עמוד השדרה
New member
וקודם כתבת שלא יעשו נת"צים כאלה, ולכן המסקנה
ברורה: לעולם לא תהיה מערכת תח"צ טובה לפתח תקוה.
תושבי פתח תקוה צריכים להיצמד לרכביהם הפרטיים, לקנות רכב פרטי לכל ילד שמוציא רשיון נהיגה ולא לסמוך על התחבורה הציבורית.
רק אם הם יעברו עינויי תופת ויצרחו מכאבים צרחות הנשמעות עד ירושלים, משרד התחבורה יעשה משהו לשפר את המצב.
וקודם כתבת שלא יעשו נת"צים כאלה, ולכן המסקנהמה סותר כאן בדיוק?
1. נסה ליצור קישור יעיל בין אוטובוסים לרכבת בפתח תקווה, נראה אם תצליח.
2. אין נת"צים בצירים האחרים שמשקשרים בין פתח תקווה לתל אביב, מה הטעם להעביר בהם קווי תח"צ בשעות השיא?
3. הקווים עברו את הקיבולת שלהם, להגיע למצב שאוטובוס יוצא כל 3 דקות זה כבר לא פרקטי. הפתרון הוא הפעלת מפרקיות בכל הקווים האלו לצד פתיחת נת"צים בצירים אחרים והעברת קווים לשם.
4. כדי שהקווים יצליחו, צריך לגרום לסבל רב יותר לנהגי הפרייבט, סבל כזה יגרם על ידי הקצאת נת"צים, מתן עדיפות ברמזורים לתח"צ וכו'.
מה סותר כאן בדיוק? כך את מחצית מהאוטובוסים של קווי פתח תקווה - תל אביב ותקצה אותם לקישור בין כל השכונות בפתח תקווה אל תחנת הרכבת - זה יצליח. זה פרקטי? ממש לא. אפיה עוד בעולם נוסעים ברכבת כבדה למרחק כל כך קצר? יש מצב שיש מקומות, אבל האם זה פרקטי? לא. בשביל זה יש רכבת קלה ורכבת תחתית וכו' או מערכת אוטובוסים מהירה שנוסעת על נת"צים ומת"צים.
לכן, אני שוב פעם אומר. מערכת תח"צ יעילה בין פתח תקווה לתל אביב יכול הלהתקיים אך ורק עם ידי נת"צים בציר אם המושבות, אבא הילל, אלוף שדה, דרך השלום וכביש גהה (כמובן לצד ז'בוטינסקי). בלי הנת"צים האלו, זה לא שווה שום דבר.
ברורה: לעולם לא תהיה מערכת תח"צ טובה לפתח תקוה.
תושבי פתח תקוה צריכים להיצמד לרכביהם הפרטיים, לקנות רכב פרטי לכל ילד שמוציא רשיון נהיגה ולא לסמוך על התחבורה הציבורית.
רק אם הם יעברו עינויי תופת ויצרחו מכאבים צרחות הנשמעות עד ירושלים, משרד התחבורה יעשה משהו לשפר את המצב.