ידיעה ראשונית על 'קשת מודיעין'

מצב
הנושא נעול.

נתנאל531

Well-known member
ידיעה ראשונית על 'קשת מודיעין'

ידיעה ראשונית על 'קשת מודיעין'
ידיעה ראשונית בבלוג של חדשות מודיעין מביאה את דברי ראש עיריית מודיעין לפיה משרד האוצר אישר את ביצוע 'קשת מודיעין', שתחבר את מודיעין לקו הרכבת החדש לירושלים, בהשקעה של כ־400 מליון שקלים.

http://hadachot.blogspot.co.il/2014/06/blog-post.html#!/2014/06/blog-post.html

כמדומני שהכוונה למסילה שתאפשר את הפעלת קו הרכבת ממודיעין לירושלים, ללא צורך בחזרה עד תחנת נתב"ג. נראה שקל יחסית להשיג מימון לפרוייקט, כאשר חלק מהפקידים האחראיים עושים מדי יום את הנסיעה בכביש העמוס מודיעין-ירושלים


אישור הקשת פותח אפשרות תיאוטרית לפיה במקרה ובו פרוייקט החשמול יתקל בקשיים כאלו ואחרים באיזור תל אביב
, ניתן יהיה לחלק את קו ת"א-ים ל־2 חלקים (דרך מודיעין), כאשר החשמול יחל במודיעין.
 

yairdl

New member
יפה לו ,כנראה המאמץ נשא פרי והוא שמח בחלקו

ידיעה ראשונית על 'קשת מודיעין'
ידיעה ראשונית בבלוג של חדשות מודיעין מביאה את דברי ראש עיריית מודיעין לפיה משרד האוצר אישר את ביצוע 'קשת מודיעין', שתחבר את מודיעין לקו הרכבת החדש לירושלים, בהשקעה של כ־400 מליון שקלים.

http://hadachot.blogspot.co.il/2014/06/blog-post.html#!/2014/06/blog-post.html

כמדומני שהכוונה למסילה שתאפשר את הפעלת קו הרכבת ממודיעין לירושלים, ללא צורך בחזרה עד תחנת נתב"ג. נראה שקל יחסית להשיג מימון לפרוייקט, כאשר חלק מהפקידים האחראיים עושים מדי יום את הנסיעה בכביש העמוס מודיעין-ירושלים


אישור הקשת פותח אפשרות תיאוטרית לפיה במקרה ובו פרוייקט החשמול יתקל בקשיים כאלו ואחרים באיזור תל אביב
, ניתן יהיה לחלק את קו ת"א-ים ל־2 חלקים (דרך מודיעין), כאשר החשמול יחל במודיעין.
יפה לו ,כנראה המאמץ נשא פרי והוא שמח בחלקו
והתושבים .
 

Ccyclist

Active member
שתי נקודות בקשר לקשת

ידיעה ראשונית על 'קשת מודיעין'
ידיעה ראשונית בבלוג של חדשות מודיעין מביאה את דברי ראש עיריית מודיעין לפיה משרד האוצר אישר את ביצוע 'קשת מודיעין', שתחבר את מודיעין לקו הרכבת החדש לירושלים, בהשקעה של כ־400 מליון שקלים.

http://hadachot.blogspot.co.il/2014/06/blog-post.html#!/2014/06/blog-post.html

כמדומני שהכוונה למסילה שתאפשר את הפעלת קו הרכבת ממודיעין לירושלים, ללא צורך בחזרה עד תחנת נתב"ג. נראה שקל יחסית להשיג מימון לפרוייקט, כאשר חלק מהפקידים האחראיים עושים מדי יום את הנסיעה בכביש העמוס מודיעין-ירושלים


אישור הקשת פותח אפשרות תיאוטרית לפיה במקרה ובו פרוייקט החשמול יתקל בקשיים כאלו ואחרים באיזור תל אביב
, ניתן יהיה לחלק את קו ת"א-ים ל־2 חלקים (דרך מודיעין), כאשר החשמול יחל במודיעין.
שתי נקודות בקשר לקשת

1 - מה התדירות האפשרית לקו המשני הזה שאמור לחלוק את A1 עם קו ת"א-נתב"ג-י"ם ?

2 - קו איטי או אזורי על A1 יביא לטענות מצד תושבי מבשרת ציון, שלא זכתה לתחנת רכבת.
 

benshap2

New member
מי אמר שזה יהיה קו משני?

שתי נקודות בקשר לקשת

1 - מה התדירות האפשרית לקו המשני הזה שאמור לחלוק את A1 עם קו ת"א-נתב"ג-י"ם ?

2 - קו איטי או אזורי על A1 יביא לטענות מצד תושבי מבשרת ציון, שלא זכתה לתחנת רכבת.
מי אמר שזה יהיה קו משני?
כמו שלרכבת המהירה לבאר שבע הוסיפו תחנות והעלו את זמן הנסיעה, ככה יעשו גם עם הקו המהיר לירושלים...
 
זה ממש לא אותו דבר כמו הקו לבאר שבע

מי אמר שזה יהיה קו משני?
כמו שלרכבת המהירה לבאר שבע הוסיפו תחנות והעלו את זמן הנסיעה, ככה יעשו גם עם הקו המהיר לירושלים...
זה ממש לא אותו דבר כמו הקו לבאר שבע
אתה חושב שיכניסו את כל הרכבות למודיעין ויציאו אותן שוב? זו רמה גבוהה מאד של פסימיות
 

benshap2

New member
מה אני אגיד לך, ככה זה מרגיש לי

זה ממש לא אותו דבר כמו הקו לבאר שבע
אתה חושב שיכניסו את כל הרכבות למודיעין ויציאו אותן שוב? זו רמה גבוהה מאד של פסימיות
מה אני אגיד לך, ככה זה מרגיש לי
מקווה שאני טועה.

אולי יהיו 3-4 רכבות בשעות השיא במצטבר, פעם בשעה ככה, שתהיינה ישירות. כמו בקו החדש של אשקלון תל אביב, שזמן הנסיעה בו ב95% מהיום כמעט זהה בין הקו הישן לקו החדש בשל ריבוי תחנות.
 
כמה תחנות יכולות להיות בין ת"א לירושלים?

מה אני אגיד לך, ככה זה מרגיש לי
מקווה שאני טועה.

אולי יהיו 3-4 רכבות בשעות השיא במצטבר, פעם בשעה ככה, שתהיינה ישירות. כמו בקו החדש של אשקלון תל אביב, שזמן הנסיעה בו ב95% מהיום כמעט זהה בין הקו הישן לקו החדש בשל ריבוי תחנות.
כמה תחנות יכולות להיות בין ת"א לירושלים?
נתב"ג ואם יהיו רכבות שנכנסות לתחנות מודיעין גם שתי תחנות מודיעין.
אין בין ת"א ההגנה לבין ירושלים האומה עוד תחנות רכבת.
רוב הרכבות לא ייכנסו למודיעין וכלל לא בטוח שרכבות שייכנסו למודיעין ייכנסו אליהן כתחנות ביניים בין תל אביב לירושלים (יכול להיות שיהיו רכבות נפרדות בין מודיעין לתל אביב ובין מודיעין לירושלים).
בשעות השיא סביר שגם יהיו רכבות שידלגו על תחנת נתב"ג וגם אם לא, עדיין זו תהיה רכבת מהירה (מאוד) בין ירושלים לתל אביב.
לכן ההשוואה לאשקלון מופרכת.
 

Ccyclist

Active member
רכבות ת"א י-ם לא יכנסו לשלוחת מודיעין

כמה תחנות יכולות להיות בין ת"א לירושלים?
נתב"ג ואם יהיו רכבות שנכנסות לתחנות מודיעין גם שתי תחנות מודיעין.
אין בין ת"א ההגנה לבין ירושלים האומה עוד תחנות רכבת.
רוב הרכבות לא ייכנסו למודיעין וכלל לא בטוח שרכבות שייכנסו למודיעין ייכנסו אליהן כתחנות ביניים בין תל אביב לירושלים (יכול להיות שיהיו רכבות נפרדות בין מודיעין לתל אביב ובין מודיעין לירושלים).
בשעות השיא סביר שגם יהיו רכבות שידלגו על תחנת נתב"ג וגם אם לא, עדיין זו תהיה רכבת מהירה (מאוד) בין ירושלים לתל אביב.
לכן ההשוואה לאשקלון מופרכת.
רכבות ת"א י-ם לא יכנסו לשלוחת מודיעין
הקו הראשי ב A1 יהיה רכבת מהאומה לתחנות האיילון, עם עצירה בנתב"ג, שער הכניסה למדינה. הקשת תאפשר שירות משני מת"א למודיעין (מה שקיים כיום, אך יעבור כנראה לרשת הפרברית, כאשר הארצית תיסע לירושלים) וכן ממודיעין לירושלים, אך זו תהיה טעות להפעיל את הקווים הפרבריים האלו כקו אחד הנכנס לשלוחה כי אף נוסע שיעדו אינו מודיעין לא ירצה שירות איטי עם כניסה ויציאה לשלוחה מיותרת.

כפי שRubim88 אומר מדובר במצב לא אידאלי אך היחיד האפשרי לאור התשתית הקיימת. אם היה אפשר להמשיך את A1 ממודיעין מרכז היה אפשר לדבר על קו ישיר וקו עוצר כמו בקו לבאר שבע, אבל קו איטי שנכנס לשלוחה הוא הגיוני בערך כמו קו לב"ש שנכנס למסילת חלץ או מסילת דימונה כדי לשרת תחנה אחת ולחזור על עקבותיו.
 
לא קו אחד אבל יכולים להיות שיקולים תפעוליים

רכבות ת"א י-ם לא יכנסו לשלוחת מודיעין
הקו הראשי ב A1 יהיה רכבת מהאומה לתחנות האיילון, עם עצירה בנתב"ג, שער הכניסה למדינה. הקשת תאפשר שירות משני מת"א למודיעין (מה שקיים כיום, אך יעבור כנראה לרשת הפרברית, כאשר הארצית תיסע לירושלים) וכן ממודיעין לירושלים, אך זו תהיה טעות להפעיל את הקווים הפרבריים האלו כקו אחד הנכנס לשלוחה כי אף נוסע שיעדו אינו מודיעין לא ירצה שירות איטי עם כניסה ויציאה לשלוחה מיותרת.

כפי שRubim88 אומר מדובר במצב לא אידאלי אך היחיד האפשרי לאור התשתית הקיימת. אם היה אפשר להמשיך את A1 ממודיעין מרכז היה אפשר לדבר על קו ישיר וקו עוצר כמו בקו לבאר שבע, אבל קו איטי שנכנס לשלוחה הוא הגיוני בערך כמו קו לב"ש שנכנס למסילת חלץ או מסילת דימונה כדי לשרת תחנה אחת ולחזור על עקבותיו.
לא קו אחד אבל יכולים להיות שיקולים תפעוליים
שלפיהם יפעילו רכבות בין תל אביב למודיעין ואותן רכבות יבצעו בהמשך את הקו מודיעין ירושלים ולהיפך, רכבות יסעו מירושלים למודיעין ויבצעו בהמשך את הקו מודיעין תל אביב.
מכיוון שיש סבירות גבוהה שתדירות הרכבות בין מודיעין לתל אביב תהיה גבוהה יותר מתדירות הרכבות בין מודיעין לירושלים, צורת תפעול כזו לא חסרת הגיון.
יכול להיות למשל שלא יהיו רכבות בין מודיעין לירושלים בשעות השפל אלא בשעות השיא בלבד ובכיוון הביקוש בלבד, כלומר ממודיעין לירושלים בבוקר ומירושלים למודיעין אחר הצהריים ובערב.
בין מודיעין לתל אביב לעומת זאת תהיה רכבת אחת בכל שעת שפל ובין אחת לשתיים בכל שעת שיא.

להמשיך את A1 ממודיעין מרכז לא ממש היה הגיוני והיה לא רק מאריך מאוד את זמן הנסיעה אלא גם מייקר מאוד את הפרויקט היקר ממילא.
היה אפשר אולי לתכנן ש-A1 תמשיך מהקטע שבין תחנת פאתי מודיעין לתחנת מודיעין מרכז לפני הסיבוב צפונה לתוך מודיעין.
תחנת מודיעין מרכז בכל מקרה ובכל תכנון סביר לא הייתה נכללת במסילה שבין תל אביב לירושלים.

סביר שלפחות בשעות השיא יהיו רכבות בין ת"א לירושלים שלא עוצרות בנתב"ג.
אם יהיו 3 רכבות בשעת שיא אין שום סיבה ששלושתן תעצורנה בנתב"ג (צריך לקחת בחשבון שגם הרכבות בין מודיעין לתל אביב תעצורנה בנתב"ג).
 

jp3raptor

New member
גם לדעתי סביר יותר שיום אחד נראה פיתוח

לא קו אחד אבל יכולים להיות שיקולים תפעוליים
שלפיהם יפעילו רכבות בין תל אביב למודיעין ואותן רכבות יבצעו בהמשך את הקו מודיעין ירושלים ולהיפך, רכבות יסעו מירושלים למודיעין ויבצעו בהמשך את הקו מודיעין תל אביב.
מכיוון שיש סבירות גבוהה שתדירות הרכבות בין מודיעין לתל אביב תהיה גבוהה יותר מתדירות הרכבות בין מודיעין לירושלים, צורת תפעול כזו לא חסרת הגיון.
יכול להיות למשל שלא יהיו רכבות בין מודיעין לירושלים בשעות השפל אלא בשעות השיא בלבד ובכיוון הביקוש בלבד, כלומר ממודיעין לירושלים בבוקר ומירושלים למודיעין אחר הצהריים ובערב.
בין מודיעין לתל אביב לעומת זאת תהיה רכבת אחת בכל שעת שפל ובין אחת לשתיים בכל שעת שיא.

להמשיך את A1 ממודיעין מרכז לא ממש היה הגיוני והיה לא רק מאריך מאוד את זמן הנסיעה אלא גם מייקר מאוד את הפרויקט היקר ממילא.
היה אפשר אולי לתכנן ש-A1 תמשיך מהקטע שבין תחנת פאתי מודיעין לתחנת מודיעין מרכז לפני הסיבוב צפונה לתוך מודיעין.
תחנת מודיעין מרכז בכל מקרה ובכל תכנון סביר לא הייתה נכללת במסילה שבין תל אביב לירושלים.

סביר שלפחות בשעות השיא יהיו רכבות בין ת"א לירושלים שלא עוצרות בנתב"ג.
אם יהיו 3 רכבות בשעת שיא אין שום סיבה ששלושתן תעצורנה בנתב"ג (צריך לקחת בחשבון שגם הרכבות בין מודיעין לתל אביב תעצורנה בנתב"ג).
גם לדעתי סביר יותר שיום אחד נראה פיתוח
המשך קו מודיעין לכיוון מודיעין עלית
 

Rubim88

New member
מן הסתם שאין הגיון להמשיך את A1 ממודיעין

לא קו אחד אבל יכולים להיות שיקולים תפעוליים
שלפיהם יפעילו רכבות בין תל אביב למודיעין ואותן רכבות יבצעו בהמשך את הקו מודיעין ירושלים ולהיפך, רכבות יסעו מירושלים למודיעין ויבצעו בהמשך את הקו מודיעין תל אביב.
מכיוון שיש סבירות גבוהה שתדירות הרכבות בין מודיעין לתל אביב תהיה גבוהה יותר מתדירות הרכבות בין מודיעין לירושלים, צורת תפעול כזו לא חסרת הגיון.
יכול להיות למשל שלא יהיו רכבות בין מודיעין לירושלים בשעות השפל אלא בשעות השיא בלבד ובכיוון הביקוש בלבד, כלומר ממודיעין לירושלים בבוקר ומירושלים למודיעין אחר הצהריים ובערב.
בין מודיעין לתל אביב לעומת זאת תהיה רכבת אחת בכל שעת שפל ובין אחת לשתיים בכל שעת שיא.

להמשיך את A1 ממודיעין מרכז לא ממש היה הגיוני והיה לא רק מאריך מאוד את זמן הנסיעה אלא גם מייקר מאוד את הפרויקט היקר ממילא.
היה אפשר אולי לתכנן ש-A1 תמשיך מהקטע שבין תחנת פאתי מודיעין לתחנת מודיעין מרכז לפני הסיבוב צפונה לתוך מודיעין.
תחנת מודיעין מרכז בכל מקרה ובכל תכנון סביר לא הייתה נכללת במסילה שבין תל אביב לירושלים.

סביר שלפחות בשעות השיא יהיו רכבות בין ת"א לירושלים שלא עוצרות בנתב"ג.
אם יהיו 3 רכבות בשעת שיא אין שום סיבה ששלושתן תעצורנה בנתב"ג (צריך לקחת בחשבון שגם הרכבות בין מודיעין לתל אביב תעצורנה בנתב"ג).
מן הסתם שאין הגיון להמשיך את A1 ממודיעין
מרכז בתכנון הקיים, הרעיון הוא לתכנן מלכתחילה(הרבה לפני שתוכננו A1, המסילה למודיעין, והתחנה במודעין) תוואי אחר שמחבר בין ירושלים לת"א עם מעבר במודיעין וכמובן ללא הגבלות גיאומטריות מיותרות ולא עדכניות.

תוואי שכזה היה מאריך את המרחק המסילתי בין י-ם לת"א ב2 ק"מ , אך אם מכניסים לחשבון את הקשת למודיעין(400 מיליון שקל), קיצור משמעותי עד כדי ביטול מנהרה 1 ושימוש בתשתית "קיימת" של המסילה למודיעין במקום רוב קטע א' בA1 - לא בטוח כלל שהיה מייקר את הפרוייקט ביחס לA1.
 
אבל מצד שני אז היו עולות טענות שהנה גם בעיר

מן הסתם שאין הגיון להמשיך את A1 ממודיעין
מרכז בתכנון הקיים, הרעיון הוא לתכנן מלכתחילה(הרבה לפני שתוכננו A1, המסילה למודיעין, והתחנה במודעין) תוואי אחר שמחבר בין ירושלים לת"א עם מעבר במודיעין וכמובן ללא הגבלות גיאומטריות מיותרות ולא עדכניות.

תוואי שכזה היה מאריך את המרחק המסילתי בין י-ם לת"א ב2 ק"מ , אך אם מכניסים לחשבון את הקשת למודיעין(400 מיליון שקל), קיצור משמעותי עד כדי ביטול מנהרה 1 ושימוש בתשתית "קיימת" של המסילה למודיעין במקום רוב קטע א' בA1 - לא בטוח כלל שהיה מייקר את הפרוייקט ביחס לA1.
אבל מצד שני אז היו עולות טענות שהנה גם בעיר
חדשה ומתוכננת בונים את תחנת הרכבת מחוץ לעיר ולא בתוכה וקרוב למרכז שלה.
כך שיש כאן שיקולים לשני הצדדים.
התכנון של תחנות מודיעין לא התייחס לקישור לירושלים וכפי שנכתב כאן הוא צפה דווקא לכוון מודיעין עילית.
ולא בטוח שזה תכנון מוטעה, כי אם לוקחים בחשבון את הפוטנציאל שיש לקו מודיעין עילית - מודיעין - ירושלים (מודיעין עילית היא העיר החרדית השלישית או הרביעית בגודלה) יש הגיון בתכנון הזה.
הבעיה עם הארכת המסילה למודיעין עילית היא בעיה מדינית, לא תחבורתית ולא טכנית.
אבל לאחר שיושלמו מסילת A1 והקשת למודיעין, הצורך בהארכה כזו יהיה הרבה יותר רלוונטי,
 

Rubim88

New member
תחנה מחוץ לעיר?

אבל מצד שני אז היו עולות טענות שהנה גם בעיר
חדשה ומתוכננת בונים את תחנת הרכבת מחוץ לעיר ולא בתוכה וקרוב למרכז שלה.
כך שיש כאן שיקולים לשני הצדדים.
התכנון של תחנות מודיעין לא התייחס לקישור לירושלים וכפי שנכתב כאן הוא צפה דווקא לכוון מודיעין עילית.
ולא בטוח שזה תכנון מוטעה, כי אם לוקחים בחשבון את הפוטנציאל שיש לקו מודיעין עילית - מודיעין - ירושלים (מודיעין עילית היא העיר החרדית השלישית או הרביעית בגודלה) יש הגיון בתכנון הזה.
הבעיה עם הארכת המסילה למודיעין עילית היא בעיה מדינית, לא תחבורתית ולא טכנית.
אבל לאחר שיושלמו מסילת A1 והקשת למודיעין, הצורך בהארכה כזו יהיה הרבה יותר רלוונטי,
תחנה מחוץ לעיר?
מה הבעיה לתכנן עיר חדשה עם תחנה במרכז העיר ושגם מתאימה לתוואי בין ת"א לי-ם? זה שהתחנה כיום במיקום כזה(ובכיוון צפון) זה רק בגלל שככה תיכננו אותה בלי להסתכל על על כל המרחב ולא בגלל אילוץ כלשהו.
כדי לקשר את מודיעין עילית לי-ם ות"א לא צריך רכבת שתגיע אליה, המרחק אליה ממרכז מודיעין הוא קטן, למעשה סביר שבקו רכבת שעובר דרך הקשת(תוספת מרחק של 12 ק"מ) זמן הנסיעה יהיה דומה אם לא גדול יותר מאשר נסיעה לתחנת מודיעין ונסיעה ישירה לי-ם בתוואי ה"ישיר". וזה בלי להחשיב את המנהור הדרוש כדי לחבר את מודיעין עילית או את תדירות הקשר - קו יעודי בין מודיעין לי-ם מול קו בין י-ם ות"א וקישור לתחנה הרכבת למודיעין.
 
התכנון של מודיעין התחשב בשמירת שטחים פתוחים

תחנה מחוץ לעיר?
מה הבעיה לתכנן עיר חדשה עם תחנה במרכז העיר ושגם מתאימה לתוואי בין ת"א לי-ם? זה שהתחנה כיום במיקום כזה(ובכיוון צפון) זה רק בגלל שככה תיכננו אותה בלי להסתכל על על כל המרחב ולא בגלל אילוץ כלשהו.
כדי לקשר את מודיעין עילית לי-ם ות"א לא צריך רכבת שתגיע אליה, המרחק אליה ממרכז מודיעין הוא קטן, למעשה סביר שבקו רכבת שעובר דרך הקשת(תוספת מרחק של 12 ק"מ) זמן הנסיעה יהיה דומה אם לא גדול יותר מאשר נסיעה לתחנת מודיעין ונסיעה ישירה לי-ם בתוואי ה"ישיר". וזה בלי להחשיב את המנהור הדרוש כדי לחבר את מודיעין עילית או את תדירות הקשר - קו יעודי בין מודיעין לי-ם מול קו בין י-ם ות"א וקישור לתחנה הרכבת למודיעין.
התכנון של מודיעין התחשב בשמירת שטחים פתוחים
וריאות ירוקות בעמק איילון וכן בתנאים טופוגרפיים, כך שזה לא נכון שהתכנון לאהסתכל על כל המרחב ולא היו אילוצים.
מודיעין נמצאת בסביבה טבעית רגישה והתכנון שלה התחשב בכך.
 

Rubim88

New member
לא היה ברור שמדובר על המרחב בהיבט התחבורתי?

התכנון של מודיעין התחשב בשמירת שטחים פתוחים
וריאות ירוקות בעמק איילון וכן בתנאים טופוגרפיים, כך שזה לא נכון שהתכנון לאהסתכל על כל המרחב ולא היו אילוצים.
מודיעין נמצאת בסביבה טבעית רגישה והתכנון שלה התחשב בכך.
לא היה ברור שמדובר על המרחב בהיבט התחבורתי?
כשמתכננים פרוייקט תחבורתי אי אפשר להסתכל רק על מסגרת שטח מצומצמת אלא על כל התמונה.
ואגב תכנון מתחשב בשמירת שטחים פתוחים, תכנון עם הנחיות גיאומטריות גמישות יותר היה מאפשר להנמיך את הגשר 6 ולבטל את גשר 8 בנוסף לזה שאיחוד תוואי הוא דווקא חיובי בהיבט הזה.
 
אי אפשר היה לאחד את התוואי צפונית יותר בגלל

לא היה ברור שמדובר על המרחב בהיבט התחבורתי?
כשמתכננים פרוייקט תחבורתי אי אפשר להסתכל רק על מסגרת שטח מצומצמת אלא על כל התמונה.
ואגב תכנון מתחשב בשמירת שטחים פתוחים, תכנון עם הנחיות גיאומטריות גמישות יותר היה מאפשר להנמיך את הגשר 6 ולבטל את גשר 8 בנוסף לזה שאיחוד תוואי הוא דווקא חיובי בהיבט הזה.
אי אפשר היה לאחד את התוואי צפונית יותר בגלל
הקו הירוק.
ואי אפשר היה להזיז את מרכז העיר מודיעין דרומית יותר בגלל שיקולים סביבתיים.
היה אפשר לאחד את התוואי חלקית, כך שתחנת פאתי מודיעין תהיה על המסילה לירושלים, אבל באילוצים הסביבתיים והמדיניים אי אפשר היה לתכנן תוואי שבו תחנת מודיעין מרכז תהיה על המסילה לירושלים.
 

Rubim88

New member
לגבי הקו הירוק, ראה הודעה למטה

אי אפשר היה לאחד את התוואי צפונית יותר בגלל
הקו הירוק.
ואי אפשר היה להזיז את מרכז העיר מודיעין דרומית יותר בגלל שיקולים סביבתיים.
היה אפשר לאחד את התוואי חלקית, כך שתחנת פאתי מודיעין תהיה על המסילה לירושלים, אבל באילוצים הסביבתיים והמדיניים אי אפשר היה לתכנן תוואי שבו תחנת מודיעין מרכז תהיה על המסילה לירושלים.
לגבי הקו הירוק, ראה הודעה למטה
לא היה צריך להזיז את מרכז העיר דרומית יותר, אלא למקם את התחנה בזווית אחרת בחלק הדרומי של אותו מרכז .
 
בזווית אחרת או במיקום אחר?

לגבי הקו הירוק, ראה הודעה למטה
לא היה צריך להזיז את מרכז העיר דרומית יותר, אלא למקם את התחנה בזווית אחרת בחלק הדרומי של אותו מרכז .
בזווית אחרת או במיקום אחר?
לא ברור לי כיצד היה אפשר בזווית אחרת באותו מיקום.
 
אוקיי, עכשיו הבנתי. תוואי כזה היה מעורר

בזווית אחרת במיקום טיפה דרומי יותר
שירבטתי להמחשה >
אוקיי, עכשיו הבנתי. תוואי כזה היה מעורר
התנגדויות עזות של תושבי מודיעין וגם היה מייקר מאוד את הפרויקט כי המסילה בעצם הייתה צריכה לעבור מתחת לחצי מודיעין.
אם היו מתכננים תוואי כזה, עד היום לא הייתה רכבת למודיעין.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה