אלא שהיה צריך להתאים אותה לתוואי טוב יותר, מה שוודאי היה אומר יצירת רצועה מתאימה בשלב התיכנון.

את העיר שעל הנייר ושלוחת הרכבת שלה התחילו לבנות לקראת סוף שנות ה90, בעוד התיכנון ל A1 היה ידוע ברמה כזו או אחרת, אך לא היתה החלטה סופית בעניין עד שנות ה00 המוקדמות.

אם הרכבת היתה חושבת שני צעדים קדימה היא היתה מציעה שלוחת מודיעין קצת אחרת בתור חלק מA1 והעובדה שלא כך נעשה היא הבכיה לדורות.
זה בסה"כ רה-ארגון של מרכזה
הרי גם ככה התחנה תת קרקעית.

על זה בדיוק אני דיברתי בתחילת הדיון, מדובר בתכנון "חדש" שלא תוכנן בראייה מערכתית וכוללת - עכשיו כבר מאוחר מדי לשנות.
 
"ככה זה מרגיש לי"

מה אני אגיד לך, ככה זה מרגיש לי
מקווה שאני טועה.

אולי יהיו 3-4 רכבות בשעות השיא במצטבר, פעם בשעה ככה, שתהיינה ישירות. כמו בקו החדש של אשקלון תל אביב, שזמן הנסיעה בו ב95% מהיום כמעט זהה בין הקו הישן לקו החדש בשל ריבוי תחנות.
"ככה זה מרגיש לי"
הייתי מצפה ממך להיות פחות נחרץ בתחזיותיך, לאחר שאלו שנגעו לתחנת יבנה הופרכו לחלוטין.

אין לך כדור בדולח ואין לך שום יתרון בידע עתידי על אף גולש אחר כאן. אם כבר ההיפך הוא הנכון.
 

benshap2

New member
אני עדיין חושב שתחנות יבנה לא מממשות את

"ככה זה מרגיש לי"
הייתי מצפה ממך להיות פחות נחרץ בתחזיותיך, לאחר שאלו שנגעו לתחנת יבנה הופרכו לחלוטין.

אין לך כדור בדולח ואין לך שום יתרון בידע עתידי על אף גולש אחר כאן. אם כבר ההיפך הוא הנכון.
אני עדיין חושב שתחנות יבנה לא מממשות את
הפוטנציאל הגלום בהן במלואו, ושרחוקה הדרך לכך, וזאת מהסיבות אשר דובר עליהן בשרשור דאז.

הרכבת המזרחית סמוכה עד כדי צמודה לשכונה ענקית של זוגות צעירים (השכונה הירוקה), והרכבת לא פחות ממזלזלת בהם, עם תדירות זוועתית בכל שעות היום כמעט ללא יוצא מן הכלל.
הרכבות מיבנה מערב, למזלנו, הוארכו ל 6 קרונות, כך שרוב הזמן יש מקום לשבת (אם כי לא כל הזמן, ולא למי שעולה בראשון לציון...).
תיאום עם האוטובוסים לא באמת בוצע עד היום.

תנועת הנוסעים מיבנה הייתי אמורה לזנק הרבה יותר מכפי שהיא זינקה.
 

Rubim88

New member
פרוייקט שממש מסמל את חוסר הראייה המערכתית

ידיעה ראשונית על 'קשת מודיעין'
ידיעה ראשונית בבלוג של חדשות מודיעין מביאה את דברי ראש עיריית מודיעין לפיה משרד האוצר אישר את ביצוע 'קשת מודיעין', שתחבר את מודיעין לקו הרכבת החדש לירושלים, בהשקעה של כ־400 מליון שקלים.

http://hadachot.blogspot.co.il/2014/06/blog-post.html#!/2014/06/blog-post.html

כמדומני שהכוונה למסילה שתאפשר את הפעלת קו הרכבת ממודיעין לירושלים, ללא צורך בחזרה עד תחנת נתב"ג. נראה שקל יחסית להשיג מימון לפרוייקט, כאשר חלק מהפקידים האחראיים עושים מדי יום את הנסיעה בכביש העמוס מודיעין-ירושלים


אישור הקשת פותח אפשרות תיאוטרית לפיה במקרה ובו פרוייקט החשמול יתקל בקשיים כאלו ואחרים באיזור תל אביב
, ניתן יהיה לחלק את קו ת"א-ים ל־2 חלקים (דרך מודיעין), כאשר החשמול יחל במודיעין.
פרוייקט שממש מסמל את חוסר הראייה המערכתית
והתכנון הכולל ששולטים בתחום. פתרון עקום(מאריך את הדרך בין י-ם ומודיעין. דורש 3 קווי רכבת,י-ם מודיעין, מודיעין גוש דן, ירושלים גוש דן) לפרבר שינה גדול(שיגדל עוד יותר) המשותף לי-ם וגוש דן וכל זה כשהמסילה בין גוש דן לי-ם עוברת 4 ק"מ דרומית למרכז העיר.
 

jp3raptor

Member
ומה הפיתרון הנכון לדעתך?

פרוייקט שממש מסמל את חוסר הראייה המערכתית
והתכנון הכולל ששולטים בתחום. פתרון עקום(מאריך את הדרך בין י-ם ומודיעין. דורש 3 קווי רכבת,י-ם מודיעין, מודיעין גוש דן, ירושלים גוש דן) לפרבר שינה גדול(שיגדל עוד יותר) המשותף לי-ם וגוש דן וכל זה כשהמסילה בין גוש דן לי-ם עוברת 4 ק"מ דרומית למרכז העיר.
ומה הפיתרון הנכון לדעתך?
 

Rubim88

New member
במצב הקיים אין פתרון עדיף יותר

ומה הפיתרון הנכון לדעתך?
במצב הקיים אין פתרון עדיף יותר
מכיוון שקיימות כבר עובדות בשטח ואי אפשר לחזור בזמן ולתקן טעויות היסטוריות בתכנון התחבורתי.
 

Ofekalef1

New member
על אילו טעויות מדובר?

במצב הקיים אין פתרון עדיף יותר
מכיוון שקיימות כבר עובדות בשטח ואי אפשר לחזור בזמן ולתקן טעויות היסטוריות בתכנון התחבורתי.
על אילו טעויות מדובר?
המיקום של תחנות מודיעין?
 

olli3

New member
מנהל
אני מניח שהוא מדבר על התוואי של הרכבת המהירה

על אילו טעויות מדובר?
המיקום של תחנות מודיעין?
אני מניח שהוא מדבר על התוואי של הרכבת המהירה
בין תל אביב לירושלים שלא עוברת במודיעין.

בקיצור מרכבת מהירה רוצים להפוך את זה לרכבת פרברית שתעצור במבשרת, במודיעין ובנתב"ג.

חובה שיהיו קווי רכבת ישירים בין 4 המטרופולונים הגדולים במדינת ישראל ללא כל עצירת ביניים.
 

Ofekalef1

New member


אני מניח שהוא מדבר על התוואי של הרכבת המהירה
בין תל אביב לירושלים שלא עוברת במודיעין.

בקיצור מרכבת מהירה רוצים להפוך את זה לרכבת פרברית שתעצור במבשרת, במודיעין ובנתב"ג.

חובה שיהיו קווי רכבת ישירים בין 4 המטרופולונים הגדולים במדינת ישראל ללא כל עצירת ביניים.
 

Rubim88

New member
גם בין חיפה לת"א יש מספר תחנות

אני מניח שהוא מדבר על התוואי של הרכבת המהירה
בין תל אביב לירושלים שלא עוברת במודיעין.

בקיצור מרכבת מהירה רוצים להפוך את זה לרכבת פרברית שתעצור במבשרת, במודיעין ובנתב"ג.

חובה שיהיו קווי רכבת ישירים בין 4 המטרופולונים הגדולים במדינת ישראל ללא כל עצירת ביניים.
גם בין חיפה לת"א יש מספר תחנות
זה לא אומר לא אומר שאין רכבות ישירות. התשתית לא קשורה לתבניות תפעול.
 
לא יהיו קווי רכבת ישירים כאלה

אני מניח שהוא מדבר על התוואי של הרכבת המהירה
בין תל אביב לירושלים שלא עוברת במודיעין.

בקיצור מרכבת מהירה רוצים להפוך את זה לרכבת פרברית שתעצור במבשרת, במודיעין ובנתב"ג.

חובה שיהיו קווי רכבת ישירים בין 4 המטרופולונים הגדולים במדינת ישראל ללא כל עצירת ביניים.
לא יהיו קווי רכבת ישירים כאלה
בין חיפה לירושלים הרכבות תעבורנה בכל מקרה בתל אביב.
סביר להניח שגם בין חיפה לבאר שבע לא תהיה רכבת ישירה.
נראה עוד כמה שנים מפתיחת מסילת A1 יקח עד שתהיה רכבת ישירה בין באר שבע לירושלים. אני לא אתפלא אם לא תהיה רכבת כזו לפני סוף העשור הבא.

מה שסביר שיהיה לאחר פתיחת A1 זה: קו חיפה-ת"א-ירושלים וקו חיפה-ת"א-באר שבע.
קו באר שבע - ירושלים יהיה רק לאחר שיבנו את מסילת נשרים (בין ראשון לציון למסילה למודיעין) ואף אחד לא יודע כיום מתי זה יקרה.
קו ישיר בין חיפה לבאר שבע יהיה אפשרי רק לאחר פיתוח המסילה המזרחית (לא סביר שיפעילו רכבות בין חיפה לבאר שבע שעוברות בתל אביב ולא עוצרות בה) וגם אז לא בטוח שיפעילו קו סדיר כזה.
קו ישיר בין חיפה לירושלים לא נראה בכלל בשום אופק כי לא ידוע שמתוכננת קשת בין המסילה המזרחית למסילה לירושלים/מודיעין (וגם במקרה זה לא סביר שיפעילו רכבות בין חיפה לירושלים שעוברות בתל אביב ולא עוצרות בה).
בקיצור, בכל טווח נראה לעין, תל אביב תמשיך להיות מרכז הרשת הרכבתית ולכן יש חשיבות עצומה למסילה הרביעית באיילון.
 

Ccyclist

Well-known member
קווים מי-ם האומה לב"ש וחיפה דרך המז' אפשריים.

לא יהיו קווי רכבת ישירים כאלה
בין חיפה לירושלים הרכבות תעבורנה בכל מקרה בתל אביב.
סביר להניח שגם בין חיפה לבאר שבע לא תהיה רכבת ישירה.
נראה עוד כמה שנים מפתיחת מסילת A1 יקח עד שתהיה רכבת ישירה בין באר שבע לירושלים. אני לא אתפלא אם לא תהיה רכבת כזו לפני סוף העשור הבא.

מה שסביר שיהיה לאחר פתיחת A1 זה: קו חיפה-ת"א-ירושלים וקו חיפה-ת"א-באר שבע.
קו באר שבע - ירושלים יהיה רק לאחר שיבנו את מסילת נשרים (בין ראשון לציון למסילה למודיעין) ואף אחד לא יודע כיום מתי זה יקרה.
קו ישיר בין חיפה לבאר שבע יהיה אפשרי רק לאחר פיתוח המסילה המזרחית (לא סביר שיפעילו רכבות בין חיפה לבאר שבע שעוברות בתל אביב ולא עוצרות בה) וגם אז לא בטוח שיפעילו קו סדיר כזה.
קו ישיר בין חיפה לירושלים לא נראה בכלל בשום אופק כי לא ידוע שמתוכננת קשת בין המסילה המזרחית למסילה לירושלים/מודיעין (וגם במקרה זה לא סביר שיפעילו רכבות בין חיפה לירושלים שעוברות בתל אביב ולא עוצרות בה).
בקיצור, בכל טווח נראה לעין, תל אביב תמשיך להיות מרכז הרשת הרכבתית ולכן יש חשיבות עצומה למסילה הרביעית באיילון.
קווים מי-ם האומה לב"ש וחיפה דרך המז' אפשריים.
המסילה המזרחית תאפשר לא רק מטען אלא קווים עוקפי גוש-דן שיצמצמו את המדינה עוד יותר. אם אפשר לשאוף להגיע מירושלים לחיפה בשעה וקצת, או מבאר שבע לחיפה בשעה וחצי בערך במקום שעתיים (אני מודע שהזמנים האלו הם שאיפה תחתונה, המטרה תהיה 10-15 דקות יותר מכך, אך עדיין מהירה יותר מהנסיעה דרך האיילון והעצירה בכל ארבעת תחנותיו) אז יהיה אפשר לימם מעיר אחרת לעיר אחרת ולא רק מהעיר האחרת למרכז, או להגיע לערים האלו ליום קניות או ארוע תרבות כלשהו בקלות.
 
אפשרי כשתהיה מסילה מזרחית...

קווים מי-ם האומה לב"ש וחיפה דרך המז' אפשריים.
המסילה המזרחית תאפשר לא רק מטען אלא קווים עוקפי גוש-דן שיצמצמו את המדינה עוד יותר. אם אפשר לשאוף להגיע מירושלים לחיפה בשעה וקצת, או מבאר שבע לחיפה בשעה וחצי בערך במקום שעתיים (אני מודע שהזמנים האלו הם שאיפה תחתונה, המטרה תהיה 10-15 דקות יותר מכך, אך עדיין מהירה יותר מהנסיעה דרך האיילון והעצירה בכל ארבעת תחנותיו) אז יהיה אפשר לימם מעיר אחרת לעיר אחרת ולא רק מהעיר האחרת למרכז, או להגיע לערים האלו ליום קניות או ארוע תרבות כלשהו בקלות.
אפשרי כשתהיה מסילה מזרחית...
אבל להערכתי גם אז לא יפעילו קווים כאלה באופן סדיר. אולי בימי א', ה' וחגים.
עוד לא הגענו למצב שיש רכבת ישירה בין תל אביב לבאר שבע, אז רכבות ישירות בין חיפה לבאר שבע הם חלום רחוק ביותר.
 

Ccyclist

Well-known member
בתשתיות צריך לחשוב עשור קדימה

אפשרי כשתהיה מסילה מזרחית...
אבל להערכתי גם אז לא יפעילו קווים כאלה באופן סדיר. אולי בימי א', ה' וחגים.
עוד לא הגענו למצב שיש רכבת ישירה בין תל אביב לבאר שבע, אז רכבות ישירות בין חיפה לבאר שבע הם חלום רחוק ביותר.
בתשתיות צריך לחשוב עשור קדימה
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה