קו לילה מב"ש לת"א דרך נתב"ג

מצב
הנושא נעול.
וקודם כתבת שלא יעשו נת"צים כאלה, ולכן המסקנה

מה סותר כאן בדיוק?
1. נסה ליצור קישור יעיל בין אוטובוסים לרכבת בפתח תקווה, נראה אם תצליח.

2. אין נת"צים בצירים האחרים שמשקשרים בין פתח תקווה לתל אביב, מה הטעם להעביר בהם קווי תח"צ בשעות השיא?

3. הקווים עברו את הקיבולת שלהם, להגיע למצב שאוטובוס יוצא כל 3 דקות זה כבר לא פרקטי. הפתרון הוא הפעלת מפרקיות בכל הקווים האלו לצד פתיחת נת"צים בצירים אחרים והעברת קווים לשם.

4. כדי שהקווים יצליחו, צריך לגרום לסבל רב יותר לנהגי הפרייבט, סבל כזה יגרם על ידי הקצאת נת"צים, מתן עדיפות ברמזורים לתח"צ וכו'.

מה סותר כאן בדיוק? כך את מחצית מהאוטובוסים של קווי פתח תקווה - תל אביב ותקצה אותם לקישור בין כל השכונות בפתח תקווה אל תחנת הרכבת - זה יצליח. זה פרקטי? ממש לא. אפיה עוד בעולם נוסעים ברכבת כבדה למרחק כל כך קצר? יש מצב שיש מקומות, אבל האם זה פרקטי? לא. בשביל זה יש רכבת קלה ורכבת תחתית וכו' או מערכת אוטובוסים מהירה שנוסעת על נת"צים ומת"צים.

לכן, אני שוב פעם אומר. מערכת תח"צ יעילה בין פתח תקווה לתל אביב יכול הלהתקיים אך ורק עם ידי נת"צים בציר אם המושבות, אבא הילל, אלוף שדה, דרך השלום וכביש גהה (כמובן לצד ז'בוטינסקי). בלי הנת"צים האלו, זה לא שווה שום דבר.
וקודם כתבת שלא יעשו נת"צים כאלה, ולכן המסקנה
ברורה: לעולם לא תהיה מערכת תח"צ טובה לפתח תקוה.
תושבי פתח תקוה צריכים להיצמד לרכביהם הפרטיים, לקנות רכב פרטי לכל ילד שמוציא רשיון נהיגה ולא לסמוך על התחבורה הציבורית.
רק אם הם יעברו עינויי תופת ויצרחו מכאבים צרחות הנשמעות עד ירושלים, משרד התחבורה יעשה משהו לשפר את המצב.
 

olli3

New member
מנהל
לצערי, זה לא רחוק מהמציאות.

וקודם כתבת שלא יעשו נת"צים כאלה, ולכן המסקנה
ברורה: לעולם לא תהיה מערכת תח"צ טובה לפתח תקוה.
תושבי פתח תקוה צריכים להיצמד לרכביהם הפרטיים, לקנות רכב פרטי לכל ילד שמוציא רשיון נהיגה ולא לסמוך על התחבורה הציבורית.
רק אם הם יעברו עינויי תופת ויצרחו מכאבים צרחות הנשמעות עד ירושלים, משרד התחבורה יעשה משהו לשפר את המצב.
לצערי, זה לא רחוק מהמציאות.
כל עוד לא תהיה תחתית או רכבת קלה או נת"צים טובים - לא יהיה שיפור.

הכבישים הגיעו לשיא הקיבולת שלהם, התח"צ הגיעה לשיא הקיבולת שלה וקישור לרכבת כבדה בעיר כמו פתח תקווה הוא בעייתי.
 
תושבי פתח תקוה: היצמדו חזק חזק לרכבים הפרטיים

לצערי, זה לא רחוק מהמציאות.
כל עוד לא תהיה תחתית או רכבת קלה או נת"צים טובים - לא יהיה שיפור.

הכבישים הגיעו לשיא הקיבולת שלהם, התח"צ הגיעה לשיא הקיבולת שלה וקישור לרכבת כבדה בעיר כמו פתח תקווה הוא בעייתי.
תושבי פתח תקוה: היצמדו חזק חזק לרכבים הפרטיים
שלכל בן ובת משפחה, במידת האפשר, יהיה רכב צמוד.
אין תקוה אחרת לפתח תקוה.
 

Rubim88

New member
איפה עוד נוסעים ברכבת כבדה במרחקים כאלו?

מה סותר כאן בדיוק?
1. נסה ליצור קישור יעיל בין אוטובוסים לרכבת בפתח תקווה, נראה אם תצליח.

2. אין נת"צים בצירים האחרים שמשקשרים בין פתח תקווה לתל אביב, מה הטעם להעביר בהם קווי תח"צ בשעות השיא?

3. הקווים עברו את הקיבולת שלהם, להגיע למצב שאוטובוס יוצא כל 3 דקות זה כבר לא פרקטי. הפתרון הוא הפעלת מפרקיות בכל הקווים האלו לצד פתיחת נת"צים בצירים אחרים והעברת קווים לשם.

4. כדי שהקווים יצליחו, צריך לגרום לסבל רב יותר לנהגי הפרייבט, סבל כזה יגרם על ידי הקצאת נת"צים, מתן עדיפות ברמזורים לתח"צ וכו'.

מה סותר כאן בדיוק? כך את מחצית מהאוטובוסים של קווי פתח תקווה - תל אביב ותקצה אותם לקישור בין כל השכונות בפתח תקווה אל תחנת הרכבת - זה יצליח. זה פרקטי? ממש לא. אפיה עוד בעולם נוסעים ברכבת כבדה למרחק כל כך קצר? יש מצב שיש מקומות, אבל האם זה פרקטי? לא. בשביל זה יש רכבת קלה ורכבת תחתית וכו' או מערכת אוטובוסים מהירה שנוסעת על נת"צים ומת"צים.

לכן, אני שוב פעם אומר. מערכת תח"צ יעילה בין פתח תקווה לתל אביב יכול הלהתקיים אך ורק עם ידי נת"צים בציר אם המושבות, אבא הילל, אלוף שדה, דרך השלום וכביש גהה (כמובן לצד ז'בוטינסקי). בלי הנת"צים האלו, זה לא שווה שום דבר.
איפה עוד נוסעים ברכבת כבדה במרחקים כאלו?
מרחק כל כך קצר? שמעת על מערכות רכבת פרברית? הבעיה בארץ שהרכבת רחוקה טכנולוגית ותפיסתית מלהיות כזו, בנוסף לזה שהפריסה ומיקום התחנות גרועים עקב טעויות היסטוריות בתכנון תח"צ.
 

olli3

New member
מנהל
כן, רק שפרבר במונחים של ישראל זה לא פרבר

איפה עוד נוסעים ברכבת כבדה במרחקים כאלו?
מרחק כל כך קצר? שמעת על מערכות רכבת פרברית? הבעיה בארץ שהרכבת רחוקה טכנולוגית ותפיסתית מלהיות כזו, בנוסף לזה שהפריסה ומיקום התחנות גרועים עקב טעויות היסטוריות בתכנון תח"צ.
כן, רק שפרבר במונחים של ישראל זה לא פרבר
במונחים של העולם. בטח שלא כאשר הפרבר הוא רצף עירוני בגודל של עיר בינונית במדינה אחרת.
 

Rubim88

New member
אל תתן לשם רכבת פרברית לבלבל אותך

כן, רק שפרבר במונחים של ישראל זה לא פרבר
במונחים של העולם. בטח שלא כאשר הפרבר הוא רצף עירוני בגודל של עיר בינונית במדינה אחרת.
אל תתן לשם רכבת פרברית לבלבל אותך
לחבר פרברים מנותקים וקטנים יחסית אל הגוש העירוני הרציף זו רק מטרה אחת שלה, היא גם משמשת כאמצעי תחבורה מהיר בתוך הגוש העירוני הרציף(שבמקרה של ישראל פשוט מחולק בצורה *מלאכותית*).
 

olli3

New member
מנהל
אוקיי, מעניין. רק שכאן הרכבת בהרבה מקרים

אל תתן לשם רכבת פרברית לבלבל אותך
לחבר פרברים מנותקים וקטנים יחסית אל הגוש העירוני הרציף זו רק מטרה אחת שלה, היא גם משמשת כאמצעי תחבורה מהיר בתוך הגוש העירוני הרציף(שבמקרה של ישראל פשוט מחולק בצורה *מלאכותית*).
אוקיי, מעניין. רק שכאן הרכבת בהרבה מקרים
מנותקת מהערים עצמן כפי שאמרת וזו הבעיה העיקרית בהסתמכות על שירותיה.
 
וגם לא תצליח לשכנע אותי שתופעת ההיצמדות לרכב

גרום לאנשים לסבל גדול בנסיעה ברכב פרטי והם
יעברו לתח"צ במידה והתח"צ תהיה יעילה.

מאד קשה ליצור כעת תח"צ יעילה ולהגיד לאנשים בואו תעברו אליה כשהם כבר התרגלו לרכב שלהם.

אם אתה ואני מעורים בתח"צ ומגלים כל שינוי ביתר קלות, אנשים לרוב בודקים פעם אחת ולא חושבים שמשהו השתנה ממש אלא אם כן זה עובר להם מתחת לאף או שמישהו מספר להם על זה או שיש פרסום דיי מאסיבי.

יש עדיין מלא אנשים שכלל לא מודעים שקיים קו 366 בין פתח תקווה לעתידים למשל. בדיוק כמו שיש מלא אנשים שלא מודעים לכך שיש קו 669 מבאר שבע לרעננה או שיש קו ישיר מקרית גת לתל אביב וכו' וכו'.

אבל, אם אתה גורם לאנשים סבל רב בהגעה עם רכב פרטי ועלויות גבוהות לנסיעה ברכב הפרטי ומציע להם שירות יעיל ומהיר בתח"צ, התהליך הזה של מעבר מרכב לתח"צ יהיה הרבה יותר מהיר.

עם התכנון התחבורתי הלקוי של פתח תקווה, גם לרכב פרטי, אתם בדרך הנכונה :)
וגם לא תצליח לשכנע אותי שתופעת ההיצמדות לרכב
הפרטי חזקה יותר בםתח תקוה מאשר ברחובות, במודיעין, באשדוד, בהוד השרון, בכפר סבא, ברעננה, בקרית אונו, בראשון לציון, בנתניה וכו'.
מה ששונה בפתח תקוה זה שהיא תקועה עם הסכם ישן עם חברת דן שאחראית בה על הקווים בין פתח תקוה לתל אביב.
אבל הנה רואים סנונית ראשונה של שינוי אפילו בחברת דן המקובעת, לגבי ראש העין.
אז כפי שמדברים על קו ישיר בין ראש העין לתל אביב מבלי לסבול (!) את תחנות בני ברק ורמת גן, שתואיל בטובה חברת דן ליצור קו ישיר (או כראוי לעיר השישית בגודלה במדינה, אפילו יותר מקו אחד כזה) ללא בני ברק ורמת גן גם עבור תושבי פתח תקוה.
בשביל זה לא צריך לגרום שום סבל. צריך שמשרד התחבורה וחברת דן יזיוו את ה-ת_ת.

אתה היית זה שכתב על כך שהפתרון לפתח תקוה אינו קישור לתחנות הרכבת אלא קווים מהירים לתל אביב. אז לכתוב עכשיו על הצורך לגרום סבל זה תירוץ די עלוב.
אולי צריך לגרום סבל לפוליטיקאים ולפקידים של משרד התחבורה...
 

olli3

New member
מנהל
דן מקבלת סובסידיה על מספר הקילומטרים שהיא

וגם לא תצליח לשכנע אותי שתופעת ההיצמדות לרכב
הפרטי חזקה יותר בםתח תקוה מאשר ברחובות, במודיעין, באשדוד, בהוד השרון, בכפר סבא, ברעננה, בקרית אונו, בראשון לציון, בנתניה וכו'.
מה ששונה בפתח תקוה זה שהיא תקועה עם הסכם ישן עם חברת דן שאחראית בה על הקווים בין פתח תקוה לתל אביב.
אבל הנה רואים סנונית ראשונה של שינוי אפילו בחברת דן המקובעת, לגבי ראש העין.
אז כפי שמדברים על קו ישיר בין ראש העין לתל אביב מבלי לסבול (!) את תחנות בני ברק ורמת גן, שתואיל בטובה חברת דן ליצור קו ישיר (או כראוי לעיר השישית בגודלה במדינה, אפילו יותר מקו אחד כזה) ללא בני ברק ורמת גן גם עבור תושבי פתח תקוה.
בשביל זה לא צריך לגרום שום סבל. צריך שמשרד התחבורה וחברת דן יזיוו את ה-ת_ת.

אתה היית זה שכתב על כך שהפתרון לפתח תקוה אינו קישור לתחנות הרכבת אלא קווים מהירים לתל אביב. אז לכתוב עכשיו על הצורך לגרום סבל זה תירוץ די עלוב.
אולי צריך לגרום סבל לפוליטיקאים ולפקידים של משרד התחבורה...
דן מקבלת סובסידיה על מספר הקילומטרים שהיא
מבצעת. זה חלק מההסכם של הרפורמה. הסיבה לאי שינויים רבים היא שאם רוצים לשנות, זה צריך לבוא על חשבון הקיים או על ידי קבלת הקצאה נוספת ממשרד האוצר. הקצאה שכזאת ניתנה למשל להפעלת קו 366 וקו 350 ו38 אבל האוצר לא משחרר מהר כסף ואתה לא תוריד את התדירות של קווים אחרים באשכול פתח תקווה - תל אביב כדי לתגבר את 38, 366, 350 כי אין לך מאיפה להוריד, לא מ51, לא מ50, לא מ166, לא מ51 ולא מ82... כולם עמוסים להחריד.

הפתרון הוא קווים מהירים לתל אביב שמדלגים על תחנות בציר ז'בוטינסקי, לצד קווים מהירים עם נת"צים בצירים אחרים. אבל כל עוד אין נת"צים, אני ממש לא חושב שנסיעה דרך ציר אלוף שדה והשלום תהיה מהירה יותר או נסיעה דרך אבא הילל תהיה מהירה יותר.

מה ששונה הוא שפתח תקווה גדלה לצדדים תוך מספר שנים קטן מאד ואילו ערים אחרות לא ממש התרחבו ב-5 שנים האחרונות כמו פתח תקווה.

זה לא חדש ששכונות חדשות בכל רחבי ישראל זוכות לתח"צ לא משהו ושכונות ותיקות זוכות לתח"צ טוב, גם אם בשכונות החדשות יש בנייה לגובה ובשכונות הישנות יש צמודי קרקע ובנייני שיכון.
 
למה לא הופכים היום את קו 50 לקו מהיר ללא

דן מקבלת סובסידיה על מספר הקילומטרים שהיא
מבצעת. זה חלק מההסכם של הרפורמה. הסיבה לאי שינויים רבים היא שאם רוצים לשנות, זה צריך לבוא על חשבון הקיים או על ידי קבלת הקצאה נוספת ממשרד האוצר. הקצאה שכזאת ניתנה למשל להפעלת קו 366 וקו 350 ו38 אבל האוצר לא משחרר מהר כסף ואתה לא תוריד את התדירות של קווים אחרים באשכול פתח תקווה - תל אביב כדי לתגבר את 38, 366, 350 כי אין לך מאיפה להוריד, לא מ51, לא מ50, לא מ166, לא מ51 ולא מ82... כולם עמוסים להחריד.

הפתרון הוא קווים מהירים לתל אביב שמדלגים על תחנות בציר ז'בוטינסקי, לצד קווים מהירים עם נת"צים בצירים אחרים. אבל כל עוד אין נת"צים, אני ממש לא חושב שנסיעה דרך ציר אלוף שדה והשלום תהיה מהירה יותר או נסיעה דרך אבא הילל תהיה מהירה יותר.

מה ששונה הוא שפתח תקווה גדלה לצדדים תוך מספר שנים קטן מאד ואילו ערים אחרות לא ממש התרחבו ב-5 שנים האחרונות כמו פתח תקווה.

זה לא חדש ששכונות חדשות בכל רחבי ישראל זוכות לתח"צ לא משהו ושכונות ותיקות זוכות לתח"צ טוב, גם אם בשכונות החדשות יש בנייה לגובה ובשכונות הישנות יש צמודי קרקע ובנייני שיכון.
למה לא הופכים היום את קו 50 לקו מהיר ללא
תחהות בבני ברק ורמת גן?
זה לא מצריך הקצאה נוספת.
קו 50 היה בעבר קו מהיר יותר מהיום. שינו את זה לרעה (כמו לא מעט שינויים לרעה אחרים שמשרד התחבורה עשה ללא תירוץ של "חלק מהסכם"). מה ההסבר שאי אפשר להחזיר היום את קו 50 להיות קו מהיר?
קו 1 יפנה תשומות של דן.
מדוע שלא יהפכו את קו 50 עם התשומות שיתפנו מקו 51 לקו ישיר בין פתח תקוה לתל אביב?
עם החסכון בתשומות של 51 יהיה אפשר גם להפוך את 50 לקו כזה וגם לתגבר את 38, 166 ו-350.
אני לא צריך להציע את ההצעות. יש משרד תחבורה, שאם הוא מעוניין לשפר את התחבורה צהיבורית גם בפתח תקוה התקועה באמצע, הוא יכול בקלות למצוא את הדרכים.
תפקיד משרד התחבורה למצוא את המענה גם לפתח תקוה.
ואם צריך לשחרר את דן מפתח תקוה בשביל זה - אז שיעשה את זה.
 

olli3

New member
מנהל
ומה תביא במקום דן?

למה לא הופכים היום את קו 50 לקו מהיר ללא
תחהות בבני ברק ורמת גן?
זה לא מצריך הקצאה נוספת.
קו 50 היה בעבר קו מהיר יותר מהיום. שינו את זה לרעה (כמו לא מעט שינויים לרעה אחרים שמשרד התחבורה עשה ללא תירוץ של "חלק מהסכם"). מה ההסבר שאי אפשר להחזיר היום את קו 50 להיות קו מהיר?
קו 1 יפנה תשומות של דן.
מדוע שלא יהפכו את קו 50 עם התשומות שיתפנו מקו 51 לקו ישיר בין פתח תקוה לתל אביב?
עם החסכון בתשומות של 51 יהיה אפשר גם להפוך את 50 לקו כזה וגם לתגבר את 38, 166 ו-350.
אני לא צריך להציע את ההצעות. יש משרד תחבורה, שאם הוא מעוניין לשפר את התחבורה צהיבורית גם בפתח תקוה התקועה באמצע, הוא יכול בקלות למצוא את הדרכים.
תפקיד משרד התחבורה למצוא את המענה גם לפתח תקוה.
ואם צריך לשחרר את דן מפתח תקוה בשביל זה - אז שיעשה את זה.
ומה תביא במקום דן?
ברגע שדן עוזבת, אתה יכול לשכוח ממפרקיות. בדיוק כמו שתושבי קרית אונו שכחו ממפרקיות בקווים 55 ו56.

ובדיוק כמו שתושבי הרצליה, רעננה וכפר סבא שכחו ממפרקיות בחודשי הקיץ בקו 29.

לגבי מה הסיבה, רשמתי בהודעה אחרת כאן. ולאחר זמן הרצה של קו 1, יהיו שינויים נוספים, לא שיש לי מידע על כך אבל זה כל כך צפוי שיקרה.

אבל אני שב ומזכיר לך, משחר התחבורה פועל על מנת לשפר את התח"צ אל איזורי התעסוקה, הלימודים ומוסדות הציבור. בפתח תקווה השירות לכל המקומות האלו מסביבה קיימים בצורה לא רעה בכלל (ברובם המוחלט).

מה שאתה מדבר עליו הוא קישור ישיר יותר לתל אביב ופתח תקווה מקושרת לתל אביב היטב מהצירים הראשיםי שלה בדיוק כמו שרעננה, הוד השרון, כפר סבא, ראשון לציון וכו' מקושרות היטב לת"א (מהצירים המרכזיים בכל עיר שהזכרתי).

לכן אני שב ואומר! פתח תקווה לא שונה מרעננה, מכפר סבא, מהוד השרון, מהרצליה, מרחובות וכו' וכו' בכל מה שקשור לקישור בין הצירים המרכזיים בערים אלו אל חלקים שונים בתל אביב ובגוש דן.

לכן, כשאתה משווה כל הזמן את פתח תקווה לשאר הערים שבאיזור המרכז, אתה מתעלם לחלוטין מזה שבכל הערים האלו הקווים נוסעים בצירים המרכזיים של אותם הערים וזהו.

ולכן, משרד התחבורה לא רואה בעצם שהשירות בפתח תקווה רע יותר ממה שיש לערים שציינת לעיל. כי בתכל'ס השירות זהה. קווים בתדירות טובה בין עיר X בציר המרכזי של עיר X למקומות שונים בתל אביב ובגוש דן.
 
לא, אתה הוא זה שמתעלם מכך שכל הקווים בין

ומה תביא במקום דן?
ברגע שדן עוזבת, אתה יכול לשכוח ממפרקיות. בדיוק כמו שתושבי קרית אונו שכחו ממפרקיות בקווים 55 ו56.

ובדיוק כמו שתושבי הרצליה, רעננה וכפר סבא שכחו ממפרקיות בחודשי הקיץ בקו 29.

לגבי מה הסיבה, רשמתי בהודעה אחרת כאן. ולאחר זמן הרצה של קו 1, יהיו שינויים נוספים, לא שיש לי מידע על כך אבל זה כל כך צפוי שיקרה.

אבל אני שב ומזכיר לך, משחר התחבורה פועל על מנת לשפר את התח"צ אל איזורי התעסוקה, הלימודים ומוסדות הציבור. בפתח תקווה השירות לכל המקומות האלו מסביבה קיימים בצורה לא רעה בכלל (ברובם המוחלט).

מה שאתה מדבר עליו הוא קישור ישיר יותר לתל אביב ופתח תקווה מקושרת לתל אביב היטב מהצירים הראשיםי שלה בדיוק כמו שרעננה, הוד השרון, כפר סבא, ראשון לציון וכו' מקושרות היטב לת"א (מהצירים המרכזיים בכל עיר שהזכרתי).

לכן אני שב ואומר! פתח תקווה לא שונה מרעננה, מכפר סבא, מהוד השרון, מהרצליה, מרחובות וכו' וכו' בכל מה שקשור לקישור בין הצירים המרכזיים בערים אלו אל חלקים שונים בתל אביב ובגוש דן.

לכן, כשאתה משווה כל הזמן את פתח תקווה לשאר הערים שבאיזור המרכז, אתה מתעלם לחלוטין מזה שבכל הערים האלו הקווים נוסעים בצירים המרכזיים של אותם הערים וזהו.

ולכן, משרד התחבורה לא רואה בעצם שהשירות בפתח תקווה רע יותר ממה שיש לערים שציינת לעיל. כי בתכל'ס השירות זהה. קווים בתדירות טובה בין עיר X בציר המרכזי של עיר X למקומות שונים בתל אביב ובגוש דן.
לא, אתה הוא זה שמתעלם מכך שכל הקווים בין
פתח תקוה לתל אביב עוצרים בתחנות בבני ברק ורמת גן.
אני חוזר על שאלתי: למה אין אפילו קו בודד בין פתח תקוה לתל אביב ללא תחנות בבני ברק ורמת גן?
בכך פתח תקוה שונה מאוד מהערים האחרות.
 

olli3

New member
מנהל
כבר עניתי על זה.

לא, אתה הוא זה שמתעלם מכך שכל הקווים בין
פתח תקוה לתל אביב עוצרים בתחנות בבני ברק ורמת גן.
אני חוזר על שאלתי: למה אין אפילו קו בודד בין פתח תקוה לתל אביב ללא תחנות בבני ברק ורמת גן?
בכך פתח תקוה שונה מאוד מהערים האחרות.
כבר עניתי על זה.
מכיוון שבפתח תקווה עצמה ולאורך כל ציר ז'בוטינסקי קיים עומס כבד על כל קווי התח"צ. בדיוק כמו שקו 69 אם אני זוכר נכון היה מבצע איסוף בלבד או הורדה בלבד, כך קוים רבים הפכו ממהירים למאספים, כדי לעמוד בביקוש הגדול לנסיעה בתוך הציר.

קו 641 הוא אחד מהקווים האחרונים שהפך ממהיר למאסף וזה דווקא לטובת תושבי פתח תקווה.

אם תהפוך את 50 או את 166 לקו של איסוף בלבד או הורדה בלבד (בהתאמה), הדבר יגרום לעומס על הקווים האחרים שנוסעים בציר ז'בוטינסקי והאמת לא רק בציר ז'בוטינסקי. מצד אחד אתה תייעל את השירות לתושבי פתח תקווה ומצד שני אתה תהפוך את השירות לפחות יעיל למשתמשי הציר.

בשוני הזה אתה צודק, אך עקב קירבתה של פתח תקווה לבני ברק ורמת גן, לעומת שאר הערים, ניתן להבין למה קווי פתח תקווה "אכלו אותה" וקווי השרון למשל, לא. הרבה פחות הגיוני שקו 567 יחל לבצע איסוף והורדה בציר ז'בוטינסקי.
 
לא, לא ניתן להבין מדוע אין אפילו קו אחד כזה

כבר עניתי על זה.
מכיוון שבפתח תקווה עצמה ולאורך כל ציר ז'בוטינסקי קיים עומס כבד על כל קווי התח"צ. בדיוק כמו שקו 69 אם אני זוכר נכון היה מבצע איסוף בלבד או הורדה בלבד, כך קוים רבים הפכו ממהירים למאספים, כדי לעמוד בביקוש הגדול לנסיעה בתוך הציר.

קו 641 הוא אחד מהקווים האחרונים שהפך ממהיר למאסף וזה דווקא לטובת תושבי פתח תקווה.

אם תהפוך את 50 או את 166 לקו של איסוף בלבד או הורדה בלבד (בהתאמה), הדבר יגרום לעומס על הקווים האחרים שנוסעים בציר ז'בוטינסקי והאמת לא רק בציר ז'בוטינסקי. מצד אחד אתה תייעל את השירות לתושבי פתח תקווה ומצד שני אתה תהפוך את השירות לפחות יעיל למשתמשי הציר.

בשוני הזה אתה צודק, אך עקב קירבתה של פתח תקווה לבני ברק ורמת גן, לעומת שאר הערים, ניתן להבין למה קווי פתח תקווה "אכלו אותה" וקווי השרון למשל, לא. הרבה פחות הגיוני שקו 567 יחל לבצע איסוף והורדה בציר ז'בוטינסקי.
לא, לא ניתן להבין מדוע אין אפילו קו אחד כזה
מצטער.
אם הקווים הקיימים כל כולם חייבים לשרת תחנות גם בבני ברק וברמת גן, אז שיעשו קו חדש.
והאמת, לא מעניין אותי כיצד יצרו את הקו הזה. שמשרד התחבורה יעשה שמיניות באוויר ויצור קו כזה.
שום תירוץ לאי יצירת קו כזה לא ישכנע אותי.
לא "הסכם ישן", "מה תעשה בלי דן", "אין נת"צ", וכו' וכו'.
אם אפשר לעשות הסכם ייחודי עם דן לגבי קו 1, אפשר גם לגבי קו ישיר בין פתח תקוה לתל אביב.
שיעשו הסכם חדש עם דן או עם כל חברה אחרת ויעשו קו כזה לטובת העיר השישית בגודלה במדינה, כפי שעושים בראש העין.
 
דן בכל מקרה תפעיל את קו 1 רב-הקיבולת

ומה תביא במקום דן?
ברגע שדן עוזבת, אתה יכול לשכוח ממפרקיות. בדיוק כמו שתושבי קרית אונו שכחו ממפרקיות בקווים 55 ו56.

ובדיוק כמו שתושבי הרצליה, רעננה וכפר סבא שכחו ממפרקיות בחודשי הקיץ בקו 29.

לגבי מה הסיבה, רשמתי בהודעה אחרת כאן. ולאחר זמן הרצה של קו 1, יהיו שינויים נוספים, לא שיש לי מידע על כך אבל זה כל כך צפוי שיקרה.

אבל אני שב ומזכיר לך, משחר התחבורה פועל על מנת לשפר את התח"צ אל איזורי התעסוקה, הלימודים ומוסדות הציבור. בפתח תקווה השירות לכל המקומות האלו מסביבה קיימים בצורה לא רעה בכלל (ברובם המוחלט).

מה שאתה מדבר עליו הוא קישור ישיר יותר לתל אביב ופתח תקווה מקושרת לתל אביב היטב מהצירים הראשיםי שלה בדיוק כמו שרעננה, הוד השרון, כפר סבא, ראשון לציון וכו' מקושרות היטב לת"א (מהצירים המרכזיים בכל עיר שהזכרתי).

לכן אני שב ואומר! פתח תקווה לא שונה מרעננה, מכפר סבא, מהוד השרון, מהרצליה, מרחובות וכו' וכו' בכל מה שקשור לקישור בין הצירים המרכזיים בערים אלו אל חלקים שונים בתל אביב ובגוש דן.

לכן, כשאתה משווה כל הזמן את פתח תקווה לשאר הערים שבאיזור המרכז, אתה מתעלם לחלוטין מזה שבכל הערים האלו הקווים נוסעים בצירים המרכזיים של אותם הערים וזהו.

ולכן, משרד התחבורה לא רואה בעצם שהשירות בפתח תקווה רע יותר ממה שיש לערים שציינת לעיל. כי בתכל'ס השירות זהה. קווים בתדירות טובה בין עיר X בציר המרכזי של עיר X למקומות שונים בתל אביב ובגוש דן.
דן בכל מקרה תפעיל את קו 1 רב-הקיבולת
הקווים האחרים ממילא צפויים בעידן הרכבת הקלה לשנות מסלול, להתקצר או להתבטל.
אם דן לא מסוגלת לבצע שינויים בקווים הקיימים, אז שתעשה זאת חברה אחרת גם במחיר של איבוד האוטובוסים המפרקיים בקווים הללו, אם בכלל ישארו אוטובוסים כאלה בקווי פ"ת-ת"א לאחר הפעלת קו 1.
ואם חייבים את דן - אז שיעשו איתה הסכם חדש עם תנאים כמו שיש במכרזים החדשים.
ולגבי הצירים הראשיים - אתה טועה.
למשל הציר הראשי הדרומי של פתח תקוה (מצומת סירקין דרך רחוב מחנה יהודה, רחוב פינס, י"S הבנים ורחוב העצמאות מקושר רע מאוד לתל אביב ולכל מקום אחר (כמו אוניברסיטת בר אילן למשל).
הציר הראשי המזרחי של פתח תקוה (כביש 40) מקושר רע מאוד לתל אביב.
 

olli3

New member
מנהל
אני רואה שלא קראת את מה שכתבתי.

דן בכל מקרה תפעיל את קו 1 רב-הקיבולת
הקווים האחרים ממילא צפויים בעידן הרכבת הקלה לשנות מסלול, להתקצר או להתבטל.
אם דן לא מסוגלת לבצע שינויים בקווים הקיימים, אז שתעשה זאת חברה אחרת גם במחיר של איבוד האוטובוסים המפרקיים בקווים הללו, אם בכלל ישארו אוטובוסים כאלה בקווי פ"ת-ת"א לאחר הפעלת קו 1.
ואם חייבים את דן - אז שיעשו איתה הסכם חדש עם תנאים כמו שיש במכרזים החדשים.
ולגבי הצירים הראשיים - אתה טועה.
למשל הציר הראשי הדרומי של פתח תקוה (מצומת סירקין דרך רחוב מחנה יהודה, רחוב פינס, י"S הבנים ורחוב העצמאות מקושר רע מאוד לתל אביב ולכל מקום אחר (כמו אוניברסיטת בר אילן למשל).
הציר הראשי המזרחי של פתח תקוה (כביש 40) מקושר רע מאוד לתל אביב.
אני רואה שלא קראת את מה שכתבתי.
לדן יש הסכם חדש עם משרד התחבורה בדיוק כמו שיש למטרופולין למשל. אבל, מכיוון שברפורמה לא עסקו בשינויים בקווי פתח תקווה, אז הנגיעה בפתח תקווה הייתה קטנה הרבה יותר.

דן מקבלת סובסידיה על מספר הקילומטרים שהיא מבצעת.

כשאני כתבתי על הצירים הראשיים, התכוונתי לציר הראשי בכל עיר שעליה דיברתי. לכל עיר יש ציר כזה. בפתח תקווה זה ז'בוטינסקי והוא הראשי ולא ציר אחר. כמו שבבאר שבע הציר הראשי הוא רגר אבל כל אחד יכול להגיד שיש עוד צירים ראשיים כמו טוביהו, בן גוריון, דרך אילת, אצ"ל וכו'.

ברעננה מדובר באחוזה, ברחובות מדובר בהרצל, בראשון לציון גם הרצל והמכבים ובאבסורדיות לא משה דיין. בכפר סבא מדובר מדובר ברחוב וייצמן וכו' וכו'.

הציר המזרחי של רחובות לא מקושר בכלל לתל אביב. הציר המערבי של ראשון לציון מקושר רע לתל אביב, הציר הצפוני של כפר סבא מקושר רע לתל אביב, גם המזרחי שבו. הציר הצפוני של רעננה מקושר כיום חלקית לתל אביב בזכות 347. שאמשיך?
 
אז שיעשו הסכם חדש גם לגבי קווי פ"ת-ת"א...

אני רואה שלא קראת את מה שכתבתי.
לדן יש הסכם חדש עם משרד התחבורה בדיוק כמו שיש למטרופולין למשל. אבל, מכיוון שברפורמה לא עסקו בשינויים בקווי פתח תקווה, אז הנגיעה בפתח תקווה הייתה קטנה הרבה יותר.

דן מקבלת סובסידיה על מספר הקילומטרים שהיא מבצעת.

כשאני כתבתי על הצירים הראשיים, התכוונתי לציר הראשי בכל עיר שעליה דיברתי. לכל עיר יש ציר כזה. בפתח תקווה זה ז'בוטינסקי והוא הראשי ולא ציר אחר. כמו שבבאר שבע הציר הראשי הוא רגר אבל כל אחד יכול להגיד שיש עוד צירים ראשיים כמו טוביהו, בן גוריון, דרך אילת, אצ"ל וכו'.

ברעננה מדובר באחוזה, ברחובות מדובר בהרצל, בראשון לציון גם הרצל והמכבים ובאבסורדיות לא משה דיין. בכפר סבא מדובר מדובר ברחוב וייצמן וכו' וכו'.

הציר המזרחי של רחובות לא מקושר בכלל לתל אביב. הציר המערבי של ראשון לציון מקושר רע לתל אביב, הציר הצפוני של כפר סבא מקושר רע לתל אביב, גם המזרחי שבו. הציר הצפוני של רעננה מקושר כיום חלקית לתל אביב בזכות 347. שאמשיך?
אז שיעשו הסכם חדש גם לגבי קווי פ"ת-ת"א...
נניח שאני מבקש ממך לכתוב לתושבי פתח תקוה מסר לגבי עתיד התחבורה הציבורית שתשרת (או "תשרת") אותם בחמש השנים הקרובות. מה המסר שלך?
לא תירוצים - מסר.
 

olli3

New member
מנהל
תעברו לגור בעיר אחרת, זה המסר שלי.

אז שיעשו הסכם חדש גם לגבי קווי פ"ת-ת"א...
נניח שאני מבקש ממך לכתוב לתושבי פתח תקוה מסר לגבי עתיד התחבורה הציבורית שתשרת (או "תשרת") אותם בחמש השנים הקרובות. מה המסר שלך?
לא תירוצים - מסר.
תעברו לגור בעיר אחרת, זה המסר שלי.
לא רק בשל התח"צ, גם בשל התכנון הכה לקוי של מערכות רמזורים, של צמתים ושל כבישים ברחבי העיר.

דוגרי, אני מיואש מהעיר הזאת. כל העיר הזאת כולל האיזורים החדשים שלה פשוט הזויים. כאילו אמרו, אנחנו נעשה דווקא לכל מי שרוצה לגור בה ורוצה עבור בה.

בעיר כזאת גדולה עם כל כך הרבה רמזורים, אף אחד לא חשב לתכנן מערכת לבקרת רמזורים? איך זה שמערכת כזאת קיימת בתל אביב, בציר ז'בוטינסקי של רמת גן ובני ברק ופתח תקווה - כלום.

יתרה מכך, לא חשבתם לעשות גל ירוק? הדבר החמוד הזה יכול להיות שימוש בציר אם המושבות, ז'בוטינסקי, דרך ירושלים, יצחק רבין ועוד...

מצטער, גם ברכב פרטי העיר הזאת בלתי אפשרית וכשברכב פרטי העיר לא אפשרית, מאד קשה לדבר על תח"צ יעילה שצריכה להשתמש באותן התשתיות של הרכב הפרטי.

עכשיו, בחייאת מסוף החרש, זה רציני הבדיחה הזאת שכל צהרים,אחה"צ כל האוטובוסים צריכים לעמוד בטור ארוך יחד עם המון פרייבטים בנתיב אחד עד שהם מצליים לצאת לז'בוטינסקי? זה הזוי!
 
אוקייף ומה המסר שלך למשרד התחבורה?

תעברו לגור בעיר אחרת, זה המסר שלי.
לא רק בשל התח"צ, גם בשל התכנון הכה לקוי של מערכות רמזורים, של צמתים ושל כבישים ברחבי העיר.

דוגרי, אני מיואש מהעיר הזאת. כל העיר הזאת כולל האיזורים החדשים שלה פשוט הזויים. כאילו אמרו, אנחנו נעשה דווקא לכל מי שרוצה לגור בה ורוצה עבור בה.

בעיר כזאת גדולה עם כל כך הרבה רמזורים, אף אחד לא חשב לתכנן מערכת לבקרת רמזורים? איך זה שמערכת כזאת קיימת בתל אביב, בציר ז'בוטינסקי של רמת גן ובני ברק ופתח תקווה - כלום.

יתרה מכך, לא חשבתם לעשות גל ירוק? הדבר החמוד הזה יכול להיות שימוש בציר אם המושבות, ז'בוטינסקי, דרך ירושלים, יצחק רבין ועוד...

מצטער, גם ברכב פרטי העיר הזאת בלתי אפשרית וכשברכב פרטי העיר לא אפשרית, מאד קשה לדבר על תח"צ יעילה שצריכה להשתמש באותן התשתיות של הרכב הפרטי.

עכשיו, בחייאת מסוף החרש, זה רציני הבדיחה הזאת שכל צהרים,אחה"צ כל האוטובוסים צריכים לעמוד בטור ארוך יחד עם המון פרייבטים בנתיב אחד עד שהם מצליים לצאת לז'בוטינסקי? זה הזוי!
אוקייף ומה המסר שלך למשרד התחבורה?
לזנוח את העיר? לא להשקיע בה (או אולי לפי תפיסה אחרת "לא לבזבז עליה")? לקרוא לתושביה לברוח מהעיר ולבכריז בפניהם שלעולם לא יהיה למשרד פתרון עבורם בעיר?
ממשלת ישראל, משרד הבטחון שלה ורשות המקרקעין שלה מאוד ששים להוסיף לעיר עוד עשרות אלפי יחידות דיור (לבנות הוד השרון שלמה כשכונה בפ"ת) בשטח של בסיס סירקין, עלמנת להרוויח הרבה כסף ו"לפתור" חלקית מצוקות דיור. אבל להכין תשתית ראויה בעיר - זה מעניין את הת_ת שלהם.
 
צ"ל: אוקיי

אוקייף ומה המסר שלך למשרד התחבורה?
לזנוח את העיר? לא להשקיע בה (או אולי לפי תפיסה אחרת "לא לבזבז עליה")? לקרוא לתושביה לברוח מהעיר ולבכריז בפניהם שלעולם לא יהיה למשרד פתרון עבורם בעיר?
ממשלת ישראל, משרד הבטחון שלה ורשות המקרקעין שלה מאוד ששים להוסיף לעיר עוד עשרות אלפי יחידות דיור (לבנות הוד השרון שלמה כשכונה בפ"ת) בשטח של בסיס סירקין, עלמנת להרוויח הרבה כסף ו"לפתור" חלקית מצוקות דיור. אבל להכין תשתית ראויה בעיר - זה מעניין את הת_ת שלהם.
צ"ל: אוקיי
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה