זה נכון, מה שאתה אומר. אבל לרובם כבר יש אלטרנטיבה אחרת
מרוב חלקי הארץ יש היום קווים לי-ם, לפחות בשעות השיא.
למי שרוצה לנסוע מפ"ת, יש את 423/426/947.
מהוד השרון יש את 930/947.
מי שיוצא מראה"ע יעדיף לחנות באלעד ולנסוע עם 277 במחיר מוזל.
כנ"ל לגבי תושבי שוהם. (בנוסף לקו החדש לי-ם)
לתושבי לוד יש בשעות השיא את קו 408.
מי שכבר מוכן לעזוב את הרכב לטובת נסיעה באוטובוס יעדיף לבטח את אחד הקווים הנ"ל.
הרי כמה אנשים כבר יש שעונים על כל הדרישות הבאות:
בעלי רכב
מעדיפים לנסוע בבוקר עם הרכב לחניון ומשם לנסוע באוטובוס בתשלום
עובדים באזורים שאליהם מגיעים קווי 100/101/102 (קריית הממשלה, הר חוצבים)
אין להם קו אחר שיותר נוח לנסוע איתו לי-ם
נכון להיום, עדיין אין נת"צ בכביש 443 (
) וגם כאשר יהיה, אנחנו יודעים כמה באמת יאכפו את הנסיעה שם לתח"צ בלבד.
שלא לדבר על קו 101 שיסע דרך כביש 1. אז במה הוא מועיל בעצם?
בנסיעה לת"א המצב שונה לגמרי, מכמה סיבות:
הנסיעה בשאטל היא חינם, בניגוד לנסיעה לי-ם, שלרוב היא רק זולה במעט מהקווים הרגילים (למעט קו 277).
יש יותר אנשים שגרים באזורים הנ"ל שעובדים בת"א/בורסה, מאשר כמות האנשים שגרים באיזורים הנ"ל ועובדים בי-ם.
הנתיב המהיר באמת מהיר (בהשוואה לרוב הנת"צים בארץ) מכיוון שא"א להסתנן אליו.
אם כולם היו מזדחלים בכבישים 1/443 ורק האוטובוסים היו עוקפים את כולם בסיבוב, אז הייתי מצדיק את הפעלת קווי 100. אבל אם זה לא יהיה כך, אז נראה לי שרובם המוחלט של האוטובוסים יצאו ריקים או כמעט ריקים.