פרסום של מטרופולין על עלייה בדלת האחורית בקוים 29 ו 39

מצב
הנושא נעול.

טנק2

New member
"רוב" הנוסעים באזור לא ממשיכים למקומות רחוקים יותר

בקווים 29/39 אין שום כפתור
"רוב" הנוסעים באזור לא ממשיכים למקומות רחוקים יותר
הנוסעים הללו יעברו ל149 או 567 בכפ"ס (מלווים את הקווים 29,39 לאורך כל הדרך) או לקווי 5XX אחרים.
ברעננה סביר להניח שיסעו ב147, 47, 347 המגיעים לתלאביב, או ב501,502,504,505.
בהרצליה ישנו קו 90, וקווים נוספים היישר מתוך העיר עצמה.
&nbsp
בכל מקרה, מבחינה סטטיסטית לא שווה לסרבל את האנשים. יותר קל לתקף על יד הנהג.
&nbsp
ולמיטב ידיעתי, מדובר בשלב א בלבד-בהמשך (השד יודע מתי) כל זה יתאפשר, כולל קניית נסיעה בודדת ללא מעבר דרך הנהג (גם עם כרטיס אשראי)
 
שלב ב׳

"רוב" הנוסעים באזור לא ממשיכים למקומות רחוקים יותר
הנוסעים הללו יעברו ל149 או 567 בכפ"ס (מלווים את הקווים 29,39 לאורך כל הדרך) או לקווי 5XX אחרים.
ברעננה סביר להניח שיסעו ב147, 47, 347 המגיעים לתלאביב, או ב501,502,504,505.
בהרצליה ישנו קו 90, וקווים נוספים היישר מתוך העיר עצמה.
&nbsp
בכל מקרה, מבחינה סטטיסטית לא שווה לסרבל את האנשים. יותר קל לתקף על יד הנהג.
&nbsp
ולמיטב ידיעתי, מדובר בשלב א בלבד-בהמשך (השד יודע מתי) כל זה יתאפשר, כולל קניית נסיעה בודדת ללא מעבר דרך הנהג (גם עם כרטיס אשראי)
שלב ב׳
מכשירי התיקוף שמוכנסים עכשיו לשימוש מתאימים גם לשלב ב׳ שאתה מתאר?
או שאחר כך ניזכר שצריך להחליף את המכשירים או לחכות עשר שנים עד שיתיישנו כמו קוראי הרב קו של אגד
 

טנק2

New member
ממה שהבנתי מדובר במכשיר נפרד

שלב ב׳
מכשירי התיקוף שמוכנסים עכשיו לשימוש מתאימים גם לשלב ב׳ שאתה מתאר?
או שאחר כך ניזכר שצריך להחליף את המכשירים או לחכות עשר שנים עד שיתיישנו כמו קוראי הרב קו של אגד
ממה שהבנתי מדובר במכשיר נפרד
רוב הנוסעים היום הם נוסעים קבועים עם רב קו. לצורך זה צריך הרבה ודילטורים לא מסובכים-הצמדת הרב קו וגמרנו. מאפשר עלייה מהירה.
למיעוט הנוסעים שדורשים גם כסף מזומן או קוד 44 נדרשת מכונה הרבה יותר מסיבית שמסוגלת לקבל תשלום לא מהרב קו. לכן לא שווה לעשות הרבה מכונות מסובכות ומסיביות שיבלבלו נוסע שרוצה לעלות, לראות אור ירוק ולשבת.
זה מה שאני רואה היום בקו 1, וסביר מאוד שזה גם התכנון פה (לא בטוח במאת האחוזים, אבל הרפורמה-ממה שהבנתי-פועלת על כל הקווים של נת"ע, בין היתר גם הקו הורוד (מסלולו של 29 בשינויים קלים, ומתבסס על הקו הזה)
 
לא צריך מכשיר מסובך ומאסיבי בשביל לתקף בקוד 44

ממה שהבנתי מדובר במכשיר נפרד
רוב הנוסעים היום הם נוסעים קבועים עם רב קו. לצורך זה צריך הרבה ודילטורים לא מסובכים-הצמדת הרב קו וגמרנו. מאפשר עלייה מהירה.
למיעוט הנוסעים שדורשים גם כסף מזומן או קוד 44 נדרשת מכונה הרבה יותר מסיבית שמסוגלת לקבל תשלום לא מהרב קו. לכן לא שווה לעשות הרבה מכונות מסובכות ומסיביות שיבלבלו נוסע שרוצה לעלות, לראות אור ירוק ולשבת.
זה מה שאני רואה היום בקו 1, וסביר מאוד שזה גם התכנון פה (לא בטוח במאת האחוזים, אבל הרפורמה-ממה שהבנתי-פועלת על כל הקווים של נת"ע, בין היתר גם הקו הורוד (מסלולו של 29 בשינויים קלים, ומתבסס על הקו הזה)
לא צריך מכשיר מסובך ומאסיבי בשביל לתקף בקוד 44
צריך להבדיל בין תשלום, שדורש מכונות טעינה, לבין תיקוף, שדורש מכשיר תיקוף פשוט.
אם נוסע רוצה ליסוע מהרצליה או מכפר סבא לתל אביב ולכן צריך לתקף קוד 44, למה שלא יוכל לתקף במהירות?
בקו 501 למשל הרבה מאוד, אם לא רוב, הנוסעים, הם נוסעים של קוד 44.
ולכן גם מכשירי תיקוף צריכים לכלול אופציה לתקף (להבדיל מלשלם) בקוד 44.
ובקו 1 של דן זה כבר קיים.

לגבי קווי נת"ע - יש שלושה קווים מתוכננים שיוצאים מתחום רפורמת גוש-דן בגבולותיה הנוכחיים: הקו הכחול שמתוכנן להגיע לנס ציונה ולרחובות, הקו החום שמתוכנן להגיע לבאר יעקב, לרמלה וללוד והקו הכתום בנתניה.
 

olli3

New member
מנהל
צריך שיופיע גם קוד 41 (למעבר לראש העין).

בקו 1/51 דן, ישנו 'כפתור' במסך המגע שכתוב בו "חיוב קוד 44"
יכול להיות שגם על המתקפים הללו של מטרופולין יש אותו דבר.
צריך שיופיע גם קוד 41 (למעבר לראש העין).
אם כי בכרטיס השלמה למי שמשתמש בערך צבור (ובעתיד לא יהיו כרטיסיות בקודי מחיר נמוכים אלא ערך צבור בלבד), כפי שמתבצע במטרופולין (תוספת של עוד 4 ש"ח אם נוסעים לאיזור השרון ומשלמים לפני כן רק 6.90 בקוד 42), כבר לא יהיה באמת צורך בלחיצה על "חיוב קוד 44".
&nbsp
בזמנו, בפגישה שנערכה להצגת פרוייקט הקו המקדים, העלתי את הנושא שאנשים לא יוכלו לתקף את הרב קו עבור קוד 44 וכך יאלצו לשלם כפול ואני שמח שתוך זמן קצר פתרו את הבעיה (זה קיים כבר כמעט מתחילת הפעלת קו 1).
 

Ofekalef1

New member
אף פעם לא הבנתי למה זה טוב העלייה מכל הדלתות הזו.

10 שעות לאחר תחילת ההרצה: דו"ח מצב מסיור הבוקר

דו"ח נסיעה בשעות הבוקר:

  1. 7:07: קו 1 מבי"כ
    בית לוינשטיין, רעננה.
    היה מלא למחצה, פחות או יותר. מכונה 63-826-70. במכונה לא היו ודילטורים (עובדת בעיקר על קווים פנימיים ברעננה)
  2. 7:15: בית לוינשטיין: חמישה קמפיינרים עם חולצות, כובעים ותיקי צד עם סמל החברה, הסלוגן (עולים מאחור וחוסכים את התור) ופלאיירים נותנים האחד לשני הנחיות אחרונות.
  3. 7:20 קו 29, בית לוינשטיין
    בית משפט השלום.
    עליתי לקו עם אחד הקמפיינרים, מאחור. תיקפתי באחת משתי מכונות הכרטוס שהיו שם. הקמפיינר הסביר לאנשים כיצד לתקף את כרטיס הרב קו. במכונה היה צג מידע, אך הוא לא פעל (הציג לוגו של מטרופולין, והיה תקוע על 23:03). מכונת הכרטוס עבדה כמו שצריך, על 7:22 (בשעון). מתברר שיש בודילטור אפשרות לתקף גם קוד 44 (10.90), על פי דברי איש הפרסום הנ"ל.
  4. האוטובוס מגיע לתחנת יד לבנים. לאחר עצירה לא מתוכננת (רנו מאגאן נותנת עצירה לפני האוטובוס בפניה ימינה כי מישהו פורץ לכביש) מנסים הרבה לרדת ולעלות דרך הדלת האחורית.
  5. תחנת בית משפט אנשים כל כך ממהרים לעלות מהדלת האחורית, עד שכמעט אף אחד לא עמד לצד האחורית. בנושף, הדוחק הקשה על הירידה מן האוטובוס. אולי כמו ברכבת הקלה צריך לסמן את העליה והירידה, במתכונת "קודם עולים ורק אחר כך יורדים".
  6. 7:42 מסוף רעננה. רצתי והספקתי לBBR על מרכב הpioneer החדש שהושק לא מזמן. מבקר במדי מטרופולין כחולים שהיה בתחנה המרכזית הסביר לי כיצד לתקף את הרב קו מאחור (למרות שלא הייתי צריך, הוא ניגש אלי. לא היו ככ הרבה נוסעים שניגשו ל29, רגע לפני כן יצא שם 501 (אגב, יצא שבאו בשרשרת 501,29 ועוד 29 (סולאריס) שעמד אחרינו. לגבי ציוד הרכב-טוב. בפנים היה אחלה של מיזוג
    ושקעים (USB) להטענה
    . היה גם מצלמה פנימית לרכב (אגב, לא ברור למה הפלט מוצג על צג ליד הדלת האחורית, חוץ מליד הנהג). דבר נוסף וחשוב:הנהג אמר לי שכמו במטרונית בהתחלתה, מחוייבים הנהגים לעצור בכל תחנה ותחנה, להגיע לעצירה מוחלטת ולפתוח דלתות, גם אם ניגשים נוסעים/מצלצלים וגם אם לא. האם אתם יודעים על משהו כזה? מה אפשר לעשות? לא הגיוני שעכשיו ה29 של 22:00 יעצור בכל תחנה ויגיע ליעד מחר בבוקר.



הערות: מה מומלץ לשנות:
  • <font>פריסה: אמנם היו מספר נציגי מטרופולין מסתובבים, על אוטובוסים בעיקר, וגם בתחנות (למשל אחוזה/מרכז השרון). אבל, לא ברור לי למה בתחנות מרכזיות כמו בית משפט (מעבר להימצאות נציג בצומת) ויד לבנים ברעננה (אלה התחנות המרכזיות שעברתי בהן היום) לא היו עוד נציגי חברה.</font>
  • <font>הנוהל של עצירה בכל תחנה כפי שתיארתי קודם, מחוייבים הנהגים לבלום בכל תחנה ותחנה ולפתוח דלתות. גם קו 1 וגם המטרונית לא מחוייבים לזה, אז למה ב29/39 כן?</font>
  • <font>יותר מדי שימוש בדלת האחורית: כמה שזה נשמע מופרך-קשה להוציא ולהכניס כל כך הרבה אנשים דרך דלת אחת. אנשים צריכים ממש להידחק בדרך החוצה ופנימה. חלק מהאנשים שכחו שיש גם דלת קדמית. יש לחלק את העומס על שתי הדלתות, בדגש על הקדמית, על מנת לתת לאנשים מאחור לצאת. אם הקמפיין ימשיך בשבוע הקרוב/במקומות וקווים נוספים יש לשקול לשים על זה יותר דגש. כי המסר של "יש לך רב קו-גש לדלת אחורית" לא מותיר לך את האופציה של הקדמית, שקצת נשכחת (התמונה שהכי זכורה לי מהיום היא 5 נשים מנסות לעלות מהדלת האחורית בבית משפט, ואחת בלבד עולה דרך הקדמית, בעוד אני מנסה לפלס את דרכי החוצה מן הרכב).</font>

<font></font> מה אתם אומרים?
הערה באופן כללי לגבי הודילטורים: הודילטורים לא מדפיסים קבלות. מה יהיה אם יבוא מבקר, הכרטיס לא יעבוד, ולא יהיה עלי מספיק כסף? אני אזרק מהאוטובוס באמצע הדרך. דבר דומה יקרה לגבי כרטוס מעבר, לשם ההוכחה שנסעת באוטובוס הקודם-תידרש לקבלה (לי הרב קו, אחת לחודש חודשיים, לא עובד במעבר, ואני לא נוסע ככ הרבה...)
אף פעם לא הבנתי למה זה טוב העלייה מכל הדלתות הזו.
דווקא נראה לי יותר הגיוני לפצל את העלייה ואת הירידה, לאסור ירידה מהדלת הקדמית וככה הירידה הרבה יותר חלקה, ולעלייה לא מפריעים נוסעים יורדים. גם ברכבת לדעתי צריך לעשות פיצול כזה אבל זה יעשה בלגן כי אנשים לא ידעו מאיפה לרדת.
&nbsp
הפתרון לדעתי צריך להיות לאפשר לעלות מהדלת הקדמית ולשים מתקפים ברחבי האוטובוס ככה שאנשים יוכלו להיכנס בלי להתעכב אצל הנהג, ולתקף בפנים. לא צריך לאפשר את זה מאחורה.
 
אם אין צורך להגיע לנהג אין באמת דרך אפקטיבית למנוע עליה מכל

אף פעם לא הבנתי למה זה טוב העלייה מכל הדלתות הזו.
דווקא נראה לי יותר הגיוני לפצל את העלייה ואת הירידה, לאסור ירידה מהדלת הקדמית וככה הירידה הרבה יותר חלקה, ולעלייה לא מפריעים נוסעים יורדים. גם ברכבת לדעתי צריך לעשות פיצול כזה אבל זה יעשה בלגן כי אנשים לא ידעו מאיפה לרדת.
&nbsp
הפתרון לדעתי צריך להיות לאפשר לעלות מהדלת הקדמית ולשים מתקפים ברחבי האוטובוס ככה שאנשים יוכלו להיכנס בלי להתעכב אצל הנהג, ולתקף בפנים. לא צריך לאפשר את זה מאחורה.
אם אין צורך להגיע לנהג אין באמת דרך אפקטיבית למנוע עליה מכל
הדלתות. זה רק יכביד על הנהגים, כי הם אלה שיצטרכו לאכוף את האיסור לעלות מהדלתות האחוריות.
כשצריך להגיע לנהג ממילא רוב הנוסעים עולים בדלת הקדמית, אבל כשהצורך הזה מתבטל הנוסעים יעלו בכל דלת שבא להם.
לא כל דבר יכול להתבסס על תקנות ואיסורים. גם לתרבות יש תפקיד חשוב. והתרבות צריכה להיות ש"קודם יורדים ורק אחר כך עולים".
 

Ofekalef1

New member
השאלה האם הכלל הזה משרת את הרצון לעשות סדר.

אם אין צורך להגיע לנהג אין באמת דרך אפקטיבית למנוע עליה מכל
הדלתות. זה רק יכביד על הנהגים, כי הם אלה שיצטרכו לאכוף את האיסור לעלות מהדלתות האחוריות.
כשצריך להגיע לנהג ממילא רוב הנוסעים עולים בדלת הקדמית, אבל כשהצורך הזה מתבטל הנוסעים יעלו בכל דלת שבא להם.
לא כל דבר יכול להתבסס על תקנות ואיסורים. גם לתרבות יש תפקיד חשוב. והתרבות צריכה להיות ש"קודם יורדים ורק אחר כך עולים".
השאלה האם הכלל הזה משרת את הרצון לעשות סדר.
גם תרבות של עולים בדלת הקדמית ויורדים בדלת האחורית זו תרבות, וגם אותה אפשר לנסות לקדם אם היא יותר טובה.
לדעתי עלייה וירידה במקביל טובה יותר מאשר קודם ירידה ואז עלייה. אבל אולי אני טועה.
 

alantan

New member
יש גם מבוגרים שלא מרגישים בטחון לרדת בדלת האחורית כי קרה לא

השאלה האם הכלל הזה משרת את הרצון לעשות סדר.
גם תרבות של עולים בדלת הקדמית ויורדים בדלת האחורית זו תרבות, וגם אותה אפשר לנסות לקדם אם היא יותר טובה.
לדעתי עלייה וירידה במקביל טובה יותר מאשר קודם ירידה ואז עלייה. אבל אולי אני טועה.
יש גם מבוגרים שלא מרגישים בטחון לרדת בדלת האחורית כי קרה לא
פעם שהנהג מיהר וסגר עליהם את הדלת בזמן שהם ירדו באיטיות האופיינית לגיל.
 
באוטובוסים רבי-קיבולת יותר הגיוני לאפשר עליה מכל הדלתות

השאלה האם הכלל הזה משרת את הרצון לעשות סדר.
גם תרבות של עולים בדלת הקדמית ויורדים בדלת האחורית זו תרבות, וגם אותה אפשר לנסות לקדם אם היא יותר טובה.
לדעתי עלייה וירידה במקביל טובה יותר מאשר קודם ירידה ואז עלייה. אבל אולי אני טועה.
באוטובוסים רבי-קיבולת יותר הגיוני לאפשר עליה מכל הדלתות
ברכבות על אחת כמה וכמה.
באוטובוסים רגילים עם שתי דלתות בלבד ייתכן שעליה מקדימה וירידה מאחורה תיצור יותר סדר, אבל אי אפשר ליצור כללים או נוהגים לכל אמצעי בנפרד.
 

Ofekalef1

New member
למה? אי אפשר נניח להחליט שהעלייה תהיה מהדלתות הזוגיות

באוטובוסים רבי-קיבולת יותר הגיוני לאפשר עליה מכל הדלתות
ברכבות על אחת כמה וכמה.
באוטובוסים רגילים עם שתי דלתות בלבד ייתכן שעליה מקדימה וירידה מאחורה תיצור יותר סדר, אבל אי אפשר ליצור כללים או נוהגים לכל אמצעי בנפרד.
למה? אי אפשר נניח להחליט שהעלייה תהיה מהדלתות הזוגיות
והירידה מהדלתות האי זוגיות? או עלייה במפרק הקדמי וירידה במפרק האחורי?
 
זה מסורבל ומסבך את הנוסעים

למה? אי אפשר נניח להחליט שהעלייה תהיה מהדלתות הזוגיות
והירידה מהדלתות האי זוגיות? או עלייה במפרק הקדמי וירידה במפרק האחורי?
זה מסורבל ומסבך את הנוסעים
למה שנוסע שיושב במפרק קדמי יצטרך ללכת למפרק האחורי כדי לצאת. ואם האוטובוס עמוס וקשה לעבור?
למה שהנוסעים יצטרכו לבדוק מה דלת זוגית ומה אי-זוגית?
כל הרעיון הוא להקל על נוסעים ועל נהגים, לא לסבך.
מה הבעיה שנוסע שרוצה לעלות ימתין עד שהנוסעים ייצאו?
 

עלה13

New member
מה שמוזר שברשימת קווי דן שפורסם...

באוטובוסים רבי-קיבולת יותר הגיוני לאפשר עליה מכל הדלתות
ברכבות על אחת כמה וכמה.
באוטובוסים רגילים עם שתי דלתות בלבד ייתכן שעליה מקדימה וירידה מאחורה תיצור יותר סדר, אבל אי אפשר ליצור כללים או נוהגים לכל אמצעי בנפרד.
מה שמוזר שברשימת קווי דן שפורסם...
שתהיה עליה מכל הדלתות יש את 18 25 שזה מצויין ונדרש, נכללו גם קווים 51 ו125 שהם עירוניים בעוד שקו 63 לא נכלל ברשימה והוא מאוד זקוק לעליה מכל הדלתות ולדעתי לעבור לרב קיבולת.
עליה מהדלת האחורית לא אמורה להוות בעיה משום שהכלל הוא שקודם יורדים ואחר כך עולים, מהדלת הקדמית בעירוני ולדעתי גם ברב קיבולת מיפרקי ירדו לרוב נוסעי גיל הזהב
הרשימה בלינק המצורף
http://www.news1.co.il/Archive/001-D-363818-00.html
 

cwen

New member
למה אין שם את 189?

מה שמוזר שברשימת קווי דן שפורסם...
שתהיה עליה מכל הדלתות יש את 18 25 שזה מצויין ונדרש, נכללו גם קווים 51 ו125 שהם עירוניים בעוד שקו 63 לא נכלל ברשימה והוא מאוד זקוק לעליה מכל הדלתות ולדעתי לעבור לרב קיבולת.
עליה מהדלת האחורית לא אמורה להוות בעיה משום שהכלל הוא שקודם יורדים ואחר כך עולים, מהדלת הקדמית בעירוני ולדעתי גם ברב קיבולת מיפרקי ירדו לרוב נוסעי גיל הזהב
הרשימה בלינק המצורף
http://www.news1.co.il/Archive/001-D-363818-00.html
למה אין שם את 189?
יש תחנות שהוא מתעכב בהן כמה דקות עד שכולם עולים.
 

cwen

New member
ואת קו 61. איך לא שמו שם את 61?

מה שמוזר שברשימת קווי דן שפורסם...
שתהיה עליה מכל הדלתות יש את 18 25 שזה מצויין ונדרש, נכללו גם קווים 51 ו125 שהם עירוניים בעוד שקו 63 לא נכלל ברשימה והוא מאוד זקוק לעליה מכל הדלתות ולדעתי לעבור לרב קיבולת.
עליה מהדלת האחורית לא אמורה להוות בעיה משום שהכלל הוא שקודם יורדים ואחר כך עולים, מהדלת הקדמית בעירוני ולדעתי גם ברב קיבולת מיפרקי ירדו לרוב נוסעי גיל הזהב
הרשימה בלינק המצורף
http://www.news1.co.il/Archive/001-D-363818-00.html
ואת קו 61. איך לא שמו שם את 61?
 

cwen

New member
ואף לא קו אחד של קווים. בכל הארץ.

מה שמוזר שברשימת קווי דן שפורסם...
שתהיה עליה מכל הדלתות יש את 18 25 שזה מצויין ונדרש, נכללו גם קווים 51 ו125 שהם עירוניים בעוד שקו 63 לא נכלל ברשימה והוא מאוד זקוק לעליה מכל הדלתות ולדעתי לעבור לרב קיבולת.
עליה מהדלת האחורית לא אמורה להוות בעיה משום שהכלל הוא שקודם יורדים ואחר כך עולים, מהדלת הקדמית בעירוני ולדעתי גם ברב קיבולת מיפרקי ירדו לרוב נוסעי גיל הזהב
הרשימה בלינק המצורף
http://www.news1.co.il/Archive/001-D-363818-00.html
ואף לא קו אחד של קווים. בכל הארץ.
 

עלה13

New member
מסכים לגבי קו 61...

ואף לא קו אחד של קווים. בכל הארץ.
מסכים לגבי קו 61...
אני חושב שקווים 7 61 ו63 אמורים להיות קווי כרטיסנית עם תיקוף בכל הדלתות והסידור צריך לכלול סידור ישיבה עם הגב לחלון בכדי להגדיל גם את מקומות הישיבה ועמידה בשליש השני, עירוני 3 דלתות עם סרן נוספת יכול לעשות זאת, מהסיבה שהם קווי סנדוויץ, מתחילים דליל בשליש הראשון הופכים לעמוסים בשליש השני ובשלישי חוזרים להיות דלילים, זה יתרום משמעותית בשליש השני שהוא משמעותי, קו 63 בקטע בוגרשוב ויצמן יכול להיות בלתי אנושי.
לגבי קווים אני מניח שזה קשור להחלטה של המפעיל, מתוך הארבעה שלושה מיסמים, דן החלה בפיילוט, מטרופולין קבלה החלטה לגבי הקווים שלה, אגד תחל בקרוב, לדעתי קו 55 יכול להיות פיילוט נהדר עבור קווים, קשה לי להאמין שקווים ביקשו ומשרד התחבורה לא איפשר להם ולמטרופולים כן.
 

olli3

New member
מנהל
זה טוב בתחנות עם המון נוסעים, זה רע בתחנות דלילות נוסעים.

אף פעם לא הבנתי למה זה טוב העלייה מכל הדלתות הזו.
דווקא נראה לי יותר הגיוני לפצל את העלייה ואת הירידה, לאסור ירידה מהדלת הקדמית וככה הירידה הרבה יותר חלקה, ולעלייה לא מפריעים נוסעים יורדים. גם ברכבת לדעתי צריך לעשות פיצול כזה אבל זה יעשה בלגן כי אנשים לא ידעו מאיפה לרדת.
&nbsp
הפתרון לדעתי צריך להיות לאפשר לעלות מהדלת הקדמית ולשים מתקפים ברחבי האוטובוס ככה שאנשים יוכלו להיכנס בלי להתעכב אצל הנהג, ולתקף בפנים. לא צריך לאפשר את זה מאחורה.
זה טוב בתחנות עם המון נוסעים, זה רע בתחנות דלילות נוסעים.
למה? כי הנהג (במיוחד אם יש לו 3 דלתות ויותר), צריך להסתכל היטב לפני שהוא סוגר את כל הדלתות כי אנשים קופצים פנימה, שמים עגלת ילדים או שוק ורק אז נכנסים (והוא עלול לראות שאף אחד לא עולה ולסגור את הדלת ולנסוע וכבר קרו מקרים כאלו).
&nbsp
בקו 1 זה מורגש היטב, הוא יותר איטי משאר הקווים שמקבילים לו בנסיעה כל עוד מדובר על התחנות שבהן לא עולים ויורדים הרבה אנשים. לעומת זאת, כשמדובר על תחנת עזריאלי למשל, קליטת וירידת הנוסעים מהירה הרבה יותר מכל קו אחר.
&nbsp
לכן, עליה וירידה מכל הדלתות רלוונטית לטעמי הרבה יותר בקווים שרחוב התחנות שלהם הן תחנות עתירות נוסעים או שיש לא מעט כאלו במהלך המסלול. אישית, כבר למדתי שעל קו 1 לא ממש כדאי לעלות כי הוא יבזבז לי את הזמן ברוב המקרים, וכשמדובר בשעות השפל אז בכלל.
 
יש לזה יתרונות

אף פעם לא הבנתי למה זה טוב העלייה מכל הדלתות הזו.
דווקא נראה לי יותר הגיוני לפצל את העלייה ואת הירידה, לאסור ירידה מהדלת הקדמית וככה הירידה הרבה יותר חלקה, ולעלייה לא מפריעים נוסעים יורדים. גם ברכבת לדעתי צריך לעשות פיצול כזה אבל זה יעשה בלגן כי אנשים לא ידעו מאיפה לרדת.
&nbsp
הפתרון לדעתי צריך להיות לאפשר לעלות מהדלת הקדמית ולשים מתקפים ברחבי האוטובוס ככה שאנשים יוכלו להיכנס בלי להתעכב אצל הנהג, ולתקף בפנים. לא צריך לאפשר את זה מאחורה.
יש לזה יתרונות
וככל שמדובר בקו יותר חזק כך היתרונות הולכים וגדלים.
א. לפי הבדיקות שנעשו בפיילוט, בכל תחנה בה עולים ששה נוסעים ומעלה, מושג חסכון בזמן כי הם מתפצלים בין הדלתות. (יש לנוסעים מספיק זמן להבין שיש תור באחת הדלתות ולעבור לדלת השניה).
ב. הנהג צריך להתעסק פחות עם כסף. יש לזה יתרון גם בזמן, וגם בבטיחות, נוחות, רציפות ניסעה ובשיפור תנאי העבודה שלו. אם יש מכשיר טעינה על האוטובוס הוא בכלל יכול להיות בקבינה סגורה.
ג. נוסע מאחר שמגיע בריצה לאוטובוס יכול להספיק לדלת האחורית ולא צירך לרוץ, לנופף ולדפוק על הכנף כדי לעלותב דלת הקדמית.
ד. לפי מחקרים בארה"ב, זה חוסך 9-10% מזמן הנסיעה של הקו כולו מקצה לקצה, מה שמאפשר שימוש יעיל יותר באוטובוסים בשעות השיא שיספיקו לבצע עוד נסיעות, ומנוחה גדולה יותר לנהגים בנסיעות שאחרי השיא (כשיש כמה דקות בין הנסיעה שסיימו לנסיעה הבאה או אפילו הפסקה ארוכה). במחקרים בארה"ב ציינו שבקווים מסויימים (העמוסים והארוכים ביותר) זה יכול להגיע גם ל-20%, אלה הקוויםש בהם זה יהיה בארץ בהתחלה ולכן החסכון אפילו גדול יותר. (בהנחה שנסע ממוצע עושה חצי ממסלול האוטובוס הרי שהוא חוסף 10% מזמן הנסיעה).
ה. בקווים מדלגים יש פחות תחנות אבל בכל תחנה יותר עולים, והם מרוויחים זמן יקר מאי עצירה בתחנות רבות אשר עלול להתבזבז אם אין עליה מכל הדלתות. תחשוב מה יקרה אם יעשו לקו 1 גם 1א מדלג בשעות השיא (עוצר כל תחנה שניה או שלישית). איזה מהר הוא ייסע. כמובן שזה יעבוד הכי טוב בשילוב עם נת"צ שנאכף.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה