דיווחים

מצב
הנושא נעול.

easylivin

New member
רק חבל שעל התשתית החדשה והמפוארת הזאת

מחלף הרכבות בפלשת
מבט מצפון לדרום.
רק חבל שעל התשתית החדשה והמפוארת הזאת
יזחלו רכבות במהירות ממוצעת של כ-70 קמ"ש...
זה באמת סדר הגודל ברוב הקווים החדשים שנבנו בשנות ה-2000. מסילת החוף הוותיקה בולטת כאן דווקא לטובה, בגלל שקשה "למכור" הרעה בלוחות זמנים שתוכננו בימים טובים יותר.

בין אשדוד לאשקלון נכון להיום המהירות ההמוצעת היא 71 קמ"ש, ובין משה דיין ליבנה מערב 68. ואין שום כוונה להגדיל את המהירויות ההזויות הנ"ל מצדה של הרכבת.

אפילו אם נבנה על תרחיש "אופטימי" שבו המהירות תעלה ל-75 קמ"ש, עדיין זמן הנסיעה צפוי משדרות למשה דיין יעמוד על 46 דקות. למה? כי הם יכולים.
 

VT08

New member
רכבת אשלג מס. 854 מצפע לנמל אשדוד

הרכבת של אורי404
רכבת אשלג מס. 854 מצפע לנמל אשדוד
מורכבת מ-28 קרונות בעומס כולל של כ-2520 טון משני סוגים:
קרונות משפכיים 65 טון בבעלות רכבת ישראל
קרונות משפכיים 65 טון בבעלות כי"ל (במקור: שימשו להובלת פחם בבעלות רכבת ישראל - נמכרו לכי"ל לאחר שהובלת הפחם נפסקה בשנת 2001)
 
זה 65 טון חומר אשלג בתוך הקרון ומשקל הקרון

רכבת אשלג מס. 854 מצפע לנמל אשדוד
מורכבת מ-28 קרונות בעומס כולל של כ-2520 טון משני סוגים:
קרונות משפכיים 65 טון בבעלות רכבת ישראל
קרונות משפכיים 65 טון בבעלות כי"ל (במקור: שימשו להובלת פחם בבעלות רכבת ישראל - נמכרו לכי"ל לאחר שהובלת הפחם נפסקה בשנת 2001)
זה 65 טון חומר אשלג בתוך הקרון ומשקל הקרון
ריק זה 25 טון זה יוצא 90 טון לקרון אחד מלא
 

בועז ל

New member
חמש מסילות פלשת

כרמלה, תמונות נוספות הגיעו!
חמש מסילות פלשת
מבט מדרום לצפון. חמש מסילות מתנקזות לאזור בו שכן בעבר הקדקוד הדרומי של משולש פלשת. קו ראשל"צ מערב מספק שתיים מהן, קו יבנה מזרח תורם שתיים נוספות ואחרונה חביבה היא הצלע הדרומית של המשולש המקורי, שכידוע, בוצעו בה שיפורי רדיוס במהלך הפרויקט.
 
יופי, כאן אפשר לראות בבירור

חמש מסילות פלשת
מבט מדרום לצפון. חמש מסילות מתנקזות לאזור בו שכן בעבר הקדקוד הדרומי של משולש פלשת. קו ראשל"צ מערב מספק שתיים מהן, קו יבנה מזרח תורם שתיים נוספות ואחרונה חביבה היא הצלע הדרומית של המשולש המקורי, שכידוע, בוצעו בה שיפורי רדיוס במהלך הפרויקט.
יופי, כאן אפשר לראות בבירור
גם את ההפרדה המפלסית של הדרך המובילה למאגר, גשר קטן יחסית שהעבודות עליו נמשכו יותר משנה.
 

Mister Eli

New member
למה יש 2 מסילות לכיוון יבנה מזרח?

חמש מסילות פלשת
מבט מדרום לצפון. חמש מסילות מתנקזות לאזור בו שכן בעבר הקדקוד הדרומי של משולש פלשת. קו ראשל"צ מערב מספק שתיים מהן, קו יבנה מזרח תורם שתיים נוספות ואחרונה חביבה היא הצלע הדרומית של המשולש המקורי, שכידוע, בוצעו בה שיפורי רדיוס במהלך הפרויקט.
למה יש 2 מסילות לכיוון יבנה מזרח?
 

VT08

New member
כדי לאפשר תנועות מקבילות

למה יש 2 מסילות לכיוון יבנה מזרח?
כדי לאפשר תנועות מקבילות
תנועה מרחובות לאשקלון בו זמנית עם תנועה מאשקלון לראשון לציון
תנועה מאשקלון לרחובות בו זמנית עם תנועה מראשון לציון לאשקלון
זאת מהות המחלף המסילתי.
 

easylivin

New member
מעניין למה הקימו תואי ל-2 מסילות בכיוון אשדוד

חמש מסילות פלשת
מבט מדרום לצפון. חמש מסילות מתנקזות לאזור בו שכן בעבר הקדקוד הדרומי של משולש פלשת. קו ראשל"צ מערב מספק שתיים מהן, קו יבנה מזרח תורם שתיים נוספות ואחרונה חביבה היא הצלע הדרומית של המשולש המקורי, שכידוע, בוצעו בה שיפורי רדיוס במהלך הפרויקט.
מעניין למה הקימו תואי ל-2 מסילות בכיוון אשדוד
 

VT08

New member
אחת למסוף הפחם ואחת לנמל אשדוד

מעניין למה הקימו תואי ל-2 מסילות בכיוון אשדוד
אחת למסוף הפחם ואחת לנמל אשדוד
כיוון שמסוף הפחם הפסיק להתקיים תחובר המסילה שהוליכה אותו לתחנת המיון החדשה במקביל למסילה הקיימת באופן שתיווצר מסילה כפולה מצומת פלשת.
 

easylivin

New member
על ההסבר!

אחת למסוף הפחם ואחת לנמל אשדוד
כיוון שמסוף הפחם הפסיק להתקיים תחובר המסילה שהוליכה אותו לתחנת המיון החדשה במקביל למסילה הקיימת באופן שתיווצר מסילה כפולה מצומת פלשת.
על ההסבר!
 
בועז, האם יש תכניות לגבי השטח

במרכז התמונה: קטע יבנה מערב - בני דרום.
בועז, האם יש תכניות לגבי השטח
שנמצא בתוך המרובע עצמו?
ניתן לראות שבשלוש הזוויות המערביות של המרובע (צפון מערב/מערב/דרום מערב) מעבדים את האדמה ממש עד קו התחום של המרובע. זה בולט במיוחד בזווית הדרום מערבית (לאורך המסילה מהנמל לצומת פלשת).
האם לאחר הסטת המסילה מהנמל ויצירת מרחב חדש בין המסילות (כולל מעבר של דרך עפר במסילה זו) יש תכניות להעביר את השטח לחקלאים לעיבוד?
נראה חבל להשאיר שטח כה גדול בלתי מנוצל.
כידוע, במרחק ק"מ ספורים דרומה יש שטח משמעותי שניתן לחקלאים לאחר סיום הקמת מחלף אשדוד/בני דרום, כאשר בעבר עבר שם הכביש הישן. בסיום הפרוייקט פשוט גירדו את הכביש הישן מעל פני הקרקע וצירפו את שטחו לשדות הסמוכים.
 

amit1270

New member
עם כל הכבוד, אין שם מרובע

בועז, האם יש תכניות לגבי השטח
שנמצא בתוך המרובע עצמו?
ניתן לראות שבשלוש הזוויות המערביות של המרובע (צפון מערב/מערב/דרום מערב) מעבדים את האדמה ממש עד קו התחום של המרובע. זה בולט במיוחד בזווית הדרום מערבית (לאורך המסילה מהנמל לצומת פלשת).
האם לאחר הסטת המסילה מהנמל ויצירת מרחב חדש בין המסילות (כולל מעבר של דרך עפר במסילה זו) יש תכניות להעביר את השטח לחקלאים לעיבוד?
נראה חבל להשאיר שטח כה גדול בלתי מנוצל.
כידוע, במרחק ק"מ ספורים דרומה יש שטח משמעותי שניתן לחקלאים לאחר סיום הקמת מחלף אשדוד/בני דרום, כאשר בעבר עבר שם הכביש הישן. בסיום הפרוייקט פשוט גירדו את הכביש הישן מעל פני הקרקע וצירפו את שטחו לשדות הסמוכים.
עם כל הכבוד, אין שם מרובע
יש מחלף מסילתי בין 4 מסילות (חלקן כפולות), אבל אין שם מרובע. יש משולש.
 

בועז ל

New member
אכן-כן: ר"י אמורה להחזיר את השטח לחקלאים.

בועז, האם יש תכניות לגבי השטח
שנמצא בתוך המרובע עצמו?
ניתן לראות שבשלוש הזוויות המערביות של המרובע (צפון מערב/מערב/דרום מערב) מעבדים את האדמה ממש עד קו התחום של המרובע. זה בולט במיוחד בזווית הדרום מערבית (לאורך המסילה מהנמל לצומת פלשת).
האם לאחר הסטת המסילה מהנמל ויצירת מרחב חדש בין המסילות (כולל מעבר של דרך עפר במסילה זו) יש תכניות להעביר את השטח לחקלאים לעיבוד?
נראה חבל להשאיר שטח כה גדול בלתי מנוצל.
כידוע, במרחק ק"מ ספורים דרומה יש שטח משמעותי שניתן לחקלאים לאחר סיום הקמת מחלף אשדוד/בני דרום, כאשר בעבר עבר שם הכביש הישן. בסיום הפרוייקט פשוט גירדו את הכביש הישן מעל פני הקרקע וצירפו את שטחו לשדות הסמוכים.
אכן-כן: ר"י אמורה להחזיר את השטח לחקלאים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה