קו לילה מב"ש לת"א דרך נתב"ג

מצב
הנושא נעול.

olli3

New member
מנהל
רוב הדברים קשורים בתשתיות העירוניות.

אוקייף ומה המסר שלך למשרד התחבורה?
לזנוח את העיר? לא להשקיע בה (או אולי לפי תפיסה אחרת "לא לבזבז עליה")? לקרוא לתושביה לברוח מהעיר ולבכריז בפניהם שלעולם לא יהיה למשרד פתרון עבורם בעיר?
ממשלת ישראל, משרד הבטחון שלה ורשות המקרקעין שלה מאוד ששים להוסיף לעיר עוד עשרות אלפי יחידות דיור (לבנות הוד השרון שלמה כשכונה בפ"ת) בשטח של בסיס סירקין, עלמנת להרוויח הרבה כסף ו"לפתור" חלקית מצוקות דיור. אבל להכין תשתית ראויה בעיר - זה מעניין את הת_ת שלהם.
רוב הדברים קשורים בתשתיות העירוניות.
ולא רק בפתח תקווה. כדי לקשר היטב את פתח תקווה לתל אביב, צריך דווקא נת"צים ברמת גן ותל אביב-גבעתיים.

בפתח תקווה עצמה צריך מערכת רמזורים יעילה יותר וביטול רמזורים והקמת כיכרות בתוך השכונות.

בצירים המרכזיים יש צורך בגל ירוק.

כל אלו דברים שלא באמת קשורים למשרד התחבורה, אלא לרשויות המקומיות.

משרד התחבורה כבר מקדם את הקו האדום, מה עוד הוא יכול לקדם? נת"צ בכביש גהה. דווקא למשרד התחבורה יש פחות מה לעשות, לעומת הרשויות המקומיות. כשהתשתיות של הרשויות המקומיות יהיו טובות יותר, אז גם האוטובוסים יוכלו לנסוע ביעילות רבה יותר.

וכן, אתה צודק. השכונות החדשות נבנות תוך כדי חוסר תכנון משווע לתחבורה + צרכי התושבים הפשוטים. שכונות שלמות ללא מכולת או סניף בנק, זה טפשות. עזוב סניף, כספומט שלא שוחט אותך של בנק.

אני אתן לך דוגמא מבאר שבע. ההפיכה של ציר רגר עוד לפני 15 שנים לציר עם 4 נתיבי נסיעה לכל כיוון (לא כולל נתיב המשמש תח"צ ופניה ימינה ונתיב לפניה שמאלה), לצד הפיכת כבישים רבים בעיר לגל ירוק - היו צעדים פשוטים למדיי למתן פתרון יעיל לכל הגורמים המשתמשים בדרך. גם הפיכת צמתים רבים, מרומזרים או לא לכיכרות נחלה הצלחה רבה.

לכשיושלם סוף סוף ציר רגר (אחרי שיחליטו מה רוצים לעשות בו בקטע שבין העיריה לאוניברסיטה), השירות בכביש הזה יהיה יעיל הרבה יותר לכולם.
 
כל תוכנית בנייה חדשה צריכה לקבל אישור של

רוב הדברים קשורים בתשתיות העירוניות.
ולא רק בפתח תקווה. כדי לקשר היטב את פתח תקווה לתל אביב, צריך דווקא נת"צים ברמת גן ותל אביב-גבעתיים.

בפתח תקווה עצמה צריך מערכת רמזורים יעילה יותר וביטול רמזורים והקמת כיכרות בתוך השכונות.

בצירים המרכזיים יש צורך בגל ירוק.

כל אלו דברים שלא באמת קשורים למשרד התחבורה, אלא לרשויות המקומיות.

משרד התחבורה כבר מקדם את הקו האדום, מה עוד הוא יכול לקדם? נת"צ בכביש גהה. דווקא למשרד התחבורה יש פחות מה לעשות, לעומת הרשויות המקומיות. כשהתשתיות של הרשויות המקומיות יהיו טובות יותר, אז גם האוטובוסים יוכלו לנסוע ביעילות רבה יותר.

וכן, אתה צודק. השכונות החדשות נבנות תוך כדי חוסר תכנון משווע לתחבורה + צרכי התושבים הפשוטים. שכונות שלמות ללא מכולת או סניף בנק, זה טפשות. עזוב סניף, כספומט שלא שוחט אותך של בנק.

אני אתן לך דוגמא מבאר שבע. ההפיכה של ציר רגר עוד לפני 15 שנים לציר עם 4 נתיבי נסיעה לכל כיוון (לא כולל נתיב המשמש תח"צ ופניה ימינה ונתיב לפניה שמאלה), לצד הפיכת כבישים רבים בעיר לגל ירוק - היו צעדים פשוטים למדיי למתן פתרון יעיל לכל הגורמים המשתמשים בדרך. גם הפיכת צמתים רבים, מרומזרים או לא לכיכרות נחלה הצלחה רבה.

לכשיושלם סוף סוף ציר רגר (אחרי שיחליטו מה רוצים לעשות בו בקטע שבין העיריה לאוניברסיטה), השירות בכביש הזה יהיה יעיל הרבה יותר לכולם.
כל תוכנית בנייה חדשה צריכה לקבל אישור של
משרד התחבורה. כל כיכר או רמזור צריכה לקבל אישור של משרד התחבורה.
משרד התחבורה יכול לעשות הרבה מאוד. למשרד התחבורה גם יש השפעה וגורמי לחץ על הרשויות. למשרד התחבורה יש השפעה בועדות התכנון המחוזיות והארצית
עיריית פתח תקוה צריכה לעמוד מול משרדי הממשלה ולא אפשר לבנות בשטח בסיס סירקין אפילו דירה אחת ללא תוכנית תשתיות מקיפה לעיר כולה. אז אולי משרדי הממשלה, כולל משרד התחבורה, יעשו את כל מה שהם צריכים לעשות. רוצים דירה? תנו קו ישיר לת"א, רוצים עוד דירה? תנו קו ממזרח העיר לתחנת הרכבת סגולה, רוצים דירה שלישית? תנו נת"צ בכביש גהה, רוצים דירה רביעית? הרחיבו את דרך אם המושבות והאריכו אותה עד צומת סגולה, רוצים דירה חמישית? תנו קו בדרך אם המושבות המשופרת, רוצים דירה שישית? תנו קו מהיר ממזרח העיר דרך כביש 471 ואלוף שדה לתל אביב, רוצים דירה שביעית? תנו קו לציר הדרומי של העיר, רוצים דירה שמינית? תנו נת"צ לאורך כביש 40 ממחלף שעריה עד צומת סגולה והמשך הנת"צ בדרך אם המושבות עד קניון איילון, רוצים דירה תשיעית? האריכו את הנת"צ לדרך אבא הלל ברמת גן, רוצים דירה עשירית? תנו תחנה מרכזית חדשה, מודרנית ונוחה שתהיה גם מרכז תחבורתי משולב, וכן הלאה...
תמורה על כל דירה.
למה משרד התחבורה ניאות כעת להסתכל לכיוון של ראש העין? כי לממשלה מאוד חשוב שעיריית ראש העין תתן אישורי בנייה בשכונה (למעשה בגודל של עיר) פסגות אפק שתכפיל את אוכלוסיית העיר, ולכן יש למשרד התחבורה אינטרס להקשיב לעיריה ולתושבי העיר ולהיענות לבקשות שלהם. כדי לקבל משהו ממשרדי הממשלה, אין ברירה אלא לסחוט אותם.
לפתח תקוה, בדומה לראש העין, גם כו יש אמצעי - בסיס סירקין. לצערי ראשי העיריה הקודמים לא נהגו כך ואפשרו לבנות ולבנות מבלי לדרוש ממשרדי הממשלה את מה שצריך. ראש העיריה הנוכחי, לפחות בהקשר לבניה בעיר, עושה סימנים של דרך שונה. אני מקווה שהוא יידע "לסחוט" את משרדי הממשלה עד תום, ובעיקר את משרד התחבורה.

ואגב, בפתח תקוה דווקא יש כיכרות שהיה עדיף שיהיו רמזורים והם הסיבה ליצירת חלק מהפקקים.
 
בירושלים יש המון שיפורים וקווים חדשים.

לפני הרפורמה בגוש דן, באיזור השרון זה היה
כל כך בולט.

השינויים בגליל הם בעצם רפורמה גם על הסובסידיה וכעת גם בקווים אלו מונהגת סובסידיה על פי מספר הקילומטרים ולכן אתה צפוי לראות שינויים על פי דרישות וביקושים שונים באופן גמיש יותר באשכול פעילות זה.

שים לב כי בערים שבהן אגד עדיין פעיל ללא שינוי בסובסידיה, אין שינויים של ממש. כך למשל בחדרה...

בכלליות, אם תשים לב, השירות של אגד מבחינת לו"ז ומסלולי נסיעה באשכולות בהן מדובר בסובסידיה ישנה, אין הרבה שינויים אם בכלל למעט פרוייקט שילובים, קווי לילה וכו'.
בירושלים יש המון שיפורים וקווים חדשים.
 

olli3

New member
מנהל
עקב תנאי סובסידיה חדשה, בדיוק כמו

בירושלים יש המון שיפורים וקווים חדשים.
עקב תנאי סובסידיה חדשה, בדיוק כמו
במטרופולין חיפה.

סובסידיה על מספר הקילומטרים שהמפעיל מבצע, דבר הנותן יד חופשית למשרד התחבורה לשנות קווים, לשפר מסלולים, להוסיף או להסיר תחנות, לשנות את הלו"ז וכו'.
 
וגם בגלל הרקלת שהורידה קילומטרים רבים.

עקב תנאי סובסידיה חדשה, בדיוק כמו
במטרופולין חיפה.

סובסידיה על מספר הקילומטרים שהמפעיל מבצע, דבר הנותן יד חופשית למשרד התחבורה לשנות קווים, לשפר מסלולים, להוסיף או להסיר תחנות, לשנות את הלו"ז וכו'.
וגם בגלל הרקלת שהורידה קילומטרים רבים.
בנוסף בירושלים % השימוש בתחץ גבוה מבמרכז הארץ. זו אחת הסיבות שהקימו שם את הרכבת קודם.
 

benshap2

New member
מספיק להגיד "זה משרד התחבורה" על כל דבר

תודה על מה?
מטרופולין לא קובעים דבר וחצי דבר, הם מחוייבים להפעיל כל שירות שמשרד התחבורה יורה להם.

הם לא מחדשים ומשנים, משרד התחבורה מחדש ומשנה, למה? כי במכרזים החדשים הסובסידיה שהמפעיל מקבל היא על פי מספר הקילומטרים שהוא מבצע ושנקבעו לו, כך שמשרד התחבורה יכול להזיז נסיעות, לשנות את הלו"ז, להעביר תשומות מקו X לקו Y ולמפעיל זה לא משנה.

כמו כן, כשאתה משלם באוטובוס, מטרופולין לא רואה מזה אגורה אחת. הכסף עובר ישירות למדינה.

לכן, כששירות הלקוחות מפצה אותך על ידי שוברי נסיעה, זה בעצם על חשבון מדינת ישראל ולכן זה בעצם פיצוי פסול.
מספיק להגיד "זה משרד התחבורה" על כל דבר
החברות משפיעות במידה לא מועטה.

האם משרד התחבורה במקרה מחדש משנה וכו' בכל האשכולות בהם מטרופולין פועלת,
ורק מרע את התנאים בכל האשכולות בהם קווים פועלת, והכל כאמור באופן מקרי לחלוטין?
 
אם משרד התחבורה נותן לחברת קווים לזכות

מספיק להגיד "זה משרד התחבורה" על כל דבר
החברות משפיעות במידה לא מועטה.

האם משרד התחבורה במקרה מחדש משנה וכו' בכל האשכולות בהם מטרופולין פועלת,
ורק מרע את התנאים בכל האשכולות בהם קווים פועלת, והכל כאמור באופן מקרי לחלוטין?
אם משרד התחבורה נותן לחברת קווים לזכות
במכרזים חדשים וגדולים למרות רמת השירות שלה באשכולות הוותיקים שלה, אז מי אחראי אם לא משרד התחבורה?
בעצם מסירת הזכיון על האשכולות לחברת קווים משרד התחבורה אחראי על הרעות התנאים שאתה מכוון אליהן.
 

olli3

New member
מנהל
מה בדיוק רע באשכולות החדשים של קווים?

מספיק להגיד "זה משרד התחבורה" על כל דבר
החברות משפיעות במידה לא מועטה.

האם משרד התחבורה במקרה מחדש משנה וכו' בכל האשכולות בהם מטרופולין פועלת,
ורק מרע את התנאים בכל האשכולות בהם קווים פועלת, והכל כאמור באופן מקרי לחלוטין?
מה בדיוק רע באשכולות החדשים של קווים?
אני משתמש בשירותי קווים ברמלה ולוד והאיזור והשירות שם השתפר פלאים, לא רק בערים אלא גם למושבים שבאיזור.

כנ"ל באיזור נתניה-חדרה.

אומנם לפני כן הייתה שם סופרבוס אבל קווים הסתגלו מהר למדיי לפעילות באשכולות החדשים, אני טרם חוויתי איחורים גם בשעות השיא, לא חוויתי יחס לא טוב מנהגים, גם לא כלפי נוסעים אחרים.

אז אני ממש לא יודע על איזו הרעת תנאים ושירות יש באשכולות החדשים של חברת קווים, ממש אין לי מושג על מה אתה מדבר.

ולגבי מטרופולין, אויי כמה שירות גרוע חוויתי מהם ואני ממשיך לחוות מהם כעת. בשעות השיא תמיד יש איחורים כי הם עובדים בצמצמום ללא רזרבות וללא נהגים בסטנד ביי, כשאתה ינגש לסדרן ושואל מה קרה עם קו X, הוא מתעצבן עליך וצועק עליך (ממש כיף). כשהנהג עוצר בתחנה כלשהי באמצע הדרך, יורד להשתין וחוזר להגה... (קרה לי כבר יותר מעשר פעמים), כשהסדרנים רבים עם הנהגים שיוציאו נסיעות והנהגים מתחננים להפסקה קצרה...

בעיניים שלי ראיתי נהג חביב שהסדרן צרח עליו שיוציא את הנסיעה והנהג סירב כי הוא צריך לקחת את הכדור שלו והוא כבר 4 שעות על ההגה. אני התערבתי וביקשתי מהסדרן את שמו. הוא היה מופתע ושאל מה? אמרתי לו שאם הוא מוכן לסכן את חיי הנוסעים בזה שהוא לא נותן לנהג שלו לקחת את הכדור שהוא צריך לקחת, אני אישית מוכן לגרום לו לא לעבוד בתחום הזה יותר.

אם אחד הנוסעים צריך להתערב במקרים כאלו? אז תעשה לי טובה, באמת... הנהגים של מטרופולין בשעות הלחץ פשוט מסכנים. להשתין לא נותנים להם, הכל כי החברה הזאת מוכנה לעמוד בזמנים במחיר של הזכויות שמגיעות לעובדים שלה. רק כי מראש החברה הזאת לא דואגת לכח אדם מספיק ולרזרבות עבור שעות וימי העומס.
 
נראה לי שהוא התכוון להגיד

מה בדיוק רע באשכולות החדשים של קווים?
אני משתמש בשירותי קווים ברמלה ולוד והאיזור והשירות שם השתפר פלאים, לא רק בערים אלא גם למושבים שבאיזור.

כנ"ל באיזור נתניה-חדרה.

אומנם לפני כן הייתה שם סופרבוס אבל קווים הסתגלו מהר למדיי לפעילות באשכולות החדשים, אני טרם חוויתי איחורים גם בשעות השיא, לא חוויתי יחס לא טוב מנהגים, גם לא כלפי נוסעים אחרים.

אז אני ממש לא יודע על איזו הרעת תנאים ושירות יש באשכולות החדשים של חברת קווים, ממש אין לי מושג על מה אתה מדבר.

ולגבי מטרופולין, אויי כמה שירות גרוע חוויתי מהם ואני ממשיך לחוות מהם כעת. בשעות השיא תמיד יש איחורים כי הם עובדים בצמצמום ללא רזרבות וללא נהגים בסטנד ביי, כשאתה ינגש לסדרן ושואל מה קרה עם קו X, הוא מתעצבן עליך וצועק עליך (ממש כיף). כשהנהג עוצר בתחנה כלשהי באמצע הדרך, יורד להשתין וחוזר להגה... (קרה לי כבר יותר מעשר פעמים), כשהסדרנים רבים עם הנהגים שיוציאו נסיעות והנהגים מתחננים להפסקה קצרה...

בעיניים שלי ראיתי נהג חביב שהסדרן צרח עליו שיוציא את הנסיעה והנהג סירב כי הוא צריך לקחת את הכדור שלו והוא כבר 4 שעות על ההגה. אני התערבתי וביקשתי מהסדרן את שמו. הוא היה מופתע ושאל מה? אמרתי לו שאם הוא מוכן לסכן את חיי הנוסעים בזה שהוא לא נותן לנהג שלו לקחת את הכדור שהוא צריך לקחת, אני אישית מוכן לגרום לו לא לעבוד בתחום הזה יותר.

אם אחד הנוסעים צריך להתערב במקרים כאלו? אז תעשה לי טובה, באמת... הנהגים של מטרופולין בשעות הלחץ פשוט מסכנים. להשתין לא נותנים להם, הכל כי החברה הזאת מוכנה לעמוד בזמנים במחיר של הזכויות שמגיעות לעובדים שלה. רק כי מראש החברה הזאת לא דואגת לכח אדם מספיק ולרזרבות עבור שעות וימי העומס.
נראה לי שהוא התכוון להגיד
למה נותנים לקווים אשכול חדש אם באשכולות הישנים והותיקים יותר שלה השירות פחות טוב.
אני לא יודע איך מטרופולין,אבל מהרבה נהגי קווים (פ''ת) אכלתי מרורים,ואלה שהתנהגו אליי יפה יותר,הכרתי אותם כבר מדן.
 

olli3

New member
מנהל
באשכול פתח תקווה ובקעת אונו - זוועה.

נראה לי שהוא התכוון להגיד
למה נותנים לקווים אשכול חדש אם באשכולות הישנים והותיקים יותר שלה השירות פחות טוב.
אני לא יודע איך מטרופולין,אבל מהרבה נהגי קווים (פ''ת) אכלתי מרורים,ואלה שהתנהגו אליי יפה יותר,הכרתי אותם כבר מדן.
באשכול פתח תקווה ובקעת אונו - זוועה.
יש נהגים ממש נחמדים וטובים, אבל יש גם בדיוק את ההיפך.

יש פעמים בהן נתקלתי בנהגים שהסידור שלהם כל כך לחוץ שהם לא מספיקים לאכול. מספר פעמים כשהייתי לבד באוטובוס, הנהג ביקש ממני אם אני מרשה לו לקנות לעצמו ארוחה בשווארמה ברחוב קפלן פינת ז'בוטינסקי. הוא בן אדם, מגיע לו לאכול ואני מוכן לפספס את האוטובוס שלי לבאר שבע בשבילו. מה הוא אשם?

והנהגים באשכול הזה צודקים, היחס כלפיהם לא טוב. אפשר להבין את המרמור שלהם ואת היחס שהם נותנים למקצוע.
 


באשכול פתח תקווה ובקעת אונו - זוועה.
יש נהגים ממש נחמדים וטובים, אבל יש גם בדיוק את ההיפך.

יש פעמים בהן נתקלתי בנהגים שהסידור שלהם כל כך לחוץ שהם לא מספיקים לאכול. מספר פעמים כשהייתי לבד באוטובוס, הנהג ביקש ממני אם אני מרשה לו לקנות לעצמו ארוחה בשווארמה ברחוב קפלן פינת ז'בוטינסקי. הוא בן אדם, מגיע לו לאכול ואני מוכן לפספס את האוטובוס שלי לבאר שבע בשבילו. מה הוא אשם?

והנהגים באשכול הזה צודקים, היחס כלפיהם לא טוב. אפשר להבין את המרמור שלהם ואת היחס שהם נותנים למקצוע.

מסכים עם כל מילה.
 
רק לאחרונה בוטל קו לילה באשכול חדש של קווים

מה בדיוק רע באשכולות החדשים של קווים?
אני משתמש בשירותי קווים ברמלה ולוד והאיזור והשירות שם השתפר פלאים, לא רק בערים אלא גם למושבים שבאיזור.

כנ"ל באיזור נתניה-חדרה.

אומנם לפני כן הייתה שם סופרבוס אבל קווים הסתגלו מהר למדיי לפעילות באשכולות החדשים, אני טרם חוויתי איחורים גם בשעות השיא, לא חוויתי יחס לא טוב מנהגים, גם לא כלפי נוסעים אחרים.

אז אני ממש לא יודע על איזו הרעת תנאים ושירות יש באשכולות החדשים של חברת קווים, ממש אין לי מושג על מה אתה מדבר.

ולגבי מטרופולין, אויי כמה שירות גרוע חוויתי מהם ואני ממשיך לחוות מהם כעת. בשעות השיא תמיד יש איחורים כי הם עובדים בצמצמום ללא רזרבות וללא נהגים בסטנד ביי, כשאתה ינגש לסדרן ושואל מה קרה עם קו X, הוא מתעצבן עליך וצועק עליך (ממש כיף). כשהנהג עוצר בתחנה כלשהי באמצע הדרך, יורד להשתין וחוזר להגה... (קרה לי כבר יותר מעשר פעמים), כשהסדרנים רבים עם הנהגים שיוציאו נסיעות והנהגים מתחננים להפסקה קצרה...

בעיניים שלי ראיתי נהג חביב שהסדרן צרח עליו שיוציא את הנסיעה והנהג סירב כי הוא צריך לקחת את הכדור שלו והוא כבר 4 שעות על ההגה. אני התערבתי וביקשתי מהסדרן את שמו. הוא היה מופתע ושאל מה? אמרתי לו שאם הוא מוכן לסכן את חיי הנוסעים בזה שהוא לא נותן לנהג שלו לקחת את הכדור שהוא צריך לקחת, אני אישית מוכן לגרום לו לא לעבוד בתחום הזה יותר.

אם אחד הנוסעים צריך להתערב במקרים כאלו? אז תעשה לי טובה, באמת... הנהגים של מטרופולין בשעות הלחץ פשוט מסכנים. להשתין לא נותנים להם, הכל כי החברה הזאת מוכנה לעמוד בזמנים במחיר של הזכויות שמגיעות לעובדים שלה. רק כי מראש החברה הזאת לא דואגת לכח אדם מספיק ולרזרבות עבור שעות וימי העומס.
רק לאחרונה בוטל קו לילה באשכול חדש של קווים
 

olli3

New member
מנהל
כי קו 211 של סופרבוס משרת גם את רמלה.

רק לאחרונה בוטל קו לילה באשכול חדש של קווים
כי קו 211 של סופרבוס משרת גם את רמלה.
במכרז רצו לעשות הפרדה, לבסוף גילו שזה לא פרקטי להפעיל שני קווים נפרדים.

בכלל באיזור הזה, כל שנה יש שינויים. נפתח קו X, נסגר קו Y, משתנה מסלול קו Z.
 
ומה עם לוד?

כי קו 211 של סופרבוס משרת גם את רמלה.
במכרז רצו לעשות הפרדה, לבסוף גילו שזה לא פרקטי להפעיל שני קווים נפרדים.

בכלל באיזור הזה, כל שנה יש שינויים. נפתח קו X, נסגר קו Y, משתנה מסלול קו Z.
ומה עם לוד?
אז מבטלים ללוד את קו 444.
מבטלים לה את השאטל ומחליפים אותו בקו שלא עובר בה מבלי לספק לה תחליף.
ולוד היא חלק מאשכול חדש של קווים.
 

olli3

New member
מנהל
שכחתי את לוד, אתה צודק.

ומה עם לוד?
אז מבטלים ללוד את קו 444.
מבטלים לה את השאטל ומחליפים אותו בקו שלא עובר בה מבלי לספק לה תחליף.
ולוד היא חלק מאשכול חדש של קווים.
שכחתי את לוד, אתה צודק.
 
אתה בחברה טובה. כנראה גם משרד התחבורה שכח

שכחתי את לוד, אתה צודק.
אתה בחברה טובה. כנראה גם משרד התחבורה שכח
את לוד, או שהיה לו נוח לשכוח את לוד.
אם ההבדל הוא באמת בין יכולת משרד התחבורה לשנות באשכולות חדשים לעומת ישנים, אז אני מצפה ממשרד התחבורה שיצור קו לילה חדש של קווים בין ללוד לת"א דרך נתב"ג שיפעל כל לילה, או שיורה לרכבת לעשות את מה ש ofekalef הציע, להאריך את רכבות הלילה ללוד.
 

olli3

New member
מנהל
טוב, יהיו לי תשובות תוך כמה ימים בנושא.

אתה בחברה טובה. כנראה גם משרד התחבורה שכח
את לוד, או שהיה לו נוח לשכוח את לוד.
אם ההבדל הוא באמת בין יכולת משרד התחבורה לשנות באשכולות חדשים לעומת ישנים, אז אני מצפה ממשרד התחבורה שיצור קו לילה חדש של קווים בין ללוד לת"א דרך נתב"ג שיפעל כל לילה, או שיורה לרכבת לעשות את מה ש ofekalef הציע, להאריך את רכבות הלילה ללוד.
טוב, יהיו לי תשובות תוך כמה ימים בנושא.
 

אורי404

New member
אולי יש שם לחץ כלשהו של מוניות שירות?

אתה בחברה טובה. כנראה גם משרד התחבורה שכח
את לוד, או שהיה לו נוח לשכוח את לוד.
אם ההבדל הוא באמת בין יכולת משרד התחבורה לשנות באשכולות חדשים לעומת ישנים, אז אני מצפה ממשרד התחבורה שיצור קו לילה חדש של קווים בין ללוד לת"א דרך נתב"ג שיפעל כל לילה, או שיורה לרכבת לעשות את מה ש ofekalef הציע, להאריך את רכבות הלילה ללוד.
אולי יש שם לחץ כלשהו של מוניות שירות?
בערים אחרות היה לחץ ישיר או עקיף של מוניות השירות השונות, לסכל הפעלת קווי אוטובוס כ"קווי הלילה". אולי המצב הוא דומה גם בלוד.
 
גם אם יש לחץ כזה, משרד התחבורה אמור לעמוד

אולי יש שם לחץ כלשהו של מוניות שירות?
בערים אחרות היה לחץ ישיר או עקיף של מוניות השירות השונות, לסכל הפעלת קווי אוטובוס כ"קווי הלילה". אולי המצב הוא דומה גם בלוד.
גם אם יש לחץ כזה, משרד התחבורה אמור לעמוד
בלחץ.
גם במטרופולין חיפה יש מוניות שירות ופועלים בה קווי לילה בכל לילות השבוע.
כפי שמשרד התחבורה עמד בלחץ בחיפה ובקריות, עליו לעמוד בלחץ בכל מקום אחר בישראל.
מרגע שקווים 1, 200 ו-210 באזור חיפה החלו לפעול בכל לילות השבוע וכעת מתווסף לו גם קו 469 שיפעל כמעט בכל לילות השבוע, אין למשרד התחבורה יותר תירוצים.
מה שטוב לחיפה, לקריות ובין באר שבע לנתב"ג ותל אביב, טוב גם בלוד ובכל עיר אחרת.
ואחד הקווים הראשונים שצריך ליישם בהם את אותו אופן הפעלה הוא קו 1 של גוש-דן, שאגב תוכל להיות לו גם השקה הן לרכבות הלילה והן לקו 469.
גם הרכבת הקלה בירושלים צריכה לפעול 24 שעות ביממה, כפי שפעלה ביום העצמאות.
מוניות שירות הן ממש לא סיבה לאי הפעלת קווי אוטובוס בלילה.
 

אורי404

New member
אני מסכים איתך. אבל מה לעשות שזה לא כך

גם אם יש לחץ כזה, משרד התחבורה אמור לעמוד
בלחץ.
גם במטרופולין חיפה יש מוניות שירות ופועלים בה קווי לילה בכל לילות השבוע.
כפי שמשרד התחבורה עמד בלחץ בחיפה ובקריות, עליו לעמוד בלחץ בכל מקום אחר בישראל.
מרגע שקווים 1, 200 ו-210 באזור חיפה החלו לפעול בכל לילות השבוע וכעת מתווסף לו גם קו 469 שיפעל כמעט בכל לילות השבוע, אין למשרד התחבורה יותר תירוצים.
מה שטוב לחיפה, לקריות ובין באר שבע לנתב"ג ותל אביב, טוב גם בלוד ובכל עיר אחרת.
ואחד הקווים הראשונים שצריך ליישם בהם את אותו אופן הפעלה הוא קו 1 של גוש-דן, שאגב תוכל להיות לו גם השקה הן לרכבות הלילה והן לקו 469.
גם הרכבת הקלה בירושלים צריכה לפעול 24 שעות ביממה, כפי שפעלה ביום העצמאות.
מוניות שירות הן ממש לא סיבה לאי הפעלת קווי אוטובוס בלילה.
אני מסכים איתך. אבל מה לעשות שזה לא כך
למשל תחנת הרכבת בית יהושע. רב השירות שם הוא שירות של מוניות השירות ומעט ממנו, הוא של אוטובוסים. כאן אנו מדברים על מהלך היום.
האם המצב הזה תקין? אני בספק.

כאמור באשדוד ובאילת ניסו לסכל הפעלה של אוטובוסים בלילה. כנראה יש אזורים, שיש חוסן למוניות השירות. למשל חברי מועצת עיר, שמקושרים למוניות השירות בדרך זו אחרת. ייתכן, שזהו המצב בלוד.
זה לגבי המצב הספציפי בלוד. אני מניח, שהסיבה (או שמא תירוץ) לאי-הפעלת קו 1 גוש דן בלילה היא אחרת. אני כמובן מסכים איתך מאוד, שהדברים השונים שפירטת הם לא סבירים ובפרט אי-הפעלת קו 1.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה